Gå til innhold

Kan jeg gå ned i vekt om jeg bare kutter ut all snop, men ikke trener?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Overskriften sier vel alt..
Kan jeg også bare spise mat(frokost, lunsj, middag) som normalt bare jeg kutter ut godteri? Eller jeg trene for at jeg skal gå ned i vekt? Jeg beveger meg veldig mye på jobb - løper hit og dit, løfter tunge ting osv.. Så ser på det som litt "trening" :)



Anonymous poster hash: ded4b...339
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silverstream

Du kan spise rundt 1300 kalorier om du er kvinne, da går du ned i vekt selv om du ikke trener, men det går saktere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor mange kalorier du inntar pr dag.



Anonymous poster hash: b3139...491
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på hvor mye snop og annen vanlig mat du spiser. Dersom du reduserer ditt totale energiintak under den totale mengden energi du bruker daglig vil du få en vektnedgang (hvis vi ser bortfra medisiner/sykdom som kan føre til økt veskeopptak i kroppen). Om du spiser mye godteri og ligger stabilt i vekt bør du kunne gå ned i vekt, bare ved å kutte ut snopet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spise rundt 1300 kalorier om du er kvinne, da går du ned i vekt selv om du ikke trener, men det går saktere

Du kan spise 1600kcal om du er kvinne og fortsatt gå ned i vekt. Alt avhenger av TS sin metabolikk samt fysisk aktivitet gjennom dagen, å bare si et tall uten å vite mer om TS er i min mening bare synsing :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Du vil nok merke en forandring om du kutter ut snopet. Om det er en betydelig forandring er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silverstream

Du kan spise 1600kcal om du er kvinne og fortsatt gå ned i vekt. Alt avhenger av TS sin metabolikk samt fysisk aktivitet gjennom dagen, å bare si et tall uten å vite mer om TS er i min mening bare synsing :)

1600 hørtes litt vel mye ut i mine ører da men. Enig i at man må se på andre ting også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke motsatt? Trene masse, spise masse snop!!

Anonymous poster hash: e06db...10e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Så lenge du ikke erstatter godteriet med tilsvarende kcal i andre matvarer så vil du gå ned i vekt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 hørtes litt vel mye ut i mine ører da men. Enig i at man må se på andre ting også

Da er det dine ører det er noe feil med.

Anonymous poster hash: 32475...1cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke motsatt? Trene masse, spise masse snop!!

Anonymous poster hash: e06db...10e

hvorfor vil du ødelegge kroppen din med masse snop?

Anonymous poster hash: f6853...3b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Da er det dine ører det er noe feil med.

Anonymous poster hash: 32475...1cf

Haha, nei, driver faktisk med slanking selv, har fått oppgitt 1300 kalorier, 1600 er mer for menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SoccerPlayer

Ja du kan gå ned i vekt uten å trene, men kroppen blir finere og fastere av trening. Så vil anbefale deg å trene, og så lenge du trener så trenger du ikke kutte ut all snop. Er jo lov å leve å spise litt god mat og snop av og til. Jeg er hekta på sjokolade, likevel er jeg slank og muskuløs. For jeg trener mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei, driver faktisk med slanking selv, har fått oppgitt 1300 kalorier, 1600 er mer for menn

Med så lite kunnskap om kaloriinntak bør du ikke gi råd til andre mennesker.

Anonymous poster hash: 513d6...67a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosthold tar kiloene, trening tar grammene. Du går ikke ned i vekt av å trene uten å gå imot dine basale behov. Det du trener bort ønsker kroppen å spise igjen. Men du BØR trene for helsens skyld.



Anonymous poster hash: 8988d...d7e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, nei, driver faktisk med slanking selv, har fått oppgitt 1300 kalorier, 1600 er mer for menn

DU har fått oppgitt 1300 kcal til DEG.

Ts kan være mer aktiv enn deg i løpet av dagen, være høyere enn deg, ha mer muskelmasse enn deg osv. Det finnes ikke et fasittall som gjelder alle. En kan ikke si det samme tallet til en person som ligger stille hele dagen og en som er i aktivitet hele dagen, bare fordi det er en kvinne. Er langt flere faktorer å ta hensyn til.

Det som oftest blir anbefalt er vel å ligge ca 500 kcal i underskudd daglig, for slik å gå ned ca 0.5 kg i uka

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vekten din står stille når du spiser snop, så vil du gå ned i vekt om du kutter snopet og ikke spiser mer av noe annet i stedet. Hvor mye du vil gå ned kommer jo an på hvor mye snop du opprinnelig spiste. Om du f.eks. spiser én sjokoladerute om dagen, så er det ikke så mye å hente ved å kutte snop. Da bør du se på resten av kostholdet. Der er mange syndere i vanlig kosthold også. Jeg kjenner noen som aldri spiser snop, og som ikke vil innse at det er all (den sunne) melken som gjør at hun legger på seg.

Og, ja, kroppen blir finere om du trener i tillegg. + at det er bra for helsa :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du mye snop til vanlig? Hvordan er det med resten av kostholdet ditt, drikker du mye juice/brus med sukker, spiser mye hvitt brød og pasta, småspiser du mellom måltider...? Husk at det kan være like ille kalorimessig å drikke mye juice som å spise snop, samt at mange ikke er helt bevisste på hvor mye man putter i munnen i løpet av en dag som man ikke regner med til måltidene. Det går helt fint å gå ned i vekt ved å fokusere kun på kostholdet, men det å trene gir så mange andre helsemessige gevinster også, ikke minst ser kroppen bedre ut også enn om du kun går ned ved kosthold. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...