Gå til innhold

Hva er hyggelige gjestegaver?


Portvinpiken

Anbefalte innlegg

Gjestegaver er bare teit. Eneste grunnen til at damer vil gi dette er for å kunne overgå andre. Det er INGEN annen grunn!

Et fint takkekort er bare koselig.

Anonym poster: ff0f4f56423815b91156b066b6ae6c4d

Det er vel usakelig å si? Jeg forstår at vi ofte snakker ut i fra egne erfaringer, men å tro at alle har den samme erfaringen eller tanken er ikke helt riktig synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel usakelig å si? Jeg forstår at vi ofte snakker ut i fra egne erfaringer, men å tro at alle har den samme erfaringen eller tanken er ikke helt riktig synes jeg.

Tror du seriøst at noen gjør dette KUN for å være hyggelige? NEI! De gjør det for å overgå andre. Før var det ingen som gjorde slikt, de sendte bare takkekort. Så ser man på amerikanske realityserier ol. og tenker at "Oi, det skal jeg også gjøre!" Og det er KUN for å markere seg og få pluss i boka. Så spinner det videre og tar helt av. Og dette gjøres kun for å overgå andre. Man vil jo ikke være dårligere en andre. Man vil jo toppe og ha den beste gjestegaven EVER!

Bare tull og tøys for å prøve å fremheve SEG SELV! Ikke noe annet!

Anonym poster: ff0f4f56423815b91156b066b6ae6c4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du seriøst at noen gjør dette KUN for å være hyggelige? NEI! De gjør det for å overgå andre. Før var det ingen som gjorde slikt, de sendte bare takkekort. Så ser man på amerikanske realityserier ol. og tenker at "Oi, det skal jeg også gjøre!" Og det er KUN for å markere seg og få pluss i boka. Så spinner det videre og tar helt av. Og dette gjøres kun for å overgå andre. Man vil jo ikke være dårligere en andre. Man vil jo toppe og ha den beste gjestegaven EVER!

Bare tull og tøys for å prøve å fremheve SEG SELV! Ikke noe annet!

Anonym poster: ff0f4f56423815b91156b066b6ae6c4d

Siden du AB ønsker å uttrykke deg så bastant så kan jeg tillate meg å gjøre noe av det samme :-). Det er nemlig ikke bare i USA man gjør dette. I flere europeiske land er dette også en lang tradisjon. Og at du mener det er kun for å markere seg er jo rett og slett bare trist. Du bør få litt mer tro på mennesker enn det altså ;-). Og ikke minst slutte å se på amerikanske reality serier eller lese på nett. Heller bedre å faktisk prate med ulike mennnesker og oppleve litt - for da hadde du sett at ikke alt er gjort i værste egotripptåka :-). Hvis du selv har opplevd dette i din venne/familiekrets så er det jo trist, men altså ikke nødvendigvis grunnen til at alle andre gjør det.

PS. Jeg tror ingenting - jeg vet også :-)

Endret av Portvinpiken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du AB ønsker å uttrykke deg så bastant så kan jeg tillate meg å gjøre noe av det samme :-). Det er nemlig ikke bare i USA man gjør dette. I flere europeiske land er dette også en lang tradisjon. Og at du mener det er kun for å markere seg er jo rett og slett bare trist. Du bør få litt mer tro på mennesker enn det altså ;-). Og ikke minst slutte å se på amerikanske reality serier eller lese på nett. Heller bedre å faktisk prate med ulike mennnesker og oppleve litt - for da hadde du sett at ikke alt er gjort i værste egotripptåka :-). Hvis du selv har opplevd dette i din venne/familiekrets så er det jo trist, men altså ikke nødvendigvis grunnen til at alle andre gjør det.

PS. Jeg tror ingenting - jeg vet også :-)

Så folk deler ut servietter med sine egne monogram og glass med sine egne monogram bare fordi de vil være hyggelige? Bullshit!

De gjør det for å vise seg frem. Jo dyrere gjestegaver jo bedre. "SE SÅ MYE PENGER JEG HAR!!!"

Jeg driter i om de gjør det i andre land også, who cares? De gjør det for å vise seg frem. For å overgå venninna si som giftet seg i fjord. Klart du må ha LITT finere gave enn henne! Ditt bryllup skal jo være EKSTRA fint, ikke sannt? Kan jo ikke være dårligere en hun og henne.

Er du så oppriktig glad for at gjestene dine tok seg tid til å komme i bryllupet ditt så tar du heller en telefon til de og forteller hvor stor pris du satte på at de var med på å gjøre dagen din så flott. DU kjøper ikke en jævla bortkasta ting!

Anonym poster: ff0f4f56423815b91156b066b6ae6c4d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man først må gi noe, så foretrekker jeg noe spiselig. Og da noe spiselig som ikke er hjemmelaget. Sistnevnte er jeg veldig skeptisk til, med mindre det er nær familie eller venner som jeg vet at har god kjøkkenhygiene og kunnskap som har laget.

Jeg har fått gjestegaver mange ganger, i mange ulike former og fasonger. Og må innrømme at de utelukkende har havnet i søpla eller i esken i boden som heter "gaver som kastes når det har gått lang nok tid".

Jeg mener at gjestegaver koster mye mer enn de smaker, både i arbeid og penger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi la være å mate trollet? Vær så snill?

Anonym poster: cf30f3ef15c70713641ce66d68050ac5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kiara_pusen

Tror du seriøst at noen gjør dette KUN for å være hyggelige? NEI! De gjør det for å overgå andre. Før var det ingen som gjorde slikt, de sendte bare takkekort. Så ser man på amerikanske realityserier ol. og tenker at "Oi, det skal jeg også gjøre!" Og det er KUN for å markere seg og få pluss i boka. Så spinner det videre og tar helt av. Og dette gjøres kun for å overgå andre. Man vil jo ikke være dårligere en andre. Man vil jo toppe og ha den beste gjestegaven EVER!

Bare tull og tøys for å prøve å fremheve SEG SELV! Ikke noe annet!

Anonym poster: ff0f4f56423815b91156b066b6ae6c4d

m poster: ff0f4f56423815b91156b066b6ae6c4d

[/quote

Så utrolig sant!

Og ja, det er faktisk mer vanlig enn man skulle tro at gjestene reiser sultne og tørste pga små porsjoner og at man er frekk nok til å ta betalt for et glass vann i baren. Mange uting ved bryllup som jeg ikke trenger å nevne her, men alle forstår hva anonym her sier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flotteste, beste og utvilsomt hyggeligste gjestegaven jeg har fått er å få delta i en bryllupsfeiring med god stemning, god mat/drikke og et brudepar som klarer å legge merke til alle gjestene og slå av en prat med alle gjestene, samtidig som de klarer å nyte dagen.

Jeg har vært så heldig å motta denne gjestegaven flere ganger, og bedre kan det ikke bli.

Alle andre gaver er overflødige.

Det er gøy å gi gaver, kjempegøy! Det å overraske noen med en gave er morsomt Så hvorfor skal man ikke gi gaver dersom man ikke har råd til det? Rett og slett fordi de fleste gjestene ikke setter pris på det. Hvor skal man gjøre av gaven? Man må jo ta den med, men da må man også passe på den hele kvelden. For mange gjesten ender den dermed ikke opp med å representere noe positivt, slik brudeparets intensjon var.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så folk deler ut servietter med sine egne monogram og glass med sine egne monogram bare fordi de vil være hyggelige? Bullshit!

De gjør det for å vise seg frem. Jo dyrere gjestegaver jo bedre. "SE SÅ MYE PENGER JEG HAR!!!"

Jeg driter i om de gjør det i andre land også, who cares? De gjør det for å vise seg frem. For å overgå venninna si som giftet seg i fjord. Klart du må ha LITT finere gave enn henne! Ditt bryllup skal jo være EKSTRA fint, ikke sannt? Kan jo ikke være dårligere en hun og henne.

Er du så oppriktig glad for at gjestene dine tok seg tid til å komme i bryllupet ditt så tar du heller en telefon til de og forteller hvor stor pris du satte på at de var med på å gjøre dagen din så flott. DU kjøper ikke en jævla bortkasta ting!

Anonym poster: ff0f4f56423815b91156b066b6ae6c4d

Eh... jeg tror svaret ditt heller passer i den andre tråden ;-). Forresten synd du har den erfaringen AB.

Endret av Portvinpiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flotteste, beste og utvilsomt hyggeligste gjestegaven jeg har fått er å få delta i en bryllupsfeiring med god stemning, god mat/drikke og et brudepar som klarer å legge merke til alle gjestene og slå av en prat med alle gjestene, samtidig som de klarer å nyte dagen.

Jeg har vært så heldig å motta denne gjestegaven flere ganger, og bedre kan det ikke bli.

Alle andre gaver er overflødige.

Det er gøy å gi gaver, kjempegøy! Det å overraske noen med en gave er morsomt Så hvorfor skal man ikke gi gaver dersom man ikke har råd til det? Rett og slett fordi de fleste gjestene ikke setter pris på det. Hvor skal man gjøre av gaven? Man må jo ta den med, men da må man også passe på den hele kvelden. For mange gjesten ender den dermed ikke opp med å representere noe positivt, slik brudeparets intensjon var.

Hehe hva slags gaver har du vært bort i? Passe på den hele kvelden, og gjøre av den? Jeg har ihvertfall aldri fått så store ting som ikke passer i min lille selskapsveske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe hva slags gaver har du vært bort i? Passe på den hele kvelden, og gjøre av den? Jeg har ihvertfall aldri fått så store ting som ikke passer i min lille selskapsveske.

Jeg har vært utsatt for monogramglass (ja, det er flere av dem...), innrammede bilder av brudeparet, minialbum med bilder av brudeparet, store glass med hjemmelaget marmelade, vinflaske med monogrambilde, konfektesker.... Nå vet jeg ikke størrelsen på din selskapsveske, men i min har jeg plass til iphone+visakort+leppestift.

Men den delen med å passe på kjente jeg meg ikke igjen i. Forsvinner den så forsvinner den :lur:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe hva slags gaver har du vært bort i? Passe på den hele kvelden, og gjøre av den? Jeg har ihvertfall aldri fått så store ting som ikke passer i min lille selskapsveske.

Min lille selskapsveske har ikke plass til mer enn det jeg allerede har i den. Jeg har fått plass til en sjokoladebit innpakket i en liten eske, men ikke stort mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gjest syns jeg gjestegaver bare er pes.

Jeg har ingen glede av sjokolade med monogrammer, lovehearts, badeolje, osv. Ikke minst har jeg skapene og skuffene stappet fulle av slikt fra før. Jeg trenger virkelig ikke 10 vin opptrekkere, kjøper heller sjokolade som smaker godt for de fleste av disse sjokoladene i gjestegaven smaker som den tyske sjokoladen du får kjøpt på rema 1000 til 10 kr, badeoljene lukter *stink* mange av de og jeg hater dusjsåper og lignende som lukter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* innom og titter * Hva har jeg stelt i stand her da jeg startet den andre tråden? * rusler ut igjen *

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* innom og titter * Hva har jeg stelt i stand her da jeg startet den andre tråden? * rusler ut igjen *

Det må da gå an å diskutere to ting samtidig? Jeg er nemlig ute etter gode ideer, og ikke nødvendigvis en diskusjon om man liker gjestegaver og trekker frem det værste man har sett osv.

Nok om det og tilbake til tema (altså ikke svar til siterte bruker, men generelt).

Vi fikk engang gjestegaver som ikke passet i den lille vesken min - det skal jeg ærlig innrømme. Men jeg følte ikke på noen måte at dette var noe vi måtte sitte å passe på hele kvelden nei.

Tvert om, var det utrolig hyggelig å få med seg en liten søt eske med to hjemmelagede muffins (bruden er kjent for sine utrolig gode muffins!). I dette bryllupet fikk vi med oss denne lille og gode gaven da vi var i garderoben og hentet yttertøyet før vi dro hjem. I tillegg var hver og en muffins pyntet med hver gjest sitt favorittsmak/bær.

Om det var nødvendig? Nei, selskapet var hyggelig og overhode ikke avgjørende at vi fikk med disse to små muffinsene, men jeg vet også at et vellykket selskap er sum av veldig mange små detaljer, og dette var en av de vi satte pris på. Vet også at bruden ikke sto å svettet og slet over komfyren for disse små gavene.

Selvfølgelig er det viktigste at brudeparet er lykkelige, maten god osv. Man kan kose seg i en hule i et fjell for den saks skyld. Men samtidig er det ern forskjell på et lokale uten preg av noe annet enn gammel gymsvette og et fint og pent oppdekket bord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet det ikke er det TS vil høre men jeg må si det likevel jeg da ; jeg jobber på hotell og der ble det satt ut hjertesjokolade og hjertedrops til de overnattende bryllupsgjestene i gjestgave fra brudeparet . Men det sto igjen på nesten hvert eneste rom! Og der hadde jo folk kofferter og nok plass til å få det med seg og ..

Så jeg har ikke sansen ell troen på gjestegaver ; kosnaden blir da stor nok lell og om det er noe spiselig ; skulle tro man får nok av det UTEN å få en gjestegave som er spiselig attåt .

Så jeg ser ikke poenget .

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det ikke er det TS vil høre men jeg må si det likevel jeg da ; jeg jobber på hotell og der ble det satt ut hjertesjokolade og hjertedrops til de overnattende bryllupsgjestene i gjestgave fra brudeparet . Men det sto igjen på nesten hvert eneste rom! Og der hadde jo folk kofferter og nok plass til å få det med seg og ..

Så jeg har ikke sansen ell troen på gjestegaver ; kosnaden blir da stor nok lell og om det er noe spiselig ; skulle tro man får nok av det UTEN å få en gjestegave som er spiselig attåt .

Så jeg ser ikke poenget .

For at det skal være igjen noe sjokolade på mitt hotellrom så må den ha smakt forferdelig vondt hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et bryllup hvor bruden hadde lagt flid ned i gjestegavene, og hadde kjøpt en personlig ting til alle. Jeg fikk sjokolade og en liten pyntehund siden jeg elsker sjokolade og har hunder som hobby. De som var veldig glad i smykker fikk kanskje en liten ring osv. Alle fikk en liten ting som symboliserte noe personlig for dem i forhold til bruden.

Tingene var sånn sett nips i seg selv, men at bruden hadde gjort dette så gjennomtenkt og kjøpt noe personlig til sytti gjester synes jeg var rørende.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig spiselige ting er det eneste fornuftige, og eksemplene Pingting kom med er personlige og fine. Bilde/takkekort/lite album er også fint. Ellers skal det mye til før en finner gaver som passer alle eller så godt som alle gjestene i et bryllup - dermed blir det fort "ræl" for en del uansett hvor moderat og velment gaven er (og selv om den er hyggelig og fin akkurat der og da blir den gjerne glemt igjen eller lagt innerst i et skap). De fleste av oss har jo mer enn nok av ting, og "tinggaver" fra andre er vanskelig å få bruk for - pyntegjenstander helt håpløse :)

Men er åpen for at det kan komme gode eksempler i tråden, bare fikk lyst til å si noe om hvor vanskelig det egentlig er å gi en gave som passer folk i alle aldersgrupper og ofte fra ulike miljøer... tenker julegave fra jobben av type fleeceteppe...

Anonym poster: c5b190d70d8ec0dae7fe0053333d917c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...