Gå til innhold

Matt hud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blank hud og den blir blankere utover dagen. Bruker lite sminke på huden, kun concealer der det trengs. Trenger tips til en god, mattende ansiktskrem, primer, bb cream e.a. som matter og holder huden matt.

Anonymous poster hash: aebac...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan anbefale en hudpleieserie fra Body Shop, Seaweed. Jeg slet med blank hud før, og etter at jeg har begynt å bruke ansiktsvasken, ansiktsvannet og skrubben fra denne serien, har jeg klart å holde det i sjakk uten at absolutt all sminken min må være mattende. Tidligere brukte jeg også nattserumet og dagkremen som hører til, men da ble huden min faktisk etterhvert for tørr i t-sonen.

I tillegg bruker jeg dette mattende pudderet fra Shisheido. Det er ikke altfor dyrt, du får kjøpt refill (slik at du ikke må betale for ny boks hver gang) og det kommer i seks farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, de skal jeg sjekke ut! :) Funker det greit å bruke Seaweed-kremen + dette pudderet sammen? Det blir ikke for tørt?

Anonymous poster hash: aebac...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale en hudpleieserie fra Body Shop, Seaweed. Jeg slet med blank hud før, og etter at jeg har begynt å bruke ansiktsvasken, ansiktsvannet og skrubben fra denne serien, har jeg klart å holde det i sjakk uten at absolutt all sminken min må være mattende. Tidligere brukte jeg også nattserumet og dagkremen som hører til, men da ble huden min faktisk etterhvert for tørr i t-sonen.

I tillegg bruker jeg dette mattende pudderet fra Shisheido. Det er ikke altfor dyrt, du får kjøpt refill (slik at du ikke må betale for ny boks hver gang) og det kommer i seks farger.

Glemte quote over ;)

Anonymous poster hash: aebac...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale en hudpleieserie fra Body Shop, Seaweed. Jeg slet med blank hud før, og etter at jeg har begynt å bruke ansiktsvasken, ansiktsvannet og skrubben fra denne serien, har jeg klart å holde det i sjakk uten at absolutt all sminken min må være mattende. Tidligere brukte jeg også nattserumet og dagkremen som hører til, men da ble huden min faktisk etterhvert for tørr i t-sonen.

I tillegg bruker jeg dette mattende pudderet fra Shisheido. Det er ikke altfor dyrt, du får kjøpt refill (slik at du ikke må betale for ny boks hver gang) og det kommer i seks farger.

Åja, nå så jeg at du ikke bruker kremen. Hvilken ansiktskrem bruker du i stedet?

Anonymous poster hash: aebac...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til hudpleie serie som er mattende som jeg syns er god er

Matis Puretè sin serie med fokus på uren hud, kremen virker

mattende der og da, mens serumet fungerer mot talgproduksjon

og sørger for at du ikke får like fet hud på sikt.

Primer som jeg syns er fantastisk er Dior Pore Minimizer Skin Refining Matte Primer

BB cream jeg syns er god og som ikke gjør huden min fet og skinnende i løpet

av dagen er Dior Nude BB cream, men denne har ikke så god dekkevne, men

har du ikke mye du trenger å skjule, så er den absolutt god og gir en fin finish

Bare Minerals Matte Foundation og Glo Minerals pressed base er to mineral foundations

som jeg syns matter huden ned fint.

Hvis jeg trenger noe ekstra bruker jeg The Balm Sexy Mama Anti shine transcluent powder,

som er ett mattende finishing powder som jeg da tar på i t-sonen, denne er kompakt og

derfor også fin å ta med seg i vesken hvis man trenger en touch up i løpet av dagen.



Anonymous poster hash: 62b05...bdd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, nå så jeg at du ikke bruker kremen. Hvilken ansiktskrem bruker du i stedet?

Anonymous poster hash: aebac...515

Jeg bruker Biotherm Skinergetic for normal hud, både dag- og nattkremen. Men denne serien har gått ut av produksjon og blitt erstattet av en serie som heter Skinbest. Har bare så vidt prøvd den, og var sånn passe fornøyd. Bruker også ofte CC-cream fra Biotherm i stedet for dagkrem, enten Skinbest eller Aquasource.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til hudpleie serie som er mattende som jeg syns er god er

Matis Puretè sin serie med fokus på uren hud, kremen virker

mattende der og da, mens serumet fungerer mot talgproduksjon

og sørger for at du ikke får like fet hud på sikt.

Primer som jeg syns er fantastisk er Dior Pore Minimizer Skin Refining Matte Primer

BB cream jeg syns er god og som ikke gjør huden min fet og skinnende i løpet

av dagen er Dior Nude BB cream, men denne har ikke så god dekkevne, men

har du ikke mye du trenger å skjule, så er den absolutt god og gir en fin finish

Bare Minerals Matte Foundation og Glo Minerals pressed base er to mineral foundations

som jeg syns matter huden ned fint.

Hvis jeg trenger noe ekstra bruker jeg The Balm Sexy Mama Anti shine transcluent powder,

som er ett mattende finishing powder som jeg da tar på i t-sonen, denne er kompakt og

derfor også fin å ta med seg i vesken hvis man trenger en touch up i løpet av dagen.

Anonymous poster hash: 62b05...bdd

Takk for mange gode tips! :)

Anonymous poster hash: aebac...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Biotherm Skinergetic for normal hud, både dag- og nattkremen. Men denne serien har gått ut av produksjon og blitt erstattet av en serie som heter Skinbest. Har bare så vidt prøvd den, og var sånn passe fornøyd. Bruker også ofte CC-cream fra Biotherm i stedet for dagkrem, enten Skinbest eller Aquasource.

Ok, takk :)

Anonymous poster hash: aebac...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere tips? :) Gjerne hudpleieanbefalinger også. Ønsker å bruke minst mulig på huden, da jeg har litt kviser. Så supert hvis en ansiktskrem f.eks. holder huden matt lenge.

Anonymous poster hash: aebac...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tendenser til å bli veldig blank og "oljete" etter en stund, kan ikke variere så veldig med hudpleien da jeg er veldig fornøyd med hva jeg bruker på alle andre områder.

MEN. Når jeg begynner å bli blank bruker jeg dette pudderet her :

http://www.soapandglory.com/makeup/face/face-powders/one-heck-of-a-blocktm

Bare "dabber" det på der det er blankt, så blir det så fint etterpå så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earthquake

Jeg elsker Puretè serien til Chanel. Den er dyr, men det eneste som har funket for meg. Bruker rens, skrubb, toner og serum fra serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du faktisk fet hud? Kan være greit å finne ut hvorfor du blir blank før du pøser på med produkter.

Jeg blir blank når jeg enten bruker for sterke produkter eller ikke er flink nok til å fukte, og må nødvendigvis da sørge for å bruke milde, fuktgivende produkter. Gjør jeg det slipper jeg at blank hud oppstår i stedet for å skulle skjule den.

Anonymous poster hash: 914f7...271

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du faktisk fet hud? Kan være greit å finne ut hvorfor du blir blank før du pøser på med produkter.

Jeg blir blank når jeg enten bruker for sterke produkter eller ikke er flink nok til å fukte, og må nødvendigvis da sørge for å bruke milde, fuktgivende produkter. Gjør jeg det slipper jeg at blank hud oppstår i stedet for å skulle skjule den.

Anonymous poster hash: 914f7...271

Jeg har en mistanke om at det er produktene, ja. Bruker nok en litt for fet ansiktskrem, men skal kjøpe ny på mandag. Har det siste halve året brukt L'Oreal primer på krukke. Den er god, men kanskje den bare "tetter til" og gjør huden mer fet/blankere? Bør jeg heller gå for en god, mattende snsiktskrem og pudder der det trengs?

Anonymous poster hash: aebac...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tendenser til å bli veldig blank og "oljete" etter en stund, kan ikke variere så veldig med hudpleien da jeg er veldig fornøyd med hva jeg bruker på alle andre områder.

MEN. Når jeg begynner å bli blank bruker jeg dette pudderet her :

http://www.soapandglory.com/makeup/face/face-powders/one-heck-of-a-blocktm

Bare "dabber" det på der det er blankt, så blir det så fint etterpå så :)

Takk for tips! :) Hvilken hudpleie bruker du?

Anonymous poster hash: aebac...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Puretè serien til Chanel. Den er dyr, men det eneste som har funket for meg. Bruker rens, skrubb, toner og serum fra serien.

Skal sjekke ut disse! Takk :)

Anonymous poster hash: aebac...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har tendenser til å bli veldig blank og "oljete" etter en stund, kan ikke variere så veldig med hudpleien da jeg er veldig fornøyd med hva jeg bruker på alle andre områder.

MEN. Når jeg begynner å bli blank bruker jeg dette pudderet her :

http://www.soapandglory.com/makeup/face/face-powders/one-heck-of-a-blocktm

Bare "dabber" det på der det er blankt, så blir det så fint etterpå så :)

Jeg antar at dette selges på Boots Apotek? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en prøve på La Roche Posay sin Effaclar Mat. Gjør at huden min holder seg matt mye lengre enn med vanlig dagkrem. Kommer til å kjøpe den. Koster 200 kr på apoteket.

http://www.laroche-posay.com/products-treatments/Effaclar/EFFACLAR-MAT-p6254.aspx

Takk for tips! Har lest mye bra om den nå, så den skal kjøpes av meg også :)

Anonymous poster hash: aebac...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...