Gå til innhold

Fløyelsmyk dagbok


Zenobia

Anbefalte innlegg

Utkast.

Alt. start.:

jeg har klart å skru den helt ned, den mentale dvale-knappen

men jeg blinker ennå

(men da må det jo stå opp, og ikke ned)

poff!

jeg har klart å skru helt ned

men jeg blinker ennå

en mental hvileknapp

det rører på seg

livet

rører meg

vekker meg

forstyrrer hvilen

ny stillstand

skal jobbe mer med denne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Hva er det?

 

Det er vel en KG-klassiker. Det er en egen tråd med lenker til klassiske KG-tråder. Det der var vel en påminnelse til meg selv om å huske å lete etter den, evt etterlyse den.

 

Du har forresten en artig signatur

 

cheering-clapping-smiley-emoticon.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost

Takk :) Men jeg kan ikke ta æren for den da det er en quote fra en annen bruker men jeg er enig i at det er et artig sitat :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

poff!

 

ny stillstand

skal jobbe mer med retning

 

jeg har klart å skru helt ned

men jeg blinker ennå

 

en mental hvileknapp

livet forstyrrer

rører på seg

vekker meg

 

rører hvilen (men da må det jo stå opp, og ikke ned)

 

 

 

 

- - -

 

Redigert. Må modnes før jeg kan skride tilbake og bedømme.

Endret av Zenobia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louise L. Hay: [egne bidrag i klammer]

 

Det er måten vi forholder oss til problemer på, som gjør hele forskjellen.

Hva du enn måtte bruke av unnskyldninger i dag, gjelder fortsatt i morgen.

Vær villig til å gi slipp på de mønstrene i livet som skaper de vilkårene du ikke lenger ønsker.

 

Det er ikke lett å lytte til seg selv når venner og familie forteller en hva man skal gjøre. [tuter en ørene full av] "Er dette en beslutning som er god og kjærlig for meg? Er dette riktig for meg akkurat nå?"

Gi sinnet beskjed om at det er dette – mentalt overta kommandoen – du har til hensikt å gjøre.

 

"Jeg velger nå å tro at det blir lett for meg å skape forandringer."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten smiley-samling. Med litt forskjellig fremgangsmåte.

 

Disse er i "mine vedlegg" post-88169-0-65819900-1435844302.gif post-88169-0-92918500-1422210003.gif post-88169-0-27498300-1421253203.gifpost-88169-0-69474200-1421492448.gif post-88169-0-68235900-1420128958.gif

 

Fra nettside, fordi jeg er gørrrrlei av å lete!! smiley-gen063.gif book.gif dead.gif

 

smiley-whacky056.gif  smiley-whacky110.gif smiley-whacky115.gif   smiley-angry021.gif  smiley-shocked025.gif

Endret av Zenobia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louise L. Hay: redigert tekst; endret verbtider og pronomen her og der. Synes originalen ble for påståelig.

 

 

Det er en mektig kraft i det talte [og skrevne] ord, og noen av oss er ikke klar over hvor viktige de i virkeligheten er. La oss betrakte ordene som grunnlaget for det vi kontinuerlig skaper i livet. Vi bruker ord hele tiden; likevel prater noen i vei og tenker sjelden over hva de egentlig sier, eller hvordan de sier det. De ofrer sitt valg av ord svært liten oppmerksomhet. Faktisk snakker noen mest i negative vendinger.

 

"Det jeg sender ut av ord, vil vende tilbake til meg i form av opplevelser."

 

Kraften kommer ved at vi tar ansvar for livet vårt. Hvis vi ser ned på oss selv, får livet svært liten betydning for oss. Hvis vi elsker og verdsetter oss selv, kan livet være en fantastisk, gledesfylt gave. Det kan høres nifst ut å skulle være ansvarlig for sitt eget liv, men det er vi faktisk, uansett om vi godtar det eller ikke. Hvis vi ønsker å ta ansvar for vårt eget liv, blir vi nødt til å ta ansvar for det vi sier. De ordene og setningene vi uttaler [og skriver], er forlengelser av tankene våre.

 

Start med å lytte til det du sier [lese det du skriver]. Hvis du hører deg selv bruke negative eller begrensende ord, skal du bytte dem ut. Hører jeg en negativ historie, går jeg ikke rundt og gjentar den for alle jeg treffer. Jeg tenker at nå har den kommet langt nok, og så gir jeg slipp på den.

Endret av Zenobia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Louise L. Hay: Mildt redigert.

 

 

Burde. Må. Er nødt til. Velger å gir livet et helt annet perspektiv.

 

Vi sier men.. og dermed er vi på vei i to forskjellige retninger på én gang. Vi gir oss selv konfliktfylte budskap. Hør etter hvordan du bruker ordet 'men' neste gang du snakker.

 

"Dette har jeg lyst til å gjøre, ikke det du vil at jeg skal gjøre."

 

Styrken i vårt underbevisste sinn.

Underbevisstheten dømmer ikke. Den godtar alt vi sier, og skaper i henhold til våre oppfatninger. Under-bevisstheten skjelner ikke mellom sant og usant eller riktig og galt – den sier alltid ja. Den eier ikke humoristisk sans! Hvis du tenker nedlatende om deg selv, og gjentar det mange nok ganger, blir det en overbevisning i underbevisstheten din – den vil oppfatte det som sant.

 

Underbevisstheten skjelner ikke mellom deg og andre, så når du er nedlatende overfor andre, hører den ordene og tror du snakker om deg selv.

 

Du ser bare i andre det du ser i deg selv.

 

Begynn å si til deg selv at du er et menneske som er verd å elskes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er det ingen andre som poster her? Da får jeg, hvordan har du det i dag? :)

 

I dag er spaserturen litt treeeeigere enn vanlig å hutte seg ut på.. Jeg leker overivrig skribent som tar igjen for all inaktivitet i tråden i dag :P

 

Siden det går et halvår mellom at jeg poster her, forventer jeg ikke at andre skal holde liv i den i mitt fravær, men det er hyggelig at du stikker innom :blomst:

 

Det at jeg også av og til ikke har anledning til å være så aktiv på KG, hjelper heller ikke. Men men. Jeg har gjort en bra innsats i dag, synes jeg! Hva synes du om tankene til hun Louise Hay, som jeg har sitert fra lengre opp her?

 

Og hvordan er dagen din?

 

Nå sitter jeg i treningstøy, så drøyer det med respons fra meg, er jeg kommet igang med trimmen :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her inne stadig vekk for å lese, Winza.

Var helt sikker på at forfatteren småpratet visdomsord med seg selv her inne,

så jeg tier still - og lytter til det jeg leser... :)

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her inne stadig vekk for å lese, Winza.

Var helt sikker på at forfatteren småpratet visdomsord med seg selv her inne,

så jeg tier still - og lytter til det jeg leser... :)

 

Du er en snill jente du, Hoppetaujenta cuddling-girl-smiley-emoticon.gif Glad for besøket!

Boken jeg ekstraherer fra, heter Du har kraften i deg. Kjøpte den for flere år siden. Den har inspirert meg mange ganger – når jeg synes jeg trenger påfyll, titter jeg litt i den igjen.

 

Ja Zenobia virker som en klok kvinne :)

 

Jeg er jo ikke noen ungsau akkurat wiggle.gifnoe har vel festet seg i tidens bitemerker (tidens tann må da kunne lage bitemerker??  :fnise:  )

 

 

 

 

 

- - -

 

Fortsatte på merv - ferdig!

 

 

 

 

lightning.gif office.gif shades.gif superman.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...