Gå til innhold

Strømpebukser av ull/stillongs?


Gjest Gjest_Asker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Asker_*

Nå når det er så kaldt; bruker dere strømpebukser/stillongs? Jeg bruker stort sett skjørt og dressbukser på jobb, og tror ikke disse blir særlig pene med tykke strømper under. Samtidig er det utrolog kaldt til/fra jobb.

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg bruker skjørt, har jeg strømpebukse i ull, og når jeg er ute og går, har jeg lange leggvarmere i ull i tillegg, som jeg drar langt oppover lårene. Det funker fint for meg. Jeg bruker ikke strømpebukse under bukse - det er det ikke plass til i buksene jeg bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grusomt kaldt nå :kjefte:

Jeg bruker som oftest strømpebukser med ull i når jeg har skjørt på. Under bukser bruker jeg nesten alltid tynne strømpebukser eller stayups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser de fleste som går med skjørt bruker tykke strømpebukser for tiden. Men det er ikke så rart med 15 minus på dagtid. Jeg har selv et lager av ullstrømpebukser til penere bruk, det kunne ærlig talt ikke ha ramla meg inn å gå med tynne strømper når det er så kaldt. Kuldeutslett på låra er dritvondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mye er gjort hvis føtter og legger holdes varme, lårene får litt varme av lang jakke uansett. Derfor har jeg geniale nickerssokker i ull, funker for bukser med rett legg og litt smale bukser, men ikke for de buksene som klynger seg aller tettest til legger og ankler. Ikke et tap for meg, som uansett ser gyselig ut i de aller tetteste buksene. Til skjørt bruker jeg ullstrømpebukser, eller tykke nylonstrømper og ullmamelukk/kort ullstilongs som går litt ned på låret. Det krever at skjørtet er langt nok til at den ikke synes når jeg sitter. Og høye støvletter som også bidrar til varmen, med evt tynne ankelsokker i ull under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ullstrømpebukser med en litt finere sort strømpebukse over der igjen.

Under buksa er ulla fortsatt en like god venn som til skjørt/kjole :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går nesten alltid med bukse og bruker strømpebukse under fra sept/okt til mars/april. Bedre at det er litt godt og varmt inne enn at jeg fryser ute. Det orker jeg bare ikke. Hvis det er et problem at strømpebuksa er for tykk og gjør at buksa sitter stygt synes jeg det funker bedre med en hold-in. Det synes jeg gjør at buksa sitter bedre og at det ser penere ut. Det hender det også at jeg gjør resten av året også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...