Gå til innhold

Skumle, spennende bøker?


kjøttmeis

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke krim, drama, romantikk eller liknende. Jeg må bli redd for å bli engasjert  :fnise: Så... Noen tips til skikkelig skumle og/eller spennende bøker som får hårene til å reise seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Har du tittet på noen av de skumle historiene som Roald Dahl har skrevet? Eller hva med Allan Egdar Poe?

 

 

Er det slike skumle bøker du tenker på, eller vil du ha mer i grøsser-serien? Men siden tråden er gammel, så er vel ikke temaet aktuell lengre ;)

 

 



Anonymous poster hash: 8525d...af7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Johan Theorin sin serie om Øland

Krim, men med hint om spøkelser.

Yrsa Sigurdardottir - jeg vet hvem du er. Skitskummel.

Michelle Paver - Mørketid. Enda mer skummel.

Dette er bøker som er skumle, men uten blod og gørr. Vet ikke om de er spennende nok?

Og så har du Stallo, skrevet av en svensk forfatter jeg ikke husker navnet på. Handler om troll og en gutt som forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrsa Sigurdardottir - jeg vet hvem du er. Skitskummel.

 

 

 

Jeg fikk noia av å lese den, haha. Men skummel var den virkelig! :overrasket: 

 

 

 

Anonymous poster hash: 8525d...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bird Box av Josh Malerman likte jeg veldig godt. Spennende og intens hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Bird Box av Josh Malerman likte jeg veldig godt. Spennende og intens hele veien.

Hva handler den om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva handler den om? :)

En post-apokalyptisk verden der man ikke kan åpne øynene utendørs uten å begå selvmord. Handler om en dame som kommer til et hus med noen andre overlevere, etter hvert må hun flykte derfra med to barn. Den er skrevet både i nåtid om flukten hennes, og i fortid om tiden i huset. Veldig spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

En post-apokalyptisk verden der man ikke kan åpne øynene utendørs uten å begå selvmord. Handler om en dame som kommer til et hus med noen andre overlevere, etter hvert må hun flykte derfra med to barn. Den er skrevet både i nåtid om flukten hennes, og i fortid om tiden i huset. Veldig spennende :)

Oi. Den må jeg få tak i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...