Gå til innhold

Hvitløk ønsker seg en miniløk


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God bedring, Hvitløk. Håper sushien hjalp på sykdommen ;)

Jeg begynner å bli ganske babysyk jeg også. Egentlig er det min bedre halvdel som har presset litt på, mens jeg vil helst være gift før jeg får barn. I det siste har jeg grublet litt på det, og det er så kjedelig å ha utsatt prøvingen med flere år hvis man finner ut at man ikke klarer å få barn bare ved å se på hverandre. Jeg får kanskje bytte om på rekkefølgen ;)

Kunne det være en idé å slutte på p-pillene slik at du unngår den første blødningen på bryllupsreise ved å slutte f.eks 2 uker før reisen? Mest sannsynlig tar det jo litt tid før du får igang systemet igjen etter pilleslutt, og derfor ingen tante rød på bryllupsreise. Når jeg har sluttet på p-piller har det ihvertfall tatt minst 6 uker før jeg har fått neste mens. Kan være noen opplever at man har mellomblødninger og sånn da :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi hjalp :danse: spiste så mye (16 biter) at jeg ble kvalm, men da sånn mett-kvalm og ikke syk-kvalm.

Var tilogmed så godt at jeg endte opp med Kiwi sin sushi i dag. Snakk om nedtur :( for det første kostet det mer enn på sushi-sjappa, og det smakte lite godt :( heller 15 minutters ventetid og en liten kjøretur for god sushi!

Man får virkelig selvtillit av å jobbe med barn. Fikk så mange klemmer når jeg kom på jobb i da :ler:

Tror jeg må gjøre det slik Nautika. Time det slik at jeg får siste mens mellom bryllupet og reisen og satse på at alt holder seg på stell i ukene etterpå.

Kjenner jeg er skikkelig gira når jeg snakker om bryllup og baby, gleder meg veldig til høsten kjenner jeg :laugh: :laugh: :laugh:

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagsmorgen.

Må bare kjenne på det ordet. Herlig! Sofakroken, noe å lese i og en kaffekopp. Ingen planer for dagen. Det er sikkert tre måneder siden jeg har hatt en lørdag uten planer. Som regel er det noe som må handles inn, gjøres, besøkes eller hva som helst som gjør at vi er ute av døra før 11. Kan ikke si at i dag er tilfeldig. Den er nøye planlagt, slik at vi har alt vi trenger for helgen i hus og ingen planer er lagt. Så langt har jeg drukket kaffe, lest blader, sittet på pcen og nå står et par brett med knekkebrød i ovnen. K spiller ps3 ;)

Håper knekkebrødene blir gode! Har selv funnet ut at gluten ikke er bra for meg. I følge fastlegen min og magespesialisten som tok gastroskopi av meg er jeg helt frisk - må bare holde meg unna røyk og situps og vitaminpiller ( :skratte:) ikke røyker jeg og ikke hadde jeg tatt så mange situps i månedene før testen.

Har spist glutenfritt siden september og det har hjulpet på magen, humøret og neglene. Har fått skikkelig sterke negler! Men er ikke helt fornøyd med erstatningsvarene i butikkene, synes de gjør meg tung og rar i magen. Og så blir jeg så fort sulten etterpå. Som lærer har jeg ikke mer en ca 10 min å hive i meg lunsjen min, så må ha noe lettvindt og da er erstatningsbrødet og -knekkebrødet greit. De knekkebrødene jeg baker nå er uten erstatningsmel, de er basert på nøtter og frø. Hvis de blir gode skal jeg legge ut oppskrift.

God lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knekkebrødene ble gode! En smule brent på de tynneste områdene (hadde visst ikke smurt så jevnt jeg trodde) og fikk ikke delt de i fine firkanter.

Ingredienser:

125g mandelmel/nøttemel (jeg brukte en blanding av mandler, hasselnøtter, valnøtter og kokosmasse og malte det i blenderen)

3 dl solsikkekjerner

1 dl linfrø

1 dl sesamfrø

2 ss fiberhusk

litt salt

5 dl vann

Blande alt sammen og la svelle i 10 min. 160 grader på varmluft. Stekte to brett samtidig, så stekte de 35 min x2 (byttet plass).

Ble veldig god sen frokost. Veldig gode med gulost og paprika og et iskaldt glass melk til. Deilig med skikkelig god metthetsfølelse etterpå også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta gastroskopi snart, hva syns du om selve undersøkelsen? Har ei venninne som hatt advart meg skikkelig, så jeg tenker å spørre om jeg kan få beroligende sprøyte på forhånd. M skal heldigvis være med meg ;)

Jeg tror mamma lager noe liknende som knekkebrødene dine ;)

Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk valget mellom privat eller offentlig, så jeg valgte den private legen. Kan ikke si at undersøkelsen var behagelig, men fikk valium intravenøst og bedøvelsesspray i munn/svelg. Det hjalp. Ellers er et tips å puste med nesa og dypt ned i magen ;) å puste med munnen resulterte i brekninger.. greit å ha med seg boen tror jeg :) er det lenge til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått time 12. februar, i 14-tiden. Dvs jeg må faste fra kvelden før, derfor blir det ikke jobb den dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lenge til! Huff, fastingen var ikke grei. Hadde time kl halv 4, så kunne spise en tidlig frokost, og jobbet halv dag. Det verste var tørsten.. misunner deg ikke fasting fra kvelden før. Det kommer til å gå bra, bare husk å puste rolig :) Fikk beskjed om at visst jeg stressa, ble verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Har startet dagen med en times jobbing og hatt en deilig frokost. Skikkelig godt med ordentlige knekkebrød. Nå sitter jeg og ser på snøen som faller fra taket - det gikk ifra -8 til 2 grader på et døgn. Rart vær..

Jeg tror jeg leser og tenker for mye.. jeg sitter nå og bekymrer meg for barnehageopptaket. Hvis det ikke klaffer med en gang etter bryllupet, noe det er stor sannsynlighet for at det ikke gjør, vil barnet bli født etter 1.september. Alt man må tenke på :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg vært i foodheaven. Jeg har bakt glutenfrie rundstykker som endelig smakte godt og forhåpentligvis ikke er knusktørre i morgen. Disse er også uten stivelse og egg, består egentlig av frø og yoghurt. I tillegg fant jeg ut at den ovnsbakte leverposteien til stabburet er glutenfri (uten hvetestivelse også). Gjett om jeg har savnet leverpostei. Aahh, nam!

Har også fått booket brudesuite i dag :)

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med brudesuite da! Er det langt unna selskapslokalet?

Jeg skal krysse fingrene for at rundstykkene er like gode i morgen! Kan kanskje være lurt å slenge i fryseren med en gang de er kalde etter steking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ligger bare ca fem minutters gåtur unna. Likevel tror jeg det blir taxi til hotellet ;)

Rundstykkene holdt seg godt de, skal bake en ny batch i morgen.

I går sov jeg hos en venninne, og måtte dra tidlig i dag for å rekke alt jeg hadde på planen. Selvsagt var det ulykke på veien, så i stedet for å bruke en time som vanlig, tok det fem timer :/ så nå sitter jeg og slaaper av, mens K lager nachos. Endelig lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo! Gjett hvem som skal til Berlin om en uke :danse: Vi har hatt lyst til å reise i vinterferien, helst til syden, men det har vært så innmari dyrt. Så kom vi over billetter i dag til under 4000 for begge to til sammen for fem netter. Blir deilig å komme seg litt bort fra Norge.

Til frokost i dag lagde vi bokhvetepannekaker. Liker egentlig ikke smaken på bokhvete, men når man fikk masse lønnesirup på smakte pannekakene utrolig nok veldig godt :fnise:

Etterpå blir det sushi med et vennepar :biggrin:

(merker at denne dagboken handler ganske mye om mat :fnise: )

Drømte om bryllupet i natt. Plutselig var dagen kommet og vi skulle ha middagen. Så fant jeg ut at jeg hadde glemt å lage bordplasseringskart og ikke hadde jeg blomster, verken som pynt eller brudebukett og knappehullsblomst. Så den ene servitøren løp ut og plukket noen halvvisne røsslynger til oss. På toppen av det hele sølte jeg mat og vin på kjolen min og kom på at jeg hadde glemt å kjøpe sko.Hadde ganske panikk når jeg våknet, så tror jeg må begynne å skrive huskelister :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag måtte jeg gjøre et ærend for ledelsen på jobb, så det resulterte i at jeg flyttet litt på arbeidstiden min. Da var jeg hjemme en og en halv time tidligere (måtte ta det igjen tapt jobb hjemme). Det gir meg et ekstra boost å være hjemme før sola går ned ;)

Nå er jeg ferdig jobbet, nydusjet, ikledd pysj og klar for en stor kopp te og boka mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huff, dagene har gått i ett de siste ukene. Masse som skjer på jobb, storbyferie og mange viktige beslutninger som måtte tas.

Håper det roer seg litt snart, begynner å kjenne at ting må komme i orden hvis jeg skal klare å gjennomføre alt jeg må.

I de siste dagene har jeg fått gjort litt Hvitløk-ting, og det har vært deilig. Har fått lest litt bok, bakt herlige glutenfrie rundstykker og andre småting som ikke har vært stressende. Er litt mer klar for neste uke nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...