Gå til innhold

Rett kopi- hvor får jeg det?


Murf

Anbefalte innlegg

Til en søknad i forbindelse med jobb trenger jeg kopier av vitnemål og diverse, og de skal være stemplet med rett kopi/attestert kopi. Hvem er det som gjør det? Sist gang jeg lette rundt etter slikt, var jeg hos politiet, men damen i skranken sa at de ikke attesterte slikt. Fikk tilslutt attestert hos karrieresenteret på Blindern, men jeg har jo ikke vært student på fem år...

Noen forslag til hvor jeg kan gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madeline
jeg vet aetat gjør det... bare henvend deg der :)

Ja, hos Aetat får du gjort det. Er du registert arbeidsledig får du det gratis, ellers må du betale noen kr for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk attestert noen kopier hos politiet for kort tid siden. Jeg hadde kopiert på forhånd, så det trengtes bare stempel og signatur. Kommer vel an på hvor mye de har å gjøre, og personen man spør..

(jeg har også fått signert et gjeldsbrev hos politiet, da jeg ikke ønsket å be venner eller familie om det..)

Ellers så er vel aetat og skoler de beste alternativene vil jeg tro.

Endret av copa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gjort dette på postkontoret! Kostet under hundrelappen for flere kopier, husker ikke akkurat (fra 30,- men ikke mer enn 100,-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk gjort dette på postkontoret! Kostet under hundrelappen for flere kopier, husker ikke akkurat (fra 30,- men ikke mer enn 100,-).

Postkontorer har sluttet med dette, sa de sist jeg spurte for fem år siden. Kan være de har endret nå?

Takk for svar, alle sammen! Da blir det tur til aetat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitnemål fåes kopiert på skolen du gikk på.. De kan sikkert stemple rett kopi på andre søknader også.. På skolen min koster det 5,- per kopi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postkontorer har sluttet med dette, sa de sist jeg spurte for fem år siden. Kan være de har endret nå?

Takk for svar, alle sammen! Da blir det tur til aetat!

Jeg fikk gjort dette på "mitt" postkontor i januar i år, men det kan jo hende de er spesielt greie akkurat der? Jeg vet forresten at flere av kollegaene mine fikk det gjort på biblioteket i byen. (Vi var en gjeng med kollegaer som autoriserte oss).

Uansett; lykke til med jobbsøking da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest AnneShirley
Gratis kopier får du hos nærmeste politistasjon evt lensmannskontor :)

Jeg ble avvist på min nærmeste politistasjon og henvist til kommunens servicetorg. Det tok på seg "oppdraget" med litt sukk og stønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du virkelig ha rett kopi på attester og vitnemål som skal sendes sammen med jobbsøknad? Har jeg aldri opplevd. Man tar jo med originalene på intervju uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...