Gå til innhold

Neglerot betennelse??? AUUUUUUU ! :-(


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Donna

AUUUUU!

jeg har så vondt i den ene storetåen min... :cry: Har gått med det en uke nå ...ble litt bredre i midten av uken ...men nå er det ille igjen ....Tror det kan være neglerotbetennelse???? Det kommer ikke noe ut men det er svært rødt og ømt og liksom sprenger på der inni ...

Det er på ytteersiden av neglen ..ikke fremme mot tuppen - men på siden og særlig der neglen buer seg inne på tåen - innerst inne liksom .....

hva i allverden skal jeg gjøre med dette??

det er vondt ......håper det kan fikses selv ...lege koster penger - og er vrient å komme til hos ......og jeg er liksom ikke så glade i de heller ...tenk om de vil stikke meg ... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt på den ene storetåa mi, men det begynte på den andre også. Det var voooondt! Så var jeg hos legen og fikk en sprøyte på hver side av tåen. Det gjorde jeg 3 ganger. :o Men så måtte jeg operere den.

Det som også hjelper er å sette foten i grønnsåpe-bad. :) Det fikk jeg beskjed om når jeg så det begynte på den andre tåa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten

Høres ut som du trenger en tur til fotterapeut! Hadde problem med det der selv en gang og fikk ryddet opp i skiten hos en flink fotterapeut. Selvfølgelig koster det litt, men det er da ikke noe alternativ å gå slik?

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Hos min fastlege i Norge er egenandelen på max 150 kr. Det må man vel kunne ta seg råd til? Hos legen kan du få antibiotika hvis du trenger det, smertestillende eller få fjernet det som verker i tåen. Samt gode råd. Du kan jo uansett ringe og spørre når du tidligst kan få time, eventuelt spørre hva legen/sykepleier anbefaler deg å gjøre. De som svarer telefonen har ofte mange gode tips å komme med.

Grønnsåpebad var uansett et veldig godt råd. Gå også med sko som ikke klemmer (det er vel uansett umulig), sørg for at tærne dine får masse frisk luft, hold deg i ro.

Smertestillende midler hjelper også på at sår og betennelser som verker leges fortere. Smerten i seg selv utsetter legningsprosessen. Smør tåen med en smertestillende krem, eventuelt ta tabletter om smøring ikke hjelper.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Dag olav

hei.. eg har hatt nett det samme.. så du må gå til legen for og opperera!!

det måtte eg gjera. eg låve deg du vil ikkje angre for det blir berre verre og verre med tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Anonym

jeg har hat neglrots betennelse i et halt og det er het jævelig. jeg har prøvd alt. jeg har fått salve av legen og den funka ikke, jeg har også fått soneterapi og det var bortkasta penger og tid. Det kosta 500 kr :o soneterapi er ikke anbefalt. men grønsåpebad funka litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...