Gå til innhold

Til dere som har katt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jaa, selvfølgelig, det er viktig å følge opp kattenes helse

Anonymous poster hash: 4d256...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, nå følte jeg meg som en utrolig dårlig katteeier. Katten min fant jeg på gata da hun var en liten kattunge. Hang lapper i alle matbutikker i byen, la ut annonse i lokalavisen for å finne eier. Da ingen tok kontakt beholdt jeg henne. Tok hun med til dyrlegen den gangen, fikk vite kjønn, alder osv. Kort tid etter fikk hun vaksiner og ble sterilisert. Kan ikke huske at jeg har hatt hun hos dyrlegen etter det. Jeg fjerner flått når hun har fått det, grer pelsen hennes (hun er korthåret), koser med henne, gir henne mat og jeg reiser aldri på ferie uten "barnevakt". Hun ser ut til å være veldig fornøyd og frisk for meg i hvert fall. Nå er hun 14 år gammel:)

 

Kom igjen, kattedamer. Fyr løs, og fortell meg hvor ansvarsløs jeg er. 



Anonymous poster hash: 41039...efd
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Mine er innom veterinæren en gang i året og får vaksiner. Ellers er den ene innom en ekstra gang for vekt- og tannsjekk, da han har sensitivt tannkjøtt og lett får vondt av det.

De som aldri har katten hos veterinæren burde tenke over at katter er ekstremt flinke til å skjule smerte. Særlig har de mye tannverk som aldri blir oppdaget. De går da rundt med smerter og infeksjoner i tannkjøttet i åresvis. Det er bare å google FORL om en vil vite mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ser ikke poenget. Katter har overlevd i tusener av år uten vaksiner. 

Anonymous poster hash: 19c00...164

 

 

Mennesket har også overlevd svartedøden, polio osv. Betyr det at vi burde hoppe over vaksinen om det var et tema?

Anonymous poster hash: 68c12...5d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, nå følte jeg meg som en utrolig dårlig katteeier. Katten min fant jeg på gata da hun var en liten kattunge. Hang lapper i alle matbutikker i byen, la ut annonse i lokalavisen for å finne eier. Da ingen tok kontakt beholdt jeg henne. Tok hun med til dyrlegen den gangen, fikk vite kjønn, alder osv. Kort tid etter fikk hun vaksiner og ble sterilisert. Kan ikke huske at jeg har hatt hun hos dyrlegen etter det. Jeg fjerner flått når hun har fått det, grer pelsen hennes (hun er korthåret), koser med henne, gir henne mat og jeg reiser aldri på ferie uten "barnevakt". Hun ser ut til å være veldig fornøyd og frisk for meg i hvert fall. Nå er hun 14 år gammel:)

Kom igjen, kattedamer. Fyr løs, og fortell meg hvor ansvarsløs jeg er.

Anonymous poster hash: 41039...efd

Katten din har vært heldig som ikke har fått en smertefull og dødelig sykdom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel studielån? Tror jeg betalte rundt 350,- for revaksinasjon av katten. Nå er det jo sommer, og du får kanskje igjen penger på skatten eller feriepenger? Du trenger ikke bli så sur. Mange vet ikke at innekatter også kan bli smittet (vet ikke om din er ute eller inne) :) men som sagt er kattepest dødelig, så det er en liten pris å betale for å slippe at katten blir dødelig syk av kattepest :)

Mye som er mere dødelige her i verden for en katt enn kattepest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ble jeg minnet på det!

*Ringe dyrlegen med en gang for å bestille time*

Hun er også forsikret oppover ørene og får ormekur jevnlig.

Anonymous poster hash: 3961f...c61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dere ansvarlige katteeiere. Pusser dere tenna til dyret hver dag? :) 



Anonymous poster hash: 41039...efd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tar dere årlige vaksiner på katten? Og årlig helsesjekk?

Anonymous poster hash: 2d487...19c

 

 

Har ikke hatt katten så lenge ennå, men ja, det er planlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dere ansvarlige katteeiere. Pusser dere tenna til dyret hver dag? :)

Anonymous poster hash: 41039...efd

 

 

Nei, men bruker PlaqueOff. Ifølge veterinæren vil det gi samme effekt. Jeg får ikke pusset tennene på han, det er ikke alle katter som kan vennes til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Dere ansvarlige katteeiere. Pusser dere tenna til dyret hver dag? :)

Anonymous poster hash: 41039...efd

 

 

Ja. Eller i hvert fall nesten hver dag. Begynte med det da de var 3 år og det gikk overraskende bra med tilvenning. De er veldig opptatt av tannkremen og liker den godt, i tillegg får de et godteri for hver side som pusses, så her er tannpuss bare gøy!

Anonymous poster hash: c7859...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff, nå følte jeg meg som en utrolig dårlig katteeier. Katten min fant jeg på gata da hun var en liten kattunge. Hang lapper i alle matbutikker i byen, la ut annonse i lokalavisen for å finne eier. Da ingen tok kontakt beholdt jeg henne. Tok hun med til dyrlegen den gangen, fikk vite kjønn, alder osv. Kort tid etter fikk hun vaksiner og ble sterilisert. Kan ikke huske at jeg har hatt hun hos dyrlegen etter det. Jeg fjerner flått når hun har fått det, grer pelsen hennes (hun er korthåret), koser med henne, gir henne mat og jeg reiser aldri på ferie uten "barnevakt". Hun ser ut til å være veldig fornøyd og frisk for meg i hvert fall. Nå er hun 14 år gammel:)

 

Kom igjen, kattedamer. Fyr løs, og fortell meg hvor ansvarsløs jeg er. 

Anonymous poster hash: 41039...efd

 

Du skal bare prise deg lykkelig over at du og pus antageligvis bor et sted hvor det ikke har vært utbrudd av kattepest de siste 13 årene.

 

Har du en gang sett en katt dø av kattepest så tenker du ikke et halvt sekund på om du bør vaksinere eller la det være fordi det koster noen kroner.

 

Helsesjekk trenges. En katt på 14 år har sannsynligvis tannsten, noe som kan føre til smertefulle tannkjøttsykdommer.

Går du selv til tannlegen bare hver gang du har tannverk?

Anonymous poster hash: 89749...c44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Du skal bare prise deg lykkelig over at du og pus antageligvis bor et sted hvor det ikke har vært utbrudd av kattepest de siste 13 årene.

 

Har du en gang sett en katt dø av kattepest så tenker du ikke et halvt sekund på om du bør vaksinere eller la det være fordi det koster noen kroner.

 

Helsesjekk trenges. En katt på 14 år har sannsynligvis tannsten, noe som kan føre til smertefulle tannkjøttsykdommer.

Går du selv til tannlegen bare hver gang du har tannverk?

Anonymous poster hash: 89749...c44

 

 

Håper ikke veterinæren jeg skal ta med min lille pus til har samme attitude som deg og mange andre her 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke veterinæren jeg skal ta med min lille pus til har samme attitude som deg og mange andre her 

 

Hva mener du med det? 

Anonymous poster hash: c7859...656

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig. Og vi er studenter uten alt for god råd, men har man en katt, må man også ta ansvaret det innebærer. 



Anonymous poster hash: c2005...12c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva mener du med det? 

Anonymous poster hash: c7859...656

 

 

Etter å ha lest diverse tråder om katter og katteeiere her inne sitter jeg igjen med en følelse av at dersom man ikke gir katten det dyreste föret, vaksinerer, forsikrer, pusser tenner osv, ja da er man en dårlig og ansvarsløs katteeier. Ærlig talt.

 

Jeg er personlig veldig glad i dyr, og elsker katten min. Men vil nok uansett bruke mer tid, energi og penger på mine fremtidige barn. Er jeg da en dårlig katteeier? 

 

Jeg skal ha med katten min på årskontroll hos en ny veterinær nå, og da håper jeg at hun ikke kommer med samme ytringer som dere når jeg forteller at jeg ikke får pusset tennene til katten min daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...