Gå til innhold

Mangler kvinner grunnskam?


Gjest Hofmann

Anbefalte innlegg

Forstår ikke hvorfor man krangler på ordet grunnskam. Det at det er vanskelig å definere ordet betyr jo ikke at det ikke eksisterer. Folk har jo brukt flere tusen år på å prøve å forklare det å "elske" og i likhet med elske er grunnskam et ord normale mennesker vet hva betyr selv om man må ha kjent det på kroppen for  å virkelig forstå.

 

Er jo også litt artig at TS får så mye tyn når åpningsinnlegget hans forteller om at kvinner ikke kjenner grunnskam som fotgjengere i trafikken samtidig som samtlige kvinner(og kvinner som utgir seg for å være menn) som har svart i tråden innrømmer at de føler at de er entitla til å gjøre som de vil og ikke føler noe grunnskam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle menn vet instinktivt hva "grunnskam" er for noe med en gang de hører ordet. At dere kvinner ikke forstår ordet er således ikke overraskende, i og med at man må ha grunnskam for å vite hva grunnskam er for noe.

 

 

 

  Skal vi sette skammen på grunnen eller grunnen på skammen???     Hvordan var det nå igjen?   :nigo:  

 

 

*Lusker meg bort i skammekroken med min totalt fraværende grunnskam* 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ren folkeskikk å gå i litt høyere tempo(hvis mulig) over veien når noen stopper for deg. Selv går jeg raskere over gangfelt når biler stopper. De stopper for meg og jeg går fort over veien. Alle er snille med hverandre!

 

Helt enig! Jeg gjør også det, og det har ingenting med skam eller underdannighet å gjøre.

 

Jeg går raskt over veien for å skape god flyt i trafikkbildet som jeg er en del av selv som myk trafikkant.Det er å ta hensyn. Jeg smiler og nikker, ikke fordi jeg er så takknemlig, men fordi jeg synes det er naturlig å annerkjenne at jeg ser det andre mennesket som jeg en interaksjon med, akkurat som at jeg sier hei hvis jeg treffer noen på tur i skogen, eller spør om det er ledig ved siden av noen på bussen. Det er å være høflig.

 

Jeg eier tydeligvis ikke grunnskam til tross for at jeg går over fotgjengerfeltet som en ekte, skamfull mann. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang en mann stopper for meg skal jeg slenge meg forførende opp på panseret og sette opp tidenes duckface. Er ikke det underdanig og skammelig nok så vet ikke jeg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake hadde jeg en diskusjon med en kompis om dette med "grunnskam". Han mente at kvinner ikke hadde grunnskam, mens jeg mente at kvinner også har litt grunnskam (f.eks. over gold digger - genet sitt), men ikke så mye som menn. Det at kvinner ikke har grunnskam baserte han hovedsaklig på at han hadde observert hvordan kvinner og menn oppfører seg når man som bilist stopper for dem ved gangfeltet. Her hadde han observert at når man stopper for menn ved gangfeltet, pleier de å skynde seg over gata for å være minst mulig i veien, og i tillegg gir de deg gjerne et lite "nikk" for å annerkjenne at de beklager at de er til. Men når man stopper for kvinner, gjør de absolutt nada for ikke å være i veien, men slentrer i stedet over gata i sitt eget tempo, og annerkjenner heller ikke sjåføren som stoppet for dem.

Altså, når man stopper for en mann ved et fotgjengerfelt, kan man se helt tydelig hvordan grunnskammen hans kommer til syne. Men når man stopper for en kvinne, ser man det motsatte: entitlement. Etter denne samtalen har jeg bitt meg litt merke i det her, og har forsøkt å observere hvordan fotgjengere forholder seg til meg som bilist når jeg stopper for dem ved fotgjengerfelget. Og vet dere hva? Kompisen min har helt rett! Når jeg stopper for en mann er det som om hele kroppsspråket hans forsøker å sende meg en beklagelse. De går så fort de bare kan, og både nikker og bukker til meg mens de går over gata. Det er som om menn kjenner hardt på grunnskammen med en gang de "får" noe av noen andre. Kvinnene derimot slentrer sakte over gata, har all verdens tid, og de annerkjenner heller ikke din eksistens i det hele tatt. Kvinner har altså null problemer med å "få", og kjenner ikke på grunnskammen.

Så da lurer jeg på, hva tenker dere på KG? Har dere lagt merke til det her? Og har kvinner i det hele tatt noen grunnskam? På hvilke områder manifesterer denne grunnskammen seg i så fall hos kvinner? Åpenbart ikke når de går over fotgjengerfeltet ihvertfall.

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men akkurat det du skriver her er nesten det samme som jeg har gått å tenkt på i det siste. Bare at det gjelder syklister og mopedførere.

Hvordan har de samvittighet til det? På samme måte som du mener mannen har en litt takknemlig og unnskyldende holdning når du stopper for at han skal kunne krysse veien, lurer jeg på hvordan noen har samvittighet til å senke fartsgrensen for kanskje 20 bilister over en lengre strekning.

Om jeg (som kvinne) hadde vært årsaken til at det ble kø fordi folk måtte kjøre bak meg i 20 km/t istedenfor 70 km/t hadde jeg blitt fryktelig flau, følt at jeg var til bry og syklet inn til siden. Nettopp for ikke å forsinke andre, lar jeg være å sykle i trafikken.

Mens nettopp MENN (i kondomdrakter) ser ut til å mangle denne grunnskammen du nevner. A sense of entitlement- check! De kan sannsynligvis ikke kjøre inn til siden fordi det ødelegger den gode tiden deres. Mye viktigere at statistikken på pcen ser bra ut enn at alle bilførerne som så tålmodig følger etter i din fart får en trygg mulighet til å kjøre forbi.

Dessuten har du aldri sett meg gå over gata, jeg skyndter meg alltid. Dessuten hender det jeg later som om jeg ikke skal over for at bilen skal slippe å stoppe. Så går jeg bare over etter den har kjørt forbi.

Edit- Leif osv

Endret av Wonderbitch
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnskam er fremdeles ikke et ord.

Hvordan?

Anonymous poster hash: fa9fe...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som virkelig kjenner på den følelsen av å totalt mangle grunnskam?   Hvordan føles det?  Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner noe noen plass.

 

 Burde jeg det?????   :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som virkelig kjenner på den følelsen av å totalt mangle grunnskam?   Hvordan føles det?  Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner noe noen plass.

 

 Burde jeg det?????   :sjokkert:

Enkelte menn her inne burde tenke over egen Grunnskam...

Hva det måtte være.

Grunnleggende idioti er to ord som pepper opp i midt hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som virkelig kjenner på den følelsen av å totalt mangle grunnskam?   Hvordan føles det?  Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner noe noen plass.

 

 Burde jeg det?????   :sjokkert:

 

Kjente noe tidligere i dag, men det viste seg at jeg bare måtte drite. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er i sin fulle rett til å gå i et fotgjengerfelt. Jeg ser meg hverken til høyre eller venstre. Det er din lovpålagte plikt å stoppe for meg. Jeg har ikke opplevd det du sier - at det er noen kjønnsforskjell - men de ytterst få promillene som bukker og takker for at de får lov til å gå over veien, irriterer meg grenseløst.

Jeg tror ikke de eier grunnskam. De bruker ekstra tid på å komme seg over når de er i sin fulle rett til å krysse gata. For noe tull.

Det er slike som deg som blir påkjørt pga din egen "lovpålagte" arroganse. Se deg for neste gang, for din egen og din families skyld.

Normal folkeskikk er å anerkjenne slike handlinger. På samme måte jeg hilser til biler som stopper for meg der veien er trang, selv om hinderet er på deres side og de dermed er lovpålagt å stoppe ;)

On topic: så har jeg lagt merke til dette selv. At det har noe med "grunnskam" å gjøre er dog heller tvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hofmann

Altså kan vi så langt konkludere med at ikke bare mangler kvinner grunnskam (på gruppenivå, vel å merke), men de er faktisk også (som gruppe) allergiske mot selve ordet "grunnskam". "Grunnskam" har med andre ord den samme effekten på kvinner som det ordet "it" har på The Knights of Ni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Drama Queen

Altså kan vi så langt konkludere med at ikke bare mangler kvinner grunnskam (på gruppenivå, vel å merke), men de er faktisk også (som gruppe) allergiske mot selve ordet "grunnskam". "Grunnskam" har med andre ord den samme effekten på kvinner som det ordet "it" har på The Knights of Ni.

Gi meg definisjonen på ordet grunnskam. Gjerne hentet fra en online ordbok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men du har virkelig ikke sett mønsteret i "trege-fotgjengere", jeg irriterer meg faktisk grønn over det samme; mennesker som slentrer saaaakte over veien, faktisk unaturlig sakte. Disse menneskene er som regel eldgamle (da har de sine naturlige årsaker, og de har ofte "unnskyld at jeg er til minen"). Noen holder på med mobilen, disse enser ikke verden rundt seg uansett hvilken situasjon de er opp i (disse er de tregeste, jeg har i noen tilfeller ruset bilen). Og til slutt, de småchubby slaskene som bare generelt er trege. Sistenevnte gruppe er super irriterende, man skulle nesten tro de saknet farten ned over veien med vilje, i tillegg gjesper de gjerne på veien over for å understreke latheten og tregheten sin.

Anonymous poster hash: cba63...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente noe tidligere i dag, men det viste seg at jeg bare måtte drite. 

 

 

Ååååh, bra at det ikke var den fryktelige og grufulle grunnskammen du kjente da.  Det er sikkert ikke no godt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså kan vi så langt konkludere med at ikke bare mangler kvinner grunnskam (på gruppenivå, vel å merke), men de er faktisk også (som gruppe) allergiske mot selve ordet "grunnskam". "Grunnskam" har med andre ord den samme effekten på kvinner som det ordet "it" har på The Knights of Ni.

 

 

Spurte tidligere om jeg burde skamme på grunnen eller grunne på skammen?  Fikk ikke noe svar, er litt usikker.  Hva mener du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...