Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Ikke enkelt å gå på kontroll når ungene nekter å gjøre det de skal nei. Her har det heldigvis ikke vært noe problem med noen av ungene.

Da var det helg igjen :) Gårsdagen starta vesla med et dritthumør, og bare grein og hang på meg. Så det tok lang tid å få på seg klær og gjøre seg klar, og hun hylte da vi leverte ungene i barnehagen. Og det ble like ille da vi henta de på ettermiddagen, for da satt de og spillte på hver sin ipad i barnehagen (de var sist som ble henta, ca kl 16)... Og ingen av de ville slutte å spille, så de hylte og skreik begge to. Det var jo en "herlig" start på helga ;)

I går i kveldinga stakk jeg på trening og løp nesten en halvtime på tredemølla, lenge siden jeg har løpt noe særs. Kledde på meg pysjen med en gang etter at jeg hadde dusja, og når ungene var i seng så var det pysj, et glass vin, litt chips og sjokolade, og vi såg filmen Gone baby. Den var utrolig bra! Jeg fikk sove lenge i dag, og når jeg sto opp så sto mannen og ungene og bakte boller :nigo: Det er første gang han har bakt med de, så det var koselig å stå opp og vite at de ikke BARE hadde sett på tv hele formiddagen :fnise:

Nå er mannen ute og jogger, og ungene og jeg har plukka opp perler fra hele golvet. Pusling, perling, klistremerker og litt sånn på gang her nå. Jeg har prøvd å smårydde litt innimellom, men er ikke så veldig effektiv ;) Ingen planer her resten av helga, utenom at jeg har tenkt å stikke en tur på salget for å kjøpe litt klær til storebror, for til våren så blir det ikke mange av de gamle klærne hans som passer lenger, så jeg får vel prøve å ta en storhandel til han i dag :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom for å si god helg jeg også! :)

Bra i itiativ av mannen, må jeg si! Bollebaking kan jeg nok kaste en lang pil etter med mannen her i huset! ;) Håper lillesøster blir litt blidere neste gang hun skal i barnehagen da.. Hvis lille hadde fått spille ipad i barnehagen hadde han nok aldri ville blitt med hjem han heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke forsvinn helt! Skjønner at det er lite tid og vanskelig å skrive fra mob. Er litt av og på selv, jeg. Men det er koselig med noen oppdateringer! Jeg følger ikke så mange (har ikke tid!) ,så det er litt rart når "kjentfolk" forsvinner.

Så bra av mannen! :hoppe: Min har slått til med kanelboller flere ganger her, men ser at han helst ikke vil ha "hjelp" av lillebror. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke forsvinn helt! Skjønner at det er lite tid og vanskelig å skrive fra mob. Er litt av og på selv, jeg. Men det er koselig med noen oppdateringer! Jeg følger ikke så mange (har ikke tid!) ,så det er litt rart når "kjentfolk" forsvinner.

Så bra av mannen! :hoppe: Min har slått til med kanelboller flere ganger her, men ser at han helst ikke vil ha "hjelp" av lillebror. :fnise:

Da stiller vi nok ganske likt, Miss I.W. Jeg syns også at det er koselig med litt oppdateringer fra andre og lese hvordan det går, så det er godt mulig at jeg ikke forsvinner helt. Men når det plutselig var ca en måned siden sist jeg oppdaterte, så ble jeg veldig i tvil. Jeg klarer heller ikke å følge så mange, det er ikke så lett å følge med lenger :)

Ja, bollebaking var slettes ikke så verst. Det var en sånn pakke med boller som er ekstra enkle å "bake" da, men det er godt nok for meg ;)

Innom for å si god helg jeg også! :)

Bra i itiativ av mannen, må jeg si! Bollebaking kan jeg nok kaste en lang pil etter med mannen her i huset! ;) Håper lillesøster blir litt blidere neste gang hun skal i barnehagen da.. Hvis lille hadde fått spille ipad i barnehagen hadde han nok aldri ville blitt med hjem han heller!

Ja, jeg trodde nesten at jeg såg syner her selv. Mannen har ingenting imot å bake (når han selv får lyst), men å gjøre det sammen med ungene hadde jeg ikke trodd at han kom til å gjøre frivillig ;)

Lite nytt her i det siste. Vi har testa middager fra Godt Levert her denne uka, for første gang. Veldig godt å slippe å tenke på middager hver dag, og bare få det på døra. Morro å prøve hvertfall, så får vi se hvor mange flere ganger vi benytter oss av det. Bestilte middager for 3 dager, har brukt 2 av de allerede, men det var så mye rester at vi har allerede hatt middager av det 3 dager, og har en dag igjen (+ at gårsdagens middag er det fremdeles litt rester igjen av i kjøleskapet, så jeg har tenkt å ha det til kveldsmat i dag) ;)

I går kveld var jeg på quiz for første gang på mange år. Vi fant ut at vi skulle stille et jobb-lag på en quiz, så vi stillte opp fem stykker på quiz. Veldig gøy, selv om vi tabba oss ut på en del ting :)

Nå skal jeg prøve å jobbe littegrann. Må prøve å jobbe inn noen timer for tida... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag morgen og oppe med ungene mens mannen sover. I går natt så overnattet ungene hos svigers, og jeg var på jentefest på fredagskvelden. Sov leeenge i går og var mildt sagt ganske redusert i går. I går kveld var mannen på forsinka julebord, og jeg kjente at det var deilig å bare sløve hjemme med ei glasscola og chips på sofaen etter at ungene var i seng. Såg en episode av Broen (første episode, jeg henger etter alle andre), og gikk og la meg tidlig og leste litt på senga.

Nå er det Vennebyen på tven her, og jeg tenkte å jobbe littegrann. Vi har forresten bestilt sommerferie denne uka. Har leid feriehus i Danmark sammen med to andre familier, med svømmebasseng i huset. Det blir nok veldig stas for ungene (og oss voksne ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er til å ta hver sin morgen! Her blir det stort sett jeg som står opp når jeg ikke orker å høre på bråket mer! Vi hadde sommerhus med basseng i Danmark i fjor sommer, og det var helt topp! For kaldt for å bade ute, så guttene storkoste seg med bassenget! Bare hudk å ta med alt dere trenger, fra sengetøy/håndklær til oppvaskmiddel. Vi trodde mye av det var inkludert, så mått bl a leie sengetøy til 300kr pr sett! :sjokkert: Fikk vite etterpå at danske feriehus gjerne fungerer sånn.. Håper dere får en fin søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad for at vi tar hver vår morgen ja, Mayami :) Så kjedelig at du ofte ender opp med å stå opp da, det er slitsomt å alltid være den som står opp.

Bra med tips på ting å ta med til Danmark! Sengetøy har vi bestemt oss for å ta med, men oppvaskmiddel og sånt skal jeg også huske på ja, bra du skrev :) Det blir fort veldig mye penger ekstra om man skal kjøpe og leie alt mulig av tilleggsting.

Fin søndag her. Mannen har vært redusert etter "julebord" i går kveld, så jeg sto opp med ungene og hadde en rolig morgen her. Fikk et lite besøk midt på dagen av en kompis av mannen og ungene hans, og når de hadde dratt så stakk jeg på en lekeplass med ungene. Det var så utrolig fint vær, bare 1 grad men sol og ikke vind. Ungene storkosa seg, og vi dro hjem og laga pannekaker etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjedelig å måtte kjøpe en hel flaske med oppvaskmiddel for bare en uke, for msn orker jo ikke å ta den med hjem! Vi var også en tur på lekeplassen i dag, dog i litt dårligere vær! Lille og Mellomtass spilte fotball og storkoste seg i regnet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte forresten ut og handle toalettpapir da vi kom til huet vårt i Danmark, så det kan være en ide å ha med en rull eller to i alle fall, så man slipper å stresse med det sånn helt plutselig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dopapir var bra tips, det er sånn typisk man ikke tenker på ;) Dårligere vær hos dere i dag ja, Mayami, unger elsker stort sett å være ute i regnvær, skulle ønske jeg var flink til å dra med ungene ut når det regner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!! Ganske vanskelig å motivere seg selv for å få ut, men ungene blir jo helt gale av å være inne hele dagen! Motivasjon nok i seg selv det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, veldig godt poeng det Mayami :fnise:

Stuptrøtt her i dag, uten at jeg helt skjønner hvorfor. Har lagt meg nå hvertfall, hadde tenkt å lese litt på senga, men får se.. :) Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen lesing på senga i går. Vesla kom inn til oss en gang i natt og la seg så tett inntil meg som det er mulig. Hun kom inn en eller annen gang før kl 2, og etter det så sov jeg veldig urolig (det gjorde hun også). Jeg dro grytidlig på jobb, var der litt over 6, og vi var en gjeng på jobb som dro og trena i arbeidstida i formiddag, så det var greit å jobbe det inn allerede fra morgenen av. Mens jeg trena, så fikk mannen telefon fra barnehagen om at vesla hadde feber og måtte hentes, så han var hjemme med henne resten av dagen. Hun har vært i fin form, og sprudla nesten over av energi før leggetid, så hun er ikke akkurat så veldig syk. Men jeg kjennte at hun var bittelitt varm da.

Storebror og jeg var på småbarnsvømming igjen i dag. Husker ikke om jeg skreiv forrige tirsdag om hvor flink han hadde blitt og gjort stor framgang, og i dag så var det første gang som foreldrene ikke skulle være med i bassenget og bare sitte ved siden av og se på. Det var veldig gøy å sitte og kikke på, jeg storkosa meg, og det gikk veldig fint at jeg ikke var med i bassenget for storebror sin del også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det er så koselig i basseng med ungene! Lille elsker å bade, så jeg gleder meg til vi kan ha med både han og vesla i bassenget samtidig. Tassene er jo så store at de klarer seg selv, og de trener på svømmeferdighetene nesten på egenhånd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig i basseng med ungene! Lille elsker å bade, så jeg gleder meg til vi kan ha med både han og vesla i bassenget samtidig. Tassene er jo så store at de klarer seg selv, og de trener på svømmeferdighetene nesten på egenhånd..

Ja det er utrolig koselig! Skulle ønske at jeg kunne ta med begge ungene samtidig jeg også, men vet ikke helt om jeg tør. Dersom vi drar der hvor storebror har svømminga si, så tror jeg faktisk at det kunne gått greit, for da tør ikke storebror å gå i det største/dype bassenget alene, og han går i bunn i de to små bassenga, så jeg måtte kun ha passa på vesla konstant. Vurderer å teste det snart. Mannen er ikke gira på å bli med, og han får veldig fort fotsopp sånne steder i tillegg, så det gjør at han har enda mindre lyst....

Ei fin helg er over. Helga starta med jobbfest på fredag. Rett etter jobb så testa vi ut curling, og det var utrolig gøy! Jeg skulle gjerne ha gjort det ofte altså. Jeg hadde ingen forventning om at det skulle bli SÅ morro. Etterpå dro vi til en kollega og festa videre der. Hun som vi var hos hadde ordna med en quiz også, og det ble en utrolig bra kveld. Heldigvis tok jeg det rolig og var ikke redusert neste dag.
Lørdag var en rolig dag. Jeg tok med meg ungene på en barnekonsert i nabobyen midt på dagen, men da konserten starta så syntes storebror at det var skummelt og vi måtte bare gå, for han ville ikke være der. Så da stakk vi på biblioteket i stedet som var like ved, og de lekte litt der og vi leste litt. Tror jeg må begynne å bli flink til å ta de med på biblioteket altså, det er jo et supert tilbud, og man kan jo bare dra dit for å lese og leke litt, man MÅ ikke låne bøker. Og så hadde vi en nydelig biff til middag som mannen hadde ordna. OG ungene lekte kjempefint sammen veldig lenge på ettermiddagen, så jeg fikk faktisk mulighet til å lese litt i boka mi mens de lekte, og det har jo aldri skjedd før :nigo:
I går tok jeg med storebror på skøytebanen for første gang. Han er litt pysete og skeptisk av seg, og kan gi fort opp, så jeg såg for meg at han ikke kom til å ville skøyte mer enn 2-3 minutter, men han prøvte forholdsvis lenge i forhold til hva jeg hadde trodd. Jeg skrytte av at jeg syns han var flink, og han bare klagde over at han var dårlig og at alle andre der var så flinke. Han ville helst gå fortere enn alle andre der sa han ;) Jeg syns det var veldig gøy å ta han med dit hvertfall, og forklarte han gang på gang at første gang man går på skøyter så detter man mye, og at man må øve masse for å bli flink og gå fort. Han skjønte det da :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å ha aktive helger! Synes helgene her går så fort unna at vi ikke får gjort noe som helst.. Var på konsert med tassene en gang men det er forsyne meg snart 4 år siden! :fnise: Skøyting er moro, og her har vi vært heldige et par år med skøyteis på vannet i bygda. Dessverre har vi ingen ishall her, som jeg er vant med fra der jeg vokste opp, for det tror jeg vi skulle ha brukt mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

En liten oppdatering her siden sist...
Det er ikke så ofte jeg er flink til å ha aktive helger, Mayami, men jeg gjør noen desperate forsøk innimellom ;)
Har egentlig veldig lite energi for tida, selv om jeg legger meg tidlig og burde ha vært uthvilt. Jeg har også vært mye oppblåst de siste månedene, og nå for en måneds tid siden så sleit jeg med forstoppelse og fikk luftsmerter av det. Så jeg har funnet ut at jeg skal teste om jeg reagerer på hvetemel eller gluten, og har ringt og fått meg legetime til mandag, så får jeg sjekka det opp hvertfall. Ikke sikkert at det er noe spesielt heller, kanskje jeg bare mangler jern og er litt generelt oppblåst til tider uten grunn? Jeg har kutta ned drastisk på gluten de siste dagene hvertfall, så får jeg se om det hjelper :)
Har vært syk de siste dagene også, men er på jobb igjen i dag. Ungene og jeg drar "hjem" til foreldrene mine etter jobb i dag, så da blir det flytur på oss i dag, og tilbaketuren skal vi ta med toget på søndag. Ca 4,5 time på tog aleine med to unger blir spennende... Håper det kommer til å gå greit ;) I morgen kveld skal jeg ut og spise thaimat sammen med 3 venninner, det blir koselig. Og fredag skal jeg i begravelse, faren til ei venninne av meg som døde brått...
Dagens gode nyhet: mannen har fått ny jobb! :nigo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi "hjemme" :) Flyturen hjem gikk bra, men vesla er virkelig ingen unge som sitter i ro, så hun snakka høyt, skreik nesten innimellom og sto i alle stillinger i flysetet sitt. Storebror har blitt så stor at han forstår hvordan man skal oppføre seg nå, og var bare flink. Det blir veldig mye enklere når vesla blir på alder med storebror ;)

Nå sitter jeg og jobber, mens mor passer ungene. Det blåser og regner veldig ute nå, skikkelig surt vestlandsvær. I kveld skal jeg ut og spise med to venninner, det blir koselig å se de igjen. Vi har som regel bare truffes med unger de siste gangene jeg har vært hjemme, så det blir koselig å få snakke skikkelig sammen uten å måtte løpe etter unger hele tida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit å ha en jobb som du kan gjøre hvorsomhelst! Gleder meg til vesla blir stor nok til barnevakt hun også! Hadde gjort seg med en vinkveld med venninner, kjenner jeg... ;) Kos deg i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit å ha en jobb som du kan gjøre hvorsomhelst! Gleder meg til vesla blir stor nok til barnevakt hun også! Hadde gjort seg med en vinkveld med venninner, kjenner jeg... ;) Kos deg i kveld!

Ja, det er veldig praktisk å kunne ta med seg jobben. For noen år siden så tok jeg med meg jobben hjem hver eneste kveld og helg også, da var det ikke så bra, for jeg klarte aldri å slappe av. Men det har jeg blitt flinkere til heldigvis ;)

Veldig koselig kveld med venninner i går ja. Pga noe rot med sjenkebevillinga så fikk ikke restauranten lov til å servere vin der vi spiste i går, DET var en stor strek i regninga til oss to som ikke kjørte ;) Spesielt hun andre, for hun har en gutt på 10 måneder og skjeldent fått seg et glass vin det siste halvannet året, så hun hadde sett veldig fram til et glass vin. Men koselig uansett, og mor hadde lagt ungene uten noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...