Gå til innhold

Ingen her inne som bryr seg om børskrakket om dagen vel?


FreeLife

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så.. hvilke konsekvenser kan dette ha for oss som nylignhar kjøpt bolig? Sitter på en til 2.3 mill i storby som jeg kjøpte for 1 år siden, så det blir ikke aktuelt å selge igjen allerede nå.

Generelt sett noen tips til hva man bør gjøre nå? Hva kan i verste fall skje?

Anonymous poster hash: fea3d...416

 

I verste fall kan boligprisene kollapse fullstendig. Vi er en oljetung nasjon, og Johan Sverdrup feltet som er norges "redning" er ikke lønnsomt fra og med i dag tror jeg..(oljepris på ca 44 for å være break even) så de 30k oljejobbene som har forsvunnet i år er antakelig bare en sped begynnelse. Da vil boligmarkedet komme etter. 

 

Vil du ha mer inngående tips så får du sende meg en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at jeg ikke bryr meg om det som her feilaktig fremstilles som et krakk - det er heller det at jeg ikke tror det kommer noen fruktbar diskusjon om slikt her inne.

Anonymous poster hash: 79a5e...587

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at jeg ikke bryr meg om det som her feilaktig fremstilles som et krakk - det er heller det at jeg ikke tror det kommer noen fruktbar diskusjon om slikt her inne.

Anonymous poster hash: 79a5e...587

I alle fall ikke når trådstarter har en passiv/agressiv og nedlatende tone allerede fra starten, som hindrer en konstruktiv debatt.

Anonymous poster hash: e31b1...db6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at jeg ikke bryr meg om det som her feilaktig fremstilles som et krakk - det er heller det at jeg ikke tror det kommer noen fruktbar diskusjon om slikt her inne.

Anonymous poster hash: 79a5e...587

 

neida..ned 4,1% i dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags aksjer er det du snakker om? Hvilke aksjer har gått ned? Hvor har du kjøpt dine +9,15% aksjer?

Anonymous poster hash: 49052...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags aksjer er det du snakker om? Hvilke aksjer har gått ned? Hvor har du kjøpt dine +9,15% aksjer?

Anonymous poster hash: 49052...a50

 

Xact bear 

Nettmegler...?Helt standard kjøpt :)

 

Alle aksjer på OSE har gått ned. OSE er ned 5%!

Endret av FreeLife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg. Opprettet en tråd 1.juli som prøver å ta for seg noe av det som skjer i verden i disse tider og har pågått en stund. 

 

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=950587&page=1 

Du kan jo skumme igjennom og kommentere. Jeg oppdaterer litt underveis ettersom ting utvikler seg. Trenden har vært i en god tid og vil bare fortsette i negativ retning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så akjsene har gått ned 5%, og du snakker om et krakk? Var nede i 30,40 og 50% ved forrig krakk (2008/2011), så skjønner ikke hvorfor vi skal bli veldig bekymret av det der? 5% er jo ingenting når det kommer til enkeltaksjer. Er helt vanlig.

Anonymous poster hash: 49052...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så akjsene har gått ned 5%, og du snakker om et krakk? Var nede i 30,40 og 50% ved forrig krakk (2008/2011), så skjønner ikke hvorfor vi skal bli veldig bekymret av det der? 5% er jo ingenting når det kommer til enkeltaksjer. Er helt vanlig.

Anonymous poster hash: 49052...a50

Ting skjer ikke nødvendigvis over natten. Hang Seng Indeksen er ned 25% siste 3 mnd. 

Endret av debattanten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg. Verdien på aksjene våres har tapt seg med rundt 200 000kr på et år.

I tillegg er inntekten vår betraktelig påvirket pga dårlige tider i oljebransjen.

Men ingen krise, vi har flere bein å stå på, men det er selvfølgelig kjipt når både formue og inntekt stuper

Anonymous poster hash: e5de5...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så akjsene har gått ned 5%, og du snakker om et krakk? Var nede i 30,40 og 50% ved forrig krakk (2008/2011), så skjønner ikke hvorfor vi skal bli veldig bekymret av det der? 5% er jo ingenting når det kommer til enkeltaksjer. Er helt vanlig.

Anonymous poster hash: 49052...a50

 

Det er ikke helt vanlig at oslo børs (OSE) er ned 5,25% på en dag :)

 

Sjekk ut ting før du uttaler deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ting skjer ikke nødvendigvis over natten. Hang Seng Indeksen er ned 25% siste 3 mnd. 

 

Oslo er ned snart 15% siste mnd..begynner å likne på krakktilstander. Oljen har krakket. 

 

Dette just might be the big one :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg. Opprettet en tråd 1.juli som prøver å ta for seg noe av det som skjer i verden i disse tider og har pågått en stund. 

 

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=950587&page=1 

Du kan jo skumme igjennom og kommentere. Jeg oppdaterer litt underveis ettersom ting utvikler seg. Trenden har vært i en god tid og vil bare fortsette i negativ retning. 

 

Skal sjekke ut..thanks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Javel, det går ned, men så går det jo opp igjen. Børsen går jo ikke konkurs. Ved å beholde aksjene sine der nå, vil man få større avkastning når akjsene går opp igjen, enn hvis man nå selger og kjøper seg inn igjen på et senere tidspunkt.

Anonymous poster hash: 49052...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-6,40% 

dette er enormt.

 

Største fall siden det største fallet under finanskrisen

Endret av FreeLife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-5,91% nå. Ordnet seg dette :-)

Anonymous poster hash: 49052...a50

 

Er nok ikke så enkelet :)

 

6,25 nå ;)

 

Uansett skal nok OSE ned resten av uka også. Blir spennedne dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...