Gå til innhold

verste sunne måltid?


BlendaSensitive

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei?

Jo, den med pekannøtter og honning. Æsj, og det verste var at den kostet 20 kr ellerno! RAN :sjokkert:

Endret av Rægs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Jo, den med pekannøtter og honning. Æsj, og det verste var at den kostet 20 kr ellerno! RAN :sjokkert:

Du må spise ordentlig gresk youghurt med en dæsj honning, myyye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Cottage cheese!!

Erter, reker, krabber, egg og fitnessfrokostblanding! Spyr!

Og mange typer fisk.

Men det aller verste sunne som fins er...Nøtter! Så fryktelige og illeluktende!

Endret av Belle âme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det spurt om "sunt" og så mange svarer med lavkarboeksempler. Lavkarbo er verken spesielt sunt eller godt.



Anonymous poster hash: 9eca1...f9a
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det spurt om "sunt" og så mange svarer med lavkarboeksempler. Lavkarbo er verken spesielt sunt eller godt.

Anonymous poster hash: 9eca1...f9a

Et lavkarbo-kosthold består som regel av rene råvarer som kjøtt, fisk, fugl, egg, nøtter, grønnsaker, bær, frukt, fete meieriprodukter etc. Si meg hva som er usunt med dette, kontra et kosthold bestående av korn, brød, pålegg med masse tilsetningsstoffer, frokostblaninger stappfulle av sukker, fettfrie dressinger etc..?

Anonymous poster hash: 682e8...7ca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiste en gang på lavkarbo to stekte kyllingfileter med kun rømme til, ble kvalm!!

Ellers så spiste jeg raw food på en kafe en gang og det ble for sunt, ikke godt, ikke min type mat.



Anonymous poster hash: ae86e...5eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cottage cheese. Ser ut som syk utflod, og smaken og konsistensen er bare... ugh.

Skyr, uansett type, konsistensen er bare hærselig.



Anonymous poster hash: dad2a...a07
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Kesam med fun light, og forsåvidt alle andre "sunne desserter" som ødelegges med fun light.

Gresk yoghurt.

Skyrkake (skulle liksom minne om ostekake... Hah...!)

Sånn ca alle retter som skal sunnifiseres med proteinpulver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteinpannekakene til X-life. Alt for mye mandel i de, fikk marsipan/kransekakeassosiasjoner og jeg liker hverken marsipan eller kransekake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet ut den lchf-pizzaen til fotballfrue som skulle være så totalt amazing..........fyttikatta. Bunnen smakte egg/omelett, endte opp med å spise bare fyllet.

Ang gresk yoghurt så liker jeg ikke de småbegerene fra Tine, men gresk yoghurt som jeg kjøper i spann og tar i honning (gresk den også, kjøper med meg hjem fra en birøkter på Kreta) er supergodt.

Har også testet ut disse lappene av banan og egg......fyttikatta en gang til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig/uheldig at jeg liker det meste. Fordelen med det er at jeg kan spise veldig mye sær og sunn mat uten at det gjør meg noe, ulempen er at jeg kan ende opp med å fråtse i nesten all salgs type mat :P

Litt morsomt at flere av de tingene folk har nevnt som æsj-mat er mat jeg liker, for eksempel sjokolademousse laget av avokado og kakaopulver med litt stevia i. Nam!

Jeg er også glad i grønn smoothie, men noen ganger har jeg bommet skikkelig og endt opp med en veldig vannete grønn væske som smaker høgg. Tror det skjer når jeg ikke har oppi noe frukt eller fett, og bruker alt for mye stangselleri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gulrotsuppe med anis ble ikke noen suksess. Heldigvis var det bare kona og jeg som smakte den.

Til dere som ikke liker gresk joghurt: Er det de norske variantene med tilsatt smak dere mener? For meg er gresk joghurt alltid i utgangspunktet naturell, og så heller jeg på gresk honning (som er flytende og helt annerledes enn den norske), eller jeg bruker den i matlagning omtrent slik lettrømme brukes i Norge.

Selleri i seg selv er ikke blant mine favoritter, men grønnsaken er uunnværlig i en italiensk soffritto som blir utgangspunkt for andre retter. Her er det også vanlig med en type selleri med veldig tynne stilker, og da er det særlig bladene som brukes i supper og gryteretter. Jeg brukte det nylig i en fantastisk velsmakende andesuppe, men jeg vet ikke helt hvor sunn den var, og usunn og knallgod er vel det motsatte av hva TS spurte etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Cottage cheese

- De første skyrene som kom, nå er det kommet et par stykker som jeg kan spise

- jeg prøvde meg på denne pizzaen, og det var noe av det verste jeg har smakt. nå må det sies at jeg tok for mye mel i røren(skjønte ikke at det er meningen at den skal være helt tynnflytende), men tviler på at den smaker fantastisk hvis oppskriften ble fulgt til punkt og prikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbobrød, lavkarbopizzabunn, soyamel, gresk yoghurt, cottage cheese og salater.

Jeg er selv lavkarber, men kan ikke fordra lavkarbobrød rent generelt. Det samme gjelder lavkarbopizzabunner. Jeg lager derfor lavkarbopizzabunner med ren ost i stedet for frø og alskens andre produkter. Har vel ennå ikke funnet et lavkarbobrød jeg liker, så jeg spiser ikke lavkarbobrød i det hele tatt.

Salater er jeg ikke glad i overhodet, får helt grøsninger av disse salatbladene med tomater osv. Jeg liker grønnsaker altså, men da generelt ikke salat fordi jeg ikke er særlig begeistret for salatblader, tomater m.m. Dessuten er det dørgende kjedelig.

Soyamel, eller generelt soyaprodukter (med få unntak), smaker rett og slett høgg. Det skal liksom ikke smake noe som helst, men det gjør det. Det smaker grusomt, så det lar jeg være å spise/bruke.

Fiberhusk. Alt dette kommer i kontakt med smaker vondt. Jeg fatter ikke at folk får det ned engang. Det blir ihvertfall ikke godt når jeg bruker det, selv i små mengder.

Når det gjelder gresk yoghurt og cottage cheese så liker jeg verken smak eller konsistens.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rå rødløk har jeg aldri likt. Det samme med tomat. Generelt synes jeg grønnsaker smaker best når de er tilberedt på en måte, stekt, kokt eller ovnsbakt.

Hasselnøtter smaker jord. Virkelig ikke godt.

Neper som nevnt har en forferdelig bitter smak jeg ikke takler.

Anonymous poster hash: 682e8...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...