Gå til innhold

Diettplan


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har satt opp følgende diettplan. Noen innspill?

Frokost: en skive ingers rugbrød - 50g (ca 100 kcal) med en skive påleggslaks (30 kcal), omelett laget av ett egg og 2 ss lettmelk (ca 100 kcal) med grønnsaker som paprika, sopp, tomat, spinat og et par terninger knust fetaost ( ca 100kcal)

lunsj: kyllingfilet med pesto (200 kcal) eller torsk med pesto (150) eller ørretfilet med feta (200) og blandet salat/grønnsaker (ca 100 kcal for tar mye salat) og en skive ingers rugbrød - 50g (ca 100 kcal)

Mellommåltid: en banan (110kcal) og 5 valnøtter (70 kcal)

Eller en skyr yoghurt og 10 mandler

Middag: 450 kcal variert middag med fisk to ganger i uka (ørret/laks/torsk/makrell filer) ellers vilt,svin og kylling, masse grønnsaker, byggris/quinoa/en potet/litt pasta (halv porsjon) og 1 ss olivenolje

Kvelds: smoothie (ca 100 kcal)

Skal ta tran hver dag. Trener 5 dager i uka- kondis. Målet er ned i fettprosent.

Ser dette ut som en godt sammensatt kost?

Anonymous poster hash: 4a343...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

1000 kcal om dagen? Alt for lite. Du kommer til å gå på en kjempesmell innen kort tid da du vil tære bort musklene sammen med fettet.

Overskudd og energi kan du si farvel til og trening 5 ganger i uka er bortkastet da du ikke gir kroppen nok næring til å i det hele tatt bygge seg opp mht til treningen.

Nå aner jeg ikke verken alder, høyde eller vekt på deg, men det er uansett for lite mat og oppskrift på en kjempesmell eller en spiseforstyrrelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 1500 kalorier om dagen er det. Må ned på det ettersom jeg ikke er store jenta heller (162 cm)

Stiller det seg litt annerledes når det er 1500 kalorier? Er det sammensatt ok eller bør jeg ha mer fett? Må ha noe karbo og ingers rugbrød er jeg glad i. Metter godt. Men spiser veldig lite karbo til middag.

Anonymous poster hash: 4a343...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du vil ned i fettprosent, men trener bare kardio? Med denne planen vil du også miste mye muskler. Få inn litt styrketrening.

Når det gjelder maten synes jeg den ser fin ut. Spiser endel karbo selv og ligger på 1500 kcal (mer de dagene jeg trener). Skeier ut i godt lag, og tar ting som det kommer. Gode resultater og ikkenoe stress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Ca 1500 kalorier om dagen er det. Må ned på det ettersom jeg ikke er store jenta heller (162 cm)

Stiller det seg litt annerledes når det er 1500 kalorier? Er det sammensatt ok eller bør jeg ha mer fett? Må ha noe karbo og ingers rugbrød er jeg glad i. Metter godt. Men spiser veldig lite karbo til middag.

Anonymous poster hash: 4a343...398

1500 høres bedre ut. Hvor mye veier du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier 50 kg, men er bare 155 cm da. Skal bare ned litt i fettprosent ikke mye! Lagt på meg litt nå i ferien merker jeg, selv om jeg har løpt fire dager i uka (ca 30 km totalt hver uke). Trener styrke også, men med egen kroppsvekt to ganger i uka (knebøy, mageøvelser, push up, planke etc) Har relativt lav fettprosent i utgangspunktet så merker at jeg ikke trives optimalt med kroppen nå. Lagt på meg 2,5 kg i ferien og har en typisk løpekropp i utgangspunktet. Og 2,5 kg synes godt når jeg er såpass liten og lav:(

Anonymous poster hash: 4a343...398

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk skrevet inn feil høyde, er ca 162 cm

Anonymous poster hash: 4a343...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ned i fettprosent kan du like gjerne trappe ned på løpingen, fokusere på styrketrening og få inn mer proteiner, sunt fett og grønnsaker.

Anonymous poster hash: b2221...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier 50 kg, men er bare 155 cm da. Skal bare ned litt i fettprosent ikke mye! Lagt på meg litt nå i ferien merker jeg, selv om jeg har løpt fire dager i uka (ca 30 km totalt hver uke). Trener styrke også, men med egen kroppsvekt to ganger i uka (knebøy, mageøvelser, push up, planke etc) Har relativt lav fettprosent i utgangspunktet så merker at jeg ikke trives optimalt med kroppen nå. Lagt på meg 2,5 kg i ferien og har en typisk løpekropp i utgangspunktet. Og 2,5 kg synes godt når jeg er såpass liten og lav:(

Anonymous poster hash: 4a343...398

50 kg 162 er ikke mye!

Anonymous poster hash: 24d44...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...