Gå til innhold

hjelp, bittsår hos katt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen uker siden var katten min i en slåsskamp med nabokatten. Da fikk han et lite bittsår fremme på benet (litt over poten). Nå, ca 3-4 uker senere, har det åpnet seg igjen. Så det ikke før igår da han kom inn.. Da var det noe blod blanda med gult puss eller noe lignende. Katten virker ikke særlig slapp og ser til å ha normal appetitt. Såret er nokså lite, men ser åpent ut! Har saltvann og pyrisept til å rense med. vil såret gro av seg selv? Er smertestillende nødvendig? Har isåfall metacam liggende.. har prøvd med bandasje på ham før (hadde sår under poten) men har gitt det helt opp. Kommer nok til å ringe vet på mandag for sikkerhets skyld, men vet ikke hva jeg skal gjør i mellomtida.

Takker for alle tips! :)

Anonymous poster hash: eb42c...0a5

Anonymous poster hash: 0d545...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han bør nok få antibiotika, bittsår blir nesten alltid betente, og det er mye bakterier der. Jeg hadde ringt veterinærvaktani ditt distrikt i kveld og hørt om det går greit gjennom helga eller om dere burde inn før og få behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattebitt kan være veldig farlige. Katten min ble bitt, og selv om selve såret var lite (visste ikke at det var der en gang før dyrlegen fortalte det), så hadde det gått helt inn i selve beinet. Foten hans hovnet til dobbel størrelse og han måtte få antibiotika. Men katten min var også slapp på forhånd, og så syk ut...

Anonymous poster hash: 74c65...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: Tusen takk for tips!

Var hos vet idag, og jammen trengte han ikke en antibiotikakur! Veterinæren syntes at såret så overfladisk ut, men etter hvert kom det puss ut da hun klemte på det.

Anonymous poster hash: 0d545...abb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...