Gå til innhold

Boktips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tre bøker som jeg virkelig elsker. Jeg har lest de flere ganger, og kan sikkert lese de hundre ganger til før jeg blir lei. Derfor lurer jeg på om dere har tips til bøker som kan ligne?

 

Bøkene er:

"The perks of being a wallflower" av Stephen Chbosky

"The catcher in the rye" av J.D. Salinger

"Thirteen reasons why" av Jay Asher



Anonymous poster hash: 42c15...e81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av en eller annen grunn ble dette postet før jeg fikk skrevet ferdig, og tydeligvis som anonym. Det var ikke meningen. 

 

For de som ikke har lest bøkene så kan jeg si at jeg liker bøker som ikke nødvendigvis har så mye handling, men gjerne der hovudpersonen tenker mye og funderer over en del ting. Jeg liker godt at de har et slags psykologisk aspekt hvor man gjerne får en slags følelse av å kjenne litt bedre til hvordan psyken fungerer, og hvor "rart" mennesker kan oppføre seg. Helst der hovudpersonen er i midten/slutten av tenårene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig unike bøker alle tre du nevner, så det er vanskelig å finne noe som ligner veldig. Men bøker som gir litt samme intense følelsen:

 

Looking for Alaska - John Green

 

Norwegian Wood - Haruki Murakami (Denne sammen med The Perks of Being a Wallflower er mine absolutte favoritter)

 

On the Jellicoe Road - Melina Marchetta

 

We Have Always Lived in the Castle - Shirley Jackson (ganske annerledes enn de andre, men fyller absolutt kriteriene du setter når du utdyper hva du vil ha)

 

Eleanor and Park - Rainbow Rowell (om du skulle føle for noe litt mer romantisk. Den er utrolig intens selv om det er et stort fokus på romantikken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Norwegian Wood av Haruki Murakami. Herregud, som jeg elsker den boka.

 

Alt av Murakami er forsåvidt fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips, skal sjekke ut! Har akkurat begynt på "Looking for Alaska" av John Green, så nå gleder jeg meg enda mer til å lese den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Great A

Heisann!

Jeg lurer på om dere har tips til norske/nordiske bøker som kan ligne Norwegian wood? Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Adrian Mole

Alt av Neil Gaiman

Artig Paasilinna sine bøker.

Anonymkode: 7d183...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...