Gå til innhold

Parfyme vanilje


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg leter etter en ny parfyme, og liker veldig godt de som har en vanilje-lukt. Da mener jeg ekte vanilje, ikke sånn kvalmende syntetisk vaniljelukt. Jeg liker veldig godt lukten til Dior Addict, men syns den er litt tung. Jeg mistenker at jeg får vondt i hodet av den. Er det noen som vet om noen gode alternativer?

:)

Anonym poster: 562632c891ae7ad75461640aa8c31096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Glorificus

Ja, jeg vet om en - jeg elsker også vaniljelukt. Men, den er dessverre ikke så lett å få tak i. Den er fra Profumi del Forte og heter Vittoria Apuana. Et sniff, og du er hekta. :)

Si ifra om du skulle finne den et sted, jeg er på evig leting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Dei vaniljeduftene eg går mest med er Dolce&Gabbana The one, og Chanel Allure sensuelle. Elles har både Diptyque og Body shop reine vaniljedufter, begge dei er deilige. Prøv å finne Yves Saint Laurent Cinema. Den er også fantastisk, med sitrus, peon, musk og vanilje. Ei lekker og undervurdert/oversett vaniljeduft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg googla den fra Profumi del Forte, men det virker ikke som at den er så lett å få tak i. Når de ikke har den på nett tviler jeg på at de har den på kicks. Jeg skal dra til et parfymeri på fredag og teste de jeg finner :)

Anonym poster: 562632c891ae7ad75461640aa8c31096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaniljelukten til the body shop er herlig!

Anonym poster: 858373157996a0ee916b02e6bd3409be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Glorificus

Tusen takk for svar. Jeg googla den fra Profumi del Forte, men det virker ikke som at den er så lett å få tak i. Når de ikke har den på nett tviler jeg på at de har den på kicks. Jeg skal dra til et parfymeri på fredag og teste de jeg finner :)

Anonym poster: 562632c891ae7ad75461640aa8c31096

Heaven Scent i Oslo hadde den før, iallfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body Shop har som nevnt vaniljedufter. Har luktet på den ene og skal helt klart skaffe meg den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom kicks i dag og lukta på noen forskjellige. Jeg likte den til chanel. Den til D&G syns jeg var grei, og den Flowerbomb likte jeg ikke. Jeg klarte desverre ikke finne YSL Cinema, er det noen som vet hvilken butikk som kan ha det (i bergen)? Jeg har lyst til å lukte på den også før jeg bestemmer meg. Skal gå innom body shop også, og jeg liker den er den antagelig en del billigere enn chanel!

Tusen takk for alle tips. TS :)

Anonym poster: 562632c891ae7ad75461640aa8c31096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Eg trur Koch i Bergen har Cinema, dei kan iallfall skaffe den. Spør om dei har ei prøve liggande om dei er utselde. Så kan du få lukte på den, og evnt. bestille den (eller kjøpe prøveflaska, det har eg fått gjort mange gongar. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Hva med LaVanilla? De omtales som de som lukter mest "ekte" i parfymeverdenen. Ikke er de så dyre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Jeg elsker dior addict, men føler som deg at den er litt for tung. Har gått over til LaVanila sine parfymer, som nevnt over her, de lukter ekte vanilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur Koch i Bergen har Cinema, dei kan iallfall skaffe den. Spør om dei har ei prøve liggande om dei er utselde. Så kan du få lukte på den, og evnt. bestille den (eller kjøpe prøveflaska, det har eg fått gjort mange gongar. :))

Takk, jeg skal se der :) Jeg visste ikke at det gikk ann å kjøpe prøveflaska, så takk for det tipset også ;)

Hva med LaVanilla? De omtales som de som lukter mest "ekte" i parfymeverdenen. Ikke er de så dyre heller.

Jeg elsker dior addict, men føler som deg at den er litt for tung. Har gått over til LaVanila sine parfymer, som nevnt over her, de lukter ekte vanilje.

Jeg har aldri hørt om det merket engang, men jeg skal sjekke det ut:) Hvor får man tak i det? Er det kun på nett? Det er jo litt vanskelig å vite om man passer til lukten om man ikke har fått testet den ut før man kjøper.

TS :)

Anonym poster: 562632c891ae7ad75461640aa8c31096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Tror det kun er på nett, de har en nettside hvor de selger det fra, men det er sikkert på ebay og andre sider også : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Dior sin HYPNOTIC POISON, og har gjort det i ca 5 år! Den er rett og slett herlig! Den er bare vanilie, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Det gjer den ikkje. Den inneheld kokosnøtt, plomme, jasmin, tuberose (masse av den, det gjer den uaktuell for meg), aprikos, liljekonvall og sandeltre, i tillegg til vanilje. Her er ei fin kjelde til info om bestanddelane (notane) i parfymer: www.osmoz.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

L de Lolita Lempicka og - husker ikke helt hva den heter, men en mannlig designer der alle flaskene ser ut som en overkropp med diverse typer korsett (vanskelig å google basert på det) i alle fall, der er det en parfyme som heter classique eller originelle som er veldig god og lukter vanilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

L de Lolita Lempicka og - husker ikke helt hva den heter, men en mannlig designer der alle flaskene ser ut som en overkropp med diverse typer korsett (vanskelig å google basert på det) i alle fall, der er det en parfyme som heter classique eller originelle som er veldig god og lukter vanilje

Jean Paul Gaultier. :) Både herredufta og damedufta har ein del vanilje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ja, jeg vet om en - jeg elsker også vaniljelukt. Men, den er dessverre ikke så lett å få tak i. Den er fra Profumi del Forte og heter Vittoria Apuana. Et sniff, og du er hekta. :)

Si ifra om du skulle finne den et sted, jeg er på evig leting.

Denne siden sender til Norge :)

http://www.liberty.co.uk/fcp/product/liberty/perfume/vittoria%20apuana%20eau%20de%20parfum%20100ml/59440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...