Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi hadde reserveløsning her om dagen, så jeg måtte jo låne kortene til folk for å skrive av kontrollnummeret da de selv sjeldent vet hvilket nummer det er snakk om, også må de skrive under på kvitteringen.

Det kommer en stamkunde akkurat den dagen, og først roper han "AHH, HAR BANKEN SPERRA KORTET MITT IGJEN?" fordi det tar lang tid. Etterpå når kvitteringen skrives ut, spør jeg om jeg kan skrive av kontrollnummer og om han kan kvittere. Da skvetter han til skikkelig og hopper bakover og bare "Hva? Har du tenkt å svindle meg?" og begynner å banne og løper ut av butikken...

Jeg fikk verken kontrollnr eller underskrift fra han for å si det mildt, selv om jeg forklarte at det er kun for butikkens sikkerhet og at det er bevis på at han har betalt selv om pengene ikke blir trukket fra konto :P

Jeg har flere ganger opplevd reserveløsning, men kan ikke huske at de trengte kontrollnummeret mitt. Hadde blitt rimelig skeptisk om noen ba om det jeg også.

Men så er jeg ganske distré, og jeg hadde nok ikke reagert på at de måtte se på kortet mitt :kari: (jeg tror det har skjedd uten at jeg husker det helt tydelig). Så jeg er nok en litt dum kunde til tider, og så har alle butikkansatte fått et lite tips om hvordan å få kontrollnummeret uten skape konflikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har flere ganger opplevd reserveløsning, men kan ikke huske at de trengte kontrollnummeret mitt. Hadde blitt rimelig skeptisk om noen ba om det jeg også.

Men så er jeg ganske distré, og jeg hadde nok ikke reagert på at de måtte se på kortet mitt :kari: (jeg tror det har skjedd uten at jeg husker det helt tydelig). Så jeg er nok en litt dum kunde til tider, og så har alle butikkansatte fått et lite tips om hvordan å få kontrollnummeret uten skape konflikt.

Kontrollnummeret er jo til for å klare å spore opp kortet som er blitt brukt til å bekrefte kjøpet om noen feil skulle oppstå med transaksjonen, og det er også det som skrives ned når folk henter sendinger i posten som krever leg. De som jobber i butikk og feiler med å skrive ned dette, gjør ikke jobben sin.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollnummeret er jo til for å klare å spore opp kortet som er blitt brukt til å bekrefte kjøpet om noen feil skulle oppstå med transaksjonen, og det er også det som skrives ned når folk henter sendinger i posten som krever leg. De som jobber i butikk og feiler med å skrive ned dette, gjør ikke jobben sin.

Jeg måtte fortelle og vise daglig leder + de ansatte hva vi skulle gjøre i tilfelle vi har enten reserveløsning eller kredittkort hvor man bare trenger signatur..

DL har vært der i 6år, og ALLE har bare lagt kvitteringen i oppgjøret UTEN signatur og uten noe annet...

gah...for en gjeng...er GLAD jeg har siste dag på fredag :fnise:

*note...jeg har bare jobbet innenfor butikk i 2år..mindre enn noen av mine kollegaer... o_o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte fortelle og vise daglig leder + de ansatte hva vi skulle gjøre i tilfelle vi har enten reserveløsning eller kredittkort hvor man bare trenger signatur..

DL har vært der i 6år, og ALLE har bare lagt kvitteringen i oppgjøret UTEN signatur og uten noe annet...

gah...for en gjeng...er GLAD jeg har siste dag på fredag :fnise:

*note...jeg har bare jobbet innenfor butikk i 2år..mindre enn noen av mine kollegaer... o_o

Har egentlig ikke opplevd at ansatte ber om kontrollnummeret ved reserveløsning. Bare at de ber meg signere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger opplevd reserveløsning, men kan ikke huske at de trengte kontrollnummeret mitt. Hadde blitt rimelig skeptisk om noen ba om det jeg også.

Men så er jeg ganske distré, og jeg hadde nok ikke reagert på at de måtte se på kortet mitt :kari: (jeg tror det har skjedd uten at jeg husker det helt tydelig). Så jeg er nok en litt dum kunde til tider, og så har alle butikkansatte fått et lite tips om hvordan å få kontrollnummeret uten skape konflikt.

Kontrollnummeret er jo noe annet enn CVC-koden, er sistnevnte en trenger for å feks bestille varer på internett. :laugh: Men det verste er jo at en del ansatte ikke helt kan forskjellen på disse to, og dermed skriver ned nettopp... CVC-koden. Hos oss skriver vi også alltid ned kontrollnummeret - både når det er reserveløsning og det kommer noen med et bankkort uten kode som de også må signere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollnummeret er jo noe annet enn CVC-koden, er sistnevnte en trenger for å feks bestille varer på internett. :laugh: Men det verste er jo at en del ansatte ikke helt kan forskjellen på disse to, og dermed skriver ned nettopp... CVC-koden. Hos oss skriver vi også alltid ned kontrollnummeret - både når det er reserveløsning og det kommer noen med et bankkort uten kode som de også må signere på.

Haha, jobber i butikk og fikk beksjed om å skrive kontrollnummeret, altså cvc nr. Hva er da kontrollnumeret? :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontrollnummeret består av fire bokstaver og tre tall. Står under kontonummer på kortet. Men tror dette kun er på bankkort som kan brukes som legitimasjon, altså med bilde og personnummer på.

Endret av Aricept
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jobber i butikk og fikk beksjed om å skrive kontrollnummeret, altså cvc nr. Hva er da kontrollnumeret? :P

Kontroll nummeret er jo kontroll nummer, er det som står foran! Det står gyldig t.o.m, fødsels.nr, kontro nr, også står det kontroll nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jobber i butikk og fikk beksjed om å skrive kontrollnummeret, altså cvc nr. Hva er da kontrollnumeret? :P

CVC og kontrollnummer er to forskjellige ting, CVC-koden er det fy-fy å skrive ned - det skal aldri gjøres. Om det er et bankkort med bilde så står det rett og slett "kontrollnummer: *********" på bildesiden, og da er det det som skal skrives ned. I de tilfellene hvor personen har betalt med et kort uten bilde må personen i tillegg vise en annen gyldig legitimasjon. Dette kan være et annet bankkort (...med bilde), førerkort, pass eller postens ID-kort (ja, noen har fortsatt et slikt...). Vises førerkortet skal førerkortnummeret skrives ned, om det er passet skal passnummeret osv. Hos oss sjekker vi alltid at navnet på det kortet en brukte til å betale med og det kortet som fremvises som legitimasjon stemmer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde i går som mente at leveringsgarantien vår var alt for lang, så om vi kunne sette bestillingen hans som hasteordre? "jeg er så sulten!".


NEI.

Endret av grethe91
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde i går som mente at leveringsgarantien vår var alt for lang, så om vi kunne sette bestillingen hans som hasteordre? "jeg er så sulten!".

NEI.

Men han var jo sulten. Det er ikke vanlig at folk som ringer etter pizza er sultne, forstår du vel.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han var jo sulten. Det er ikke vanlig at folk som ringer etter pizza er sultne, forstår du vel.

Selvfølgelig er han sulten. Alle kundene våre er det. Derfor kan jeg ikke prioritere HAN fremfor de som ringte fem minutter før.

Det verste er at de er seriøse når de spør også. :vetikke: altså, folkeskikk?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange personer er helt vilt egoistiske og selvsentrerte. Jeg lurer noen ganger på om det er et bevisst valg der de ønsker å komme best ut av alt og ikke har empati for de som eventuelt blir dyttet til side, eller om de faktisk ikke har nok innsikt til å forstå at verden IKKE snurrer rundt dem, og at de IKKE er viktigst i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde en kunde som skulle inn å kjøpe bilbatteri..
Kunde - Hvor har dere bilbatteri?
Meg - Vi selger det ikke,beklager.
Kunde- JO, ALLE bensinstasjoner selger bilbatterier
Meg - Nei, vi selger det ikke.
Kunde - Men for svarte!! Jeg vet at dere selger det, jeg skal snakke med sjefen!
Meg - Han er ikke på jobb og ikke mulig å få tak i han i øyeblikket.

Rett da kom vakt 2 på, og kunden springer bort til ham.
Kunde - Åh takk gud, jeg veit du har jobbet her i flere år! Forbanna udugelige kvinnfolket der borte forteller meg at dere ikke selger bilbatteri, når jeg VET at dere gjør det.
Vakt2- Vi har aldri solgt bilbatteri..Så desverre har vi det ikke.

*kunden tramper ut og roper at vi er en udugelig plass...jahhh..

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er morsomt hvor noen kunder sier "denne buksen var veldig store i størrelsen", mens andre sier "denne buksen var små i størrelsen" om akkurat samme buksemodell.

Må jo bare jatte med, men det frister å si at hundrevis av andre kunder mener det motsatte. Det er ikke dumt å si det altså, men det er interessant å se hvordan man oppfatter et klesplass forskjellig.

Og så eeelsker jeg disse kundene som mener bestemt at de så en fleece i den fargen til den prisen på VÅR nettbutikk, selv når jeg sier at det stemmer nok ikke, fordi vi selger ikke det merket. Men neida, de står på sitt... :danse:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettermiddag hadde jeg en kunde som sa noe slikt:

Kunde: Hei, jeg har noe klart til meg på xx sted i byen, men jeg rakk ikke før de stengte.

Meg: nehei, de stenger vel halv fem. Men de åpner klokka ni imorra så du får passe å rekke det da. *stort smil*

Kunde: Hæ? Kan jeg ikke handle her??

Meg: Ikke det du har holdt av et annet sted enn hos oss, dessverre...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I ettermiddag hadde jeg en kunde som sa noe slikt:

Kunde: Hei, jeg har noe klart til meg på xx sted i byen, men jeg rakk ikke før de stengte.

Meg: nehei, de stenger vel halv fem. Men de åpner klokka ni imorra så du får passe å rekke det da. *stort smil*

Kunde: Hæ? Kan jeg ikke handle her??

Meg: Ikke det du har holdt av et annet sted enn hos oss, dessverre...

Er nesten som de hinter av og til at *jaha-ja...men da må du jo yte service å kjøre å hente dette for meg...."

Hadde en sånn kunde en dag hvor jeg bare "Ja...gjerne, men da må jeg låne bilen din, pluss...jeg har ikke lappen... :D" Kunden ble ikke direkte sur...smilte og bare "jaja..er ikke mye å gjøre med det da.." :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allergikeren

Jeg syntes det er morsomt hvor noen kunder sier "denne buksen var veldig store i størrelsen", mens andre sier "denne buksen var små i størrelsen" om akkurat samme buksemodell.

Må jo bare jatte med, men det frister å si at hundrevis av andre kunder mener det motsatte. Det er ikke dumt å si det altså, men det er interessant å se hvordan man oppfatter et klesplass forskjellig.

Og på spørsmål om hvilken størrelse kunden bruker er svaret så å si alltid "en helt vanlig (sett inn størrelse)" ... Når samme modell er både liten og stor i størrelsen, hvordan ser da en helt vanlig størrelse ut? :P Jeg hadde lignende "dilemma" i rullgardinavdelingen i møbelbutikk også; samtlige kunder hadde et "helt vanlig standard-vindu". For det første fins det vel flere størrelser som er standardstørrelser, for det andre vil gjerne et litt eldre hus(f.eks. 50-60-tallet) ha en annen standard-størrelse enn nye hus?

Jeg hadde også en kunde en gang, som mente at str 170 i barnestørrelse tilsvarte en helt vanlig str M i voksenstørrelse. Kundens veninne spurte meg, og kunden svarte. Størrelsestabellen jeg hadde på veggen sa noe litt annet, men hun kunne bruke 170, og hun var en helt vanlig str M, så dette visste hun. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Mine barn skal på leirskole. Hva må de ha med seg?

Altså, kan han ikke heller spørre leirskoleb om det og ikke en tilfeldig butikkansatt.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Mine barn skal på leirskole. Hva må de ha med seg?

Altså, kan han ikke heller spørre leirskoleb om det og ikke en tilfeldig butikkansatt.

Haha xD

Yte ekstra service vettu ;) -Ka du trur??Klær, lommepenga å gode sko, d betyr ikke miniskjørt og platåsko! -Riste på hodet *djiiiz* LOL :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...