Gå til innhold

Er han faktisk bare ikke interessert lengre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har datet en fyr nå i ca 2 måneder, vi er begge enige om at vi ikke er klare til å definere oss ennå, likevel har det i den siste uken vært noen usikkerhetsmomenter i bildet. De første ukene var vi sammen omtrent hver dag og det var intens kontakt. Han var bortreist to uker på jobb (for ca 1 1/2 uke siden) og før det sa han at han likte meg mer og mer og gav meg nøkkelen sin.

Nå etter han kom tilbake har han vært litt mer fraværende, plutselig har han vært på fest både fredag og lørdag og vil heller henge med meg på søndagen. Før brukte han å ringe meg når han var ute på byen (jeg lå som regel og sov på dette tidspunktet så han fikk dårlig samvittighet for å ringe meg når jeg sov).

Søndag var jeg på besøk hos han og det var veldig fint, jeg var ganske påvirket av min bakgrunn og var emosjonelt utslitt (har slitt med depresjoner pga oppveksten det siste året), så jeg var nok litt mer avvisende mot han, mens han såg meg dypt inn i øynene og smugtittet på meg ofte under filmen vi så, og fotflørtet og flørtet åpenlyst med meg.

Jeg var veldig åpen med han nå på mandag angående min oppvekst og bakgrunn og prøvde å forklare han hvorfor jeg hadde vært så usikker og redd den siste uken, dette har vi snakket om tidligere, men det her var første gang han fikk se resultatet av det) denne beskjeden så jeg han hadde lest, men han har ikke svart på den. Men jeg la stor vekt på i beskjeden at det var kun for han til å forstå ikke å svare på. Men han sendte meg snap chats om interne spøker på kvelden og spilte med meg gjennom et spill på telefonen (han lærer meg opp i et spill så vi har spilt mye gjennom telefonen med hverandre siden han begynte å lære meg det). Tirsdag og onsdag har han hatt sønnen sin over på besøk så da har vi ikke så mye kontakt og jeg tenkte at jeg skulle holde meg litt unna.

I dag så tenkte jeg at jeg skulle sende han en go morgen melding som var veldig vanlig før jeg hadde min usikkerhet, sendte med et bilde der hvor jeg hadde på meg t-skjorten hans, og sa jeg tenkte på han og spurte han om han hadde planer for dagen/kvelden. Dette er nå snart 4 timer siden og han las meldingen i det øyeblikket han fikk den. Han har dog spilt med meg gjennom spillet. Jeg forstår ikke helt hva det betyr. Han kan ikke svare meg på melding,men han kan spille med meg? Er dette et hint jeg burde ta? Har jeg blitt for masete/for mye? trekker han seg unna? er han ikke så interessert som han var lengre? Jeg vil jo supergjerne treffes siden han jeg ikke har sett han siden søndag.



Anonymous poster hash: beb96...653
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å føle seg avvist eller mistenke at man er det er veldig vondt.

Klem til deg!

Det er nesten umulig å vite hva han kan tenke.

Sms-kultur er en uting i så måte.

Ring ham! Kommunikasjon er eneste gode løsning. Ikke fler sms nå ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må rett og slett definere forholdet ved dette punktet. Dere har datet lenge nok.

Det ser ut som at han vil holde det casual - dvs. holde sine muligheter åpne. At han unngår kontakt med deg i helgen er et typisk symptom på det - han vil ha muligheten til å treffe andre jenter.

Når du tar opp mer "alvorlige" ting svarer han deg ikke, men tar heller kontakt via barnslige spill senere.

Jeg sier ikke at han ikke liker deg, men at han selvsagt ikke investerer seg mer enn han må. Ved dette punktet kan han treffe andre, og står bare med en fot inni. Vil du ha mer, må så må du ta den samtalen, selv om det er ukomfortabelt. Hvis han skygger unna, så er det et nei. Da har du i det minste et svar.

Med mindre du kveler han med meldinger han ikke svarer på, hvilket det ikke ser ut at til du gjor, så skal du ikke "backe unna". Noen jenter er altfor clingy, sant nok, men ofte når en jente lurer på om hun er for clingy er det rett og slett bare et symptom på at han ikke er interessert nok. Du skal IKKE skygge unna de viktige samtalene, du skal ta dem. For enhver som respekterer seg selv vil ha åpen og reell kommunikasjon og ikke forbli en backup.



Anonymous poster hash: eeb70...f9e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS her. Tusen takk for svarene. Jeg vet at vi nok burde ta den samtalen snart. I den siste uken har det vært mye, så jeg har villet prøvd å holde det litt enkelt og ikke presse mye på, for vil ikke at vi plutselig sitter der og bare prater mye alvorlig hele tiden. Det som har vært veldig fint mellom oss til nå, er det at vi ler så himla mye sammen og leker mye. Vi trives veldig godt i sammen, samtidig som vi har hatt mer alvorlige samtaler inn i mellom. Men i den siste uken har det blitt mye alvorssnakk, og det føles som kan "drepe" litt i stedet for å hjelpe.

Vi har begge to brent oss i tidligere forhold og er veldig redd for sårbarheten det innebærer. Jeg fikk svar fra han forresten ikke så lenge etter at jeg postet innlegget her, vi skrev et par meldinger frem og tilbake, men det konkluderte med at han hadde andre planer og at jeg gav ballen på hans side om å ta kontakt når han vil møtes. Jeg er fremdeles ganske usikker på hvor jeg har han.



Anonymous poster hash: beb96...653
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady.In.Heels

Jeg tror du drepte stemningen mellom dere når du begynte å lange ut om din dårlige oppvekst/erfaringer. En mann lukter problemer langt unna dessverre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du drepte stemningen mellom dere når du begynte å lange ut om din dårlige oppvekst/erfaringer. En mann lukter problemer langt unna dessverre.

helt enig her desverre, helt unødvendig å fortelle det så tidlig,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her, vi var ærlig med hverandre veldig tidlig. Så han visste mye om hvordan ting var allerede etter et par uker, og han følte han bare kom nærmere meg. Han delte også ting om sin oppvekst. Et par uker etter at vi delte med hverandre så sa han at han likte meg mer og mer for hver gang vi treftes, så jeg tror ikke at å fortelle det tidlig funket dårlig da, men at det førte oss nærmere sammen. Men det er jo forskjell på å fortelle ting og faktisk oppleve det på kroppen hvordan jeg er når min usikkerhet kicker inn. Og det er det som skjedde i denne uken.



Anonymous poster hash: beb96...653
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Du må slutte å tro at du får svar på spørsmålet ditt ved hele tiden å lage nye tråder her inne. Denne praten må du ta med ham. Sannsynligvis trenger du en mann som er langt mer tydelig og stødig enn han du dater nå for tiden.

Og ikke minst en som prioriterer å svare deg på sms før det har gått for mange timer, samt setter av tid til deg når han ikke er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes altfor mange kvinner der ute som mener de kan diktere mannens oppførsel ved å skylde på egne oppveksvilkår. At du har hatt en vanskelig oppvekst, gir deg faktisk ikke rett til å kreve at andre skal tilpasse seg deg. Din oppvekst betyr at DU må ta tak i dine problemer og finne ut hvordan du kan leve et normalt liv og ha normale relasjoner.

Jeg sier ikke at du er en av disse personene, men jeg sier at mannen trolig tror at du er slik, derfor trekker han seg unna.



Anonymous poster hash: ae82c...153
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg med det jeg skriver drar deg under samme kam nå TS, men det er sånn at en god del jenter er usikker på seg selv, særlig om man har hatt en vanskelig oppvekst og derav er/har blitt ett følelsesmenneske. Det er ikke noe galt i det. Jeg er sånn selv. Det handler bare om å lære å takle det på en konstruktiv måte.

Ut i fra alt du skriver så ville jeg analysert det som om du kan slappe HELT AV J! Og begrunner det med dette;

*Han har allerede gitt deg nøkkelen sin, noe som jeg tar som ett forpliktelsestegn. Man gir ikke bort nøkkelen sin til andre enn man stoler på, da man i teorien gir de muligheten til å dukke opp når som helst, og har tilgang til alle verdisaker.

*Ja han dro ut, men han hadde vært borte i flere uker, og da trenger man gjerne litt kompistid. Dere har ikke holdt på lenge, ergo vil ikke du automatisk være førsteprioritet. (-Slenger inn brohes before hoes her, selv om utrykket ikke er særlig smakfullt)¨. Det er heller ikke rart at han ikke ringer deg da du har for «vane og sove» på det tidspunktet. Han har derfor tatt det til seg at han muligens forstyrrer.

*Han gir deg oppmerksomhet selv om du er i dårlig form og lar det ikke påvirke at han viser at han bryr seg om deg.

*I den meldinga du sendte ba du spesifikt om at han ikke trengte å gi tilbakemelding, noe han derfor lot være. Han viste deg allikevel indirekte at alt var som normalt da han spilte med deg.

*Du sendte han en melding han ikke svarte på, han tenkte vel på hvordan han skulle si det, da han allerede hadde planer.

Alle tegnene tyder på/viser at han er interessert.

Det er ikke så lett å forholde seg til andre når man har en usikkerhet i kroppen som gnager på en. Da kan det være lurt å finne seg en sparrepartner, gjerne en psykolog som en kan snakke med om ting som gjør en usikker, og som gir en bekreftelser og råd. Gjerne ett litt mer nyansert blide enn en selv greier å se.

Vi usikre jenter han en tendens til å over analysere alt, og det kan ta drepen på forholdet. Livet handler mye om å leve i nuet, og i flyt, noe som er vanskelig når hver ting en opplever skal tenkes igjennom. Mitt eget liv betraktelig mye lettere når jeg senket skuldrene ved å innse at; jeg er meg, jeg kan jobbe med de sidene jeg ikke liker, men jeg kan ikke forandre den jeg er innerst inne. Enten så liker personen deg for den du er innerst inne, eller så gjør personen det ikke, og da får en finne seg noen som gjør det J

Sett deg selv grenser type; Det er ikke greit hvis han* ……….* . Ting som, roter med andre osv. Ting du føler du ikke kan tåle i ett forholdt. Dine grenser! «Alt annet» må en prøve å la ligge. Ting en ikke har kontroll over, vil en aldri klare å kontrollere. Mye av ens egen usikkerhet handler om at en føler en ikke har kontroll over utfallet. Noe som er skummelt for oss som har hatt en vanskelig barndom, fordi de som skulle ha styrt skuta har seilt sin egen sjø, og det konsekvent gikk utover oss. Vi var ikke vår egen herre; Men vi er det nå J! Det er vi som bestemmer hvordan vi skal ha det. Hvordan vi skal ta det. Hvordan ting skal være i vårt liv. Det er det vi kan gjøre noe med! Det er det som er kontroll, å leve fritt

*Sender deg mange klemmer*.For jeg veit det ikke er enkelt! Men jeg tror du er på riktig vei. Ut i fra jeg har lest i denne posten virker han som en fin fyr. Kjenn på det. Di gode følelsene av at du liker han, og vis det helhjertet. Vi tar sjanser hver dag. Hvorfor ikke ta sjansen på å bli lykkelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes altfor mange kvinner der ute som mener de kan diktere mannens oppførsel ved å skylde på egne oppveksvilkår. At du har hatt en vanskelig oppvekst, gir deg faktisk ikke rett til å kreve at andre skal tilpasse seg deg. Din oppvekst betyr at DU må ta tak i dine problemer og finne ut hvordan du kan leve et normalt liv og ha normale relasjoner.

Jeg sier ikke at du er en av disse personene, men jeg sier at mannen trolig tror at du er slik, derfor trekker han seg unna.

Anonymous poster hash: ae82c...153

Enig i alt dette.

Det er faktisk slik at man trenger ikke lesse alt man tenker over på en partner, og i hvert fall ikke i startfasen. Hvis de personlige problemene man har går hardt utover et evt. forhold så må man rett og slett vurdere om man er klar for det. Eller om du heller burde snakke med psykolog/jobbe med deg selv en periode i mellomtiden.

Jeg ser at noen her blåser opp alt han har gjort som noe veldig positivt og ignorerer alle de dårlige tegnene/mangel på interesse.

Uansett hvordan du velger å lese det hele så er saken den samme - du må stille det hele "til veggs" og få svar fra ham. Og slutt med all denne smsingen og chattingen, treff ham i person eller snakk i tlf.

Anonymous poster hash: eeb70...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...