Gå til innhold

Lavt stoffskifte


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Vanja

Har nettopp fått vite at jeg har lavt stoffskifte. Er det det samme som lav forbrenning? Er det noe jeg kan gjøre eller spise for å få høyere stoffskifte? Jeg er livredd for å bli feit! Kan det ha noe med at jeg spiser lite og skjelden å gjøre? Spiser bare 2-3 ganger daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Det er en egen forening for de med dette problemet. (hypoterose. eller var det hyperterose, nåja). De gir ut medlemsblad, etc.

Kan godt sende deg info senere (noen i familien har dette, så jeg vet litt om det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanja

Nei fikk ikke vite om noe jeg kunne gjøre det var bare noen blodprøver jeg tok pga slapphet som sa at stoffskiftet var akkurat på grensen. Må få med at jeg ikke hadde spist noe den dagen jeg tok prøvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Så du skal ikke medisineres (tyroxin)?

Tyroxin balanserer stoffskiftet til normalnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanja

Nei det var ikke noe farlig bare at stoffskiftet lå på grensen. Men kan jeg spise noe eller trene på en måte så det blir høyere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv lavt stoffskifte og har hatt det i minst 5 år. Trening hjelper på for stoffskiftet, ja...men denne sykdommen er veldig kompleks. Det er dessverre ikke slik at man bare tar Thyroxin og så blir man bra - dette vet jeg alt om!! Kosthold, mosjon, søvn, kosttilskudd...mange ting å passe på. Det er som regel vanskelig for de fleste å holde stoffskiftet på ett jevnt nivå når man har høyt/lavt stoffskifte - eller hypothyreose/hyperthyreose som det heter på fagspråket. Må jo nevne at noen bare har problemer i en periode i livet, og dette retter seg opp. Men andre har dette kronisk.

Gå inn på www.stoffskifte.org der finner du mer informasjon. Ta evt. kontakt for mer hjelp! Er selv aktiv i Norsk Thyroideaforbund, og de har vært en god støtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...