Gå til innhold

Har menn bryster? Splittet fra Greit å gå toppløs rett ved stranda?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Dette er helt feil. Fosteret har et genetisk kjønn i det øyeblikket befruktningen har funnet sted. Anatomisk kjønn utvikles senere, men kjønnet er bestemt fra det øyeblikket sædcellen og eggcellen smelter sammen.

   

Du blander, sauser og kverulerer. Dessuten unngår du å kommentere noen ganske konkrete spørsmål. Les litt evolusjonsbiologi.Anonymous poster hash: ef773...f8c

Mennesket er i konstant "brunst" fordi vi kun får som regel et barn om gangen som tar lang tid å fostre opp. Vi blir forelsket fordi barnet trenger flere omsorgspersoner. Var det det du ville frem til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og der ligger problemet. Det er seksualisert pga menn. Jeg synes ikke to kvinnebryst er sexy overhodet. Det er kun to fettklumper med brystvev som henger der. En godt trent mann derimot synes jeg er sexy. Men ingen bryr seg om kvinner blir seksuelt opphissede, kun menn.

Er jo ikke rart menn tenner på det da. Er jo også erogene soner og menn vet det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg mener disse forskjellene er det som gjør at kvinner har bryster mens menn ikke. Menn har gjerne forstadiet til bryster men thats it. Klart de får bryster om de starter å ta kvinnelige kjønnshormoner men en helt vanlig mann har ikke bryster

  

Det er ikke noe du mener, det er et faktum. Men det interessante er at utgangspunktet er nøyaktig det samme vevet, og både og manne- og kvinnekroppen produserer de hormonene og vekstfaktorene som skal til for å skape et kvinnebryst. Den eneste forskjellen er hvordan hormonbalansen reguleres genetisk, og dette kan under gitte omstendigheter endre seg.

og der ligger problemet. Det er seksualisert pga menn. Jeg synes ikke to kvinnebryst er sexy overhodet. Det er kun to fettklumper med brystvev som henger der. En godt trent mann derimot synes jeg er sexy. Men ingen bryr seg om kvinner blir seksuelt opphissede, kun menn.

Det er en hersketeknikk å påstå at ingen bryr seg om det. Blank løgn rett og slett.

Jeg kan dessuten bli opphisset av en pen kvinnemage, og den er det tydeligvis ingen restriksjoner på å vise frem, til tross for at det ikke er sosialt akseptabelt for menn å gå med bar mage. Slutt å skape problemer som ikke er der.

Anonymous poster hash: ef773...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesket er i konstant "brunst" fordi vi kun får som regel et barn om gangen som tar lang tid å fostre opp. Vi blir forelsket fordi barnet trenger flere omsorgspersoner. Var det det du ville frem til?

Nei - jeg vil vite hvorfor menneskehunner har oppsvulmede bryster også når de ikke ammer. Det ser man nemlig ikke i dyreriket. Hva er grunnen til det, tror du?

Anonymous poster hash: ef773...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe du mener, det er et faktum. Men det interessante er at utgangspunktet er nøyaktig det samme vevet, og både og manne- og kvinnekroppen produserer de hormonene og vekstfaktorene som skal til for å skape et kvinnebryst. Den eneste forskjellen er hvordan hormonbalansen reguleres genetisk, og dette kan under gitte omstendigheter endre seg.

Det er en hersketeknikk å påstå at ingen bryr seg om det. Blank løgn rett og slett.

Jeg kan dessuten bli opphisset av en pen kvinnemage, og den er det tydeligvis ingen restriksjoner på å vise frem, til tross for at det ikke er sosialt akseptabelt for menn å gå med bar mage. Slutt å skape problemer som ikke er der.

Anonymous poster hash: ef773...f8c

Men jeg sa jo at de har FORSTADIET til bryster. Betyr ikke at det er bryster. Er jo som å si at en jentunge som ennå ikke har utviklet bryster, har bryster.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg sa jo at de har FORSTADIET til bryster. Betyr ikke at det er bryster. Er jo som å si at en jentunge som ennå ikke har utviklet bryster, har bryster.

Du fikk kanskje ikke med deg den delen av tråden der noen mente at det ikke fantes fysiologiske likheter mellom kvinner og menn i det hele tatt, mens noen på den andre siden hevdet at fettinduserte bryster hos menn. var nøyaktig like kvinnebryster?

Det er samme struktur, men kvinnebrystet er hormonelt proliferert.

Anonymous poster hash: ef773...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du forresten fortelle meg hvorfor mennesket er det eneste pattedyret der hunnen har kronisk oppsvulmede bryster, og som tilfeldigvis også er det eneste som er i permanent brunst?

Kan du forklare meg hvorfor det er slik, og sette det i relasjon til dine betraktninger om mannebryst?

Anonymous poster hash: ef773...f8c

Ehm hallo! Elefanter! De har helt like bryster som oss, hele tiden, både før de får barn, underveis, og etter, blir større når de ammer, men de har pupper hele tiden, ser faktisk helt like ut som menneske pupper. De har to stk pupper som ligger mellom forbena/brystet.

http://imgc.allpostersimages.com/images/P-473-488-90/38/3875/H42JF00Z/posters/michael-nichols-female-elephant-scratching-on-a-termite-mound.jpg

Grunnen til dette er fordi elefantbabyer har lang snabel som står i veien for munnen, men de klarer ikke å bruke snabelen i ung alder. Om elefanten bare hadde hatt patter ville snabelen vært i veien og de hadde ikke kommet til melken, derfor har elefanten pupper, slik at pattene kommer lenger ut fra kroppen. Menneskebabyer har veldig flatt ansikt og lite mellomrom mellom nese og munn, så er teorier om at det derfor er mennesker har utviklet pupper, slik at menneskebabyer dkal få oksygentilførsel mens de ammer. Andre menneskeaper har utviklet lange patter, og for eksempel orangutanger har utvikler en mellomting mellom lange patter og (henge) pupper.

Anonymous poster hash: da2bf...fcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm hallo! Elefanter! De har helt like bryster som oss, hele tiden, både før de får barn, underveis, og etter, blir større når de ammer, men de har pupper hele tiden, ser faktisk helt like ut som menneske pupper. De har to stk pupper som ligger mellom forbena/brystet.http://imgc.allpostersimages.com/images/P-473-488-90/38/3875/H42JF00Z/posters/michael-nichols-female-elephant-scratching-on-a-termite-mound.jpg

Grunnen til dette er fordi elefantbabyer har lang snabel som står i veien for munnen, men de klarer ikke å bruke snabelen i ung alder. Om elefanten bare hadde hatt patter ville snabelen vært i veien og de hadde ikke kommet til melken, derfor har elefanten pupper, slik at pattene kommer lenger ut fra kroppen. Menneskebabyer har veldig flatt ansikt og lite mellomrom mellom nese og munn, så er teorier om at det derfor er mennesker har utviklet pupper, slik at menneskebabyer dkal få oksygentilførsel mens de ammer. Andre menneskeaper har utviklet lange patter, og for eksempel orangutanger har utvikler en mellomting mellom lange patter og (henge) pupper. Anonymous poster hash: da2bf...fcf

Du fant et unntak, ja? Men der var det også en funksjonell begrunnelse. Hos aper, som er funksjonelt like oss, er brystene kun oppsvulmet når de ammer. Det finnes ingen funksjonell begrunnelse for brystene hos mennesker.

Anonymous poster hash: ef773...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fant et unntak, ja? Men der var det også en funksjonell begrunnelse. Hos aper, som er funksjonelt like oss, er brystene kun oppsvulmet når de ammer. Det finnes ingen funksjonell begrunnelse for brystene hos mennesker. Anonymous poster hash: ef773...f8c

Jeg forklarte deg akkurat en mulig teori, og ga deg et eksmepl på en menneskeape, orangutang, som har lignende pupper som oss, bare litt mer hengete!

Og nei, jeg fant ikke et unntak, det er faktisk mulig å ha litt kunnskap lenger en nesetippen sin, spesielt når du bruker den i argumentasjonenen som et eksempel på at mennesker er de eneste med pupper...

(Nå vet jeg egentlig ikke på hvilken side du er på i diskusjonen en gang, men jeg mener hvert fall at kvinner skal dekke til brystene sine, og at det ikke er det samme med en mann i bar overkropp, som med en kvinne i bar overkropp! MEN jeg syntes i grunn ikke noen av kjønnene skal vandre rundt i butikken og slikt i bar overkropp eller bikini

Anonymous poster hash: da2bf...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forklarte deg akkurat en mulig teori, og ga deg et eksmepl på en menneskeape, orangutang, som har lignende pupper som oss, bare litt mer hengete!

Og nei, jeg fant ikke et unntak, det er faktisk mulig å ha litt kunnskap lenger en nesetippen sin, spesielt når du bruker den i argumentasjonenen som et eksempel på at mennesker er de eneste med pupper...

(Nå vet jeg egentlig ikke på hvilken side du er på i diskusjonen en gang, men jeg mener hvert fall at kvinner skal dekke til brystene sine, og at det ikke er det samme med en mann i bar overkropp, som med en kvinne i bar overkropp! MEN jeg syntes i grunn ikke noen av kjønnene skal vandre rundt i butikken og slikt i bar overkropp eller bikiniAnonymous poster hash: da2bf...fcf

du er fortsatt langt unna konsensus i fagmiljøene. Forøvrig synes jeg du har hengt deg alt for mye opp i ett aspekt i en ellers kompleks sammenheng. Dette er litt for dumt.

Anonymous poster hash: ef773...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har ikke pupper. 

Jo det har vi, vi har brystvorter

Anonymous poster hash: 88121...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk kan ha løshud, være overvekitge, ha et hormonproblem.  De har fremdeles ikke bryster. 

Jeg håper virkelig at du tuller nå...

 

Alle som har sett en bar mannekropp vet at de har bryster.....

Anonymous poster hash: 88121...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg håper virkelig at du tuller nå...

 

Alle som har sett en bar mannekropp vet at de har bryster.....

Anonymous poster hash: 88121...535

 

 

 

Nei, vet at dere misunner oss denne attributten, men dessverre så har dere ikke bryster. Det hjelper ikke å skrive det 100 ganger. Dere har IKKE pupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vet at dere misunner oss denne attributten, men dessverre så har dere ikke bryster. Det hjelper ikke å skrive det 100 ganger. Dere har IKKE pupper!

Lurer på hva som er denne hemmelige definisjonen du har på hva bryster er? Opplys oss andre vær så snill.

Så vidt jeg vet består er bryst av melkekjertler (brystkjertler), fettvev, bindevev og brystvorten, og jammen har ikke menn alle disse tingene også!

Anonymous poster hash: 626d8...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet med verken kvinnelige eller mannlige "pupper". Nettopp komt hjem fra Mallorca, og sånn ca. alle var toppløse, både menn og kvinner. En bikinitopp skjuler uansett ikke all verdens.Jeg så noen relativt heftige manboobs, uten at jeg tenkte at dette var verken turn-on eller turn-off. Kropp er kropp. Synes det er mer trist at noen føler for å dekke seg til med varme klær når temperaturen er 40 celsius. 



Anonymous poster hash: 0b5e6...c29
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

du er fortsatt langt unna konsensus i fagmiljøene. Forøvrig synes jeg du har hengt deg alt for mye opp i ett aspekt i en ellers kompleks sammenheng. Dette er litt for dumt.

Anonymous poster hash: ef773...f8c

Nope, har ikke hengt meg opp i noe. Ville bare fortelle at mennesker ikke er de eneste som har pupper :)

Og jeg syntes i grunn hele denne diskusjonen er tåpelig, er det virkelig så farlig å skulle ha på seg en liten bikini over puppene.

Anonymous poster hash: da2bf...fcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" I følge Oslo politidistrikt kan kvinner bli bøtelagt for blotting dersom de viser nakne bryst i Oslo sentrum."

http://www.vg.no/nyheter/meninger/likestilling/krenker-puppene-mine-deg/a/23494503/

 

Kan ikke se at hun heller legger ved noen kilde, men greit nok. Det er altså mulighet for at en kvinne blir bøtelagt om hun blotter puppene i oslo sentrum. Det virker da naturlig å anta at en mann i stringbikini risikerer samme reaksjon? 

 

pupper er opphissende fordi det er "forbudt". Det er fordi det gjemmes vekk. Hadde pupper vært normalt å vise frem hadde ikke menn reagert så sterkt på det heller.

 

Det tviler jeg på at er hele bildet. At det å gjemme noe vekk alene skulle gjøre noe seksuelt opphissende virker lite logisk. I såfall skulle man tro at enhver mann ville synes at andre menns penis var skikkelige godsaker, gitt at menn skjeldent viser frem penis til andre menn. 

 

Men om argumentet for å ikke vise bryster er at MENN blir seksuelt opphisset, så burde ikke godt trente gutter/menn vise seg i bar overkropp i tilfelle homofile MENN blir tiltrukket. Det er visst helt greit at kvinner blir seksuelt opphisset og kjører av veien når en veltrent ung mann jogger forbi. Men om en MANN kjører av veien pga halvnaken dame, ja da blir det ramaskrik.

 

Jeg tror ikke hovedargumentet er at menn ikke skal bli opphisset, men at det handler om sømmelighet og hva som er greit i det offentlige rom. For ordens skyld vil jeg påstå at en mann som går i baris i oslo sentrum vil bli sett temmelig dumt på han også. 

 

Et godt eksempel er de muslimske landene hvor de er vant med at damene er helt tildekket. Går dama plutselig i vestlige klær så klikker det for mannfolka. Fordi det er "forbudt" og ellers gjemmes vekk.

Det er diskriminering. Pupper brukes ikke for sex. At noen sammenligner pupper og penis her i tråden blir bare for dumt

 

For all del. Jeg synes godt vi kan innføre et regelverk der bar overkropp for kvinner er lovlig, selv om jeg tviler sterkt på at det vil utgjøre nevneverdig forskjell. Det er per i dag lite sanksjonering mot kvinner som går toppløse, og kvinner som ønsker å gå i Oslo sentrum og blotte puppene er antagelig i et veldig lite mindretall. Det vil med andre ord kun medføre at en bitteliten klikk med feminister vil juble over nok en "kamp" vunnet, mens resten av oss slipper mer gnål om akkurat denne saken. Vinn vinn. 

 

At det vil endre vårt syn på pupper tviler jeg på. Alt for få kvinner kommer til å gjøre det, og de som gjør det er nok ikke kvinner hvis pupper er så interessante for menn i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi diskuterer den grusomme urettferdigheten kvinner i Norge opplever på brystfronten kan det være greit å tenke litt godt over hvor godt vi egentlig har det:

 

http://www.dagbladet.no/2015/08/30/nyheter/utenriks/india/voldtekt/40865736/

 

To søstre (15 og 23) er dømt til gruppe­voldtekt etter at broren deres stakk av med en gift kvinne

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...