Gå til innhold

Eks som oppfører seg sykt stygt.


ednul

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes også du fikk mange ufølsomme og lite empatiske/reflekterte svar i begynnelsen av tråden.

Enig med de som sier at det handler om et minimum av godhet og omtanke her. Når man lager en familie med noen, får barn med noen, så betyr det også at man velger å forholde seg til hele forholdet annerledes. Det gjelder også ved og etter et brudd. Det er tross alt ikke en sommerflørt eller et ungdomsforhold som tar slutt vi snakker om her, men et etablert forhold som man har investert masse i. Og der beslutningen kommer som en overraskelse for den ene parten.

Det kan godt være at de romantiske følelsene er helt over for hennes del. Men hun burde skjønne at dette er helt utrolig vanskelig for deg. Du er pappaen til barnet hennes. Det er en masse knuste fremtidsdrømmer her for din del. At du er langt nede og trygler henne, kjøper konsertbilletter, det er helt vanlig og naturlig "desperat" adferd når man har fått hjertet knust helt uventet. Det burde hun da forstå, og hun burde aldri tatt imot gaver for så å bruke de på den nye typen, herregud.

Kan ikke forestille meg at jeg skulle fått meg ny kjæreste offentlig umiddelbart etter brudd med faren til mitt barn. Synes det høres helt sprøtt ut. Det er pappaen til ungen min, liksom. Uansett hvor lite forelska jeg måtte være i ham, så er det en godhet og respekt der allikevel, kun fordi vi deler så mye.

Jeg tenker at du kanskje får det bedre uten henne. Det er noe som skurrer med empatien og modenheten hennes. Det finnes flotte kvinner som har mye mer varme og klokhet i seg der ute.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også du fikk mange ufølsomme og lite empatiske/reflekterte svar i begynnelsen av tråden.

Enig med de som sier at det handler om et minimum av godhet og omtanke her. Når man lager en familie med noen, får barn med noen, så betyr det også at man velger å forholde seg til hele forholdet annerledes. Det gjelder også ved og etter et brudd. Det er tross alt ikke en sommerflørt eller et ungdomsforhold som tar slutt vi snakker om her, men et etablert forhold som man har investert masse i. Og der beslutningen kommer som en overraskelse for den ene parten.

Det kan godt være at de romantiske følelsene er helt over for hennes del. Men hun burde skjønne at dette er helt utrolig vanskelig for deg. Du er pappaen til barnet hennes. Det er en masse knuste fremtidsdrømmer her for din del. At du er langt nede og trygler henne, kjøper konsertbilletter, det er helt vanlig og naturlig "desperat" adferd når man har fått hjertet knust helt uventet. Det burde hun da forstå, og hun burde aldri tatt imot gaver for så å bruke de på den nye typen, herregud.

Kan ikke forestille meg at jeg skulle fått meg ny kjæreste offentlig umiddelbart etter brudd med faren til mitt barn. Synes det høres helt sprøtt ut. Det er pappaen til ungen min, liksom. Uansett hvor lite forelska jeg måtte være i ham, så er det en godhet og respekt der allikevel, kun fordi vi deler så mye.

Jeg tenker at du kanskje får det bedre uten henne. Det er noe som skurrer med empatien og modenheten hennes. Det finnes flotte kvinner som har mye mer varme og klokhet i seg der ute.

Fantastisk bra svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sakens kjerne handler om her TS er respekt... En respekt som hun tydligvis ikke har, hadde hun hatt respekt for deg så hadde hun aldri gjort noe sant.

Så mitt råd til deg er å heve hodet, rak ryggen å ignorer alt som ikke har med deres barn. Sånn som hun har oppført seg så fortjener heller ikke hun din respekt heller.

Ting blir bedre når stormen har lagt seg.



Anonymous poster hash: 96d96...076
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

Hei jenter, håper dere kan hjelpe meg å forstå.

Meg og min ekssamboer var sammen i 3,5 år, og har en datter på 2 sammen. Hun gjorde det slutt for 2 mnd siden med begrunnelsen at hun ikke hadde det riktige følelsene, eg ble jo knust, eg elsket jo hun, så gikk gjennom det vanlige patetiske stadiet med trygling og alt det der, hun oppførte seg sykt kaldt, noe eg hadde store problemer med å forstå hvordan det gikk an. Men forsto det lett når det kom for dagen at hun hadde funnet en ny etter 3 uker, det syke er at hun lot meg trygle å ydmyke meg selv i over en mnd istedet for å si sannheten, hun fikk også to konsertbilletter med meg på valentines, hun sa hun skulle ta med en vennine, men det viser seg at hun tar med han, er det bare meg eller er ikke det sykt frekt og respektløst?

Eg mener hun har oppført seg latterlig stygt, det er tross alt bare 2 mnd siden bruddet, å vi har jo et barn sammen. Eg er bare helt knust, hva mener dere om det her? Hun mener at eg er helt på jordet, å at hun ikke skylder meg noen ting.

Takk for svar

Hun skylder ikke deg å være hyggelig, mann deg opp og slutt å trygle, sånn får du henne ikke tilbake, og du sier hun lot deg trygle og ydmyke deg selv, det er ikke hennes feil at du trygler, vil s at du har ydmyket deg selv her. gå videre mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skylder ikke deg å være hyggelig, mann deg opp og slutt å trygle, sånn får du henne ikke tilbake, og du sier hun lot deg trygle og ydmyke deg selv, det er ikke hennes feil at du trygler, vil s at du har ydmyket deg selv her. gå videre mann.

Selvsagt har eg ydmyket meg selv, nå når ting er komt litt på avstand så ser eg jo kor patetisk eg har vært. Men man handler ikke rasjonelt i en sånn situasjon. Dette var tross alt en jente eg har fått barn med å delt 4 år av livet mitt sammen med.

Skjønner at hun ikke "skylder " meg noe i så måte. Men det er klart at når man tror man kjenner en person, å når hun direkte lyver meg opp i trynet på den måten hun har gjort, så kommer det reaksjoner. Vi snakker veldig kort tid etter bruddet her, vi hadde ikke lagt grunnlaget for samarbeidet for vår felles dattet engang.

At du ser det på en så kynisk måte er en ærlig sak, mennesker er forskjellig. Eg kunne aldri oppført meg så falskt å respektløst mot noen, å ihvertfall ikke et menneske man er bundet med resten av livet pga barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun skylder ikke deg å være hyggelig, mann deg opp og slutt å trygle, sånn får du henne ikke tilbake, og du sier hun lot deg trygle og ydmyke deg selv, det er ikke hennes feil at du trygler, vil s at du har ydmyket deg selv her. gå videre mann.

Hadde du vært fra deg av fryd? :) Henger meg på dem lenger opp i tråden her som sier hvorfor skal man absolutt skylde noen noe?... Går det ikke an å være et anstendig menneske å behandle den andre med respekt?.. TS og henne har tross alt delt mye sammen, så viss man skal bruke ordet "skylde" så vil jeg så absolutt si at hun gjør det, hun skylder han en mer verdig avslutning på et så langt forhold med barn enn lyving, å den sinnsyke frekkheten med billettene. Det er faktisk noe av det frekkeste jeg har hørt om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd på deg TS.. Desverre har nok hun bestemt seg for lenge siden.. Likevel virket det unødvendig av henne å la deg gå gjennom den tyglingen, men kan hende hun valgte det, fremfor å si at hun hadde funnet en ny med en gang...

Spikern i kista er vel de billettene. Men jeg ville heller vridd det til noe positivt: barn eller ikke, en sånn person klarer du deg bedre uten. Vitner jo om total mangel på sosiale antenner og empati (for å ikke snakke om løgn). Likevel, jeg ville ikke hisset meg unødvendig opp pga det. Det var jævlig stykt, men i det store bilde nå er det eneste som betyr noe for deg nå å få en god deal når det kommer til samvær med barnet (hvis det er det du ønsker). Hverfall ikke gi henne noen grunn til å være vanskelig når det kommer til fordelingen av samvær..

Kom deg på byen med noen kompiser og prøv sakte men sikkert å komme over henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, føler virkelig med deg TS. Det er utrolig vondt, har vært i en liknende situasjon før. Det er lov å være bitter og det er lov å være lei seg, men prøv for all del å komme deg videre. Ikke la hun få ha grepet om dine følelser. Fokuser på ditt eget ve og vel, gjør morsomme ting sammen med kompiser, også får du denne kjerringa bort fra tankene dine, hun har behandlet deg dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det er naturlig at folk ser mer "kynisk" på tingene på avstand men det er bare et resultat av at de nå ikke er i situasjonen. De fleste har blitt bedratt, bedratt noen eller opplevd sorg. Det er ikke nytt for noen.

Forskjellen er at når man står midt oppi det er man mer irrasjonell.

Du kan ikke forvente noe av andre på samme måte som at andre ikke kan forvente noe av deg. Det er lett å gi når man er forelsket, men ellers bryr man seg lite. Eksen bryr seg ikke om deg så lenge hun ikke er forelsket lenger. Dersom du forholdt deg til en kvinne du ikke lenger elsket, hadde du ikke ofret deg for henne - uavhengig av hva du tenker nå.

Man kan preke opp og ned om moral og hva som hadde vaert beste scenario. Nå har tiden riktignok gått og det er på tide at du forholder deg til livet slik det er, ikke slik du onsker at det er.

Rett deg opp i ryggen, slett historikken med henne og gå videre med livet.

Endret av Marie90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du må forstå at hun sikkert var ferdig med deg/over deg lenge før dere faktisk gjorde det slutt. Derfor ble bruddet også mye lettere for henne, mens det ble vanskelig for deg.

Du burde i grunn slutte å henge deg opp i hvordan hun oppfører seg nå og hvordan hun har oppført seg. Det hjelper ikke deg nå uansett. Finn ting å gjøre som tar tankene vekk fra henne.

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Syns ikke eksen din oppførte seg sykt stygt. At hun ble kald er fordi hun kanskje ville få deg til å forstå at hun mente det?

Kanskje det var fordi HUN var usikker?

Syns heller ikke det er det minste rart hun ikke fortalte om han nye! Hun drev jo selv å bli kjent med ham, så hvorfor skulle hun informere deg på et så tidelig stadium?

Mulig hun ikke ville såre deg også?

Skjønner du syns det er sårt med valentin-gaven! Og skjønner ikke at HUN vil dele det fra deg med ny type. Virker veldig overfladisk av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du må forstå at hun sikkert var ferdig med deg/over deg lenge før dere faktisk gjorde det slutt. Derfor ble bruddet også mye lettere for henne, mens det ble vanskelig for deg.

Du burde i grunn slutte å henge deg opp i hvordan hun oppfører seg nå nå og hvordan hun har oppført seg. Det hjelper ikke deg nå uansett. Finn ting å gjøre som tar tankene vekk fra henne.

Eg har jo skjønt greien nå :)... men mener man kan oppføre seg som folk fordi om. Ting går mye bedre nå, har gode venner, men skjønner ikke hvorfor hun gjorde det med billettene, det er d som stikker dypest. Eg kjøpte di før det ble slutt, å ga di til hun for å være grei, å dette er måten hun betaler meg på. I tillegg så har hun ikke snakket et ord sant siden det ble slutt, å det går selvsagt ut over samarbeidet oss imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke eksen din oppførte seg sykt stygt. At hun ble kald er fordi hun kanskje ville få deg til å forstå at hun mente det?

Kanskje det var fordi HUN var usikker?

Syns heller ikke det er det minste rart hun ikke fortalte om han nye! Hun drev jo selv å bli kjent med ham, så hvorfor skulle hun informere deg på et så tidelig stadium?

Mulig hun ikke ville såre deg også?

Skjønner du syns det er sårt med valentin-gaven! Og skjønner ikke at HUN vil dele det fra deg med ny type. Virker veldig overfladisk av henne.

Veldig bra har hun ikke oppført seg vertfall :).... hehe eg syns det er festlig med folk her inne på denne tråden å andre tråder hvor greit det er å behandle den man forlater som søppel, å at det er helt innafor å finne seg en ny rett etter, i dette tilfellet var det 3 uker. 3 uker etter 4 års samboerskap å et barn.. HALLO!!!! Skal love deg at hadde du vært i TS sin situasjon ville ikke du syns så høyt om eksen din heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordner seg nok :)... Bare hold hodet hevet å ikke synk på hennes nivå, så kommer du seirende ut av dette.

Riktig god påske til deg :)



Anonymous poster hash: 96d96...076
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

Selvsagt har eg ydmyket meg selv, nå når ting er komt litt på avstand så ser eg jo kor patetisk eg har vært. Men man handler ikke rasjonelt i en sånn situasjon. Dette var tross alt en jente eg har fått barn med å delt 4 år av livet mitt sammen med.

Skjønner at hun ikke "skylder " meg noe i så måte. Men det er klart at når man tror man kjenner en person, å når hun direkte lyver meg opp i trynet på den måten hun har gjort, så kommer det reaksjoner. Vi snakker veldig kort tid etter bruddet her, vi hadde ikke lagt grunnlaget for samarbeidet for vår felles dattet engang.

At du ser det på en så kynisk måte er en ærlig sak, mennesker er forskjellig. Eg kunne aldri oppført meg så falskt å respektløst mot noen, å ihvertfall ikke et menneske man er bundet med resten av livet pga barn.

Verden er kynisk, så man må være kynisk ellers får man mye dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...