Gå til innhold

Uenig om ekteskap - stor konflikt..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært kjærester i 3 år, samboere like lenge. Vi har et barn sammen, som vi ikke kunne vært foruten. Jeg er virkelig glad i denne mannen, som er et godt og snilt menneske tvers igjennom. Og han er glad i meg.

Ja, jeg vet; vi burde vært enige om dette før vi ble kjærester osv.. Men nå har det seg slik at vi sitter i denne situasjonen nå.

Jeg ønsker et ekteskap. Det gir trygge rammer for barnet vårt først og fremst, og det gir trygge rammer for samlivet vårt. Jeg vil også oppleve det å love hverandre evig troskap og erklære kjærligheten vi har for hverandre. Jeg er en romantiker, og dette vil nok aldri endre seg..

Samboeren er ikke så hypp på ekteskap. Han mener dette er unødvendig og skjønner ikke hvorfor kjærligheten må erklæres. Han mener det ikke er noe poeng i å stå fremfor noen og love disse tingene. Han har jo alt nå, hvorfor skal det noen andre til for å vie at vi bryr om hverandre?

Problemet oppstår jo da vi ikke blir enige på dette punktet. Det er gått så langt for min del at jeg ikke ønsker å gi opp min drøm om å stå brud. Det er sikkert teit og skikkelig bridezilla for mange, men dette er noe jeg har drømt om siden jeg var barn og vil egentlig ikke gi opp. Samtidig vil jeg ikke presse han heller til et ekteskap, for det skal jo gå begge veier..

Det er blitt til en så stor konflikt at vi vurderer å gå fra hverandre. Dette har vært et tema i 2 og et halvt år, og vært nøye diskutert og kommunisert om, men det føles ut som at vi er på forskjellige stasjoner. Det har utviklet seg til "jeg vil" "men hva med hva jeg vil?!". Og det tærer på forholdet vårt.

Noen tips? :/

Anonymous poster hash: 664e9...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomsterert

Det gir nok barnet deres veldig trygge rammer at dere går fra hverandre,-du vil det fordi drømmen din ikke oppfylles,han fordi han er sta.

Er det mulig? Jammen sa jeg trygghet for barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bestemme deg for om du kan leve med å ikke gifte deg med han.

Personlig ser jeg egentlig ikke poenget med å gifte seg. Sikkert hyggelig og sånn, kunne gjort det selv så lenge det ikke er i en kirke / med masse folk og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ser den. Vil jo selvfølgelig gi barnet vårt det beste og de tryggeste rammene det kan få. Men at mor er irritabel og humørsyk dagen lang er ikke trygge rammer. Det påvirker hverdagen vår.

Anonymous poster hash: 664e9...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har et fint forhold, men deres stahet på dette og dette alene er det som gjør at dere kan ende opp med å forlate hverandre? Faen for noe jævla piss.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forståelig at ekteskap ikke passer for alle, men nå er det slik at jeg ønsker det og ikke han. Trenger tips til hvordan vi kan løse dette, uten å måtte gå fra hverandre.

Anonymous poster hash: 664e9...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får bestemme deg for om du kan leve med å ikke gifte deg med han.

Personlig ser jeg egentlig ikke poenget med å gifte seg. Sikkert hyggelig og sånn, kunne gjort det selv så lenge det ikke er i en kirke / med masse folk og sånn.

Nå er det jo ikke slik at man verken må ha mange gjester eller gifte seg i en kirke. Selv ønsker jeg meg et mer intimt bryllup med kun nær familie pluss noen få andre nære.

Forstår godt at enkelte mannfolk blir skremt om det skal brukes veldig mye penger og styr rundt dagen, og om det er det som er greia, bør man jo kunne inngå et kompromiss.

Men TS, forstår deg godt, for jeg selv har en stor drøm om å gifte meg en dag, og det har jo veldig mange av oss damer gjort siden vi var veldig unge. Og helt ærlig synes jeg ikke det er for mye forlangt om man som sagt inngår et kompromiss på det, samtidig som jeg kan skjønne tanken om at det er helt unødvendig. For det er det jo egentlig i dag, men allikevel ønsker jo mange dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Helt forståelig at ekteskap ikke passer for alle, men nå er det slik at jeg ønsker det og ikke han. Trenger tips til hvordan vi kan løse dette, uten å måtte gå fra hverandre.

Anonymous poster hash: 664e9...fea

Her er mitt tips: glem denne ungpikedrømmen du ikke vil gi slipp på,og fortsett å være to foreldre under samme tak. Barnet er vel det viktigste,og ikke at d u får stå brud? Eller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er utrolig stae begge to. Jeg har vokst opp med foreldre, besteforeldre og oldeforeldre som har vært gift og holdt sammen.

Hans foreldre, besteforeldre og oldeforeldre er ikke gifte. Vi kommer fra forskjellige familier og har forskjerllige verdier akkurat der. Jeg føler på en måte at han ikke har så mye å tape på å gifte seg, mens han føler jeg ikke har mye å tape på å ikke gifte meg..

Anonymous poster hash: 664e9...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er jo det at jeg ikke kan leve i et forhold hvor jeg må gi slipp på den ene drømmen jeg har. Jeg vet med sikkerhet at jeg vil klandre han for dette om flere år fra nå av. Det vil ikke jeg kalle et sunt forhold.

Anonymous poster hash: 664e9...fea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ønsker å gi barnet trygge rammer, å være med denne mannen for alltid, men bare hvis du får dolle deg i en svindyr kjole og ha en fest som koster skjorta? Jommen sa jeg smør. Hvis du elsker den mannen så driter du i bryllup, for om du er villig til å dumpe han bare for en fest, så sier det seg selv at du ikke elsker han så mye som du påstår at du gjør.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp dere. Voks opp. Dere har barn.

Gå fra hverandre pga uenigheter om bryllup. Det synes jeg er tåpelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ønsker å gi barnet trygge rammer, å være med denne mannen for alltid, men bare hvis du får dolle deg i en svindyr kjole og ha en fest som koster skjorta? Jommen sa jeg smør. Hvis du elsker den mannen så driter du i bryllup, for om du er villig til å dumpe han bare for en fest, så sier det seg selv at du ikke elsker han så mye som du påstår at du gjør.

Unnskyld meg, men har ikke nevnt noe om en svindyr kjole eller noe annet som er svindyrt.

Fordommer er alltid å foretrekke på forumet..

Ønsker et ekteskap, uansett hvordan. Lite og intimt - greit for min del.

Moralprekener trenger jeg ikke. Ville ha tips til hvordan man kunne jobbe seg gjennom dette, uten å gå fra hverandre. Hvis ikke dette er mulig, så trenger ingen å svare..

Anonymous poster hash: 664e9...fea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld meg, men har ikke nevnt noe om en svindyr kjole eller noe annet som er svindyrt.

Fordommer er alltid å foretrekke på forumet..

Ønsker et ekteskap, uansett hvordan. Lite og intimt - greit for min del.

Moralprekener trenger jeg ikke. Ville ha tips til hvordan man kunne jobbe seg gjennom dette, uten å gå fra hverandre. Hvis ikke dette er mulig, så trenger ingen å svare..

Anonymous poster hash: 664e9...fea

Bare å ikke gifte seg, fortsette å være sammen, problem løst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ikke gifte seg, fortsette å være sammen, problem løst.

Du lever i en flott svart/hvit verden.

Anonymous poster hash: 664e9...fea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres ufattelig tåpelig ut. At du får lov å gifte deg betyr mer enn at ungen deres ikke ender opp med foreldre som går fra hverandre. At du får lov å gifte deg betyr mer enn hvem du er sammen med? Bare du blir gift så spiller det ingen rolle med hvem. Du elsker et bryllup mer enn hva du elsker mannen du har fått et barn med, lever med og erklærer at du elsker...

Ja du høres ut som en bridezilla av det virkelig galne slaget..

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det jo ikke slik at man verken må ha mange gjester eller gifte seg i en kirke. Selv ønsker jeg meg et mer intimt bryllup med kun nær familie pluss noen få andre nære.

Forstår godt at enkelte mannfolk blir skremt om det skal brukes veldig mye penger og styr rundt dagen, og om det er det som er greia, bør man jo kunne inngå et kompromiss.

Men TS, forstår deg godt, for jeg selv har en stor drøm om å gifte meg en dag, og det har jo veldig mange av oss damer gjort siden vi var veldig unge. Og helt ærlig synes jeg ikke det er for mye forlangt om man som sagt inngår et kompromiss på det, samtidig som jeg kan skjønne tanken om at det er helt unødvendig. For det er det jo egentlig i dag, men allikevel ønsker jo mange dette.

Syns det er trist å skulle forlate drømmen, og helt ærlig sitter jeg med en ''Vil ikke gi opp!''. Syns heller ikke det er greit at mannen skal presses opp i et hjørne, hvor han får ''enten eller''. Det er greit å si at man kan gi opp drømmen, men kan jeg leve med det? Eller om man ser det fra hans side: Kan han leve med det?

Anonymous poster hash: 664e9...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres ufattelig tåpelig ut. At du får lov å gifte deg betyr mer enn at ungen deres ikke ender opp med foreldre som går fra hverandre. At du får lov å gifte deg betyr mer enn hvem du er sammen med? Bare du blir gift så spiller det ingen rolle med hvem. Du elsker et bryllup mer enn hva du elsker mannen du har fått et barn med, lever med og erklærer at du elsker...

Ja du høres ut som en bridezilla av det virkelig galne slaget..

Jeg vurderer ikke å gå fra ham PÅ GRUNN AV at jeg ikke får et bryllup! Grunnen er at det tærer på forholdet! Jeg er bitter og lei meg, dette går igjen ut over far. Er det et sunt forhold syns du?

Anonymous poster hash: 664e9...fea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ønsker å gi barnet trygge rammer, å være med denne mannen for alltid, men bare hvis du får dolle deg i en svindyr kjole og ha en fest som koster skjorta? Jommen sa jeg smør. Hvis du elsker den mannen så driter du i bryllup, for om du er villig til å dumpe han bare for en fest, så sier det seg selv at du ikke elsker han så mye som du påstår at du gjør.

Men samtidig, hvis mannen elsker dama, hvorfor kan han ikke gi henne denne dagen som betyr så mye for henne?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...