Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et serum og en øyekrem. Noen som har noe å anbefale? Står sikkert noe i tråden her, men det er så tungvindt å lete.

Jeg er 31 år, og har ikke fått noe særlig rynker. Bare smilerynker :P Jeg har blandingshud, tror jeg. Fet t-sone. Litt store porer rundt nesen.

Har sett på det nye serumet til vichy. Idealia life serum. Finnes det noe tilsvarende fra korea kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trenger et serum og en øyekrem. Noen som har noe å anbefale? Står sikkert noe i tråden her, men det er så tungvindt å lete.

Jeg er 31 år, og har ikke fått noe særlig rynker. Bare smilerynker :P Jeg har blandingshud, tror jeg. Fet t-sone. Litt store porer rundt nesen.

Har sett på det nye serumet til vichy. Idealia life serum. Finnes det noe tilsvarende fra korea kanskje?

Jeg forguder serumet til Skinfood. Det heter Watery Berry Emulsion. Det er vel ikke serum per definisjon, mer en veldig tyntflytende krem eller et tykt serum. Men det er ment å bruke under fuktighetskrem, som serum. Disse koreanerne bruker nemlig veldig mange mer lag på huden enn vi gjør. Jeg er fan av måten de gjør det på, altså mange tynne lag i stedet for ett tykt.

Uansett, Watery Berry er nyyydelig og har sammen med en god fuktighetskrem (Aderma Hydralba Rich) reddet den krisetørre huden min fra undergang. Det lukter ikke så sterkt som mange andre asiatiske produkter. Som en bonus er flasken nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd så mye koreansk øyenskygge, men kan sterkt anbefale deg en palette fra Sleek! Mange farger, fantastisk pigmentering, og mye å velge mellom. I tillegg får du utrolig mye for prisen. HER er noen alternativer :)

Holy cow, der var det mye fine farger! *gå amok* :bond:

Jeg forguder serumet til Skinfood. Det heter Watery Berry Emulsion. Det er vel ikke serum per definisjon, mer en veldig tyntflytende krem eller et tykt serum. Men det er ment å bruke under fuktighetskrem, som serum. Disse koreanerne bruker nemlig veldig mange mer lag på huden enn vi gjør. Jeg er fan av måten de gjør det på, altså mange tynne lag i stedet for ett tykt.

Uansett, Watery Berry er nyyydelig og har sammen med en god fuktighetskrem (Aderma Hydralba Rich) reddet den krisetørre huden min fra undergang. Det lukter ikke så sterkt som mange andre asiatiske produkter. Som en bonus er flasken nydelig!

Kjøpt!

Endret av Anoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Følger med her :) Skal bestille en del på mandag tenker jeg :) Trenger oppdateringer i sminkepungen :) Bruker som oftest Bobbi brown osv selv, men blir fort dyrt så da trenger jeg noe spm funker og som ikke koster alt for mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ALTFOR mye sminke da jeg var i sør korea i sommer :fnise:
Men jeg elsker sminken,klær,så og si alt stæsj og fashion ifra Sør Korea :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forguder serumet til Skinfood. Det heter Watery Berry Emulsion. Det er vel ikke serum per definisjon, mer en veldig tyntflytende krem eller et tykt serum. Men det er ment å bruke under fuktighetskrem, som serum. Disse koreanerne bruker nemlig veldig mange mer lag på huden enn vi gjør. Jeg er fan av måten de gjør det på, altså mange tynne lag i stedet for ett tykt.

Uansett, Watery Berry er nyyydelig og har sammen med en god fuktighetskrem (Aderma Hydralba Rich) reddet den krisetørre huden min fra undergang. Det lukter ikke så sterkt som mange andre asiatiske produkter. Som en bonus er flasken nydelig!

Takk :)

Skal kjøpe og prøve :)

Anonymous poster hash: 5f126...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tipse om eopenmarket.com ! Der kan man bestille mystery box til $6 + shipping $3. Får minimum 30 samples.

Hadde en kupongkode (cosmetic1598) som skulle gi 7% rabatt, men da jeg tastet den inn, fikk jeg hele summen i rabatt! Så betalte bare shipping :-)

Fikk pakken i posten i dag! :D

Det er så mye spennende som jeg gleder meg til å prøve.

44 forskjellige prøver.

Annsiktsmasker, primere, øyekremer, flere typer serum, bbkremer, rens + +..

Må holde meg i tøylene så jeg ikke klæsjer alt i trynet på en gang :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pakken i posten i dag! :D

Det er så mye spennende som jeg gleder meg til å prøve.

44 forskjellige prøver.

Annsiktsmasker, primere, øyekremer, flere typer serum, bbkremer, rens + +..

Må holde meg i tøylene så jeg ikke klæsjer alt i trynet på en gang :P

Åååh, håper min venter på meg hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

den har jeg. har prøvd to stk. helt grei egentlig. men de var litt klumpete. vet ikke om de skal være sånn eller om den er gammel? men virka bra i alle fall....

Hmm.. okei :) Tusen takk :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forguder serumet til Skinfood. Det heter Watery Berry Emulsion. Det er vel ikke serum per definisjon, mer en veldig tyntflytende krem eller et tykt serum. Men det er ment å bruke under fuktighetskrem, som serum. Disse koreanerne bruker nemlig veldig mange mer lag på huden enn vi gjør. Jeg er fan av måten de gjør det på, altså mange tynne lag i stedet for ett tykt.

Uansett, Watery Berry er nyyydelig og har sammen med en god fuktighetskrem (Aderma Hydralba Rich) reddet den krisetørre huden min fra undergang. Det lukter ikke så sterkt som mange andre asiatiske produkter. Som en bonus er flasken nydelig!

Da har jeg også kjøpt denne, gir opp huden min snart :( Den er så rød, tørr, stiv og flekkete, røde kviser og nupper popper opp og etter litt research så ser jeg at det å pøse på med fete kremer og oljer (som jeg gjør) ikke alltid er redningen for tørr og sensitiv hud.

Så håper denne hjelper! Om noen andre har råd til koreanske vidunder for slik hud, gjerne si fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også kjøpt denne, gir opp huden min snart :( Den er så rød, tørr, stiv og flekkete, røde kviser og nupper popper opp og etter litt research så ser jeg at det å pøse på med fete kremer og oljer (som jeg gjør) ikke alltid er redningen for tørr og sensitiv hud.

Så håper denne hjelper! Om noen andre har råd til koreanske vidunder for slik hud, gjerne si fra :)

Så sant du får kviser av fete kremer er nok huden din fuktfattig og ikke tørr. Min hud er slik, og jeg brukte lenge aftersun i ansiktet før jeg fikk litt kunnskap om dette, fordi det var den tynneste kremen jeg hadde. Den funket bra altså, men... :fnise:

Men ja, da er fuktserum greia skjønner du. Det gir fukt og ikke fett. Må kombineres med en krem oppå for å ''forsegle'' hyaluronsyren som er i serumet, ellers blir huden din enda tørrere! Jeg har ikke prøvd koreanske fuktighetskremer, men av vestlige kremer kan jeg varmt anbefale Aderma Hydralba Rich Hydrating Cream og Burt's Bees Intense Hydration Day Lotion. Begge to er helt supre til min svært fuktfattige hud.

(Den er dog ikke sensitiv i det hele tatt, men disse som jeg har anbefalt er uansett ikke sterkt parfymerte så du bør ikke reagere på dem. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant du får kviser av fete kremer er nok huden din fuktfattig og ikke tørr. Min hud er slik, og jeg brukte lenge aftersun i ansiktet før jeg fikk litt kunnskap om dette, fordi det var den tynneste kremen jeg hadde. Den funket bra altså, men... :fnise:

Men ja, da er fuktserum greia skjønner du. Det gir fukt og ikke fett. Må kombineres med en krem oppå for å ''forsegle'' hyaluronsyren som er i serumet, ellers blir huden din enda tørrere! Jeg har ikke prøvd koreanske fuktighetskremer, men av vestlige kremer kan jeg varmt anbefale Aderma Hydralba Rich Hydrating Cream og Burt's Bees Intense Hydration Day Lotion. Begge to er helt supre til min svært fuktfattige hud.

(Den er dog ikke sensitiv i det hele tatt, men disse som jeg har anbefalt er uansett ikke sterkt parfymerte så du bør ikke reagere på dem. :) )

Tusen takk for svar! Jeg bruker Priori Daily Defense som jeg har fått anbefalt fra hudpleier, men den gir ikke nok fukt, så hun sa jeg burde bruke et serum under - men som student kan jeg ikke betale mange hundrelapper :(

Så jeg håper denne hjelper!

Googlet litt erfaringer fra Skinfood og kom over denne flotte bær-beskrivelsen:

  • Berries story : cloudberries , lingonberries , raspberries, from Lapland , a region famous for its santa Claus village , provide superior antioxidant properties.

:fnise:

Endret av Poppie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for svar! Jeg bruker Priori Daily Defense som jeg har fått anbefalt fra hudpleier, men den gir ikke nok fukt, så hun sa jeg burde bruke et serum under - men som student kan jeg ikke betale mange hundrelapper :(

Så jeg håper denne hjelper!

Googlet litt erfaringer fra Skinfood og kom over denne flotte bær-beskrivelsen:

  • Berries story : cloudberries , lingonberries , raspberries, from Lapland , a region famous for its santa Claus village , provide superior antioxidant properties.

:fnise:

:hoho:

Priori er jo et godt merke. Håper du merker bedring med serum under. :jepp: (Jeg bruker selv Priori Coffeeberry dagkrem + øyekrem for tiden. :nigo: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Priori er jo et godt merke. Håper du merker bedring med serum under. :jepp: (Jeg bruker selv Priori Coffeeberry dagkrem + øyekrem for tiden. :nigo: )

Takk, og takk for hjelpen :) Nå må jeg bare bli flink til å slutte å pille på alle ujevnheter som dukker opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser litt på serum nå. Jeg har aldri eid et serum Før og lurer på om noen kan anbefale en rimelig en for kviser og store porer?

Anonymous poster hash: c35f9...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt dette over de siste 10 dager:

(Oppdaterer innlegget etthvert som jeg mottar & tester varene)

Etude House:

ETUDE HOUSE Bling Bling Eye Stick #9 Golden Tail Star 1.4g

ETUDE HOUSE Look At My Eyes Pearl Shadow Base - 2g

[ETUDE HOUSE] Wonder Pore Special Wow Kit Sample - 1pack in 3pcs

ETUDE HOUSE My Lash Serum 9g

Holika Holika:

Holika Holika Strawberry Pore Magic Cover Powder 10g

[Holika Holika] Juicy Mask Sheet 20ml

[Holika Holika] Petit BB Cream #Moisture SPF30 PA++ 30ml Moist Hyaluronic acid

Holika Holika Magic Pole Mascara x 2 #1 Volume & Curl 9ml

Holika Holika 3 Seconds Starter Collagen 150ml

Holika Holika Soda Pore B.B Deep Cleansing Foam 150ml

It's Skin:

Its Skin-Babyface Petit Blusher #3 Romantic Rose

[it's Skin] 2PM Sun Block Samples - 10pcs (SPF50+ PA+++)

Its Skin - Babyface Pore Powder 5g

Secret Key:

Secret Key Snail+EGF Repairing Eye Cream 30g

SECRET KEY Snail+EGF Repairing Cream 50g

Innisfree:

[innisfree] Eye Primer 7g

Innisfree - Skinny Microcara 3.5g / Korea cosmetics

Missha:

[MISSHA] Signature Complexion Coordinating BB Cream Samples - #Beige 10pcs

MISSHA The Style Under Eye Brightener Concealer #Light Beige (6g)

Missha - M Perfect Cover Blemish Balm BB Cream #21/ 20ml

Missha M Perfect Cover BB Cream NO.13 - 20ml

The Face Shop:

[The FACE Shop] Real Nature Pomegranate Mask Sheet

[THE FACE SHOP] Lovely ME:EX Pastel Cushion Blusher - 5g

Mizon:

Mizon Snail Recovery Gel Cream 45ml buy 1 get 1 Free (Total 2pcs)

Skinfood:

[sKINFOOD] Peach Sake Pore Pact - 9g

SKINFOOD Watery Berry Emulsion

Skin Food - Salmon Darkcircle Concealer Cream 1# Salmon Blooming

[sKINFOOD] Red Orange Make Up Finish 80ml - #Matte Type

Nature republic:

NATURE REPUBLIC Soothing & Moisture Aloe Vera 92% Soothing Gel 300ml

Tony Moly:

[TONYMOLY] BCDation (SPF30/PA++) 50g - #01 Light Pink Beige

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...