Gå til innhold

Søte, morsomme og rare ting hunden din gjør


absinthia

Anbefalte innlegg

Startet en tråd om hunden min som "vasker" sofaen før han skal legge seg der og så at det hadde vært morsomt med en tråd der folk kan dele slike ting. Det kan være rare vaner, festlige episoder eller noe de gjør som bare er søtt.

Så kom igjen folkens!

.. undertegnede er litt trøtt, så jeg skal heller vente litt med å skrive, selv om jeg har mye på hjertet, for i likhet med alle andre hundeeieres hunder, er vår hund selvfølgelig den aller beste, morsomste og godeste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, en renslig hund med andre ord :D

Hunden min uler til alle rolige sanger, med veldig lav og "fin" stemme, hehe. Når det er sanger med litt liv i bjeffer han og brøler nesten når han uler :) en liten særing

Hunden til søsteren min bruker å stå på to ben når hun tisser, hun står på en måte på "hendene", med bakføttene rett i været!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden til foreldrene mine pleide før å sutte på et teppe og lage lyd samtidig. Og om vi pratet til henne mens hun gjorde det så lagde hun mere/høyere lyd :P

Og den samme hunden pleier av og til å snike seg opp i sofaen på natta og når hun hører at noen kommer opp i stua på morgenen så hopper hun ned og går bak sofaen på plassen sin for så å komme fram. Men noen ganger så hører hun ikke om noen står opp, så hun hopper ned fra sofaen mens man står og ser på også går hun bak sofaen for så å komme frem og gjespe og strekke seg som om ingenting har skjedd :roll::fnise:

Hun er nå søt :P

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Hadde en hund som vi måtte avlive, og den smilte hver gang vi kom hjem igjen fra jobb! Hadde et stort glis !

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min står på hodet inne i kroken mellom sofaen og veggen oppe! Han kan stå sånn ganske lenge (en halv time) og når han tipper seg ned igjen promper han alltid veldig høyt (vi hører det helt ned!). Litt av en type... Han er 75% puddel og 50% mynde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vi har for tiden er "adoptivhund", bor hos oss litt nå før jul, og kommer tilbake etter nyttårs.

Hun "gråter" når vi snakker til fiskene eller til gnageren. Virker også som om hun hører de høyfrekvente lydene rotta lager, for nå og da kan hun bare stoppe helt opp med det hun gjør, og se opp mot buret og "gråte", klynke og hvine og småbjeffe.

Når hun ikke får oppmerksomhet på en liten stund, hvis jeg spiller spill eller ser TV, stirrer hun på meg mens hun sitter midt på gulvet, piper, klynker (det baller på seg) til det kommer et høyt lite "BOFF!" så kommer hun bort og "graver" på beinet mitt. Snakker jeg med henne så danser hun....

Hver morgen danser hun av glede, hopper og danser og snurrer og er helt "idiot". Nydelig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tre store Labrador hanner som tror de får plass sammen med meg i den lille sofaen vi har i tv stua, ender opp med at to må ligge oppå meg og en ved føttene mine. Blir litt most, men syns det er litt koselig også:P

Han ene skal alltid herme etter det vi gjør når vi gjør foskjellig hagearbeid. Om vi raker løv prøver han å gjøre det samme med labbene. Og om vi brekker av noen grener skal han og gjøre det. Og plukke rips og kirsebær. Han er så søt!

han yngste (3 år) går også på frambeina når han tisser :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

hun gir et enkelt bjeff for å komme inn. når jeg åpner døra, sitter hun der med ørene helt oppe og ser nøye på bevegelsene mine. med en gang jeg tar hånden min mot henne, løper hun avgårde. hun liker den ertinga veldig godt :) men skjønner det er et hint om at jeg skal komme ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Når hunden min skal ut å tisse når det regner, løper hun å gjemmer seg fordi hun ikke vil ut å bli våt.

- Hun har ikke tid til å ta godbiten sin før hun begynner å løpe (løper bort med godbiten for at vi ikke skal ta den fra henne).

- Forstår ingenting når vi gir et bein til f.eks broren min isteden for henne. Veldig komisk.

- Om vi går forbi på kvelden mens hun sover kan hun finne på å "stoppe oss" med labben for så å legge seg på ryggen for å bli klødd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Hoi, her går det unna :nigo:

Vår hund har nettopp vært jordmor (far) for en liten kalv, han elsker nemlig å være med når det er kalving på gang. Da sleiker man selvfølgelig tørr kalven etterpå, men det er helt klart tryggest å holde seg til bakre halvdel, og være langt unna det skumle hodet :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, her går det unna :nigo:

Vår hund har nettopp vært jordmor (far) for en liten kalv, han elsker nemlig å være med når det er kalving på gang. Da sleiker man selvfølgelig tørr kalven etterpå, men det er helt klart tryggest å holde seg til bakre halvdel, og være langt unna det skumle hodet :fnise:

:haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vesle prinsesse ønsker meg velkommen ved å stå å hoppe på begge bakbena og hyyylgrine når jeg kommer hjem (selv etter bare å ha vært ute i fem min). Gir jeg ikke henne nok oppmerksomhet setter hun igang med noen lyder som om det høres ut som hun prøver å prate. Fantastisk!

Men, da hun er som skjønnest er når hun setter seg opp i søvne strekker halsen og begynner å ule som en ulv( da lurer jeg på hva hun drømmer)...hun veier 6 kg ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mye stilig lesing her :)

Den ene av mine hunder får bare råfor, og når han har spist, så må han tørke seg rundt snuten. Han har et pledd i kurven, og det er en voldsom prosess med å få tørket seg skikkelig :)

Det verste er at den forrige hunden vår, som døde samme dag som denne er født, også hadde dette ritualet med å tørke seg rundt snuten etter mat.... Vi mistenker en reinkarnasjon.... :jepp:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Otto kan ikke gå og legge seg alene om kvelden. Ja, han har fast plass i fotenden, og han må jo legge seg der når det blir natta. Kan jo ikke ligge på stua da. Så jeg får alltid beskjed om at "nå ER det leggetid", og det er senest ved midnatt.

Da ligger han borti gangen og piper, og han blir mer og mer påståelig. Når jeg begynner å slukke lys osv, da er det greit, da kan han legge seg, for da vet han at jeg kommer.

Deretter må han ligge på armen en stund, før han legger seg fornøyd i fotenden. Han er som en liten valp sånn sett, selv om han er voksen og 60 kilo.

Maja er leken, og må leke ved enhver anledning. På tur finner hun seg alltid en kjepp eller gren som hun leker med, hopper og spretter, og løper avgårde med. Og hun og kjeppen er aldri breiere enn hun selv er, så hun kræsjer ofte mellom et par trær med kjeppen sin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

Her i huset skal alt bæres på når vi går tur, enten bååndet, halve trær, eller annet skrot han kommer over. og er det lange ting løper han likegjerne rett i beina på folk når han skal forbi med disse lange tingene sine :gjeiper:

og når vi kommer hjem snubler vi nesten over en overlykkelig hund som sitter midt forran døra og logrer og smiler med hele seg :rodmer:

og i sofane gidder han kun å være i om vi sitter i den og spiser, da kan han mer enn gjerne hoppe opp og leke og herje vilt med de største og mest bråkete lekene sine rett bak ryggen vår :fnise:

og tepper og puter i sofane skal med gjevne mellomrom flyttes på, og det samme skal senga hans i gangen, det bare må flyttes på rundt i huset :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Vi trodde at vår hund ikke gikk trapper, så han var bare i førsteetasje, noe som var helt greit så slapp vi hund på soverommene. I en alder av 10 fant vi han første gang på gangen utenfor soverommene, han hadde tydeligvis skjulte talenter :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest badeand1

Hoi, her går det unna :nigo:

Vår hund har nettopp vært jordmor (far) for en liten kalv, han elsker nemlig å være med når det er kalving på gang. Da sleiker man selvfølgelig tørr kalven etterpå, men det er helt klart tryggest å holde seg til bakre halvdel, og være langt unna det skumle hodet :fnise:

Æsj, fyfader. Hadde aldri latt hunden min gjøre noe sånt. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Golden retriever på 1 år som sto på bakbeina i sommer og plukket kirsebær i hagen. Tok ett og ett og spiste med stor fornøyelse og nytelse :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HuskyPusky

Den ene hunden min ser ikke helt forskjellen på vedkubber og pinner, så det er ikke skjelden at jeg har kommet inn til en stabel med vedkubber under stuebordet, og småflis utover hele teppet(er nok litt valpe/tyggetentendenser i henne fortsatt).

Jeg har innsett at jeg må kjøpe en kiste eller noe til å ha ved i.....

Den andre hunden min er ekstra søt om kvelden etter jeg har lagt meg under dyna. Han er ikke helt fornøyd med hvordan jeg brer dyna over beina mine, så han tar dyna forsiktig i munnen og løfter den såvidt opp, også brer han seg selv også inn i dyna rett oppå beina mine. En skikkelig god fotvarmer rett og slett :rodmer:

Endret av HuskyPusky
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...