Gå til innhold

Hvor viktig er sminke for menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En skulle ikke tro det, men plutselig ble dette en problemstilling i mitt liv.

Jeg kan ikke fordra sminke. Jeg syns jeg ser "fake" ut med en gang og jeg føler meg virkelig ikke vel med sminke på. Jeg kan til nød i finere tilstelninger bruke litt mascara, men der går egentlig grensen min så lenge det ikke er utkledning. Jeg takler det bare ikke. Jeg har heller aldri brukt sminke fast hvis du ser bort i fra et par år i tidlig tenårene.

Ellers så har jeg en veldig ren og fin hud uten arr, så jeg har i utgangspunktet ikke noe jeg skulle sminket bort heller.

Nå er jo problemet at typen (4 år sammen) klager. Jeg pynter meg vist aldri og jeg kunne jo prøvd å se bra ut for han. Men jeg tar jo vare på meg selv. Jeg går ikke rundt som en dass heller. Jeg er opptatt av hva jeg har på meg, men er ikke typisk pyntejente som bare MÅ ha den vesken/ringen/pynten osv. Tar vare på meg og kroppen min.

Er det virkelig så viktig for menn at damene har på seg sminke? Om hun ellers ser bra ut? Hvor mye teller sminke for deg som mann? Dumpegrunn? Jeg blir jo litt irritert, for han viste hva han gikk til når det gjelder meg og sminke.



Anonymous poster hash: 8818c...1b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri vært særlig begeistret for sminke. For meg er sminke litt som en maske, det er rett og slett vanskelig å forholde seg til. Skal sies, litt sminke er greit, men det bør altså ikke være for mye. Jeg er glad kjæresten min stort sett bare bruker mascara.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du føler deg komfortabel uten sminke! Jeg syns ikke du skal ta på deg sminke bare fordi mannen din ønsker det. Det er mye viktigere at du føler deg vel i egen kropp, og som du sier selv, han visste hva han gikk til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du alltid har vært klar på at du ikke liker/takler smike virker det rart at han klager på det nå.

Jeg liker sminke, men da med måte. Er veldig heldig som har en kjæreste som ikke bruker så mye sminke, og det er deilig å våkne opp med det jeg la meg med for å si det sånn.

Det sagt så er det vel ingen røyk uten ild. Hvis han mener du ikke "pynter deg/prøver å se bra ut for han" er jo det et problem. Hvertfall for unge menn (min vennekrets) er det en av tingene vi setter mest pris på.

Kan det hende at det har gått litt mye i den samme trallen den siste tiden? Hva med å kjøpe noe nye hverdagsklær som er typ litt mer pynta enn vanlig, noe du vet han liker/tenner på? Eventuelt nytt undertøy er jo en slager for de fleste. Eventuelt kan du gjøre stas på han på andre måter, middag, bj mm.

Du kan jo vurdere mer sminke, men ville egentlig droppa det ettersom du er ukomfortabel med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det hadde hatt så mye å si for meg.

Du vet, det står mange steder at hvis damen ikke gidder å sminke seg for deg/gjøre seg fin for deg så er hun ikke så interessert heller. Kanskje typen din er litt beskymret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lurer deg selv. Det er ingen kvinner som ser bra ut uten sminke i en verden fylt av kvinner med sminke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du lurer deg selv. Det er ingen kvinner som ser bra ut uten sminke i en verden fylt av kvinner med sminke.

Nå vet ikke jeg hvordan ts ser ut, men det der er bare piss. Har flere jenter på studie som bruker lite/ingen sminke som ser bra ut..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steamboat

Nå er jo problemet at typen (4 år sammen) klager. Jeg pynter meg vist aldri og jeg kunne jo prøvd å se bra ut for han. Men jeg tar jo vare på meg selv. Jeg går ikke rundt som en dass heller. Jeg er opptatt av hva jeg har på meg, men er ikke typisk pyntejente som bare MÅ ha den vesken/ringen/pynten osv. Tar vare på meg og kroppen min.

Er det virkelig så viktig for menn at damene har på seg sminke? Om hun ellers ser bra ut? Hvor mye teller sminke for deg som mann? Dumpegrunn? Jeg blir jo litt irritert, for han viste hva han gikk til når det gjelder meg og sminke.

Anonymous poster hash: 8818c...1b3

Men det er vel bare hva kjæresten din mener som teller og ikke hva randoms på KG sier?

Enig i at han visste hva han gikk til, men samtidig må man vel ha lov til å endre smak og det er jo bedre at han sier hva han mener enn at du ikke vet at han ikke synes du gjør deg fin for han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvordan ts ser ut, men det der er bare piss. Har flere jenter på studie som bruker lite/ingen sminke som ser bra ut..

Det er vel heller du som ikke klarer å se forskjell på usminket og godt sminket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke inntrykk av at det er så veldig viktig for menn å sminke seg. De aller fleste bruker bare farget dagkrem og litt pudder i ny og ne, så de overlever nok et par dager uten.

Anonymous poster hash: cccd1...480

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller du som ikke klarer å se forskjell på usminket og godt sminket.

Nja, nå skrev jeg lite/ingen så mente ikke bestemt usminket. Selvfølgelig er noen bedre til å sminke seg enn andre, så skal ikke kverrulere på det.

Synes bare kommentaren din var unyansert og generaliserende.. definitivt ikke til hjelp for ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min liker meg like godt uten/med sminke - det ene trenger ikke utelukke det andre. Jeg kan skjule, fremheve og forandre på det meste med sminke, så jeg skjønner hva han mener.

Jeg synes de fleste blir penere med rett sminke, så jeg foretrekker også meg selv med sminke - jeg blir jo penere, selv om jeg føler jeg er ganske pen uten sminken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lurer deg selv. Det er ingen kvinner som ser bra ut uten sminke i en verden fylt av kvinner med sminke.

Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt. Selv om du mener dette betyr det ikke at alle andre menn mener det samme som deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sammen med ei som kun bruker mascara. Skulle gjerne sett hun brukte litt mer, for de aller fleste blir penere uten sminke. Hun bruker å kommentere om damer hvordan damer som er skikkelig sminke hvordan de ser ut uten sminke. Da bruker jeg bare å kommentere hvis de er stygg uten sminke så er det jo bare et bevis på at sminke hjelper. Pene damer vil jo bli enda penere.

For meg er det bare bevis på at hun ikke gidder pynte seg for meg. Når hun ikke gidder å gjøre det, gidder jeg heller ikke å ha sex med henne og vi har ikke hatt sex på over 2 år. (det er ikke bare sminke, men alt hun gjør/priorterer som beviser for meg at hun ikke bryr seg om mine "behov")



Anonymous poster hash: ddcfc...d9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt. Selv om du mener dette betyr det ikke at alle andre menn mener det samme som deg.

Jo. De mennene som er uenige i noe så åpenbart er nok heller av den overbevisning om at mange jenter som sminker seg, ikke er sminket. PÅ tide å se litt opp fra puppene å nøyere på henne, så ser du nok det vet du. Ellers vil jeg gjerne vite hva slags standarder du har som mener at usminka jenter har noe å stille opp med mot sminka jenter? Særlig mtp at jeg har sett rimelig uattraktive jenter klare å gjøre seg ONS-godkjent med god sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. De mennene som er uenige i noe så åpenbart er nok heller av den overbevisning om at mange jenter som sminker seg, ikke er sminket. PÅ tide å se litt opp fra puppene å nøyere på henne, så ser du nok det vet du. Ellers vil jeg gjerne vite hva slags standarder du har som mener at usminka jenter har noe å stille opp med mot sminka jenter? Særlig mtp at jeg har sett rimelig uattraktive jenter klare å gjøre seg ONS-godkjent med god sminke.

Eventuelt har vi ulike standarder. Som sagt har jeg ingenting i mot litt sminke, eller sminke som ikke synes, men sminke som legger seg over ansiktet som en maske er ikke særlig pent.

Uansett, det synes jeg spiller liten rolle. Det som teller er skjønnheten under sminken, ikke sminken i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her.

At jeg ikke gjør meg fin for han er bare bull. Vi har ellers et friskt og velfungerende forhold med middager, nye klær, sexy/fint undertøy og bj's 'n more. La oss si det sånn at jeg er for at vi begge skal ha det bra. :)
Jeg skjønner bare ikke hvorfor denne sminkegreia skal dukke opp akkurat nå. Kanskje han trenger noe å klage på? (la oss håpe!) Det er ikke snakk om uvilje, men jeg føler meg som en klovn og selv om han kanskje syns jeg er en pen klovn, så vil jeg ikke gå rundt og føle meg ukomfortabel. Han har jo vanligvis full forståelse for at jeg ikke kler meg i en mini paljett kjole og løper rundt som en discostick. Det blir samma greia med sminke for meg.

Lurer også på om det kan være kompiser som har bemerket det og at han kanskje ikke føler at jeg er noe å vise frem uten sminke siden de kan reagere på det? Ikke vil han gi noe svar annet en at det går da an å pynte seg som "normale" folk.

Til de som funderer på utseendet mitt så vil jeg være så frekk og brautende at jeg ser bra ut og får positive tilbakemeldinger på det. Med positive tilbakemeldinger mener jeg ikke bestemor/mor/tante/osv som syns jeg er verdens flotteste jente. :P

Sikkert bare jeg som ikke er så flink på dette. Vi er vant til å snakke ut om ting både store og små, men det teite mannfolket har vist kommet i en slags "teit mannfolk" periode og vil ikke snakke. :murvegg:



Anonymous poster hash: 8818c...1b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt har vi ulike standarder. Som sagt har jeg ingenting i mot litt sminke, eller sminke som ikke synes, men sminke som legger seg over ansiktet som en maske er ikke særlig pent.

Uansett, det synes jeg spiller liten rolle. Det som teller er skjønnheten under sminken, ikke sminken i seg selv.

Skjønnheten i at hun tar pengene dine? Bruker klærne dine? Det hadde kanskje telt hvis hun var en søster eller barndomsvenninne. Har snakker man om damer som hovedsakelig assosierer seg med deg av egen vinnings skyld. Da bør du se etter noe helt annet enn hva som foregår på innsiden, for det gjør nemlig de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnheten i at hun tar pengene dine? Bruker klærne dine? Det hadde kanskje telt hvis hun var en søster eller barndomsvenninne. Har snakker man om damer som hovedsakelig assosierer seg med deg av egen vinnings skyld. Da bør du se etter noe helt annet enn hva som foregår på innsiden, for det gjør nemlig de også.

Tar pengene mine? Og bruker klærne mine? Jeg vet ikke hvilke personlige erfaringer du har, men dette høres bare merkelig ut. Er det noe jeg ihvertfall vet så er det at min kjæreste ikke går etter pengene mine (eller klærne mine?!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver med bilde og film redigering, de første årene mine syntes jeg at "live aka RAW" var jævlig bra, helt til jeg møtte noe som heter color correction.

Det var da jeg startet med og legge til farge effekter, det var da jeg så hvor finere bildene ble og hvor jævlig dem er RAW.

Akkurat slik er det med jenter? De starter uten sminke som er color correction, også finner dem ut noe nytt.



Anonymous poster hash: 9c5c4...521
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...