Gå til innhold

Hva er hyggelige gjestegaver?


Portvinpiken

Anbefalte innlegg

Jeg kom på en gjestegave jeg satt stor pris på, dersom man først har lyst til å bruke penger på gjestene.

En kald flaske musserende og to stettglass som stod klar på rommet da vi ankom hotellet. Kanskje ikke alle som føler for et-par glass før kirka, men jeg og mannen satt stor pris på et lite glass, og resten da vi hvilte på rommet en times tid mellom vielse og mottakelse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte opplever jeg at endel brudepar(jeg tror nemlig ikke at det alltid bare er bruden)er mer opptatt av stæsj enn å være et godt vertsskap. Det gjelder ikke de fleste, men endel.

Om gjestene skal overnatte et sted så er spiselige gjestegaver en god greie: mat,vin, hjemmelaget sjokolade, ikke-hjemmelaget sjokolade, sånn som hun som hadde satt pizza og brus på rommet. Evt et koselig kort.

Om man skal få noe i selskapet så skulle jeg ønske at flere tenkte på at det er lenge mellom måltidet før vielse til middag og at man kunne prioritere en matbit mens man venter, frukt og kjeks er snacks-ikke mat.

Ellers er dagen i seg selv minne nok for meg, kan ikke komme på noe jeg ville ønsket å få av brudeparet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget er jo at det ikke er bortkastede penger hvis en får noe man setter pris på - noe som var litt av poenget mitt ;-)

Red: glemte å sitere - men svaret var til første innlegg.

da tror jeg varianten Tabris nevner under her er det sikreste, ikke det samme til alle, men en personlig liten sak som beskriver forholdet til gjesten eller gjesten selv. eneste tingen alle gjestene (forhåpentligvis) bruker er dopapir, så selv er harry rull hadde nok heller blitt brukt enn kastet, meeen det blir liksom litt tacky i et bryllup tror jeg..... :klo:

Jeg var i et bryllup hvor bruden hadde lagt flid ned i gjestegavene, og hadde kjøpt en personlig ting til alle. Jeg fikk sjokolade og en liten pyntehund siden jeg elsker sjokolade og har hunder som hobby. De som var veldig glad i smykker fikk kanskje en liten ring osv. Alle fikk en liten ting som symboliserte noe personlig for dem i forhold til bruden.

Tingene var sånn sett nips i seg selv, men at bruden hadde gjort dette så gjennomtenkt og kjøpt noe personlig til sytti gjester synes jeg var rørende.

Anonym poster: 9cd1ed5a344ce05abbcab8159486643a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da tror jeg varianten Tabris nevner under her er det sikreste, ikke det samme til alle, men en personlig liten sak som beskriver forholdet til gjesten eller gjesten selv. eneste tingen alle gjestene (forhåpentligvis) bruker er dopapir, så selv er harry rull hadde nok heller blitt brukt enn kastet, meeen det blir liksom litt tacky i et bryllup tror jeg..... :klo:

Anonym poster: 9cd1ed5a344ce05abbcab8159486643a

Hadde jeg fått en gave av typen Tabris nevnte, hadde jeg tenkt: "Å, så hyggelig og omtenksomt gjort av bruden, det må ha tatt mye tid (og penger). Men samtidig så unødvendig. Dette var bortkastet tid og penger fra brudeparets side."

Da stemmer jeg heller for en dorull. Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor brudeparet skal gi noe til gjestene, i tillegg til en god fest/feiring og helst en liten samtale med dem på den store dagen. Jeg føler ikke at jeg blir mer satt pris på av brudeparet, dersom jeg får en liten gave. Jeg tenker heller at det er bortkastet tid og penger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått en gave av typen Tabris nevnte, hadde jeg tenkt: "Å, så hyggelig og omtenksomt gjort av bruden, det må ha tatt mye tid (og penger). Men samtidig så unødvendig. Dette var bortkastet tid og penger fra brudeparets side."

Da stemmer jeg heller for en dorull. Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor brudeparet skal gi noe til gjestene, i tillegg til en god fest/feiring og helst en liten samtale med dem på den store dagen. Jeg føler ikke at jeg blir mer satt pris på av brudeparet, dersom jeg får en liten gave. Jeg tenker heller at det er bortkastet tid og penger.

er egentlig veldig enig, synes de skal få ha den ene dagen for seg selv! ....men jeg er en av de som sier fra at jeg ikke vil ha takkekort heller, jeg kan "stjele" et bilde fra facebook og jeg føler meg alltid rimelig sikker på at de blir gla for gaven uansett. :)

Anonym poster: 9cd1ed5a344ce05abbcab8159486643a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg giftet meg forrige gang la vi et hjerte av sjokolade på hver kuvert. Søtt og enkelt og meeeer enn nok "gjestegave" etter min smak. Det var ikke hverken dyrt eller prangende, bare ment som en del av dekorasjonen og at man hadde noe å putte i munnen mens man satt der og blomstret og ventet på maten.

Denne gangen er "gjestegaver" ikke så mye som vurdert som et tema en gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 2013 bryllup

Jeg synes en liten sjokoladebit, eller lovehearts er helt greit og absolutt nok! Nå har ikke jeg vært i mang bryllup, men på mange i denne tråden virker det som om man skal ta med seg sjokoladebiten hjem i veska? Jeg vurderer å ha lovehearts som en del av bordkortet og de er da ment til å spises mens en venter på mat f.eks. Om noen ikke vil ha det lar de vær, om noen vil ta de meg hjem får de lov. Men det er bare fordi jeg synes det er litt koselig med lovehearts.

Ikke for å lage til noe gjestegave som gjestene skal huske bryllupet mitt for, men fordi jeg har lyst på det! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en liten sjokoladebit, eller lovehearts er helt greit og absolutt nok! Nå har ikke jeg vært i mang bryllup, men på mange i denne tråden virker det som om man skal ta med seg sjokoladebiten hjem i veska? Jeg vurderer å ha lovehearts som en del av bordkortet og de er da ment til å spises mens en venter på mat f.eks. Om noen ikke vil ha det lar de vær, om noen vil ta de meg hjem får de lov. Men det er bare fordi jeg synes det er litt koselig med lovehearts.

Ikke for å lage til noe gjestegave som gjestene skal huske bryllupet mitt for, men fordi jeg har lyst på det! :)

Når jeg er i bryllup håper jeg at jeg ikke må vente så lenge på mat at jeg må ty til godteri. Jeg har vært i slike bryllup tidligere, og det hadde vært mye bedre om forretten og hovedretten kom litt tidligere og tettere, i stedet for at gjestene spise godteri fordi de er så sultne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2013 bryllup

Når jeg er i bryllup håper jeg at jeg ikke må vente så lenge på mat at jeg må ty til godteri. Jeg har vært i slike bryllup tidligere, og det hadde vært mye bedre om forretten og hovedretten kom litt tidligere og tettere, i stedet for at gjestene spise godteri fordi de er så sultne.

Nå var det jo ikke det som var meningen. Håper for all del ikke folk spiser lovehearts fordi de er sultne. Men under en tale eller en sang satte i alle fall jeg pris på sjokoladebitene jeg fikk. Jeg spiste de, sikkert mange som ikke gjorde det også. Noen tok de med seg, men de allerfleste lot de være om de ikke hadde spist de i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

vi fikk alle en liten pynteboks med to eller tre makroner i.

På bunnen av esken lå en håndskreven takk fra brudeparet.....aaawwww

Boksene var bestillt på ebay, makronene fra Pascal og alle lappene skrevet bare en uke før bryllupet.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bordkort av denne typen syntes jeg er en grei gjestegave ;)

109.jpg

Oj, supertips! Skal ejg huske til neste gang vil skal ha middagsselskap. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha et par drops/opera mints som en del av bordkortet, i en liten pose med navnet til gjestene festet på. Vet ikke om det teller som gjeste-gave? Personlig hadde jeg ikke blitt skuffa over å kunne spise bordkortet :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Yellow Taxi

Om jeg drar i bryllup (Urealistisk forøvrig) så vil jeg da for pokker ikke ha noen gave! Stress nok med slikt påtrengende nips to ganger ellers i året (da jeg fyller år, og da vi minnes den gud som befruktet sin skapelse med seg selv for å bli født på jorden så han kunne ofre seg selv for å rense oss fra en liksom synd han selv definerte)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Om det ikke er spiselig, ikke en knuselig og det får plass i en liten clutchveske, så er jeg fornøyd. Hvis ikke lar jeg det være igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fått gjestegave en gang i et bryllup (nå har jeg ikke vært i så mange da!) og den gaven har jeg ennå. Bordkortene i det bryllupet var vinglass som var dekorert med perler og sølvmaling. Navnet til gjestene var malt på glassene i nydelig håndskrift med et hjerte rundt. Rundt stetten er det viklet en sølvtråd med perler. Glasset har fulgt meg gjennom to flyttesjauer. Selv har jeg ikke vurdert gjestegaver men heller nok litt til å heller bruke tid og penger på selve bryllupet og takkekort i ettertid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg drar i bryllup (Urealistisk forøvrig) så vil jeg da for pokker ikke ha noen gave! Stress nok med slikt påtrengende nips to ganger ellers i året (da jeg fyller år, og da vi minnes den gud som befruktet sin skapelse med seg selv for å bli født på jorden så han kunne ofre seg selv for å rense oss fra en liksom synd han selv definerte)

Da håper jeg for guds skyld du IKKE drar i bryllup - siden du helt klart ikke ønsker. Og så får du si ifra at du IKKE vil ha gaver de andre to gangene. Send alt i retur og vær konsekvent et par år så skjønner folk nok tegninga etterhvert. Fy søren så ekkelt det må være å gi og motta noe! Glad jeg ikke er deg!

Anonym poster: fb2bc2b1835f052615fc9f477efcc5b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Og så får du si ifra at du IKKE vil ha gaver de andre to gangene. Send alt i retur og vær konsekvent et par år så skjønner folk nok tegninga etterhvert. Fy søren så ekkelt det må være å gi og motta noe! Glad jeg ikke er deg!

Jeg har faktisk erfart at det er ingenting som gjør slektninger så fornærmet som om du ikke vil ta i mot deres gaver/penger. Så jeg er deverre heller med på gave-styret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk erfart at det er ingenting som gjør slektninger så fornærmet som om du ikke vil ta i mot deres gaver/penger. Så jeg er deverre heller med på gave-styret.

Elendig unnskyldning. Hadde folk visst hva du mente om dette som du anonymt forteller på et forum men ikke har guts nok til å fortelle de det gjelder, er jeg sikker på at folk gladlig hadde latt være å invitere deg til noe som helst eller bruke penger på gaver til deg.

Anonym poster: fb2bc2b1835f052615fc9f477efcc5b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...