Gå til innhold

Folk som kommer uanmeldt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det med folk som kommer uanmeldt på besøk?

Er det noen her som gjør dette? Hvorfor i så fall?

Vet ikke om noe som er mer irriterende. Selv personer jeg vanligvis synes det er hyggelig å møte, blir jeg ganske irritert på når de plutselig står på døren. Jeg viser det selvsagt ikke og smiler og er hyggelig da.

Det hender jeg går hjemme og daffer, kanskje er litt sliten, usminket, håret i en dott, har ikke ryddet, har ikke noe å tilby gjesten..

Jeg vil jo ikke ha besøk når jeg går rundt slik.

Hvorfor kan ikke folk bare ringe?



Anonymous poster hash: 396e1...ceb
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når folk kommer uanmeldt må de også godta å få høre "det passer ikke med besøk nå".

Så jeg skjønner ikke helt problemet.



Anonymous poster hash: 64d70...4ff
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er de velkomne, er jeg i fri flytmodus så går jeg bare på badet og ordner meg. Nå hører det til sjeldenheten at dette skjer, folk pleier som regel å sende en melding eller ringe i forveien. Jeg liker at folk plutselig får lyst til å besøke meg og tar en råsjans på at jeg er hjemme.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Jeg syns det er superkoselig med uplanlagte besøk.

De regner jo ikke akkurat med mye servering, og kommer jo ikke derfor.

Har det alltid ryddig hjemme, og ordner og steller meg jo hver dag, så det gjør meg ingen ting.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lukker ikke opp så det nytter ikke å komme på uanmeldt besøk til meg.

Anonymous poster hash: b2fb3...3fb

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det aldri selv, fordi alle jeg kjenner bor ett stykke unna, og jeg ikke har bil.

Men de få gangene det skjer her, synes jeg det bare er koselig!

Skulle egentlig ønske folk gjorde dette oftere.

Jeg hater rot, så det er stort sett ryddig her, bortsett fra litt leker på gulvet hvis ungene er våkne.

Og jeg steller meg hver morgen, og hater å tusle rundt i pysj/joggebokse, så det gjør jeg ikke. Og jeg blåser i om noen ser med uten sminke.

Har også alltid litt sjokolade/kjeks/hjemebakt i skap og fryser, så ikke noe problem å sette frem noe.

Synes egentlig det er litt dumt at det er slutt på spontanbesøk, man føler liksom at man må avtale alt forhånd...



Anonymous poster hash: 47cf8...d5b
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo helt ann på personen eller hjemmet man besøker.
Hos mine foreldre kan folk komme uanmeldte når de vil. Men hjemme hos meg blir de kastet på dør igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner ikke opp døren hvis jeg ikke venter besøk, jeg.



Anonymous poster hash: 396e1...ceb
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg går hjemme og "daffer" en fridag så har heg da stelt meg, går ikke rundt som en skitten sjuske med fett hår. Normalt ryddig er det alltid hos oss, lar det ikke gro ned til en svinesti. Har alltids noe i fryseren, kjeks i skapet eller frukt. Hvis ikke lager jeg noe i full fart. Her er alle velkomnen, uanmeldt eller ikke. For et samfunn vi er blitt, så lenge folk ikke ringer å bestiller time så er de ikke velkommen? Vel slik er det ikke her i huset ihvertfall.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er hyggelig med uanmeldt besøk jeg. Det skjer så altfor sjeldent!

Det er vel ytterst få ganger folk ikke ringer først?

Endret av LexSuperior
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Føler meg som en oldis selv om jeg bare er 31. Familien min drar i uanmeldt besøk hele tiden. det er sånn jeg har vokst opp.



Anonymous poster hash: 29da0...bb4
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er kjempe koselig, hos meg kommer og går folk akkurat som de vil :blomst:

Vil de klage over rotet så får de heller gjøre noe med det :danse:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er helt for jævlig om folk kommer på uanmeldt besøk, blir faktisk sint. Dette fordi jeg blir så utladet av mennesker innimellom og at jeg er nødt til å forberede meg mentalt for å være med mennesker over lengre tid.

Dette gjelder ved få unntak. Noen ytterst få av våre venner er velkomne uansett, da disse kjenner meg på godt og vondt, og jeg kan være meg selv fullt ut. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Føler meg som en oldis selv om jeg bare er 31. Familien min drar i uanmeldt besøk hele tiden. det er sånn jeg har vokst opp.

Anonymous poster hash: 29da0...bb4

Jeg og, nå er jeg noen få år eldre, men slik har jeg også vokst opp. Både at vi har dratt på uanmeldt besøk og at vi har fått det. Flere ganger i uken, faktisk.

Anonymous poster hash: a8b45...5d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns også uanmeldt besøk bare er koselig :) om det er hverdagsrotete hos oss og jeg ikke har noe å tilby dem så får de bare tåle det, kan jo ikke akkurat pynte og handle inn til besøk som ikke var planlagt og jeg tror ikke de som kommer på uanmeldt besøk forventer noe særlig heller ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS. Har du tenkt tanken at de som besøker deg kanskje tror du syns det er kjempe koselig siden du klistrer på deg et smil og er så imøtekommende når de tropper opp på døra di? Kanskje bedre å snakke med de om at du ønsker å få beskjed i forkant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner heller ikke døren hvis jeg ikke venter noen. Selv spør jeg andre om det passer med besøk og respekterer når det ikke gjør det. Fint om folk kan si ifra hva de ønsker eller ikke ønsker. Kan godt ta det på sparket, men vil gjerne at folk sier fra først, og gjør det samme selv. Greit å spørre om det passer, ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke åpner om folk ikke har sagt ifra på forhånd- høres/ser ikke besøket at dere er hjemme? Jeg har ofte på tv/ radio/ vaskemaskin, og når folk vet at jeg er hjemme går de ikke før jeg åpner.

Altså de står og roper og dundrer på døra til enten jeg eller naboen kommer ut. Synes det er så flaut så ofte åpner jeg uansett. Ved en anledning ble politiet ringt, fordi de trodde det var noe galt med meg. Pfff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...