Gå til innhold

Hurra for norske feminister


waco

Anbefalte innlegg

 

Herregud, så teit.

Anonymous poster hash: 21bbe...a8e

 

 

På hvilken måte er en fagarbeider som bruker kroppen sin for å utføre jobber mot en hore som bruker kroppen sin for å utføre sin "jobb"?

 

Den eneste forskjellen er at du legger en annen emosjonell status mellom sex og annet fysisk arbeid.

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

På hvilken måte er en fagarbeider som bruker kroppen sin for å utføre jobber mot en hore som bruker kroppen sin for å utføre sin "jobb"?

 

Den eneste forskjellen er at du legger en annen emosjonell status mellom sex og annet fysisk arbeid.

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

 

 

Skulle stå: på hvilken måte er det annerledes

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På hvilken måte er en fagarbeider som bruker kroppen sin for å utføre jobber mot en hore som bruker kroppen sin for å utføre sin "jobb"?

 

Den eneste forskjellen er at du legger en annen emosjonell status mellom sex og annet fysisk arbeid.

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

 

 

 

Tror du en prostituert kan sette seg rundt middagsbordet med barna sine og fortelle om arbeidsdagen sin? Tror du en prostituert gledelig forteller hva hun driver med når hun blir spurt om hva hun jobber som? 

 

Anonymous poster hash: 3a2a1...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror du en prostituert kan sette seg rundt middagsbordet med barna sine og fortelle om arbeidsdagen sin? Tror du en prostituert gledelig forteller hva hun driver med når hun blir spurt om hva hun jobber som? 

 

Anonymous poster hash: 3a2a1...b3d

 

 

Tror du en kloakkarbeider kan sette seg rundt middagsbordet med barna sine og fortelle om arbeidsdagen sin? - I dag så jeg den største bæsjen noensinne, liksom?

Tror du en prostituert gledelig forteller hva hun driver med når hun blir spurt om hva hun jobber som?

 

Selvsagt med dømmende og trangsynte mennesker, godt representert av deg og dine like er det jo klart at han/hun blir dømt og utstøtt så da kan de jo selvsagt ikke det. Tror du at folk var livredde for å si at de jobbet på et bordell i gamle vesten, da det var både lovlig og normalt?

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror du en prostituert kan sette seg rundt middagsbordet med barna sine og fortelle om arbeidsdagen sin? Tror du en prostituert gledelig forteller hva hun driver med når hun blir spurt om hva hun jobber som? 

 

Anonymous poster hash: 3a2a1...b3d

 

 

Du svarte ikke på spørsmålet mitt forresten.

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror du en kloakkarbeider kan sette seg rundt middagsbordet med barna sine og fortelle om arbeidsdagen sin? - I dag så jeg den største bæsjen noensinne, liksom?

Tror du en prostituert gledelig forteller hva hun driver med når hun blir spurt om hva hun jobber som?

 

Selvsagt med dømmende og trangsynte mennesker, godt representert av deg og dine like er det jo klart at han/hun blir dømt og utstøtt så da kan de jo selvsagt ikke det. Tror du at folk var livredde for å si at de jobbet på et bordell i gamle vesten, da det var både lovlig og normalt?

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

 

 

 

Du synker ned på det nivået, ja. Bæsj. Men greit nok. Jo, som kloakkarbeider kan du fortelle om jobben din rundt middagsbordet. Det mener jeg. Nå vet jeg ikke om hvor mange kloakkarbeidere som ordlegger seg slik som du gjør, men jo, jeg mener en kloakkarbeider kan snakke om arbeidet sitt til barna. 

 

Når denne kloakkarbeideren treffer svigers for første gang kan han/hun fortelle på en generell basis hva arbeidet innebærer. Hvordan skal en prostituert forklare hva hun/han driver med på generell basis? 

 

 

Anonymous poster hash: 3a2a1...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Du synker ned på det nivået, ja. Bæsj. Men greit nok. Jo, som kloakkarbeider kan du fortelle om jobben din rundt middagsbordet. Det mener jeg. Nå vet jeg ikke om hvor mange kloakkarbeidere som ordlegger seg slik som du gjør, men jo, jeg mener en kloakkarbeider kan snakke om arbeidet sitt til barna. 

 

Når denne kloakkarbeideren treffer svigers for første gang kan han/hun fortelle på en generell basis hva arbeidet innebærer. Hvordan skal en prostituert forklare hva hun/han driver med på generell basis? 

 

 

Anonymous poster hash: 3a2a1...b3d

 

 Ref. mitt forrige innlegg, nummer to over ditt svar.

 

Ref. også mitt innlegg rett over ditt svar.

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du svarte ikke på spørsmålet mitt forresten.

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

 

 

Du mener jeg skal svare på spørsmålene jeg stilte deg?

 

Nei, jeg kan ikke se for meg at en mor kommer hjem etter en endt arbeidsdag og skal i gang med middagen. Både mann og barn setter seg klare rundt bordet og spør "mamma, hvordan var det på jobben?".

"Joa, nei. Var slitsomt i dag".

"Å hva gjorde du?" 

"Nei.. mer samleie enn oralsex, så i morgen får jeg ta meg fri". 

 

 

Og i et cocktailselskap. "Så, hva jobber du med?". "Jeg er prostituert". Hva skal man svare på noe slikt? "Å så spennene"? "Hva spesialiserer du deg i?"? 

Anonymous poster hash: 3a2a1...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte er en fagarbeider som bruker kroppen sin for å utføre jobber mot en hore som bruker kroppen sin for å utføre sin "jobb"?

 

Den eneste forskjellen er at du legger en annen emosjonell status mellom sex og annet fysisk arbeid.

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

Nei, det er noe helt annet som er forskjellen her. En arbeider får betalt for de verdier arbeideren har skapt gjennom sitt arbeide.

 

En prostituert får betalt for å ikke si "nei". En prostituert kan ikke ta arbeidspause mitt under akten. En prostituert kan ikke lenger si "nei", fra vedkommende har fått pengene. Derfor får den prostituerte betalt på forskudd.

 

En arbeider kan når som helst si opp og forlate arbeidsplassen. En prostituert, derimot...

Anonymous poster hash: d3542...114

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du mener jeg skal svare på spørsmålene jeg stilte deg?

 

Nei, jeg kan ikke se for meg at en mor kommer hjem etter en endt arbeidsdag og skal i gang med middagen. Både mann og barn setter seg klare rundt bordet og spør "mamma, hvordan var det på jobben?".

"Joa, nei. Var slitsomt i dag".

"Å hva gjorde du?" 

"Nei.. mer samleie enn oralsex, så i morgen får jeg ta meg fri". 

 

 

Og i et cocktailselskap. "Så, hva jobber du med?". "Jeg er prostituert". Hva skal man svare på noe slikt? "Å så spennene"? "Hva spesialiserer du deg i?"? 

Anonymous poster hash: 3a2a1...b3d

 

 

Åja, du er en sånn ja. Gidder ikke engang lese innleggene til andre enn deg selv?

 

Selvsagt med dømmende og trangsynte mennesker, godt representert av deg og dine like er det jo klart at han/hun blir dømt og utstøtt så da kan de jo selvsagt ikke det. Tror du at folk var livredde for å si at de jobbet på et bordell i gamle vesten, da det var både lovlig og normalt?

 

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åja, du er en sånn ja. Gidder ikke engang lese innleggene til andre enn deg selv?

 

Selvsagt med dømmende og trangsynte mennesker, godt representert av deg og dine like er det jo klart at han/hun blir dømt og utstøtt så da kan de jo selvsagt ikke det. Tror du at folk var livredde for å si at de jobbet på et bordell i gamle vesten, da det var både lovlig og normalt?

 

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

 

 

 

Kall meg gjerne dømmende og trangsynt. Det finnes folk som ser ned på kloakkarbeidere også. Tror du det stopper dem i å fortelle hva de driver med? I tilfelle den fremmede skulle dømme dem?

 

Hva er spørsmålet ditt da?

Anonymous poster hash: 3a2a1...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, det er noe helt annet som er forskjellen her. En arbeider får betalt for de verdier arbeideren har skapt gjennom sitt arbeide.

 

En prostituert får betalt for å ikke si "nei". En prostituert kan ikke ta arbeidspause mitt under akten. En prostituert kan ikke lenger si "nei", fra vedkommende har fått pengene. Derfor får den prostituerte betalt på forskudd.

 

En arbeider kan når som helst si opp og forlate arbeidsplassen. En prostituert, derimot...

Anonymous poster hash: d3542...114

 

 

Nemlig.

Anonymous poster hash: 3a2a1...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som slår meg som underlig er at menneskeheten (eller i alle fall deler av den) drømmer om den dagen vi ikke lenger har prostitusjon, fattigdom, vold og krig. 

 

Er det så vanskelig å skjønne at så lenge det finnes sex, så kommer det til å finnes prostitusjon? Så lenge det finnes uenigheter om ressurser så vi vi oppleve krig og konflikt. Og så lenge noen klarer å karre til seg mer enn de behøver (og attpåtil får en klapp på skulderen for det), så vil det finnes fattigdom.

 

Jeg anser meg selv for å være feminist, men denne typen feminisme kan vel ingen støtte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slår meg som underlig er at menneskeheten (eller i alle fall deler av den) drømmer om den dagen vi ikke lenger har prostitusjon, fattigdom, vold og krig. 

 

Er det så vanskelig å skjønne at så lenge det finnes sex, så kommer det til å finnes prostitusjon? Så lenge det finnes uenigheter om ressurser så vi vi oppleve krig og konflikt. Og så lenge noen klarer å karre til seg mer enn de behøver (og attpåtil får en klapp på skulderen for det), så vil det finnes fattigdom.

 

Jeg anser meg selv for å være feminist, men denne typen feminisme kan vel ingen støtte? 

 

 

... Og så lenge det finnes biler kommer folk til å dø i traffiken. Betyr det at vi bare skal reise skuldrene og la være å gjøre noe? Ikke komme med tiltak som skaper holdninger hos folket?

 

Skal vi la være å bekjempe menneskehandel?

 

Anonymous poster hash: 3a2a1...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, det er noe helt annet som er forskjellen her. En arbeider får betalt for de verdier arbeideren har skapt gjennom sitt arbeide.

 

En prostituert får betalt for å ikke si "nei". En prostituert kan ikke ta arbeidspause mitt under akten. En prostituert kan ikke lenger si "nei", fra vedkommende har fått pengene. Derfor får den prostituerte betalt på forskudd.

 

En arbeider kan når som helst si opp og forlate arbeidsplassen. En prostituert, derimot...

Anonymous poster hash: d3542...114

 

 

1. En arbeider kan ikke ta pause midt i alle typer arbeid, det er MANGE typer arbeid der du må bli ferdig med det du gjør før du kan ta pause. Samme som en prostituert.

 

2. Hvilken verdi skaper for eksempel en papirpusher som fyller ut skjema?

 

3. En håndverker blir ikke betalt for å si nei heller, han må jobbe for å få betaling.

 

4. Veldig mange prostituerte får ikke forhåndsbetalt, ikke at dette er annerledes enn en håndtverker som leverer ett anbud og får forhåndsbetalt.

 

5. En prostituert kan når som helst slutte med å ligge rundt for penger, akkurat det samme som at en håndtverker kan si opp jobben og slutte å jobbe. Likt for begge blir at de da ikke får betalt og må finne seg annet arbeid.

 

Du ser selvsagt at alle argumentene dine her også kan brukes om mange andre grupper mennesker?

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Kall meg gjerne dømmende og trangsynt. Det finnes folk som ser ned på kloakkarbeidere også. Tror du det stopper dem i å fortelle hva de driver med? I tilfelle den fremmede skulle dømme dem?

 

Hva er spørsmålet ditt da?

Anonymous poster hash: 3a2a1...b3d

 

 

Jeg tror at dersom en kloakkarbeider er i et selskap der han vet at ALLE på selskapet åpenlyst ser ned på kloakkarbeidere så vil ikke denne personen fortelle at han er kloakkarbeider, det er da åpenlyst...

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

... Og så lenge det finnes biler kommer folk til å dø i traffiken. Betyr det at vi bare skal reise skuldrene og la være å gjøre noe? Ikke komme med tiltak som skaper holdninger hos folket?

 

Skal vi la være å bekjempe menneskehandel?

 

Anonymous poster hash: 3a2a1...b3d

 

 

Og du mener at sexkjøpsloven har gjort at det ikke lengre er menneskehandel? Finnes det ikke menneskehandel og sosial dumping innen andre bransjer, uten at hele bransjen blir forbudt for det?

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nemlig.

Anonymous poster hash: 3a2a1...b3d

 

 

Ref. mitt innlegg 3plasser opp.

Anonymous poster hash: 14b6f...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener prostitutisjon er et yrke som alle andre. Javel. Skal jenter uten arbeid rekrutteres av NAV inn i yrket?



Anonymous poster hash: 3a2a1...b3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...