Gå til innhold

Tok kontakt med eks'en hennes....nå er alt ødelagt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes dere kritiserer litt vel mye. Kan faktisk være en god grunn til at han gjorde det, selv om han sikkert angrer i ettertid. Hvis ikke kjæresten min hadde svart på om han hadde unger med eksen (for å sette det veldig på spissen) så hadde jeg selvfølgelig spurt henne..

Nå spurte TS om hva han kunne gjøre nå, ikke høre på at dere kritiserer....

Ts: Kanskje hun trenger litt tid til å tenke. Hun vet at du angrer, nå er det opp til henne dessverre... du får nesten bare vente å se. =/

Å gjøre dette:

Etter 2- 3 måneder og en mengde faresignaler: OK under tvil.

Etter 3 år: Helt uakseptabelt...! Da er det neppe hos kjæresten hans problemet ligger.

Endret av Ibsenfrue
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis forholdet er så skakkjørt at du føler trang til å oppsøke en eks for å få klarhet i sakene så er det etter min mening rett og slett over alt.. Det jeg ikke vil fortelle selv vil jeg ikke at kjæresten min skal leke detektiv for å finne ut av!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ganske oppgitt over svarene TS har fått. Hovedregelen er at man ikke kontakter eksen, men her var det åpenbart ingen forståelse for at det finnes enkelte unntak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ganske oppgitt over svarene TS har fått. Hovedregelen er at man ikke kontakter eksen, men her var det åpenbart ingen forståelse for at det finnes enkelte unntak.

Hvilke unntak er det da?

Anonymous poster hash: a33e9...315

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke unntak er det da?

Anonymous poster hash: a33e9...315

bruker_K hadde et eksempel, selv om det kanskje ikke er det beste. Poenget er at det helt opplagt finnes unntak, og da blir det litt for korttenkt å angripe TS slik mange har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Blir ganske oppgitt over svarene TS har fått. Hovedregelen er at man ikke kontakter eksen, men her var det åpenbart ingen forståelse for at det finnes enkelte unntak.

Nevn minst ett unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

bruker_K hadde et eksempel, selv om det kanskje ikke er det beste. Poenget er at det helt opplagt finnes unntak, og da blir det litt for korttenkt å angripe TS slik mange har gjort.

Hallo. Hvis det HELT OPPLAGT fins unntak bør du helst komme opp med det for å bli tatt på alvor. Istedenfor å henvise til en grunn du selv ikke syns var av de beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unntaket for min del må være om det står om mellom liv eller død.

Men slik det virker her har det ikke vært fare for livet til denne dama.

Du har regelrett bæsja kraftig på leggen. Enkelt og greit. Fortid er fortid, og

det hun ikke vil fortelle deg om sin fortid, det er rett og slett ting du ikke har noen verdens ting med.

Dersom dette forholdet er mulig og redde, så er det eventuelt bare stumper du redder tror jeg. En tur i en blomsterbutikk, med etterfølgende besøk hos en gullsmed, og full oppvartning med en skikkelig hjemmelagd middag, og en skikkelig unnskyldning er noe som kanskje kan hjelpe....om du er heldig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at hennes egen døddrukne søster plumper ut med noe i fylla, altså uten å ville ødelegge sin egen søsters forhold, ekteskap whatever. Dette er noe veldig alvorlig, som man bare kan få verifisert ved å snakke med flere som kjenner til det som det er snakk om, for eksempel eksen. Det betyr ikke at eksen snakker sant, men man kan se om eksens forklaring stemmer overens med søsterens uheldige plapring. Er det alvorlig nok, så undersøker man litt. Helt utrolig at dere spør videre om dette, skal ha eksempler osv.

Endret av Floskelfrosk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at hennes egen døddrukne søster plumper ut med noe i fylla, altså uten å ville ødelegge sin egen søsters forhold, ekteskap whatever. Dette er noe veldig alvorlig, som man bare kan få verifisert ved å snakke med flere som kjenner til det som det er snakk om, for eksempel eksen. Det betyr ikke at eksen snakker sant, men man kan se om eksens forklaring stemmer overens med søsterens uheldige plapring. Er det alvorlig nok, så undersøker man litt. Helt utrolig at dere spør videre om dette, skal ha eksempler osv.

Ehh..Om hennes døddrukne søster plumper ut med noe? Da går man vel for pokker ikke til alle andre og spør om det stemmer eller hva det er? DA går man vel til den det gjelder, i dette tilfellet kjæresten sin, også spør man henne?!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh..Om hennes døddrukne søster plumper ut med noe? Da går man vel for pokker ikke til alle andre og spør om det stemmer eller hva det er? DA går man vel til den det gjelder, i dette tilfellet kjæresten sin, også spør man henne?!

Man tar det gjerne opp med kjæresten først, men ser an svaret man får, kroppsspråk osv. Så vurderer man om man skal kontakte flere.

Synes dere kan ta dere bedre tid til å tenke igjennom ting før dere svarer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortid er fortid etter min mening. Hadde jeg hatt en kjæreste, så hadde jeg ikke hatt noe med fortiden hennes mener jeg. Det som betyr noe er fra den dagen jeg og hun hadde møttes, og det etter. Ikke det før. Men igjen, det er min mening.

Jeg syntes TS får det han fortjener i denne saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar det gjerne opp med kjæresten først, men ser an svaret man får, kroppsspråk osv. Så vurderer man om man skal kontakte flere.

Synes dere kan ta dere bedre tid til å tenke igjennom ting før dere svarer.

Jeg er helt enig med deg. Det finnes unntak, men som regel er forholdet ganske skjevt når det fører til at en kontakter en eks av partneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortid er fortid etter min mening. Hadde jeg hatt en kjæreste, så hadde jeg ikke hatt noe med fortiden hennes mener jeg. Det som betyr noe er fra den dagen jeg og hun hadde møttes, og det etter. Ikke det før. Men igjen, det er min mening.

Jeg syntes TS får det han fortjener i denne saken.

For alt vi vet kan han ha spurt om ting av nyere dato, som eksen kanskje har kjennskap til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk interessant denne diskusjonen om det under noen omstendigheter er greit å kontakte ex-en. Og om det i noen tilfeller ikke betyr at forholdet er over.

Det ble nevnt et tilfelle om at typen hadde nektet å fortelle at han hadde barn eller noe. Jeg mener greit, men i dette tilfellet vil vel forholdet være over?

Andre tilfeller kan kanskje være grov kriminalitet.. For eksempel ved at kjæresten ikke vil ut med hva han/hun har gjort, utover at du vet det er alvorlig. Jeg mener igjen det er greit, men forholdet er nok over..

At dama av en eller annen grunn lyver om at hun kan få barn, men at du har sterk mistanke om at dette ikke er tilfellet og hun lyver? Men forholdet er over?

For å ikke avspore TS sin tråd helt:

hva med at det er en så triviell ting at det kun er ren og skjær dumskap som har gjort at man tar kontakt.. Det er jo ikke greit, men det burde da kunne ses igjennom fingerne?

Eventuelt at man gjør det når man er stupfull (kødderinging), veldig spesiell, men ja.. kan vel tilgis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk interessant denne diskusjonen om det under noen omstendigheter er greit å kontakte ex-en. Og om det i noen tilfeller ikke betyr at forholdet er over.

Det ble nevnt et tilfelle om at typen hadde nektet å fortelle at han hadde barn eller noe. Jeg mener greit, men i dette tilfellet vil vel forholdet være over?

Andre tilfeller kan kanskje være grov kriminalitet.. For eksempel ved at kjæresten ikke vil ut med hva han/hun har gjort, utover at du vet det er alvorlig. Jeg mener igjen det er greit, men forholdet er nok over..

At dama av en eller annen grunn lyver om at hun kan få barn, men at du har sterk mistanke om at dette ikke er tilfellet og hun lyver? Men forholdet er over?

For å ikke avspore TS sin tråd helt:

hva med at det er en så triviell ting at det kun er ren og skjær dumskap som har gjort at man tar kontakt.. Det er jo ikke greit, men det burde da kunne ses igjennom fingerne?

Eventuelt at man gjør det når man er stupfull (kødderinging), veldig spesiell, men ja.. kan vel tilgis?

Så er det de tilfellene hvor en vil vite om det partneren har sagt om sin eks, om det virkelig stemmer. Uansett hva det gjelder. Men jeg tror nok at forholdet krenger ganske kraftig og at det skal mye til for at det ikke blir slutt.

Men det ts sa, om at dama ble sur for at han hadde kontaktet hennes eks, vel, jeg kan forstå at hun ble sur, men samtidig ikke.

Endret av Tris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så er det de tilfellene hvor en vil vite om det partneren har sagt om sin eks, om det virkelig stemmer. Uansett hva det gjelder. Men jeg tror nok at forholdet krenger ganske kraftig og at det skal myye til for at det ikke blir slutt.

Men det ts sa, om at dama ble sur for at han hadde kontaktet hennes eks, vel, jeg kan forstå at hun ble sur, men samtidig ikke.

Jajo, kan si meg enig, men da må det være ganske drøye greier.. Klarer ikke helt å se for meg hva det skulle vært. Vanlig sladder, krangler og intriger does not cut it ift mener jeg. Eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være så enkelt som at hun var utro, og at både eksen og den døddrukne søsteren var vitne til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at hennes egen døddrukne søster plumper ut med noe i fylla, altså uten å ville ødelegge sin egen søsters forhold, ekteskap whatever. Dette er noe veldig alvorlig, som man bare kan få verifisert ved å snakke med flere som kjenner til det som det er snakk om, for eksempel eksen. Det betyr ikke at eksen snakker sant, men man kan se om eksens forklaring stemmer overens med søsterens uheldige plapring. Er det alvorlig nok, så undersøker man litt. Helt utrolig at dere spør videre om dette, skal ha eksempler osv.

Man kan jo nesten lure på om du er Ts. :fnise:

Anonymous poster hash: 9722b...faf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajo, kan si meg enig, men da må det være ganske drøye greier.. Klarer ikke helt å se for meg hva det skulle vært. Vanlig sladder, krangler og intriger does not cut it ift mener jeg. Eksempel?

Dersom hun feks påstår at det var hun som gjorde det slutt fordi eksen var gal. Feks kan noen manipulere sine partnere slik at det blir veldig vanskelig å finne ut hva som er sant av hva de sier, og da tror jeg det kan være nyttig å få snakket med noen ekser for å se om bildet stemmer med bildet du selv har dannet deg.

Endret av Tris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...