Gå til innhold

Hvorfor liker du ikke tynne mennesker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med mine noen-og-50 kg er jeg ikke akkurat tykk. Så har jeg heller ingenting imot verken tykke eller tynne mennesker. Men selv jeg observerer da all den forjævlige hetsen tykke utsettes for. Tynne og slanke kan si hva de vil, det er uansett mye verre for tykke. Er du tynn så er du i det minste der idealet er, og folk tror du har viljestyrke og selvkontroll osv, noe som tydeligvis ansees som viktige kvaliteter blant mange unge i dag. Altfor mange tynne mennesker utviser stor mangel på kunnskap, når de hetser tykke og plaprer i vei om at de må slutte å stappe i seg feit mat, lette på rumpe og slutte og syte. Jeg har så lyst til å slenge i trynet på tynne mennesker som sier dette, liksom av bekymring for de tykkes helse, at nå viser forskning faktisk at lett overvektige og de høyt på normalvektig lever lenger enn de med lav normalvekt, og betrakelig lenger enn undervektige. Og uansett, hva har du med det å gjøre? La nå folk være som de er og trives med det. Om det er lykkelige i sin kropp, og ikke ønsker å ofre de lastene de har, det være seg mat, røyk eller snus, så må da folk for all del få lov til det. Jeg er så utrolig lei av moralister. 

 

Selv har jeg en svært tynn samboer (svært undervektig), som jobber iherdig for å legge på seg, og har vært hos legen for å finne ut om det er noe galt med han. Jeg ser han ikke har det bra (er sliten og trøtt), så støtter han i oppfeitingsprosjektet, men synes han ser bra ut og er glad i han uansett. 

 

Sånn generelt så kan både kvinner og menn se bra ut i alskens størrelser og former, bare det ikke blir for ekstremt i noen retning. Det er jo nettopp mangfoldet som er spennende...hva finnes vel spennende med kloner? Men en "svakhet" med tynne er kanskje at de tenker de kan vise frem så mye kropp som mulig og gå med hva som helst, og ender opp med å kle seg forferdelig harry og smakløst. Vi snakker magetopper, bleieshortes, rumpebukser, gjennomsiktig, kort, utringet og høye hæler på samme tid, og generelt klær som ser ut til å være rappa fra offer for menneskehandel i Skippergata...Sometimes more (clothes) is more!

 

Men det er en type mennesker jeg virkelig ikke kan fordra....de nyreligiøse lavkarbofanatikerne! Fysj, for noen slitsomme og kjedelige mennesker! Gidder ikke be med meg noen sånne hjem eller på kafé, de skal alltid være så vanskelige og furtne. Stinker aceton gjør de også, selv om de påstår at de forsvinner når de pusser tennene (det gjør det ikke). Lavkarbo er en tåpelig trend, og det går ikke lenge før vi ser konsekvensene av den....og det verste er at de absolutt skal bable om det og prakke det på alle andre. Vi har visst misjonærer i Norge også.



Anonymous poster hash: 59c49...968
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tykke og normale folk????Så jeg som er naturlig slank-er unormal?

Vet du hva.Dere tykke må ta dere sammen.Eller finne andre tykke partnere og venner å omgås sosialt med...det har jeg erfart er best!!! Enkelte tykke jenter,har så dårlig selvtillitt,at de kan ike være venner engang,med slanke folk....

Hadde ei veninne en gang som var rundere enn meg.Om sommeren kler man som sagt,av seg...og mer kropp vises.Husker jeg skulle bytte til short`s-forde det var så varm.Hun stod å så på-,mens jeg byttet klær.Hun ble veldig "sår" i blikket.Jeg forstod ikke hvorfor.....men etterpå forstod jeg at hun misunte meg-min slanke "bikini-kropp" : )

Syns det vaR dårlig gjordt av henne,å bryte vennskapet-kun forde jeg er tynnere enn henne...

Vel så GOD venn...var hun.SkuLle ikke mere til enn DET.For at vennskapet var ødelagt....

FEITE FOLK ER PSYKISK SVAKE MENNESKER-HVIS DERE IKKE TÅLER Å SE SLANKE/TYNNE FOLK...

Jeg tålte nå at hun var MYE rikere enn meg.Økonomisk.

Var aldri sjalu på henne.Men hun på meg...

Anonymous poster hash: 3166e...a82

Tykke folk og normale folk, ikke "tykke, normale folk", hvis du skjønner forskjellen :P

Var forøvrig bare en parodi på tilsvarende svar i den andre tråden, men det var kanskje litt vanskelig å få med seg på kg.

Men du..det virker som du projiserer litt... du tenker noe, og tror andre tenker det ("sår i blikket"? Synsing.)

Du virker litt ustabil, og bitter. Get some help :)

Anonymous poster hash: 69b06...fe3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tykke og normale folk????Så jeg som er naturlig slank-er unormal?

Vet du hva.Dere tykke må ta dere sammen.Eller finne andre tykke partnere og venner å omgås sosialt med...det har jeg erfart er best!!! Enkelte tykke jenter,har så dårlig selvtillitt,at de kan ike være venner engang,med slanke folk....

Hadde ei veninne en gang som var rundere enn meg.Om sommeren kler man som sagt,av seg...og mer kropp vises.Husker jeg skulle bytte til short`s-forde det var så varm.Hun stod å så på-,mens jeg byttet klær.Hun ble veldig "sår" i blikket.Jeg forstod ikke hvorfor.....men etterpå forstod jeg at hun misunte meg-min slanke "bikini-kropp" : )

Syns det vaR dårlig gjordt av henne,å bryte vennskapet-kun forde jeg er tynnere enn henne...

Vel så GOD venn...var hun.SkuLle ikke mere til enn DET.For at vennskapet var ødelagt....

FEITE FOLK ER PSYKISK SVAKE MENNESKER-HVIS DERE IKKE TÅLER Å SE SLANKE/TYNNE FOLK...

Jeg tålte nå at hun var MYE rikere enn meg.Økonomisk.

Var aldri sjalu på henne.Men hun på meg...

Anonymous poster hash: 3166e...a82

Skriv mer forståelig til neste gang.

Jeg har ikke noe i mot tynne mennesker, selv om jeg er en av dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk at folk mener at tynne folk ikke spiser, har anoreksi eller bulimi når jeg ser daglig at det er tynne som faktisk spiser ordentlig mat mens normale-feite folk som spiser salat.  :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bryr meg ikke om hva folk veier, men om hvordan de oppfører seg.

Anonymous poster hash: 53276...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg misliker ikke tynne folk, det er en rar påstand. 

 

Men må innrømme jeg har liten tålmodighet med tynne mennesker som klyper seg selv i mikromagen og klager høylytt om at de har blitt "såååå tykke" i det siste. Da himler jeg med øynene for meg selv.

Anonymous poster hash: eb46d...3d7

 

Og hva med oss som strever hardt for å legge PÅ oss , og aldri tør å gå i stram t skjorte fordi vi føler oss for tynne og helst går med en ekstra strømpebukse på oss også for å få litt fyldigere ben enn tannpirkere? Vi som blir hatet av alle kvinner , siklet på av alle menn, og mobbet av den resterende prosenten som syntes vi er ekle skjellet og går ut i fra at vi spyr hver dag når faktum er at vi kan trykke i oss masse mat uten å legge på seg,  vel det er IKKE gøy.....

Anonymous poster hash: 1a97e...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker både tynne og tjukke og folk midt i mellom. Det jeg ikke liker, er folk som føler at de har rett til å kommentere andres kropper og gi "råd" uten å bli bedt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med oss som strever hardt for å legge PÅ oss , og aldri tør å gå i stram t skjorte fordi vi føler oss for tynne og helst går med en ekstra strømpebukse på oss også for å få litt fyldigere ben enn tannpirkere? Vi som blir hatet av alle kvinner , siklet på av alle menn, og mobbet av den resterende prosenten som syntes vi er ekle skjellet og går ut i fra at vi spyr hver dag når faktum er at vi kan trykke i oss masse mat uten å legge på seg, vel det er IKKE gøy.....

Anonymous poster hash: 1a97e...2b2

Kanskje folk ikke liker sånne som deg fordi du tror alle kvinner hater deg fordi du er tynn, og at alle menn sikler etter deg...? Bare en flyktig tanke, altså ;)

Har forøvrig aldri truffet en mann som ikke liker meg, bare fordi jeg har et par kg for mye. Så du overvurderer nok viktigheten av den akk, så tynne kroppen din...

Anonymous poster hash: 69b06...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så jækla fan av unormalt tynne mennesker, for de ser virkelig ikke sunne ut. Og jeg mener at en kropp som ser syk ut, ikke er noe pent enten man kan noe for det eller ei. Sorry. Samme gjelder smellfeite folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Matronella

Jeg tror at hvis man ikke liker noen for størrelsen deres så går man glipp av å bli kjent med mange hyggelige mennesker. Jeg er glad jeg har både tykke og tynne i min bekjentskapskrets, de er der for personligheten sin ikke størrelsen. 

 

Jeg blir bekymret hvis mine venner plages helsemessig enten fordi de er for tynne eller for tykke. Noen trøster seg med mat hvis de har det vondt mens andre sulter seg, ingen av delene er bra. Det eneste jeg kan gjøre er å være der og støtte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje folk ikke liker sånne som deg fordi du tror alle kvinner hater deg fordi du er tynn, og at alle menn sikler etter deg...? Bare en flyktig tanke, altså ;)

Har forøvrig aldri truffet en mann som ikke liker meg, bare fordi jeg har et par kg for mye. Så du overvurderer nok viktigheten av den akk, så tynne kroppen din...

Anonymous poster hash: 69b06...fe3

Nei det er ikke noe jeg tror, men noe jeg opplever.

Jeg personlig føler meg forferdelig stygg i den beinete kroppen min.

Så fint at du aldri har truffet en mann som ikke liker deg fordi du har noen kg ekstra, jeg har truffet menn som ber meg spise mer, legge på meg, vil forandre meg osv.

Dere feite tror det er så lett og vidunderlig å være tynn fordi DERE har det som ideal, kanskje på tide at alle kroppsfasonger blir mer akseptert i stedet for at noen skal rakke ned på den akk så forskjellige vekta og den akk så vrangforestillingen man har om folk ut fra vekta dems.

 

Anonymous poster hash: 1a97e...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo noe som heter naturlig tynn,men det er ingenting som heter naturlig tykk.

Ofte er jo det å være tykk selvforskyldt og det kan jo det å være veldig tynn også,men flere sliter jo med å legge på seg.

Ikke det at jeg mener at noen er mer verdt,men det er en viss forskjell.

Den eneste grunnen jeg kan ha til å mislike noen må jo være måten de er på. Altså at en tynn person mener at de er blitt feite fordi de har gått opp en kilo,at de skryter av alt de kan spise uten å legge på seg,overdrevet opptatt av sunnhet eller overdrevet opptatt av størrelse på klær og mener at folk som bruker large er smellfeite.

Det går altså mer på person og ikke størrelsen på kroppen.

Anonymous poster hash: 7d128...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tynn og har aldri opplevd at noen har mislikt meg av den grunn.

Eneste negative jeg kan sette fingeren er at noen mennesker tror jeg sulter meg for å holde meg slank eller aldri unner meg noe godt, typisk kommentar "du blir ikke feit av ett kakestykke til". De bare antar at jeg har kjempe lyst å proppe i meg store mengder kake, men nekter meg selv det for å holde meg slank. Er det så vanskelig å forstå at noen faktisk syns det holder med 1-2 kakestykker?!

Anonymous poster hash: 8177e...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flott ventet på denne tråden! Jeg ble mobbet hele barndommen og ungdomstiden fordi jeg var så tynn og blir hetset minst ukentlig både direkte fra personer, og indirekte via media osv som omtaler modeller som er like tynne som meg som anoreksia offre og stygge. Overalt på internett møter jeg også kommentarer som "only dog wants bones" "real women have curves" osv. Så nå er jeg spent, hva har dere så i mot oss tynne?!

Anonymous poster hash: 1a97e...2b2

 

Uff, det må ha vært vondt for deg å bli påminnet om at du er det som i dag ansees som idealet blant kvinner. Vi som er litt lubnere ble selvfølgelig aldri mobbet eller hetset fra barnehagen av og frem til den dag i dag, og media skriver heller aldri noe om fedmeepidemi, og har fokus på at det norske folk må legge på seg ASAP slik at de ikke ser ut som modeller. VG har jo til og med opprettet en egen Vektklubb, for å hjelpe folk som deg og andre normalvektige å legge på seg nok til å unngå den daglige hetsen dere utsettes for, og heller kan få gleden av å bli kalt "fleskeberg", "gris", "spekkhogger" og "hval", i tillegg til en rekke andre flatterende begreper.

 

Store kvinner hylles jo av alle på nettet! Vet ikke om du har hørt om begrepet "meme", men jeg gjorde noen Googlesøk for å se hva Internettets befolkning hadde å si av kvinner i ulike størrelser.

 

Overvektige:

DUFF-meme.jpg

(fat = ugly, skinny = attractive)

 

image.jpg

 

Fat-Girl-01.jpg

eaf661d1e65c9f3b41daf05f2fb43404.jpg

 

Slanke:

23c5c6b707d2b921755fb3d91131882bd7d553ce

 

c8eeea5169abef060509b6e576a1159e.jpgE5JyFv4.png

Funniest_Memes_skinny-girls-be-like_1548

 

Det var overraskende flere i første kategorien, som latterliggjør overvektige. Som du kanskje ser ut i fra kvaliteten, er de overvektige bildene tatt fra personlige sosiale media-profiler, mens de nederste er tatt fra bildearkiver som Shutterstock. Jeg er sikker på at jentene på de øverste føler seg beæret og lykkelige over at de i hvert fell ikke blir hengt ut i samme grad som de tynne jentene, som må tåle så mye hets.

Anonymous poster hash: 29dd1...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...