Gå til innhold

Brudekjole på nett? Ikke gjør det!


Badehette

Anbefalte innlegg

Så du forventer at folk skal drite i sin egen økonomi, men heller sørge for at det går for at det bra med butikkene? Vet ikke om du skjønner det helt, men de som starter brudebutikk (eller hvilken som helst butikk) gjør det for å tjene penger. Folk som har vett i hodet passer på hva de bruker SINE penger på - at de kjøper ting der det selges billigst, de færreste av oss er ute etter å bidra til at butikkenes inntekter fyker opp!

Anonymous poster hash: ad172...0b0

Ja, jeg mener det er en ukultur når man ikke ser at "varen" en brudebutikk tilbyr er å kunne føle på stoffet, prøve på kroppen, OG kjolen i seg selv.

Helt fair å spare penger ved å kjøpe på nett, men da bør man benytte seg av nettbutikkens tjenester. Som er et bilde på nett.

En brudebutikk sine priser vil aldri kunne måle seg med den billigste internettsiden sine priser uansett.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg mener det er en ukultur når man ikke ser at "varen" en brudebutikk tilbyr er å kunne føle på stoffet, prøve på kroppen, OG kjolen i seg selv.

Helt fair å spare penger ved å kjøpe på nett, men da bør man benytte seg av nettbutikkens tjenester. Som er et bilde på nett.

En brudebutikk sine priser vil aldri kunne måle seg med den billigste internettsiden sine priser uansett.

Helt enig med deg!

Anonymous poster hash: c6c05...fd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er måten jeg reagerte på, da. Du generaliserte voldsomt og krast.

Det kan en kanskje si at jeg gjorde også da jeg postet at annonsen til TS var veldig mistenkelig, men jeg ytret meg på grunnlag av at selgeren hadde stjålet bildene, som faktisk er et opphavsrettsbrudd.

Hvis man kan dra hjem til Finn-selgeren og ta kjolen i øyesyn og prøve den før man forplikter seg er det ikke det samme som "å kjøpe på nett", men hvis man betaler og får den tilsendt uten å ha sett den er det så klart akkurat det samme og man risikerer å måtte ordne med å få hevet et kjøp av katta i sekken, som TS må til pers med overfor en butikk nå.

Anonymous poster hash: f4035...c21

Ja, jeg er krast negativ til brudesalonger. Erfaringen fra flere år tilbake sitter hardt i. Den kom som et sjokk på meg, og føltes skikkelig ødelegge i en periode jeg egentlig hadde nye å glede meg over. Så det byr meg i mot når noen beklager seg over "de stakkars brudesalongene".

Jeg regner finn.no som en formidlingskanal for mennesker, ikke som en nettbutikk. Jeg er generelt veldig for omsettingen som foregår der, både av etiske hensyn, miljøet og økonomi.

Anonymous poster hash: 7e368...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke prøve de kjolene jeg like (de "var nok ikke før meg"). Det kom kommentarer om at jeg "måtte da være skrekkelig ung", "fikk komme tilbake en gang jeg hadde med meg noe til å hjelp meg". Ble spurt om jeg skulle gifte meg "på ordentlig"??!!

Selger og selger fru Blom... en dama prøvde VIRKELIG ikke å selge noe som helst.

Skjønner faktisk overhode ikke hva hun fikk ut av oppførselen sin.

Jeg var bare en lubben, sjenert student en kom forsiktig inn alene i allværsjakken min, mens jeg dreiet nervøst på forlovelsesringen min.

Anonymous poster hash: 7e368...040

Kanskje du var for stor for kjolen du ikke fikk prøve

Anonymous poster hash: 9a7b3...ab1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mener det er en ukultur når man ikke ser at "varen" en brudebutikk tilbyr er å kunne føle på stoffet, prøve på kroppen, OG kjolen i seg selv.

Og dette er noe brudesalongene er helt uskyldig ofre i? Eller kan det være at de har mye å tejene på å bli mer som "vanlige klesbutikker". Minste service, lavere priser og større variasjon i priser.

Anonymous poster hash: 7e368...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mener det er en ukultur når man ikke ser at "varen" en brudebutikk tilbyr er å kunne føle på stoffet, prøve på kroppen, OG kjolen i seg selv.

Helt fair å spare penger ved å kjøpe på nett, men da bør man benytte seg av nettbutikkens tjenester. Som er et bilde på nett.

En brudebutikk sine priser vil aldri kunne måle seg med den billigste internettsiden sine priser uansett.

Så lenge brudebutikken er en butikk, trenger man ikke å kjøpe det man har prøvet, tatt på eller sett i denne butikken. Du ser på en vare i butikken, du prøver en vare i butikken fordi varen er der for å bli sett på eller for å bli prøvet. Folk kan benytte seg av denne UFORPLIKTENDE muligheten som alle butikker tilbyr.

Anonymous poster hash: ad172...0b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du var for stor for kjolen du ikke fikk prøve

Anonymous poster hash: 9a7b3...ab1

Du tror jeg bad om å få prøve en kjole i helt feil størrelse?

Den (i samme størrelse) jeg kjøpte via finn.no senere satt som et skudd :)

Anonymous poster hash: 7e368...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg sikkert mye pepper, men velger man å kjøpe en FAKE kjole så fortjener man faktisk ikke noe bedre. Hvorfor er det så viktig for bruder å benytte seg av designernes kreativitet og kunnskap, men nekte å betale for det??? Hvorfor syns dere det er greit at designere jobber rævva av seg for å komme seg opp og frem og få produsert egne kjoler, for så at andre som ikke gidder det samme bare skal stjele hele ideen deres og selge den til dere?

Det er dårlig gjort! Kjøp gjerne billige kjoler, men kjøp nå i det minste originale kjoler! Det finnes drøssevis av Ebay-selgere og diverse som IKKE stjeler, men som designer egne kjoler, eller syr etter kundens design. Benytt dere av dem heller, i stedetfor å pisse på designerne på den måten. Folk eier jo ikke moral lenger.

Og jeg blir stadig overrasket over hva folk tror de kan få for 600 kroner.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ellers er jeg hjertens enig med Chloe. Hvis alle hadde syns det hadde vært greit å stikke innom salong for å prøve, for så å bestille en kopi på nett, hadde alle salongene gått konkurs. Dermed hadde designerne gått konkurs. Og hva hadde vi sittet igjen med? Veldig lite, for copycatsa kan jo IKKE designe fine kjoler.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Heh ville ikke kjøpt via ebay. Et skikkelig tilbud i et lavere prissegment i butikkene i Norge, tror jeg derimot er en mangelvare. Det er liksom høy pris eller ingenting når det gjelder brudekjoler i Norge.

Anonymous poster hash: 7e368...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne giftet seg i USA, og der har de et skikkelig tilbud om rimeligere brudekjoler også. Ikke bare høy-høy-pris.

Anonymous poster hash: 7e368...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge brudebutikken er en butikk, trenger man ikke å kjøpe det man har prøvet, tatt på eller sett i denne butikken. Du ser på en vare i butikken, du prøver en vare i butikken fordi varen er der for å bli sett på eller for å bli prøvet. Folk kan benytte seg av denne UFORPLIKTENDE muligheten som alle butikker tilbyr.

Anonymous poster hash: ad172...0b0

Gratulerer, du hoppet akkurat over poenget til Chloe. Må være enkelt å argumentere når man ikke gidder å sette seg inn i argumentene en gang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ellers er jeg hjertens enig med Chloe. Hvis alle hadde syns det hadde vært greit å stikke innom salong for å prøve, for så å bestille en kopi på nett, hadde alle salongene gått konkurs. Dermed hadde designerne gått konkurs. Og hva hadde vi sittet igjen med? Veldig lite, for copycatsa kan jo IKKE designe fine kjoler.

Kan du sitere den personen som snakker om "kopier" her? Ikke kom med ukorrekt informasjon, takk! Det er ikke snakk om orginal vs. kopier. For min del snakker jeg om originaler som kan kjøpes billigere på nettet - da mener jeg ikke bare brudekjoler, men egentlig alt mulig!

Anonymous poster hash: ad172...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig. Heh ville ikke kjøpt via ebay. Et skikkelig tilbud i et lavere prissegment i butikkene i Norge, tror jeg derimot er en mangelvare. Det er liksom høy pris eller ingenting når det gjelder brudekjoler i Norge.

Anonymous poster hash: 7e368...040

Det hadde vært flott ja! Jeg dro til brudebutikk for å finne selskapskjole, hadde bestemt på forhånd at vi ikke hadde råd til brudekjole. På ene salgsstativet der hang det en ensom brudekjole i min størrelse, til 2000 kr. Jeg var solgt, og rett etterpå var den det også, til meg :) Hadde man funnet flere billige kjoler til under 5000 så hadde man sluppet all letingen på nett. Å bruke over 10K på en kjole man skal bruke EN kveld er helt utenfor min forstand.

Anonymous poster hash: 53f6c...969

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, du hoppet akkurat over poenget til Chloe. Må være enkelt å argumentere når man ikke gidder å sette seg inn i argumentene en gang.

Tror du må bruke tid på å lese alt en gang til. Du har tydeligvis ikke fått det med deg

Anonymous poster hash: ad172...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvilket prisnivå de bør ligge på (selv hadde jeg et stort budsjett den gang..), men jeg vet at om det blir et utbredt problem at folk benytter seg av utenlandske nettbutikker, så er prisforskjellene betydelige (for det er unektelig en vesentlig risiko ved slike kjøp). Og da kan det være lurt å se på seg selv, i stedet for bare å kjefte på kundene.

Brudesalongenær kjører ofte et kostbart opplegg når det gjelder både lokaler og betjeningen. Og det er ikke sikkert at det er et godt valg i Norge. Og lavprissegmentet mangler fullstendig, noe som er en vesentlig mangel.

Anonymous poster hash: 7e368...040

Nei nå må du roe litt ned altså. I all verden. Hvor mange brudesalonger har du vært i? Du vet at veldig mange tvert om ligger litt bortgjemt i rimelige lokaler? Og du mener at lønnen til butikkansatte i brudesalonger er høyere enn i vanlige butikker?

Norge er et lite land. Det er begrenset hvor mange kjoler en kan selge i en slik spesialbutikk, og det finnes butikker som selger kjoler i ulike prisklasser.

Beklager, men på meg høres det ut som du ikke har peiling på hva butikkdrift innebærer. Jeg har selv drevet butikk (ikke brudesalong), og kundene klaget over prisen selv på varene som kostet 8 kr.

Anonymous poster hash: 4e94a...20a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan du sitere den personen som snakker om "kopier" her? Ikke kom med ukorrekt informasjon, takk! Det er ikke snakk om orginal vs. kopier. For min del snakker jeg om originaler som kan kjøpes billigere på nettet - da mener jeg ikke bare brudekjoler, men egentlig alt mulig!

Anonymous poster hash: ad172...0b0

Dette irriterer meg jevnlig også. En del mennesker tror vist verden består av dyrt-ekte og billig-Fake. De skjønner ikke at fornuftig pris og samtidig ikke fake/etterligning er både vanlig og lovlig. Det er det de fleste kler seg i. Men akkurat på bruder klarer brudesalongene ofte å presse på en eller annen latterlig dyr sak. Og dermed synes jeg faktisk ikke vi trenger å ha så stor sympati med denne bransjen. Klarer de å tilpasse seg, så kanskje... Ellers: natta ;)

Anonymous poster hash: 7e368...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå må du roe litt ned altså. I all verden. Hvor mange brudesalonger har du vært i? Du vet at veldig mange tvert om ligger litt bortgjemt i rimelige lokaler? Og du mener at lønnen til butikkansatte i brudesalonger er høyere enn i vanlige butikker?

Norge er et lite land. Det er begrenset hvor mange kjoler en kan selge i en slik spesialbutikk, og det finnes butikker som selger kjoler i ulike prisklasser.

Beklager, men på meg høres det ut som du ikke har peiling på hva butikkdrift innebærer. Jeg har selv drevet butikk (ikke brudesalong), og kundene klaget over prisen selv på varene som kostet 8 kr.

Anonymous poster hash: 4e94a...20a

Men hvorfor kjøre slik "spesialbutikk" opplegg i utgangspunket? Hvorfor ikke ha både brudekjoler og selskapskjoler i et vidt spekter av priser?

Anonymous poster hash: 7e368...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sitere den personen som snakker om "kopier" her? Ikke kom med ukorrekt informasjon, takk! Det er ikke snakk om orginal vs. kopier. For min del snakker jeg om originaler som kan kjøpes billigere på nettet - da mener jeg ikke bare brudekjoler, men egentlig alt mulig!

Anonymous poster hash: ad172...0b0

Jeg snakker om kjolen i HI.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette irriterer meg jevnlig også. En del mennesker tror vist verden består av dyrt-ekte og billig-Fake. De skjønner ikke at fornuftig pris og samtidig ikke fake/etterligning er både vanlig og lovlig. Det er det de fleste kler seg i. Men akkurat på bruder klarer brudesalongene ofte å presse på en eller annen latterlig dyr sak. Og dermed synes jeg faktisk ikke vi trenger å ha så stor sympati med denne bransjen. Klarer de å tilpasse seg, så kanskje... Ellers: natta ;)

Anonymous poster hash: 7e368...040

Endel skjønner det bare ikke. Natta :)

Anonymous poster hash: ad172...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...