Gå til innhold

Harlekins bok


Harlekin

Anbefalte innlegg

Uff, det er ikke alltid så lett å være liten :sukk: Gikk det bra med øyebetennelsen hans? Måtte dere vente lenge i kø på Legevakten?

Fra kvart over fire til ti på halv åtte. Ikke rart vi stakk på Peppes. Han var fornøyd hele tiden da. Det var jo mange spennende leker når vi kom inn på det indre venteværelset. Men han var trøtt på slutten da. Var jo etter leggetid da.

Hosting og snørring på småttiser som har begynt i barnehagen er helt typisk og ikke noe man kan unngå uansett hvor mye man prøver.

Ja, vi var forberedt på det. Første året er vel det de får mest utfordringer for immunsystemet, så da får det bare stå til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror vel også at det er verre med oss ;) Vi har vært syke i et par uker nå, først med kraftig forkjølelse (alle tre, ikke over enda), og så med ubestemmelig oppkastsykdom (C, over kjapt), og så omgangssyke nå i helgen (jeg først, så mannen). Vi er ennå forkjølte. *phu*

Og jeg lover, før jeg fikk C var jeg omtrent aldri syk. Hun har brakt med seg en bakterieflora av en annen verden ;)

De gjør gjerne det de små - og særlig siden de er mottagelige for mye mer enn vi er.

Ja, vi var forberedt på det. Første året er vel det de får mest utfordringer for immunsystemet, så da får det bare stå til.

Og da kan du tenke deg hvordan det er å jobbe i barnehage før man blir immun mot det meste. Litt slitsomt med mye snørring pga nye barn med nye virus/bakterier. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en liten prinsesse vil-ikke. I dag har hun vært våken fra kl. seks, og først sover hun. Åtte timer våken! :sjokk:

Hun hadde det fint i barnehagen torsdag og fredag, særlig fredag. Hun gråt litt da jeg gikk, men hadde visst gitt seg fort og vært blid mesteparten av dagen. Spist masse hadde hun også, de i barnehagen var helt sjokkerte ;) Jeg er så glad for at hun virker å tilpasse seg og trives. Hun er i det hele tatt veldig blid og glad for tiden :)

Jeg hadde legetime i går og fikk tappet masse blod av meg, 5 rør. Jeg skal ta kolesterolprøve (har forhøyet kolesterol i familien) samt endel andre prøver for å finne ut om det er noe jeg mangler som gjør meg så sliten. Sannsynligvis er det ingenting, og da er det nok livssituasjonen min det går på. Ikke så lett å gjøre noe med den nå, men det vil uansett bli bedre når C vokser til og mannen og jeg (forhåpentligvis) rydder opp i problemene våre.

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saeria: Håper G er bedre nå :klemmer:

Nótt: Kanskje man burde jobbe i barnehage med sånne hvite munnbind de bruker i Japan :fnise:

Roadrunner: Takk, formen er stigende for alle tre! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med prøveresultatene hos legen! Er nok lurt med en sjekk for å utelukke eventuelle mangler. Men du kan nok være inne på noe med tanke på livssituasjonen... Håper du og mannen får ordnet opp :klemmer: Kommet igang med samlivsterapien igjen?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

  • 4 år senere...

Ja, då seier eg hei, 4 1/2 år etter den siste kommentaren i dagboka di! ;)

Veldig koselig at du tok turen innom mi dagbok. :) No er det på tide at du oppdaterer dagboka di litt også, synst eg.

Er det ei jente du har frå før, eller har du fleire barn? Eg treng nok ei aldri så lita oppdatering, skjønnar du. ;)

Ha ein fin dag, så håpar eg å sjå deg her inne snart, Harlekin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, litt oppdatering da ;)

Jeg har en jente snart seks år. Hun begynner på skolen til høsten, det blir spennende.

Vi bor fortsatt på samme sted, i Bergen (det gjør vel du også, såvidt jeg husker?). Jeg har fått fast jobb på kontoret i en bedrift, samt at jeg tar på meg litt frilansjobbing. Jeg var selvstendig næringsdrivende før.

Mannen ble syk for 4,5 år siden, og har vært igjennom mye utredning, men legene finner ikke ut av det. Han går på AAP nå, men den går snart ut. Jeg vet rett og slett ikke hva som vil skje, men jeg krysser fingrene. Han er for tiden på arbeidsutprøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix:

Hei!

Så koselig å se deg innom her igjen :hoppe:

Så hyggelig å se deg igjen.

Takk skal dere ha! Jeg kan ikke love at det blir så veldig mye skriving, men litt i ny og ne :)

Det er ikke det at jeg ikke kunne tenke meg å skrive av meg litt, det er en hel del i livet mitt jeg ikke har så mange å snakke med, om, men jeg er litt redd for å bli gjenkjent hvis jeg skriver for mye om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger du en anonym sjel å lufte tankene for får du bare sende en PM eventuelt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du, ja! :)

Kjekt med ei lita oppdatering frå deg. :) Spennande med snart skulejente. Mi eldste jente begynte på skulen i fjor haust, og trivest veldig godt på skulen. Stemmer at eg også bur i Bergensområdet, ja - så då hugsar du godt.

Skjønnar at du Ikkje vil bli gjenkjent her inne. Det vil helst ikkje eg heller, sjølv om eg veit at det er ein sjanse for at det kan skje. Men som Roadrunner seier, så går det jo an å senda PM til ein eller fleire av oss andre her inne, om det er meir private ting du treng å snakka med nokon om, som du ikkje vil skriva om i dagboka di. Berre hyggelig det! :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Hyggelig å "se" deg, Yvonne! Jeg klarer ikke å skrive så mye, men tenker jeg kanskje kan klare å skrive litt under forsøket, i det minste.

 

Min datter begynte på skolen på mandag :) Tenk at jeg har en 6-åring allerede! Det er litt vemodig og trist også, at hun ikke er barnehagejente lenger. En era som er slutt, liksom. Men samtidig er det spennende med det nye. Skolestarten har gått veldig bra. Hun kjente ingen da hun begynte, og hadde en venn i barnehagen hun var veldig knyttet til, som dessverre ikke skulle begynner på samme skole. Men heldigvis har det gått fint, hun har blitt kjent med flere, og fått en ny god venninne :) Dette lover godt! Lurer på om hun er like skoleivrig når alvoret synker inn ... ;) Jeg har prøvd å si at det ikke bare blir lek og moro, og at det kan hende det vil være ting hun ikke liker som hun må gjøre likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forstår det. Det er jo en spesiell situasjon man befinner seg, nesten litt unntakstilstand der man lever i uvisshet. Det er det mest slitsomme, synes jeg.

 

Gratulerer med 1. klassing, så artig! :) Bra at det har godt så fint i starten, får bare håpe det holder seg slik. :)

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høyra frå deg igjen! Hadde vore veldig kjekt om du hadde skrive jevnlig her inne når dåke startar med forsøk. :) Når blir det forresten? Me startar nok også opp med forsøk i løpet av hausten, så då hadde det vore supert om me kunne følgja kvarandre gjennom opp- og nedturane, som heilt sikkert vil koma.

Spennande med skulejente. :) Kjekt at ho har fått seg nye vennar allerede. Det lovar bra! Mi eldste jente har begynt i 2. klasse no, og trivest godt på skulen. :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk! Dette vil jeg være med på!

(Ja, i boken i alle fall!)

 

Jeg elsker 1.klassinger! De er så utrolig stolte og søte, og så ivrige etter å lære ALT I HELE VERDEN! Fantastisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...