Gå til innhold

Mann som er følelsesmessig utilgjengelig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et forhold til en mann i noen år, og jeg har virkelig prøvd å godta at det er sånn han er. Men jeg vet ikke om jeg klarer det lenger.

Jeg får veldig lite fra han. Mener ikke at vi skal ha dype samtaler om følelsene våre hver dag, men det er så lite jeg får fra han.

Har flere ganger sagt at det ikke virker som han bryr seg. Rett og slett fordi jeg ofte ikke får noen respons på ting jeg forteller.

Jeg har prøvd å gjøre små ting for å vise at jeg setter pris på han, men han viser ikke at han liker det eller vil ha det. Det har jeg sluttet med, og han gjør aldri noe for meg heller.

Han blir heller nesten aldri sint. Humøret hans er på en måte nøytralt stort sett alltid.

Han har nesten ikke humor, og stopper seg selv fra å begynne å le av ting og sier ofte "nå må du ikke le deg i hel" hvis jeg ler av noe. Han skal bare være seriøs hele tiden, og jeg syns det er slitsomt at man ikke kan le og ha det gøy uten at det virker som man sitter der med ei streng tante hele tiden.

Andre reagerer også på hans væremåte, og han faller ofte under samtaler eller hvis vi sitter rundt et bord. Jeg er sjenert selv, men føler at dette er noe annet og det føles som jeg ikke kjenner han.

Han er veldig avstengt generelt, og jeg merker at det sliter på meg og på forholdet vårt. Selv så skjønner han ikke problemet, eller vil ikke skjønne det. Vet ikke, men det er svært slitsomt.

I begynnelsen var han i en periode mer åpen, for så å bli avstengt igjen.

Hva kan dette være?

Anonymous poster hash: 77fb6...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

slike personer er veldig slitsom å bo i lamme , tro meg . Enten må du være på samme emosionelle nivå eller klarer du det ikke i lengden:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Det første som slår meg, er at han har en eller annen lidelse. Har han vært sjekket ut for det noen gang?

Det er jo alltid en grunn til at folk er slik du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har også vært i et langvarig forhold med en som var emosjonelt tilknyttet. Jeg prøvde flere ganger å ta opp med at han kunne prate med meg om ting. Til slutt så lot han ting gå ut over meg når han hadde det vondt, og kunne ikke forklare meg hvorfor, det endte også opp med at jeg også ble mer innesluttet og sluttet å prate om mine behov og følelser. Jeg syns at dette er noe du bør ta opp med din partner før det går så langt at det går utover deg selv og dine behov i forholdet.



Anonymous poster hash: 66ea3...7df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det endel på samme måten med min. Han veksler litt men psyken gjør at han lukker døra og jeg blir stående utenfor.

Vet ikke hvor lenge jeg orker dette

Anonymous poster hash: 1da82...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt det opp med han, men jeg aner faktisk ikke om han har vært sjekket for noe. Han vil ikke prate om det, og vil absolutt ikke gjøre noe med det fordi han mener at han ikke har et problem og at det er helt normalt.

Jeg merker at jeg har forandret meg. Før var jeg veldig åpen om ting, og gjorde og sa alt mulig for å vise at jeg var glad i han og satte pris på han.

Nå har jeg egentlig gitt opp og tar ikke opp ting og holder dem for meg selv.

Selv så virker det som han syns at vi har det helt fint, og han forstår ingenting når jeg prøver å ta opp hvordan hans væremåte påvirker meg eller forholdet vårt.

Selv om jeg er veldig glad i han, så aner jeg ikke hvor lenge jeg klarer dette. Føler at det har ødelagt så mye, og at jeg nesten er blitt en annen person.

Anonymous poster hash: 77fb6...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, så tror jeg egentlig ikke at det er asperger eller jeg vet ikke, men det var et par ganger i begynnelsen av forholdet hvor han var veldig åpen og fortalte meg ting. Han gråt også et par ganger.

Jeg syns det var litt underlig, for det var ikke store ting, men det virket som om det var verdens undergang på måten han reagerte. Kanskje det var fordi det å vise følelser og faktisk gi av seg selv var veldig stort for han.

Etter det har han blitt helt avstengt, og vil aldri åpne seg. Har sagt mange ganger at han kan prate med meg, og at jeg er interessert i hvordan han har det og hva han syns om ting.

Anonymous poster hash: 77fb6...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...