Gå til innhold

Betakaroten ?


Triine

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sara_*

Jeg har brukt betakarotentabletter fra helsekost butikken ganske mye, jeg merket aldri noe spesiell farge i hendene ... De funket kjempebra! Anbefaler tya betakaroten en stund før man skal reise til fks syden !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Kristine_*

Heihei

Jeg lurer bare på to ting: Er det også farlig og ta betakaroten (inneholder 3mg) dersom man snuser?

Hvilke stoffer i røyk er det som gjør at det kan være farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar betakaroten med 25 mg(ja vet dette er mye) og blir ikke orange.

Men jeg har slitt mye med vondt i magen og diare de siste to ukene,noen som vet om dette kan ha noe med betakaroten inntaket mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Åshild_*

Noen som har prøvd å ta betakaroten på naturlig måte gjennom å spise gulerøtter? Hvor mye gulerøtter må man spise før man merker at man får farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Emma_*
Hvor lenge før en reiser til syden bør en begynne på Betakaroten?

Man bør starte en uke før. Gjerne litt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

Men virker betakaroten på røykere ? jeg røyker ( ikke mye) men litt om dagen, å lurer på om betakaroten virker forde om man røyker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei

Jeg lurer bare på to ting: Er det også farlig og ta betakaroten (inneholder 3mg) dersom man snuser?

Hvilke stoffer i røyk er det som gjør at det kan være farlig?

På Betakaroten.no står det:

Betakaroten bør ikke spises av mennesker med nedsatt leverfunksjon eller gravide og ammende, samt personer med høyt nikotininntak.

Så da kan det virke som det er nikotinen som er "problemet", og det er vel nikotin i snusen din også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
man blir vel ikke gul inni hendene av betakaroten!

Jo, det blir man faktisk, om man tar for mye blir man gul.

Jeg tar betakaroten med 25 mg(ja vet dette er mye) og blir ikke orange.

Men jeg har slitt mye med vondt i magen og diare de siste to ukene,noen som vet om dette kan ha noe med betakaroten inntaket mitt?

Du vet at du kan dø av det der sant?

Det er garantert av Betakaroteninntaket ditt.

Hvis du verdsetter livet ditt bør du trappe ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonka
Ja, a-vitamin. Betakaroten er forstadiet til a-vitamin, men ellers oppfører det seg ganske ulikt.

Du har ikke tilfeldigvis noe rimelig seriøs dokumentasjon på påstandende dine? Tok noen raske søk på ulike sider, men fant kun om A-vitamin, ikke betakaroten

Eneste jeg er enig i er at det er like greit å få det i seg via kosten. Har vurdert å kjøpe tørket gulrot selv, men det blir ikke til at jeg husker det.

Tørket gulrot..?

Hva er galt med å spise vanlig, fersk gulrot?

Må alt være kunstig eller behandlet for at dere skal gidde å putte det i kroppen, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg kjøpte betakaroten for en uke siden eller noe. Jeg er ganske blond, har en ganske lys hud med fregner. Noen som har erfaringer, tror dere det funker for meg også? :)

Lillesøsteren min brukte det.. Hun fikk farge, det var vel å merke oransje farge....

(hun er også blond og lys i huden til vanlig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_kjersti_*

hvor ellers enn på www.betakaroten.no kan du kjøpe dem?

eller om noen andre piller som er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg lurer også på dette.. Får tabelettene mindre virkning om man røyker ? :) Er jo helt grønn på dette :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Gjest_Maria_*
asså eg har brukt det no i fleire månda. og eg tar solarium i tilegg. og man blir garantert brun. og ikkje orange. ihvartfall ikkje meg. og for røykere, ka står på røyk pakken dere kjøper? RØYK DREPER! men skyte røyken dåke då??:-) nei. og det er d samme med dette! det er ikkje farligt og eg har sport folk som kan om dette veldig bra!. det er like farlig og røyke og ta solarium som og røyke og gå på det greiene..

Ingen grunn til å være nedlatende i henhold til Røykere. Jeg er ikke røyker selv men har vært det. Betakaroten og røyk er ikke helt heldig i kombinasjon.

Ønsker alle lykke til med kampen om fargen:P hehe lurer på å prøve det selv også:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 2 år senere...

hvor mye mg inneholder tablettene dere bruker? har 6 mg, men syns ikke det har skjedd noe jeg.. :gjeiper: har også kjøpt noen fra sverige med 20 mg, men føler dette blir for mye, så jeg tørr ikke begynne på dem ennå.. :ler: noen som har erfaringer eller?

Heihei, jeg brukte betakaroten som jeg kjøpte på helsekosten i norge med ca. 5 mg i en lang periode. Jeg ble ikke gul i hendene, men jeg ble litt gul/oransje i ansiktet rundt munnen og nesa :gjeiper: Jeg blir sjelden brun og disse hjalp ikke...

Men når jeg var i Gran Canaria kjøpte vi betakarotene i en pakke med ca. 20 små flasker hvor du skulle riste ut pulver i vann eller noe. Disse var mye sterkere og jeg ble brun og fin selv om jeg lå i skyggen og smørte meg ofte med solkrem. Og brunfargen ble ikke oransje og hold i over et år(ikke like sterk selvfølgelig)! Det er noen år siden og jeg har aldri blitt like brun igjen :frown:

Dette varierer nok veldig fra person til person, men jeg vil heller anbefale å ta en sterkere betakarotene i en kort periode enn å ta en svak betakarotene hele året...

Tenk så deilig å kunne nyte solen og bli lettere brun og vanskeligere rød. I tillegg til at du slipper soleksem! Vil absolutt anbefale det for bleike nordmenn som skal til syden! :smilorange:

Og en ting til! Visste dere at det er mellom 6-8mg betakarotene i en gullrot, det varierer med størrelsen. På rema 1000 koster en kilo gullrøtter 10kr, mens en pakke betakarotene koster mellom 200-300kr...

Hilsen Silla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
  • 4 år senere...

Betakaroten - https://no.iherb.com Ikke tro du blir skikkelig solbrun bare ved å ta betakaroten, men du kan bli brunere enn du ville uten hvis du soler deg! 

Endret av sbemleeesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...