Gå til innhold

MENN: VIL DU HA BARN?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjør debatt, hvis du vil/ikke vil ha barn så gjerne si hvorfor.



Anonymous poster hash: 40c85...75a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg vil gjerne ha barn i fremtiden.

Det er koselig og høre, hvor gammel tenker du at du skal være da? :)

Anonymous poster hash: 40c85...75a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er koselig og høre, hvor gammel tenker du at du skal være da? :)

Anonymous poster hash: 40c85...75a

Når damen og jeg har vært sammen noen år. Da vil jeg være i midten av 30-årene ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

img_48da10c6b92ec.jpg

Anonymous poster hash: 1bece...33a

Hvorfor ikke? :O

Anonymous poster hash: 40c85...75a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil gjerne ha barn i fremtiden, men tenker (som så mange andre utdannede vestlige mennesker) at jeg må være ekstra klar for det, at jeg må unnagjort en del ting som det blir komplisert å få gjort som barnefar, at partneren må være en god potensiell forelder, og at "alt" rundt må stemme. Får prestasjonsangst bare jeg tenker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne ha barn i fremtiden, men tenker (som så mange andre utdannede vestlige mennesker) at jeg må være ekstra klar for det, at jeg må unnagjort en del ting som det blir komplisert å få gjort som barnefar, at partneren må være en god potensiell forelder, og at "alt" rundt må stemme. Får prestasjonsangst bare jeg tenker på det.

Jeg ser den, er best om alt er på stell først. Og at man har fått levd livet før man får en kid :-)

Anonymous poster hash: 40c85...75a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Orker ikke tanken på hvor mye det koster og det er krevende nok med en kvinne om ikke barnet skal kreve sitt også. Du får på en måte ikke bare et barn, men du blir foreldre til to, da ungen og mora som regel konkurrer om oppmerksomheten til far. Jeg har sett nok fedre bli slitt i begge retninger i familielivet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Orker ikke tanken på hvor mye det koster og det er krevende nok med en kvinne om ikke barnet skal kreve sitt også. Du får på en måte ikke bare et barn, men du blir foreldre til to, da ungen og mora som regel konkurrer om oppmerksomheten til far. Jeg har sett nok fedre bli slitt i begge retninger i familielivet.

Sånn tenker nok mange kvinner om dere menn også :fnise:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne ha barn i fremtiden, men tenker (som så mange andre utdannede vestlige mennesker) at jeg må være ekstra klar for det, at jeg må unnagjort en del ting som det blir komplisert å få gjort som barnefar, at partneren må være en god potensiell forelder, og at "alt" rundt må stemme. Får prestasjonsangst bare jeg tenker på det.

Jeg klarer ikke se hvor en mann skal få en støttende og hjelpsom partner i dagens samfunn. De fleste mødre har jo mer tilfelles med ungene på ungdomsskolen enn de har som omsorgspersoner, slik de leser blogger, konkurrerer på sosiale medier og setter i gang ryktespredning. Mobbere og mødre spiller jo mer eller mindre på lag på de sosiale arenaene i dag, så å få et barn i dag blir jo bare som å invitere enda mer drama og stress inn i livet ditt. Alt du tjener kommer til å brukes opp på at å sørge for at ungen din ikke faller ut sosial materialistisk sett, og det sosiale nettverket vil bestå av damas venninner som er mer nevorotiske og kyniske enn tenåringsungene de prøver å skjemme bort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tenker nok mange kvinner om dere menn også :fnise:

Hva er det som er så krevende? Å la oss være i fred? Slutte og mase? Forskjellen er at menn ikke står i veien for mor og barns forhold. Det gjør mor for far og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt tenkt meg en liten en etter at jeg har kommet meg ut i jobb. Tror jeg hadde blitt en flink pappa :fnise: Er faktisk ikke så verst med barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne godt tenkt meg en liten en etter at jeg har kommet meg ut i jobb. Tror jeg hadde blitt en flink pappa :fnise: Er faktisk ikke så verst med barn.

Jeg og kunne gått tenkt meg en, men jeg er en dame da. Var visst bare mannfolk som kunne svare :fnise: Men tror de fleste mannfolk kan bli en god pappa om de bare vill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ønsker å realisere meg selv igjennom en unge, men jeg er hverken voksen nok, eller har stabile nok rammer i livet til at jeg synes det ville vært en god ide. Det bør være liten avstand til besteforeldre, det bør være fast arbeidskontrakt, det bør være en halvveis psykisk frisk dame i et forhold som har vart noen år og som ikke er desp osv. Jeg syns det virker urealistisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri brydd meg særlig om å få barn, verdsetter min frihet/uavhengighet høyt, og er nå etter et samlivsbrudd veldig glad for at jeg ikke har det...

Men er ikke absolutt, utelukker det ikke, men bør nok i tilfelle ikke vente så mye lenger pga. alder...

Tenker det kan være "greit" å ha barn når man blir eldre, men det finnes jo andre alternativer for en trygg og god alderdom.

Høres sikkert rimelig "kald" og beregnende ut, men er faktisk veldig emosjonell/lidenskapelig av meg (nå ble vel kanskje det også litt feil...), så har ingenting med det å gjøre. Har også selv hatt en god barndom, bare en ganske liten familie.



Anonymous poster hash: f71bd...ddc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke i dagens norske samfunn. Vil være alene resten av livet :)



Anonymous poster hash: 8d8ab...b21
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke i dagens norske samfunn. Vil være alene resten av livet :)

Anonymous poster hash: 8d8ab...b21

Greit at ikke Norge er perfekt, men hva er det konkret som gjør at du ikke ønsker barn her? Og alene?

Anonymous poster hash: f71bd...ddc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ha barn men er nødt om og være ilag med en dame et par år før det er overhodet et tema..

Syntes det er greit og kjenne hverandre godt, så vi vet at vi klarer og leve sammen når barna skal vokse opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...