Gå til innhold

Kroppen går i sparebluss- blir jeg feit nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har gått på diett nå og jeg har spist rundt 1300-1500 pr dag, noen dager mer. Nå føler jeg at jeg ar fått mindre muskler i beina, har også gått ned litt i fett kjenner jeg men tror kroppen kanskje har gått i sparebluss... Hvis jeg spiser normalt i morgen da, vil jeg bli bælfeiit da eller er det noe jeg kan gjøre for å unngå dette? Vil ikke la det gå for lang tid før jeg spiser vanlig fordi at da vet jeg at jeg kanskje vi lbli enda feitere, noen som vet hva jeg kan gjøre?



Anonymous poster hash: c9ce8...15a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS: jeg er en jente forresten.



Anonymous poster hash: c9ce8...15a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Du vil ikke bli "bælfeiit" om du spiser vanlig i morgen nei. Men du kan nok komme til å legge på deg igjen om du begynner å spise mye mer enn du gjør nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: bli det samme som jeg var i starten, eller feitere? :)

Du vil ikke bli "bælfeiit" om du spiser vanlig i morgen nei. Men du kan nok komme til å legge på deg igjen om du begynner å spise mye mer enn du gjør nå.



Anonymous poster hash: c9ce8...15a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Hei. Har gått på diett nå og jeg har spist rundt 1300-1500 pr dag, noen dager mer. Nå føler jeg at jeg ar fått mindre muskler i beina, har også gått ned litt i fett kjenner jeg men tror kroppen kanskje har gått i sparebluss... Hvis jeg spiser normalt i morgen da, vil jeg bli bælfeiit da eller er det noe jeg kan gjøre for å unngå dette? Vil ikke la det gå for lang tid før jeg spiser vanlig fordi at da vet jeg at jeg kanskje vi lbli enda feitere, noen som vet hva jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: c9ce8...15a

Ja, men kanskje du skulle holdt deg lengre på 1300kalorier, er vel ikke noe vits i å ha noe mer? Så dokumentar på tv en gang at når man f. eks spiste pizza så trenger kroppen egentlig bare ett pizzastykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: men jeg forstår ikke ? Det er jo helt normalt å spise, kroppen skal jo ikke gå i sparebluss av å spise så mye, er ikke mye i aktivitet heller :(



Anonymous poster hash: c9ce8...15a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest daisydaisy

TS: bli det samme som jeg var i starten, eller feitere? :)

Anonymous poster hash: c9ce8...15a

Kjenner ikke kroppen din, så er egentlig umulig for meg å si. Kommer vel an på hva du spiser og hvor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men kanskje du skulle holdt deg lengre på 1300kalorier, er vel ikke noe vits i å ha noe mer? Så dokumentar på tv en gang at når man f. eks spiste pizza så trenger kroppen egentlig bare ett pizzastykke.

Men jeg er så sulten nå etter å spist som jeg gjør nå

Anonymous poster hash: c9ce8...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Men jeg er så sulten nå etter å spist som jeg gjør nå

Anonymous poster hash: c9ce8...15a

Jeg vet det, jeg blir også det, men kroppen trenger bare litt tid til å venne seg til det :) Så går det bra etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er sulten så et! Men du behöver ikke ete pizza, men en salat med proteiner og litt fett har ingen dödd av.

Tror neppe forbrenningen din er redusert, du spiser ikke sååå lite og med "noen dager mer", så er nok forbrenningen din helt normal. Enkelte forskere mener at det er en myte at forbrenningen synker noe särlig i det hele tatt.

Google "myter om forbrenning".

TS: hva er målet ditt, å gå ned i vekt? Du kan fint hindre muskeltap ved å trene styrke minst 2-3 ganger i uka. Det er også gunstig for hele deg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er så sulten nå etter å spist som jeg gjør nå

Anonymous poster hash: c9ce8...15a

Vær så snill, ikke hør på Silverstream. Hun har ikke peiling på noe av det hun skriver om.

Anonymous poster hash: 21994...344

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men kanskje du skulle holdt deg lengre på 1300kalorier, er vel ikke noe vits i å ha noe mer? Så dokumentar på tv en gang at når man f. eks spiste pizza så trenger kroppen egentlig bare ett pizzastykke.

Er du seriös? Du vet ingen ting om personens helse (feks spiseforstyrrelse), alder, vekt, aktivitetsnivå - men alikavel lirer du av deg at "ikke noe vist å ha noe mer". Antar det er antall kalorier du sikter til.

Hva har pizza med saken og gjöre? Om pizzastykket er usunt og fullt av fett, så ja. Ett pizzastykke kan fin inneholde 400 kalorier, som et helt måltid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill, ikke hør på Silverstream. Hun har ikke peiling på noe av det hun skriver om.

Anonymous poster hash: 21994...344

TAKK! Pluss ganger ti!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silverstream

Vær så snill, ikke hør på Silverstream. Hun har ikke peiling på noe av det hun skriver om.

Anonymous poster hash: 21994...344

Jo, vil si jeg har lest meg opp litt på temaet. Det handler om kalori inn og kalori ut. Hvis hun plutselig spiser mye mat nå når hun er så godt i gang, så legger hun på seg fordi hun har spist mer kalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vil si jeg har lest meg opp litt på temaet. Det handler om kalori inn og kalori ut. Hvis hun plutselig spiser mye mat nå når hun er så godt i gang, så legger hun på seg fordi hun har spist mer kalorier

Feil.

Anonymous poster hash: 573c6...484

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: noen som har noen andre innspill her? Ikke frekt ment Silverteam men jeg tror ikke helt jeg tror på deg, kan du sende en link som henviser til noen av det du mener her?



Anonymous poster hash: c9ce8...15a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Silverstream

Feil.

Anonymous poster hash: 573c6...484

Nei, fordi kroppen er vandt med lite mat og når det plutselig kommer mye så skynder kroppen seg å spare på maten og det blir ekstra vanskelig å få det bort igjen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi kroppen er vandt med lite mat og når det plutselig kommer mye så skynder kroppen seg å spare på maten og det blir ekstra vanskelig å få det bort igjen ...

Fortsatt feil. Hvor er kildene dine?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi kroppen er vandt med lite mat og når det plutselig kommer mye så skynder kroppen seg å spare på maten og det blir ekstra vanskelig å få det bort igjen ...

Så du sier at en vanlig person som spiser si 500 kcal mindre fo rå slanke seg, så kommerhelgen og personen spiser cirka 500 mer, det er vanlig.. Folk som slanker legger ikke på seg alt, det er dette som skjer når man spiser for lite over lang tid som vil si for mange med en aktivt liv 1300 kcal. :)

Anonymous poster hash: c9ce8...15a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vil si jeg har lest meg opp litt på temaet. Det handler om kalori inn og kalori ut. Hvis hun plutselig spiser mye mat nå når hun er så godt i gang, så legger hun på seg fordi hun har spist mer kalorier

Ja, havner du i overskudd vil du legge på deg, og havner du i underskudd vil du gå ned i vekt. Dette er ernæring på barneskolenivå.

Nei, fordi kroppen er vandt med lite mat og når det plutselig kommer mye så skynder kroppen seg å spare på maten og det blir ekstra vanskelig å få det bort igjen ...

Etter lange dietter er forbrenningen svekket, og man burde gradvis øke kaloriinntaket igjen når man er komt i mål, og ikke plutselig doble matinntaket. At man får i seg mye mat en dag derimot, har ingenting å si. Det handler om totalt underskudd i løpet av uken. Har jeg ett vedlikehold på 2000 kcal, og spiser 500 kcal 6 dager i uken og 4000 en gang i uken vil jeg oppnå ett underskudd på 1500x6 = 9000 - 2000 = 7000 kalorier ergo vil jeg gå ned 1kg i fett i løpet av denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...