Gå til innhold

Hvordan står det til med august-mammaene?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så flott med UL, Kverula!!

Sitter og teller på knappene om vi skal ta en privat UL, men med så mye symptomer jeg har, så tror jeg alt er i orden. Men herlig å høre om....

Idag er formen plutselig litt bedre! Bare spydd en gang, og har hatt flere timer kvalmefri. Har til og med fått skrevet en rapport jeg skulle fått gjort til jobben i desember... En bør løftet av skuldrene.

Enda en bør ble løftet av skuldrene mine da sjefen ringte idag, og ville høre med meg om en av arbeidsoppgavene mine bør flyttes til noen andre pga sykemelding og kommende permisjon. Det er en ting jeg har blitt presset inn i av min forrige sjef, så jeg er kjempehæppi for at min nye sjef tar tak i det! Det gjenstår å se om vi får det til, men han mente at det var bare 5 måneder til jeg går ut i permisjon, og den tiden ville han heller at jeg skulle bruke på mere viktige ting. Fornøyd nå. Har ligget våken om natta og bekymret meg for det, og så ordner det seg kanskje?

Kvalmen kommer snikende nå, men jeg er såååå glad for en nesten kvalmefri dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..har hatt vondt i magen on and off siden igår nå...

Blanding av kvalme og bare uvel/vondt...

Håper ikke det betyr noe annet enn at lillegull vokser godt...Men blir jo noen tanker selvsagt. Og da er det litt greit å bare lure dem ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig, godt å få ut de dumme tankene...

Jeg er sykmeldt ut uka jeg da...har vært svimmel og kvalm et par dager nå, men legen kunne ikke si noe om årsaken...

Så da får jeg bare vente og håpe at det går over snart da... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aktivt sykemeldt i 14 dager for jeg er fortsatt kvalm, og i tillegg får jeg blodtrykksfall når jeg står, så jeg føler at jeg besvimer når som helst egentlig. Dette kommer av at livmora presser mot venene slik at det ikke går nok blod tilbake til hjertet. Dette hadde jeg ikke i det hele tatt forrige gang.

Begynner å fundere på om det kan være tvillinger nå, for jeg har ikke gått opp i vekt pga kvalme og oppkast, men alikevel får jeg ikke igjen dongeribuksene mine (uke 8), ikke klarer jeg å ligge på magen, og legen lurte på om det stemte at jeg var 9 uker på vei med tanke på str. på livmora. Lytta etter forstelyd, men da han ikke hørte noe, stemte det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalmen ser ut til å gi seg! Håper, håper, håper at det stemmer...

er 14+1 idag, og føler meg bedre enn på lenge. Så nå startet jeg med rydding og vasking av leiligheten, og vips var jeg uggen igjen. Leiligheten ser ikke ut etter 2 måneders sofasliting og mann som jobber så mye at husarbeid har vært nedprioritert.

Jeg har hatt god utsikt til hybelkaninene fra sofaen...

skal en snartur til legen imorra for å kontrollere om UVI har gått over etter to kurer, og må diskutere videre sykemelding eller ikke med legen. Føler meg i fin form, men er utslitt og kvalm etter en halvtimes rydding, eller en halvtime foran datamaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det der med å bli fort sliten...Har dusja nå, og da måtte jeg bare slenge meg på sofaen etterpå, helt kaputt... :roll:

Det blir så som så med husarbeid her for tida også, men det får jeg sikkert tid til å ta igjen når formen blir litt bedre!

Håper kvalmen din er over da, Murf! :tommelsmil:

Det du skriver om blodtrykksfall er interessant, Totalya, for jeg har slitt med svimmelhet og kvalme i noen dager nå. Blodtrykket mitt er bra, sjekka det hos legen i går, men kanskje det er det som skjer med meg også, for det er verre når jeg er oppreist og i aktivitet.

Hvordan merker du at du får det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykket mitt ligger på mellom 115-120/70-80. Når jeg reiser meg eller særlig om jeg blir stående rolig, faller det, og det merker jeg ved at jeg blir svimmel og rett og slett blir redd for å falle, føler at jeg svaier. Blir også av og til litt kaldsvett. Blir litt bedre om jeg setter meg ned, men det som hjelper mest er om jeg legger meg. Det er ikke farlig, men ubehagelig!

Endret av Totalya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det der med å bli fort sliten...Har dusja nå, og da måtte jeg bare slenge meg på sofaen etterpå, helt kaputt... :roll:

Det blir så som så med husarbeid her for tida også, men det får jeg sikkert tid til å ta igjen når formen blir litt bedre!

Kjenner meg veldig igjen i dette jeg også ja! Når noe så godt som å ta en dusj blir et ork, er det dårlig med overskudd! Mannen min ser litt rart på meg når jeg legger meg rett ned p åsofaen etter og ha dusja :ler: Men stakkars mann, han gjør jo alt her hjemme for tida... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det du skriver om svimmelhet og kaldsvetting. Men det går over etter et øyeblikk eller ikke før du får satt deg ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde med urintest på legekontoret idag for å vite om urinveisinfeksjonen var borte, og det var den! Hurra!

De fant altså ingen bakterier lenger, men derimot sukker i urinen... og med en bror med insulinavhengig diabetes, fikk jeg beskjed om å komme tilbake og ta en glukosebelastning i neste uke, når jeg forhåpentligvis ikke er så kvalm lenger.

Stakk innom et apotek og kjøpte blodsukkerapparat til en femtilapp, bare for å sjekke blodsukkeret litt mer jevnlig. (Ikke nødvendig, men lillebror mente det var lurt å sjekke om jeg lå høyt, da burde jeg si fra til legen)

Sykemeldt i en uke til, ikke så gøy å ringe jobben å si ifra om det... de er underbemannet for tiden, og timelisteansvarlig fortalte meg alt hun måtte avlyse fordi jeg ikke kommer neste uke heller. Sukk.

Rakk å kjøpe litt garn også før kvalmen tok meg; det blir mye strikking for tiden! Endelig får jeg strikke noe til oss! Har strikket ørti babygensere til venninner som har fått barn, etter mottoet; "lager de barna, så lager jeg genserne" :ler:

I desember/januar har jeg rukket å strikke en sparkebukse, en hettejakke, en genser og et babyteppe :overrasket: (strikking er omtrent det eneste jeg har orket når jeg har vært kvalm)

Hmm, dette ble langt, på tide å starte egen dagbok snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at UVI er borte! Spent på hvordan det går med sukker i urinen. Sikkert fornuftig å holde et øye med blodsukkeret i noen dager for å se om det er stabilt og normalt eller for høyt. Flott at du blir sjekka godt opp av legen også! :)

Skjønner akkurat hvordan du tenker i forhold til jobben din - jeg krysser fingre for at jeg kan gå på jobb på mandag igjen, for det er rett og slett pyton å være borte fra jobben...vet at det gjør det trøblete for de som er igjen... :(

Så festlig motto - og så flink du er til å strikke! :tommelsmil: Rene masseproduksjonen, jo! Litt ekstra stas er det sikkert å strikke til egen baby da vil jeg tro! ;)

Her i Kverula-heimen er det som det har vært de siste dagene. Fortsatt ør og småkvalm, men jeg får da gjort litt husarbeid om ikke annet. Mannen blir jo rent bortskjemt om dagen - får ordentlig middag servert når han kommer hjem fra jobben. Det kommer til å bli større overgang for han enn for meg når jeg skal tilbake på jobben igjen! ;) Håper som sagt det kan skje på mandag...

På lørdag er jeg 12 uker på vei - gleder meg til det, det er liksom den første, ordentlige milepælen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen i det du skriver om svimmelhet og kaldsvetting. Men det går over etter et øyeblikk eller ikke før du får satt deg ned?

Det går ikke over før jeg har satt meg nei, av og til må jeg legge meg for at det skal gå over, er egentlig værre jo lenger jeg står før jeg setter meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lenge siden oppdatering her. Egentlig litt lite liv i august-klubben her, syns jeg! ;)

Jeg er fortsatt sykmeldt pga svimmelhet. Det blir nå min 4. uke som sykmeldt, og jeg venter veldig, veldig på å komme i jobb igjen. Håper virkelig at formen kan komme seg snart nå...

Ellers plaga med litt hodepine og div. stikkinger og strekkinger nede i magen. Ryggen er heller ikke helt god for tida. :hypokonder-smiley:

Ellers har jeg det strålende og lurer på om jeg har kjent liv fra Kveruliten nå - et eller annet var det i hvertfall inni der! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes schnups!!

Har superdupermegaultragiga hodepine. Det dunker og banker oppi der. Vet liksom ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg :( Og jeg er fast vikar på skole, så det er ikke barebare å sykemelde seg. Hadde det i dag tidlig også, men ga seg ganske kjapt. Kom tilbake etter en lang dag med mange timer. I morgen har jeg kun 4 timer, så skal jeg til UL. Men må jo forberede meg til foreldremøte på onsdag (og det har jeg aldri hatt før...gruer meg).

Videre så har jeg aldri kjent strekninger og stikking i mageregionen. Pleier man det? Litt urolig jeg nå... Skal på UL i morgen så da får vi jo se hvordan det står til med den lille.

Bare denne migrenen gir seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner hodpinen jeg også, føles som jeg har vann i ørene på en måte...

Kvalmen er ok på dagtid, men intens til kvelds.

Skal til legen på onsdag, skal da måle blodsukkeret og ev. ta sukkerbelastning. Har tidligere vært plaget med blodtrykksfall og svimmelhet, men føler nå at dette har forandra seg; jeg er avhengig av å spise jevnt for å i det hele tatt holde meg oppegående, føler jeg ikke har kontroll på kroppen om det er for legne siden jeg har spist (2t.) Så det er nok like greit å få målt blodsukkeret ja...

Hadde ei lita blødning i helga, men blodet var så friskt at legen mente det kom fra noe lenger fram. Stoppa heldigvis fort, men ble nervøs uansett..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig og skyldig Kverula! Vi er litt slappe!!

Jeg er også sykemeldt enda,men regner med å være det frem til perm så det er ikke noe nytt....

Ellers så mener jeg også at jeg har kjent lillegull noen ganger...Men gleder meg til det blir sterkere så jeg er helt bombesikker!!

Skal til JM imorgen!!!Håper vi får høre hjertet denne gangen da..!

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke no' gøy med blødninger, Totalya, men stort sett er det jo helt ufarlig. Og hvis det gir seg med en gang igjen, så er det nok ikke noe å bekymre seg for! :kose:

Håper du får høre hjertelyd i dag, Skytte! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...