Gå til innhold

30 Day Shred!


caramiacaramella

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å komme litt i form til sommeren, og ble tipset om at 30 day shred skulle være veldig effektivt.

Jeg spiser til vanlig ganske sunt, men har tenkt å unngå søtsaker, brus og junkfood så mye som mulig i denne perioden. I tillegg skal jeg følge Jillian Michaels' treningsopplegg, level 1 har jeg funnet her:

Gleder meg til å se åssen dette funker, og håper jeg klarer å holde meg til programmet! Jeg tenker at dersom jeg skriver om det på KG, blir jeg mer motivert til å fortsette selv om det kan bli tungt.

Noen andre som er med? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også hørt mye positivt om dette.

Jeg har akkurat kommet i gang med treningen, så følger ikke deg i dette nå, men ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dag seks! Har vel igrunnen samme planen som deg kostholdsmessig: godte-/junk-fri til midten av juli.

Pga eksamensperioden har jeg ikke tid til å trene, så 30DS funker dritbra :-) men er litt jævlig, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt mye positivt om dette.

Jeg har akkurat kommet i gang med treningen, så følger ikke deg i dette nå, men ønsker deg lykke til!

Takk skal du ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på dag seks! Har vel igrunnen samme planen som deg kostholdsmessig: godte-/junk-fri til midten av juli.

Pga eksamensperioden har jeg ikke tid til å trene, så 30DS funker dritbra :-) men er litt jævlig, da...

Så flott! Vi er egentlig i helt samme situasjon - jeg er også midt i eksamensperioden og har ikke mye tid til annet enn lesing, så derfor passer det veldig godt å ha de korte, intensive treningsøktene denne videoen legger opp til. Men jeg skal ikke legge skjul på at jeg tok et par pustepauser i økten idag, hehe. Er så ute av form i forhold til det jeg pleide å være at det er helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på treningsdag 15 nå! Så langt tatt meg 20 dager, men jeg har bestemt meg for at jeg skal være fornøyd om jeg klarer de 30 treningdagene i løpet av 40 dager totalt, selv om jeg da kanskje ikke kan skryte på meg å ha gjennomført en 30 day shred. ;)

Mine erfaringer: Jeg skal ikke noe ned i vekt, men jeg er temmelig tynnfeit, som det så hyggelig heter. Jeg merker allerede nå litt forskjell på kjærlighetshåndtakene (og ryggen generelt) og magen. Jippi! Det skal bli spennende å se om det etter hvert skjer noe med ridebukselårene, men jeg er selvsagt klar over at det er noe begrenset hvor mye som kan skje på 30 + 20 minutter. Det kan faktisk hende det er kostholdet mitt som har stått for det meste av endringen så langt. Jeg spiser hovedsakelig det samme som før, men jeg holder meg litt mer unna kaker, latte og overdimensjonerte middagsporsjoner.

Siden jeg er i veldig dårlig form (inaktiv livsstil, ingen trening det siste året og bare sporadisk før det), er det et utfordrende program for meg, men gud så morsomt det er å merke at det gradvis går litt bedre. Men så tungt som det er for meg, kan jeg nesten ikke tenke meg hvor tungt det må være om man er i dårlig form og i tillegg har femti kilo ekstra å drasse på. Ærlig talt skjønner jeg nesten ikke hvordan svært overvektige kan ha fleksibiliteten som kreves for noen av plankeøvelsene på nivå 2. Jillian er virkelig ikke nådig – med det er vel det som funker!

Lykke til med shreden, folkens! :D



Anonymous poster hash: 6e601...050
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på treningsdag 15 nå! Så langt tatt meg 20 dager, men jeg har bestemt meg for at jeg skal være fornøyd om jeg klarer de 30 treningdagene i løpet av 40 dager totalt, selv om jeg da kanskje ikke kan skryte på meg å ha gjennomført en 30 day shred. ;)

Joda, du har da gjennomført programmet om du gjør det over lengre tid også. (Om enn ikke bokstavelig, skjønner den). Jeg tok det annenhver dag da jeg trente det, og jeg fikk bra resultater likevel! Jeg har også tatt Insanity, og da trente jeg 2-5 ganger i uka, og hadde til og med en pause på to uker da jeg fikk valp. Men sier likevel at jeg har tatt Insanity, selv om det ikke var hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder også på med denne :) Jeg har skrevet inne på en annen tråd, men det var lite aktivitet der så er gjerne med her! Jeg kom til dag 6 på level 1 også fikk jeg influensa, så nå må jeg nok ta pause noen dager.

Jeg kan jo nevne at jeg ikke skal ned i vekt, men vil bli sterkere og stramme opp etter svangerskap. Og etter kun 6 dager har jeg faktisk sett forbedringer! Helt utrolig. Jeg har også tatt et par dager fri imellom for jeg tror på at kroppen trenger restitusjon hvis man er skikkelig støl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde dette for et par år siden og kom meg bare til dag 14, før jeg ga opp... Jeg merket i alle fall en del endringer bare på to uker, og jeg skal absolutt prøve dette igjen neste gang jeg føler for å stramme opp kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har heldigvis gått bedre og bedre, dag 2 og 3 var jeg så støl at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Syns også det hjalp at jeg har blitt bedre kjent med programmet, så jeg vet hvor lenge jeg på pushe meg i hver øvelse...

I tillegg er det jo noen øvelser som er verre enn andre. Jeg er fryktelig svak i armene/skuldrene, så den øvelsen hvor man løfter vektene foran seg opp til øyehøyde klarer ikke jeg alltid alle av. Men som sagt; det blir lettere for hver dag! Og etterpå føles det jo superdigg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjennomført dag 9 av 30DS, men har tatt to dager (tre, om jeg ikke trener i dag), uten trening grunnet sykdom. Føler meg dog frisk nok til å kjøre på i dag, så vi får se hvordan det går!

Jeg skal ned ca 15 kg, men ønsker i utgangspunktet å bli sunn og sterk, så kiloene har ikke mest å si. Snudde livsstilen min på hodet for en liten mnd. siden, og har gått fra 77 kg til 73! Så her går det unna i starten. (Må legge til at jeg også har endret matvanene mine, og holder meg til ca 1300 kcal om dagen.) Ser også fremgang etter jeg begynte på 30DS, blitt strammere, og cellulittene mine er på vei bort!

Fremgangen mtp øvelsene i videoen er kanskje det jeg merker mest til. Da jeg startet klarte jeg nesten ikke ta en push-up på knærne (uff!), nå, etter bare ni treningsøkter, henger jeg med på hele runden med push-ups! (Fremdeles på knærne, men fremgang!). Ser også forberinger på cardio-biten. Før jeg startet var jumping jacks et slit, jeg hang ikke med i det hele tatt. Nå gleder jeg meg til cardio-delen av programmet, for jeg ser så store forberdinger!

Lykke til med oppstarten, det er verdt det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott å høre at så mange har gode erfaringer med dette!

Jeg er på andre dagen, og fy fader. Jeg var så utrolig støl da jeg våknet, og så skulle jeg jo igang med dagens treningsøkt tidlig på morgenkvisten - det var tungt, men det føltes veldig deilig etterpå! Jeg må innrømme at pushupsene klarer jeg rett og slett ikke, har aldri klart slike. Jeg gjør mine egne øvelser mens Jillian & co gjør armhevinger, så håper på at ikke det ødelegger for mye. Jeg innbiller meg nesten at jeg ser litt resultater allerede jeg! Håper jeg klarer å holde motivasjonen resten av måneden også.

Stå på jenter! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjennomført dag 9 av 30DS, men har tatt to dager (tre, om jeg ikke trener i dag), uten trening grunnet sykdom. Føler meg dog frisk nok til å kjøre på i dag, så vi får se hvordan det går!

Jeg skal ned ca 15 kg, men ønsker i utgangspunktet å bli sunn og sterk, så kiloene har ikke mest å si. Snudde livsstilen min på hodet for en liten mnd. siden, og har gått fra 77 kg til 73! Så her går det unna i starten. (Må legge til at jeg også har endret matvanene mine, og holder meg til ca 1300 kcal om dagen.) Ser også fremgang etter jeg begynte på 30DS, blitt strammere, og cellulittene mine er på vei bort!

Fremgangen mtp øvelsene i videoen er kanskje det jeg merker mest til. Da jeg startet klarte jeg nesten ikke ta en push-up på knærne (uff!), nå, etter bare ni treningsøkter, henger jeg med på hele runden med push-ups! (Fremdeles på knærne, men fremgang!). Ser også forberinger på cardio-biten. Før jeg startet var jumping jacks et slit, jeg hang ikke med i det hele tatt. Nå gleder jeg meg til cardio-delen av programmet, for jeg ser så store forberdinger!

Lykke til med oppstarten, det er verdt det :D

Gratulerer, så utrolig flink du har vært! 4 kilo ned på så kort tid er jo kjempeflott!

Godt å høre at cardioen gir deg forbedringer. Det er definitivt min yndlingsdel, jeg er mye mer vant til og gladere i cardio enn styrke, så cardio-biten på videoen er nesten den delen jeg kan slappe litt av på, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, så utrolig flink du har vært! 4 kilo ned på så kort tid er jo kjempeflott!

Godt å høre at cardioen gir deg forbedringer. Det er definitivt min yndlingsdel, jeg er mye mer vant til og gladere i cardio enn styrke, så cardio-biten på videoen er nesten den delen jeg kan slappe litt av på, hehe.

Takk, hjelper veldig på motivasjonen å få litt raske resultater i starten. Men er forberedt på at det dabber litt av fremover, så må bare holde løpet ut, og banke inn noen nye vaner :danse:

Da er vi stikk motsatt, tar heller styrkedelen fem ganger om jeg slipper cardio ,haha. Meeen, biter tenna sammen og gjennomfører. Som Jillian sier, it doesn't come for free! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så mange flinke her :) Jeg er fortsatt syk, så blir nok ikke trening før til helga. Æsj altså. Får håpe jeg kan fortsette der jeg slapp :)

Heier på dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå på 4 dagen og armmusklene mine gjør så vondt! Jeg pleier aldri å trene armene, så denne behandlingen er litt av et sjokk. På treningsøkten i dag har jeg tenkt å erstatte armøvelsene med andre øvelser slik at jeg ikke gjør problemet verre - når jeg så vidt klarer å løfte melken fra kjøleskapet og opp på benken er det ganske galt, hehe.

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå på 4 dagen og armmusklene mine gjør så vondt! Jeg pleier aldri å trene armene, så denne behandlingen er litt av et sjokk. På treningsøkten i dag har jeg tenkt å erstatte armøvelsene med andre øvelser slik at jeg ikke gjør problemet verre - når jeg så vidt klarer å løfte melken fra kjøleskapet og opp på benken er det ganske galt, hehe.

Hvordan går det med dere andre?

Da kan det kanskje være lurt å ta en dags pause, uten 30DS, eventuelt gå deg en tur, trene cardio e.l, og helder kjøre hele programmet i morgen? Eller som du sier, modifisere øvelsene litt :) Om du er bestemt på å klare programmet på 30 dager er jo det veldig greit!

Jeg skal straks hoppe opp fra sofaen og ta dag 12. Phew, level to var jaggu en prøvelse! Men, det var ikke særlig bedre de første dagene på level 1, så jeg satser på at det går seg greit til :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 days shred <3 Har gjennomført før! Det er hardt, men veldig effektivt :) Tillot meg en fridag i uken jeg, så jeg gjennomførte på 34 dager - funket bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...