Gå til innhold

Besøksforbud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Bente

Hvis noen løper ned døra di daglig, eller på annen måte kontakter deg slik at det forstyrrer deg og ditt daglige liv på en graverende måte, så har jeg forståelse for det eventuelle behovet du har om et besøksforbud. Jeg har ingen forståelse for at den minste provokasjon skal gi rett til et besøksforbud, da skal det ligge noe alvorlig til grunn. Det i seg selv å bruke politiet til hva det enn måtte være er latterlig nok. Man skal kunne forvente at folk snakker for seg og tar opp ting med en viss grad av sans og fornuft som voksne mennesker uten behov for en foreldremyndighet til å snakke for seg.

Hvorfor ertet jeg henne? Prøver du her å si at det er dumt og dermed er det berettiget å lyve en lang anmeldelse med det mest demoniserende innhold? Når du kjenner noen store deler av livet ditt, kan du føle en viss rett til å uttrykke deg ovemfor vedkommende. Om man så legger et lite trykk på saken en periode, sså er ikke det automatisk synonymt med at hun blir "forfulgt i årevis"!

Jeg er bitter på idiotien jeg må leve med, naiviteten jeg møter, de usaklige argumentene, det faktum at jeg blir frarøvet rettsikkerhet og verdiløst overkjørt. Jeg er bitter fordi noen har fått retten til å tråkke meg ned med løgner, mens de att på til blir tatt i løgnene sine, og alt uten å bli straffet. Mens jeg derimot, meg er det det samme med. Jeg ser mange kvinner skrike og bære seg over hvor vanskelig det er å være kvinne, mens vi menn skal bare holde kjeft og ikke syte som ei kjerring over hva det måtte være. Dere spiller et maktspill på den innbygde kjønnsrollen som offer, mens jeg som mann skal ta det som kommer min vei. Jeg kan nesten ikke leve med det. Å distansere seg fra slikt er helt absurd for meg.

Den jenta burde vært straffet via rettsapparatet, og det samme mener jeg om en hver person som svertende skryter av besøksforbudene de gir folk mot seg, hvor så skrytingen måtte befinne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bente

Jeg tror på TS. Har selv et besøksforbud mot meg, hvilket er helt hinsides og tuftet på tull og tøys fra ende til annen.

Besøksforbudet er blitt avfotografert og brukes i en svertekampanje mot meg. Burde det ikke gjelde noen regler for dem som får innvilget et besøksforbud? Skal han/hun kunne fritt få et besøksforbud og deretter krenke den som har fått forbudet på verste måte ?

Det må da finnes et vern et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare å fikse seg et besøksforbud, det må ligge noe til grunn.

Det er det de sier, men det er ikke sant! Jeg har jo erfart det selv! Hvorfor skal jeg lyve til personer jeg ikke kjenner om en anonym historie til mennesker som ikke kjenner meg? Besøksforbudsordningen er en åpning for et sjikanøst justismord, brukt til å trakkassere den det rettes mot. Det er naivt og idiotisk av myndighetene å ikke tenke ut dette mer. Det burde aldri vært sendt ut noe brev til "offeret" i saken, det har heller ingen hensikt annet enn å gi vedkommende mulighet til å spille offer og henge ut motparten. Er du anmeldt og vedkommende krisemaksimerr nok, da er det i seg selv nok til at du blir ilagt et besøksforbud. Deretter kan tekstmeldinger og mye annet tas ut helt ut av sammenheng for å fabrikere påstander påtalemyndighetene sluker.

"Det må foreligge noe konkret som gir grunnlag for å anta at det foreligger fare for handlinger som nevnt. En generell og teoretisk frykt er ikke tilstrekkelig. Det er ikke noe krav at det skal foreligge sannsynlighetsovervekt for at det vil bli begått straffbare handlinger eller andre handlinger forbudet skal beskytte mot."

http://www.paragrafen.no/?id=47

- Dette konkrete er etter hva jeg har erfart fantasifulle påstander. Deretter klarer idiotene å spesifiserer at både teoretisk grunnlag ikke er bra nok og at sannsynlighetsovervekt ikke kreves, noe som er en selvmotsigelse.

"Etter første ledd kan påtalemyndigheten nedlegge besøksforbud når det er grunn til å tro at en person vil begå bestemte typer handlinger. Ordbruken innebærer at det ikke kreves sannsynlighetsovervekt for at en slik handling vil finne sted. Men noe i det konkrete saksforholdet må gi grunn til å tro at den forbudet skal rette seg mot, ellers vil begå en av de aktuelle handlingene; en teoretisk risiko er ikke nok."

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/regpubl/otprp/20012002/otprp-nr-109-2001-2002-/8.html?id=170127

I mitt tilfelle kranglet jeg med søstra mi i 2008 (på facebook), jeg minte henne på vår mors bursdag i juni 2010 som hun hadde glemt per telefon(kort og nøytral samtale) siden vår mor gråt på grunn av dette(ellers hadde jeg aldri giddet snakket med henne), og deretter kranglet vi om det samme igjen i 2011. Alle tre gangene var det jeg som tok kontakt med henne, og dermed hadde jeg forstyrret hennes fred. Er rett å legge merke til at det oppstod en sms utveksling etter den siste krangelen, og dermed er jeg "stalker." Ikke bare det, jeg har påståelig truet henne (finnes ingenting som viser dette), banket henne, kastet vår mor ned en trapp(vår mor skrev under på at det ikke hadde skjedd, noe de ignorerte glatt) +++ mye mye mer som hun fikk trykt inn i anmeldelsen.

Politiet oppfører seg veldig synkront i dette. Det virker nærmest som om de har avtalt seg i mellom sine holdninger i slike saker. De nekter for at noe justismord kan i det hele tatt skje, og prøver å fortelle meg at jeg ikke kan kreve å ha kontakt med min søster. Jeg prøver å fortelle at jeg vanligvis aldri har kontakt med min søster(hun skrev dette selv på facebook, noe som de ignorerte slett) og at jeg ikke ønsker det heller. Jeg motsetter meg et sjikanøst justismord, hvorpå de bare repeterer at jeg ikke kan kreve å ha kontakt med folk. Det er jo helt hjernedødt, klarer de ikke å forstå det jeg sier?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er ekstremt lett for en kvinne å få ilagt besøksforbud mot en mann. HUn blir trodd stort sett uansett hva hun sier og hennes subjektive opplevelse av frykt for hva han kan gjøre er nok. En del kvinner bruker dette som en måte å ydmyke en ekskjæreste på. Kvinner burde vite fra sine venninekonflikter hvor hevngjerrige og utspekulerte og ondsinnede kvinner kan være når de først legger noen for hat så det burde ikke overaske noen at en del kvinner bruker dette kun for å plage.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente

Det er det de sier, men det er ikke sant! Jeg har jo erfart det selv! Hvorfor skal jeg lyve til personer jeg ikke kjenner om en anonym historie til mennesker som ikke kjenner meg? Besøksforbudsordningen er en åpning for et sjikanøst justismord, brukt til å trakkassere den det rettes mot. Det er naivt og idiotisk av myndighetene å ikke tenke ut dette mer. Det burde aldri vært sendt ut noe brev til "offeret" i saken, det har heller ingen hensikt annet enn å gi vedkommende mulighet til å spille offer og henge ut motparten. Er du anmeldt og vedkommende krisemaksimerr nok, da er det i seg selv nok til at du blir ilagt et besøksforbud. Deretter kan tekstmeldinger og mye annet tas ut helt ut av sammenheng for å fabrikere påstander påtalemyndighetene sluker.

"Det må foreligge noe konkret som gir grunnlag for å anta at det foreligger fare for handlinger som nevnt. En generell og teoretisk frykt er ikke tilstrekkelig. Det er ikke noe krav at det skal foreligge sannsynlighetsovervekt for at det vil bli begått straffbare handlinger eller andre handlinger forbudet skal beskytte mot."

http://www.paragrafen.no/?id=47

- Dette konkrete er etter hva jeg har erfart fantasifulle påstander. Deretter klarer idiotene å spesifiserer at både teoretisk grunnlag ikke er bra nok og at sannsynlighetsovervekt ikke kreves, noe som er en selvmotsigelse.

"Etter første ledd kan påtalemyndigheten nedlegge besøksforbud når det er grunn til å tro at en person vil begå bestemte typer handlinger. Ordbruken innebærer at det ikke kreves sannsynlighetsovervekt for at en slik handling vil finne sted. Men noe i det konkrete saksforholdet må gi grunn til å tro at den forbudet skal rette seg mot, ellers vil begå en av de aktuelle handlingene; en teoretisk risiko er ikke nok."

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/regpubl/otprp/20012002/otprp-nr-109-2001-2002-/8.html?id=170127

I mitt tilfelle kranglet jeg med søstra mi i 2008 (på facebook), jeg minte henne på vår mors bursdag i juni 2010 som hun hadde glemt per telefon(kort og nøytral samtale) siden vår mor gråt på grunn av dette(ellers hadde jeg aldri giddet snakket med henne), og deretter kranglet vi om det samme igjen i 2011. Alle tre gangene var det jeg som tok kontakt med henne, og dermed hadde jeg forstyrret hennes fred. Er rett å legge merke til at det oppstod en sms utveksling etter den siste krangelen, og dermed er jeg "stalker." Ikke bare det, jeg har påståelig truet henne (finnes ingenting som viser dette), banket henne, kastet vår mor ned en trapp(vår mor skrev under på at det ikke hadde skjedd, noe de ignorerte glatt) +++ mye mye mer som hun fikk trykt inn i anmeldelsen.

Politiet oppfører seg veldig synkront i dette. Det virker nærmest som om de har avtalt seg i mellom sine holdninger i slike saker. De nekter for at noe justismord kan i det hele tatt skje, og prøver å fortelle meg at jeg ikke kan kreve å ha kontakt med min søster. Jeg prøver å fortelle at jeg vanligvis aldri har kontakt med min søster(hun skrev dette selv på facebook, noe som de ignorerte slett) og at jeg ikke ønsker det heller. Jeg motsetter meg et sjikanøst justismord, hvorpå de bare repeterer at jeg ikke kan kreve å ha kontakt med folk. Det er jo helt hjernedødt, klarer de ikke å forstå det jeg sier?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg tror deg!

I min sak er det likedan.

Jeg har nå gitt opp å argumentere med politiet, og bragt saken inn for Spesialenheten for politisaker. Råder deg til å gjøre det samme. Konsentrer deg kun om det som gjelder politiets slette (manglende) håndtering av deg i denne saken. Det som åpenbart er straffbart fra politiets side og som kan tolkes som "grov uforstand i tjenesten" eller saksbehandlingsfeil.

Det er på høy tid at ordningen med besøksforbud tas opp til vurdering. Det er et såkalt lavterskeltilbud og det skal i regelen ikke særlig mye til for å få innvilget et slikt. Politiet må heller ikke ettergå de påstander som framsettes av "fornærmede" mot en annen. Anmeldelser, ja, men altså ikke grunnlag som oppgis for å få dette forbudet mot en annen person.

Jeg er blitt krenket til de grader, men det gir politiet jamt f i. Å ta igjen med samme mynt, kunne være fristende, men det gjør en vel til en enda større "tosk" hos politiet som allerede er nok forutinntatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Menn som leser dette og blir skremt over hvordan menn blir behandlet i vårt samfunn burde begynne å engasjere seg for menns rettigheter. Det er flere nettverk som jobber mot dikriminering av menn og for menns rettigheter:

http://www.krisesenter.org/

maskulinist.no

http://www.cotwa.info/

http://www.fathersandfamilies.org/

http://www.reform.no/

http://www.avoiceformen.com/feminism/government-tyranny/swedens-empire-of-governance-feminism/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

I forbindelse med trådens tema så er det interesant å merke seg dette fra artikkelen:

One of Assange’s accusers is well known Radfem Anna Ardin who had published on her blog “Rebella”[4] a list of how women could legally take revenge on an unfaithful partner – including sabotage of his new relationship, enticing his new partner to be unfaithful, having “a lunatic” stalk him, and sending letters and photos to make the new partner believe he still has a relationship with the avenger herself.

http://delusiondamage.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oppgitt

Menn som leser dette og blir skremt over hvordan menn blir behandlet i vårt samfunn burde begynne å engasjere seg for menns rettigheter. Det er flere nettverk som jobber mot dikriminering av menn og for menns rettigheter:

http://www.krisesenter.org/

maskulinist.no

http://www.cotwa.info/

http://www.fathersandfamilies.org/

http://www.reform.no/

http://www.avoiceformen.com/feminism/government-tyranny/swedens-empire-of-governance-feminism/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

I forbindelse med trådens tema så er det interesant å merke seg dette fra artikkelen:

One of Assange’s accusers is well known Radfem Anna Ardin who had published on her blog “Rebella”[4] a list of how women could legally take revenge on an unfaithful partner – including sabotage of his new relationship, enticing his new partner to be unfaithful, having “a lunatic” stalk him, and sending letters and photos to make the new partner believe he still has a relationship with the avenger herself.

http://delusiondamage.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest executive rbiopm

Det er ikke bare menn som blir skadelidende av besøksforbud (når dette er gitt på feil grunnlag)!

Besøksforbud kan lett utnyttes og misbrukes slik det er gjort i min tilfelle. Det er ene og alene satt i scene for å krenke meg og får meg til å gi etter...til slutt... Det har jeg nok av beviser på.

jeg spør da: Hvordan kan man få tilbakevist et besøksforbud som er kreert for å krenke meg? Vedkommende er min datter og hun er sint på meg av grunner som ikke kvalifiserer for noe besøksforbud. Det har med penger å gjøre. Klart jeg skal straffes fordi hun ikke får viljen sin! Når alle andre metoder for å karre til seg penger er oppbrukt, ble besøksforbud et hendig virkelmiddel.

Det er tøft å få et besøksforbud av sitt eget kjøtt og blod, men om jeg hadde gitt etter denne gangen, ville det sikkert ha blitt brukt en gang til ved en annen anledning.¨

Hva tenker debattantene her om denne saken?

Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er blitt krenket til de grader, men det gir politiet jamt f i. Å ta igjen med samme mynt, kunne være fristende, men det gjør en vel til en enda større "tosk" hos politiet som allerede er nok forutinntatt!

Tror ikke du skal forvente mye avansert tenkning fra dem. Jeg tror ikke analytisk og intelligent tankegang er en egenskap som er vilktig å ha som ansatt hos påtalemyndighetene. Der er det veldig lite tenking i gården, mye kaldhjertet praksis. Så skal du absolutt ikke føle deg som en tosk. Jeg oppdatter eg som en godt over gjennomsnittlig oppegående person og har argumentert mye med dem. Jeg har ringt nesten alle dommerne i min sak etter saksavgjørelse for å snakke med dem, untatt de i høyesterett. Absolutt hver eneste en av dem klarte ikke å svare for seg skikkelig. Flere viste tydelige tegn av usikkerhet, og kom med rett ut banale påstander og utsagn. For ikke å glemme rettsdokumentene som er fulle av de samme. Det er dumt jeg har kastet disse dokumentene, for jeg har vurder å lage en blog av dem.

Det er ikke bare menn som blir skadelidende av besøksforbud (når dette er gitt på feil grunnlag)!

Besøksforbud kan lett utnyttes og misbrukes slik det er gjort i min tilfelle. Det er ene og alene satt i scene for å krenke meg og får meg til å gi etter...til slutt... Det har jeg nok av beviser på.

jeg spør da: Hvordan kan man få tilbakevist et besøksforbud som er kreert for å krenke meg? Vedkommende er min datter og hun er sint på meg av grunner som ikke kvalifiserer for noe besøksforbud. Det har med penger å gjøre. Klart jeg skal straffes fordi hun ikke får viljen sin! Når alle andre metoder for å karre til seg penger er oppbrukt, ble besøksforbud et hendig virkelmiddel.

Det er tøft å få et besøksforbud av sitt eget kjøtt og blod, men om jeg hadde gitt etter denne gangen, ville det sikkert ha blitt brukt en gang til ved en annen anledning.¨

Hva tenker debattantene her om denne saken?

Hva bør jeg gjøre?

Det er ikke mye du kan gjøre etter hva jeg selv har erfart. Tankegangen hos politiet tror jeg er å forhindre vold, drap og hva det måtte være ved å bare gi besøksforbud når de ikke vet hva som er tilfellet uansett, med det argument at det bare er en "liten restriksjon" unsett. Det er jo ikke riktig å definere det slik, men i sammenheng av det verste mulige utfallet, drap eller grov vold, så er det kanskje det. Kvinner har ofte vært utsatt for vold uten å bli tatt alvorlig tidligere, og dette tror jeg femininister med rett har skreket mot ganske lenge. Løsningen er besøksforbud og resulterer at alle de som tidligere slapp unna med å være uskyldige nå blir tatt med under samme kam. Til trøst vet jeg at politiet tar slike forbud ganske lite seriøst med mindre de blir brutt, og bryter du et slikt forbud vil du i deres øyne bekrefte "offerets" anklager uansett hvordan bruddet utarter seg. Det beste du derfor gjør er å anke og argumentere så godt du klarer, for å slik delta i en protest mot dette. Du må være klar over at du vil ikke bli hørt når du anker, og til stor frustrasjon vil du oppleve overtrampet at påstander uten holdepunkt vil bli tatt hensyn til fremfor alt du måtte ha, om det så er tydelige bevis. Det viktigste er at du deltar i en demonstrasjon mot dette, for det er helt klart et overtramp mot oss som opplever dette.

Det eneste du kan gjøre er å snu ryggen til din datter. Som mann er du uansett enestående som bryr deg så mye om henne, og det er hennes egen feil at hun ikke forstår det. Det er nok mye oftere slik at menne har et kjølig forhold til sine barn og ikke bruker mer tid enn de må på dem. Jeg foreslår ut fra hva du forteller at du blir en slik far. Du fortjener å ta vare på deg selv først og fremst.

Vil nevne at politiet og påtalemyndighetene fremstår som naive idioter i alt dette, men samtidig vil jeg påpeke at de har vist evne og vilje til å være imøtekommende så lenge man er høfflig. Jeg har verdsatt å ha fått uttrykt det jeg hatt å si, selv om jeg for det meste opplever den som en intetsigende vegg. Det skal dog nevnes at jeg har gjort den målløse med en rekke argumenter, og jeg har klart merket at de ikke har vært spesielt høte i hatten da jeg har ringt. De som likevel har vært det har til nød kommet med de mest idiotiske utsagn, påstander, definisjoner og argumenter. Jeg kunne skrevet side opp og ned om tåpelighetene de burde holde seg for gode til å uttrykke.

Ut fra dete får jeg det inntrykket at de vet selv hvor tett dette er, de bare holder på en praksis.

Har vurder å lage en nettside/støtteklubb for mennesker som føler seg feilaktig håndtert av besøksforbudsordningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babyfirefly91

merkelig! jeg fikk besøksforbud mot en jeg var sammen med da når jeg anmeldte han for ting, men så ville jeg trekke anmeldelsen men beholde besøksforbudet-men det fikk jeg ikke så lenge jeg trakk anmeldelsen og dette var svært alvorlig... så ikke hvet jeg

Endret av babyfirefly91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Besøksforbud fikses enkelt med en god blanding av hevnlyst, løgn og fakta. Fakta kan være at han har ringt. Løgn kan være at du følte deg truet. Hevnlysten kan være at du er en bitch eller faen (det er stot sett kvinner som bruker dette som hevn) som vil skade noen andre for det du selv har stått for.

Jeg tror på TS. Og jeg tror dette bare er en av mange ting som brukes av hevnlystne formådde kvinner. Jeg kan liste opp mange andre ting også. Flere som jeg selv har erfart. Systemet er bygget av kvinnepartiet SV og AP. Mot menn.<br /><br /> Anonym poster: a36bb482ef8068f06eec53b734dd22ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babyfirefly91

kan være enig i at hun har sansynligvis løyet/overdrevet noe som kanskje har skjedd eller muligens ikke skjedd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør likevel gå en eller annen grense for hva påtalemyndighetene skal ta seriøst. Når det påvises løgner gjentatte ganger, og påstandene på det sterkeste rakner, så bør det være fornuftig å revurderer besøksforbudet. Ikke fordi partene skal ha mulighet til kontakt, men for å unngå å krenke noen som ikke er skyld i påstandene. I det aller minste bør påtalemyndighetene vurdere å understreke at de ikke kan verifisere sannhet i påstandene, og deretter begrunne besøksforbudet med som et sikkerhetstiltak. Det vil i det minste minske krenkelsen ovenfor den som er urettmessig amklaget og satt reaksjoner mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg har blitt truet om å få besøksforbud mot ex-en min bare fordi jeg sende noen emailer til henne som var ment provoserende. Hun eiger en blogg, og de fleste mailene var rettet som respons på blogginnleggene. Vi har et moderne uttrykk "trolling" - det å provosere for å gjøre noen sint på en humoristisk måte. Ingen anelse om hun faktisk vil anmelde det, selv om hun har sagt det. Finnes det noen grunnlag for at jeg kan få en sånn straff for noen useriøse emailer og bloggkommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Det avhenger sannsynligvis av hvor flink hun er til å dramatisere, lyve og legge frem usannheter. Kliner hun til med litt gråting og fanatisk drama skal du ikke se bort i fra at du kan få et besøksforbud. Det avhenger selvfølgelig også av politiadvokaten som vurderer, men generelt gir de heller et forbud for mye enn et for lite. Kjempe greit å passe på folk, men er jo også greit å være rasjonell og saklig. Det er for drøyt å ville beskytte folk så mye at man ser bort fra alle vanlige rettsholdninger. Man kan faktisk ikke passe på folk hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest was gestety

Det avhenger sannsynligvis av hvor flink hun er til å dramatisere, lyve og legge frem usannheter. Kliner hun til med litt gråting og fanatisk drama skal du ikke se bort i fra at du kan få et besøksforbud. Det avhenger selvfølgelig også av politiadvokaten som vurderer, men generelt gir de heller et forbud for mye enn et for lite. Kjempe greit å passe på folk, men er jo også greit å være rasjonell og saklig. Det er for drøyt å ville beskytte folk så mye at man ser bort fra alle vanlige rettsholdninger. Man kan faktisk ikke passe på folk hele tiden.

Jeg har blitt misbrukt av eksen. Det ble slutt mellom oss i påsken. I ettertid har vi møttes en del. Han har sagt ting som det blir oss igjen.. Så 4 dager etter siste gang jeg overnattet hos han kom politiet på døra her og ga meg besøksforbud? Uten å ha snakket med meg, hørt min versjon (jeg har fått bilder av han/nakenbilder o.l) I tilegg er jeg gravid med han. Ingen tror meg, de hører ikke på min versjon engang. Jeg var "stemor" for døttrene hans noe som var et mareritt forde det ble brukt ting i mot meg av moren deres som bare var oppspinn og tøv. Den siste mnd vi bodde i lag lagde hun så mye helvette og styr.

Hva gjør jeg når ikke politiet en gang snakker med meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...