Gå til innhold

Hurra for norske feminister


waco

Anbefalte innlegg

 

... Og så lenge det finnes biler kommer folk til å dø i traffiken. Betyr det at vi bare skal reise skuldrene og la være å gjøre noe? Ikke komme med tiltak som skaper holdninger hos folket?

 

Skal vi la være å bekjempe menneskehandel?

 

Anonymous poster hash: 3a2a1...b3d

 

 

Absolutt ikke!!

 

Poenget mitt er at feministene angriper problemet helt feil. Det vil alltid finnes kvinner som selger sex, og menn som kjøper. Hvorfor ikke gjøre jobben til disse kvinnene trygg, og ikke stigmatisere de mennene som faktisk ønsker å kjøpe seg et problemfritt knull?

 

Tenk så mye greiere for alle parter om det ikke hadde vært så tabubelagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Du mener prostitutisjon er et yrke som alle andre. Javel. Skal jenter uten arbeid rekrutteres av NAV inn i yrket?

Anonymous poster hash: 3a2a1...b3d

 

 

Nei, det har jeg da ikke skrevet. Blir jenter uten arbeid rekrutert til å bli advokater? eller brannmenn? eller lærere?

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. En arbeider kan ikke ta pause midt i alle typer arbeid, det er MANGE typer arbeid der du må bli ferdig med det du gjør før du kan ta pause. Samme som en prostituert.

 

2. Hvilken verdi skaper for eksempel en papirpusher som fyller ut skjema?

 

3. En håndverker blir ikke betalt for å si nei heller, han må jobbe for å få betaling.

 

4. Veldig mange prostituerte får ikke forhåndsbetalt, ikke at dette er annerledes enn en håndtverker som leverer ett anbud og får forhåndsbetalt.

 

5. En prostituert kan når som helst slutte med å ligge rundt for penger, akkurat det samme som at en håndtverker kan si opp jobben og slutte å jobbe. Likt for begge blir at de da ikke får betalt og må finne seg annet arbeid.

 

Du ser selvsagt at alle argumentene dine her også kan brukes om mange andre grupper mennesker?

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

1. Men prostitusjon er ikke en jobb. Det er ikke et yrke. Du stiger ikke i gradene til å bli "mesterprostituert". En prostituert er en som utnyttes, en som får betalt for å si fra seg retten til å si nei.

 

2. Hvis alle papirpushere som fyller ut skjema slutter med det, sosionomer, byråkrater i stat og kommune, privat ansatte som ordner med søknader, sender ut betalingspåminnelser, med mere, sluttet å jobbe i morgen så ville du oppdage at samfunnet var gått i stå. Så disse personene gjør noe nyttig, noe som skaper verdi, likevel. Men nå skjønner jeg ikke helt hva dette har å gjøre med tema?

 

3. En håndverker kan si nei når som helst, selv midt i jobben, pakke sakene sine og gå. En prostituert som gjør det, derimot... er heldig om hun kommer ut fra kunden uten å få noe brukket.

 

4. Har du jobbet som prostituert? Nei vel. Du uttaler deg altså om noe du ikke har kunnskap om.

 

5. En prostituert kan ikke slutte midt i akten. Da blir hun rundjult.

 

At det er galt å voldta fordi det skaper traumer betyr ikke at alt som skaper traumer er voldtekt. Du har mor Åse-logikk i innlegget ditt. Og ja, da ser jeg at du kan konkludere med mye galt ja.

Anonymous poster hash: d3542...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1. Men prostitusjon er ikke en jobb. Det er ikke et yrke. Du stiger ikke i gradene til å bli "mesterprostituert". En prostituert er en som utnyttes, en som får betalt for å si fra seg retten til å si nei.

 

2. Hvis alle papirpushere som fyller ut skjema slutter med det, sosionomer, byråkrater i stat og kommune, privat ansatte som ordner med søknader, sender ut betalingspåminnelser, med mere, sluttet å jobbe i morgen så ville du oppdage at samfunnet var gått i stå. Så disse personene gjør noe nyttig, noe som skaper verdi, likevel. Men nå skjønner jeg ikke helt hva dette har å gjøre med tema?

 

3. En håndverker kan si nei når som helst, selv midt i jobben, pakke sakene sine og gå. En prostituert som gjør det, derimot... er heldig om hun kommer ut fra kunden uten å få noe brukket.

 

4. Har du jobbet som prostituert? Nei vel. Du uttaler deg altså om noe du ikke har kunnskap om.

 

5. En prostituert kan ikke slutte midt i akten. Da blir hun rundjult.

 

At det er galt å voldta fordi det skaper traumer betyr ikke at alt som skaper traumer er voldtekt. Du har mor Åse-logikk i innlegget ditt. Og ja, da ser jeg at du kan konkludere med mye galt ja.

Anonymous poster hash: d3542...114

 

 

1. En elektrier stiger ikke i gradene til å bli "mesterelektriker". Ingen håndtverkere stiger i gradene til å bli no helt nytt uten ekstra utdanning. Uansett er det ikke relevant. I din verden må man kunne stige i gradene for at noe skal kunne defineres som en jobb eller som et yrke? Hvilken annen grunn skal man ha til å ikke kunne definere sexarbeider som et yrke?

 

2. Du tok opp dette temaet om "verdiskapning". Ulykkelige mennesker som går til en prostituert og får dekket sine behov vil påstå at sexarbeideren/horen har skapt betydelig verdi. Ikke at jeg forstår hvorfor "verdiskapning" skal ha noe å gjøre med definisjonen av jobb eller arbeid å gjøre.

 

3. Du sier at jeg ikke vet hva jeg snakker om, men jeg vil påstå at jeg trolig har langt større erfaring enn deg da du kommer med absurde påstander her. Det er nok helt korrekt at i enkelte, ytterst skjeldne situasjoner vil den prostituerte kunne bli angrepet dersom hun avbryter midt i en omgang. Akkurat likt at en person kan miste forstanden og angripe elektrikeren dersom han plutselig sier at nå vil kan hjem, rett etter å ha tatt strømmen til hele huset, eller rørleggeren som har tatt vannet og skrudd fra hverandre rørene. (så nei, man kan ikke alltid "gå hjem akkurat når man vil")

 

4. Jeg har aldri forhåndsbetalt, noen gang og vil igjen påberope meg å ha betydelig større kunnskap rundt praksis på dette feltet enn deg, men det er jo tydelig at du har et prinsipp om at kvinnens kropp er hellig (drit i mannens) og bruker da hersketeknikker og irrasjonalitet til å forsøke å forsvare dine holdninger.

 

5. Det samme som nummer 3. Det er på ingen måte gitt at hun blir rundtjult, og dersom dette var et utbredt problem synes jeg det er betydelig bedre at hun da kan gå til politiet og anmelde overgriperen, akkurat som en hvilken som helst annen arbeider som blir angrepet av en kunde på jobb. Denne muligheten til å beskytte seg selv og straffe overgripere er du tydeligvis imot at prostituerte skal få, disse helt basiske rettighetene, hvorfor?

 

Den siste delen av innlegget ditt gir ingen mening, men det gjør jo heller ikke mye av logikken din.

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du mener prostitutisjon er et yrke som alle andre. Javel. Skal jenter uten arbeid rekrutteres av NAV inn i yrket?

Anonymous poster hash: 3a2a1...b3d

 

 

Rekrutterer NAV inn tilfeldige folk til å bli fallskjermhopper instruktør eller yrkesdykker? Det er jo yrker som alle andre....

 

Prostitusjon er et EKSTREMT godt betalt yrke. Og uten noe som helst utdanningskrav. Andre yrker som har de to egenskapene pleier å være veldig risikable eller veldig krevende, eller begge deler.

Anonymous poster hash: 9cfba...4ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, det er noe helt annet som er forskjellen her. En arbeider får betalt for de verdier arbeideren har skapt gjennom sitt arbeide.

 

Anonymous poster hash: d3542...114

 

 

Så hvilke verdier har frisøren eller manikyr dama skapt gjennom sitt arbeide?

 

 

En prostituert får betalt for å ikke si "nei". 

 

 

I likhet med ALLE andre arbeidere...

 

 

En prostituert kan ikke ta arbeidspause mitt under akten.

 

Det kan hun vel hvis hun blir sliten, men det er nok ikke noe kunden setter pris på hvis det går utover tiden h*n har betalt for.

 

Og kan en kranfører når klokka slår 11 bare stoppe arbeidet og la lasta henge i lufta for da skal han ta lunsj? Eller hva med kirurgen midt under en opperasjon? Eller den profesjonelle langrennsløperen midt i et løp? Osv.

 

 

En prostituert kan ikke lenger si "nei", fra vedkommende har fått pengene. Derfor får den prostituerte betalt på forskudd.

 

Nei prostituerte tar ofte betalt på forhånd for at KUNDEN ikke kan si nei. Slik at hvis kunden er missfornøyd med tjenesten så kan h*n ikke betale mindre siden h*n allerede har betalt.

 

 

En arbeider kan når som helst si opp og forlate arbeidsplassen. En prostituert, derimot...

 

Kan også forlate arbeidsplassen akkurat når hun vil.

i en AMA på redditt med en prostituert på bunny ranch i Nevada fremhevet hun nettopp at hun kunne komme og gå akkurat som hun ville som en av de positive tingene med jobben.

Anonymous poster hash: 9cfba...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...