Gå til innhold

Bryllupskjole når det er kort tid til bryllupet


Jellyfish

Anbefalte innlegg

Vi har for kort tid siden bestemt oss for å gifte oss i begynnelsen av mars. Vi reiser bort for et lite bryllup på et kontor, med kun noen få venner til stede. Hadde egentlig ikke tenkt å ha brudekjole, men nå har jeg blitt litt i tvil om jeg kanskje har lyst til det likevel. Er jeg for sein? Må alle kjoler bestilles minst 6 måneder før, eller er det vanlig at butikkene har noen på lager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er nok de som trenger mye arbeid på som må ha lengre tid. Finner du en "off the rack" så kan du vel kjøpe og ta med deg på dagen eller i nærmeste fremtid? Viss du ikke er så giret på en typisk brudekjole, hva med å se etter kjoler fra butikker som Monsoon? De har nydelig kjoler som ligner brudekjoler, men til bedre pris.



Anonymous poster hash: 28f48...1d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan finne en brudekjole på finn.no, eller andre steder.

Når du skal gifte deg så kan det jo være trivelig med en fin brudekjole...?

Anonymous poster hash: f3dca...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nok de som trenger mye arbeid på som må ha lengre tid. Finner du en "off the rack" så kan du vel kjøpe og ta med deg på dagen eller i nærmeste fremtid? Viss du ikke er så giret på en typisk brudekjole, hva med å se etter kjoler fra butikker som Monsoon? De har nydelig kjoler som ligner brudekjoler, men til bedre pris.

Anonymous poster hash: 28f48...1d8

http://uk.monsoon.co.uk/uk/wedding

Link til siden :)

Anonymous poster hash: 28f48...1d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Det er godt mulig du rekker det siden det ikke er høysesong, men da må du starte nå :) Jeg bestilte min kjole i mars, fikk beskjed at det ville ta lang tid, men i starten av juni var kjolen på salongen. Jeg ventet med å hente den til sent i august (fikk lov til det), og med tilpasninger så tok det litt mer tid, fikk kjolen en uke før bryllupet. Men de kunne jeg ha valgt å gjøre på et tidligere tidspunkt, da ville jeg ha fått kjolen i juli en gang, altså etter 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ypperlig å kjøpe brukt fra finn.no når du giftet deg utenfor sommersesongen. Jeg gifter meg på høsten, og hadde mye å velge i på finn. Mange som giftet seg i sommer selger nå.

Anonymous poster hash: fe7b0...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss den 15.11.14 og jeg dro for første gang for å se på kjole i slutten av august :P (har akkurat født da, så kunne ikke prøve kjoler som høygravid uansett ;-) ).

Poenget var, jeg har fått tak i "min" kjole på kort varsel så det skader da ikke å prøve :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere! Da lar jeg angsten legge seg litt, så får jeg gå og kikke så fort jeg får tid. Tenkte det kunne være greit å prøve i salong uansett for å se hva slags fasong jeg kler, så får jeg prøve finn eller noe hvis jeg ikke rekker å bestille en som passer.

Hva er det som typisk må gjøres når kjolen må tilpasses hos skredder? Hvis jeg finner størrelse som passer i andre klær så gjør jeg jo ikke noe med dem? Er ganske høy da, så det er neppe snakk om å legge opp eller noe sånt. For øvrig har jeg en del vekt å ta av, så jeg jobber jo med det også før bryllupet. Da kan det jo være problematisk å kjøpe kjole nå hvis jeg klarer å ta av mye før bryllupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har for kort tid siden bestemt oss for å gifte oss i begynnelsen av mars. Vi reiser bort for et lite bryllup på et kontor, med kun noen få venner til stede. Hadde egentlig ikke tenkt å ha brudekjole, men nå har jeg blitt litt i tvil om jeg kanskje har lyst til det likevel. Er jeg for sein? Må alle kjoler bestilles minst 6 måneder før, eller er det vanlig at butikkene har noen på lager?

Når jeg kjøpte tok jeg den med hjem på dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...