Gå til innhold

Jeg er i mot ekteskap mellom homofile


Gjest Balian de Ibelin

Anbefalte innlegg

Jeg mener at konseptet ekteskap eksisterer, og dermed bør folk som ønsker å inngå ekteskap ha friheten til å gjøre det.

 

Uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett hva? 

 

Bør det ikke være noen vilkår for å kunne gifte seg? Skal f.eks. mindreårige kunne gifte seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør det ikke være noen vilkår for å kunne gifte seg? Skal f.eks. mindreårige kunne gifte seg?

 

Nei, mindreårige bør ikke kunne gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for ekteskap, men i mot at samboerskap likestilles ekteskapet.

 

Når vi har to samlivsformer med like rettigheter og plikter faller valgfriheten bort.



Anonymous poster hash: 47e10...671
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lipgloss

Fordi jeg mener at ekteskap er utdatert og noe man ikke har beov for i et moderne samfunn

 

Har da aldrig vært datostempling på ekteskap,ekteskap er en symbolsk og vakker ting,og har ingenting med å være utdatert,høres ut som du har hørt noe du syns var kult og vil si det videre

 

Kanskje det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Og jeg er imot at homofile gifter seg idet heletatt. Heterofile kan godt gifte seg, de. Men giftemål er religiøst, og f.eks kristendommen og bibelen er imot at to av samme kjønn gifter seg.

Så får de heller leve i samboerskap og skape sin egen form for "jeg elsker deg"-seremoni. Bryr meg ikke. Men de kan ikke endre bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som jeg er i mot ekteskap mellom heterofile og alle andre former for ekteskap som måtte eksistere.

Ok.

Du skal slippe å gifte deg. Er det ikke supert?

 

Så kan de som vil det gifte seg med den de måtte ønske. Og skille seg igjen. Og så videre. Vidunderlige frie samfunn. :nigo:

 

Nå har ikke jeg sterke meninger verken for eller mot ekteskap, men all den tid man får flere rettigheter som par når man er gift kontra når man ikke er det, så er det ikke nødvendigvis en "frihet til å velge" nå heller.

Anonymous poster hash: ef738...00a

All den tid ingen tvinger deg er du fri til å velge. Frihet til egne valg medfører på ingen måte at valgene dine ikke har konsekvenser. Alle valg har det. Valgte du å bli sykepleier heller enn økonom bytett du komfortabel arbeidstid og lav risiko med et yrke du liker. Valgte du å få barn tidlig ga du glipp på økonomisk frihet i 3-5 år. Valgte du å studere mistet du 3-8 år i inntekt. Sånn er det bare.

 

Frihet innebærer faktisk en ØKT aksept for konsekvenser i forhold til ikke-frihet. For har du et valg så har det en konsekvens. Folk ser ut til å ha veldig vanskelig for å akseptere at det norske sammfunns ekstreme valgfrihet innebærer at absolutt alt som går galt utenom genetisk sykdom er vår egen feil. Faktisk er dette enkle, lettfattelige faktum grunn for den ekstremt høye depresjonsraten vi ser. Folk takler ikke å selv ha skylda.

Anonymous poster hash: d9194...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for at homofile skal kunne gifte seg, men jeg er imot at to av samme kjønn skal kunne gifte seg med hverandre akkurat som jeg er for at pedofile skal kunne gifte seg, men jeg er imot at voksne skal kunne gifte seg med barn

Hvorfor skal en homofil gidde å gifte seg med en av motsatt kjønn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er imot at homofile gifter seg idet heletatt. Heterofile kan godt gifte seg, de. Men giftemål er religiøst, og f.eks kristendommen og bibelen er imot at to av samme kjønn gifter seg.

Så får de heller leve i samboerskap og skape sin egen form for "jeg elsker deg"-seremoni. Bryr meg ikke. Men de kan ikke endre bibelen.

Ekteskap har eksistert siden tidenes morgen, Badebuksa. Vikinger før år 1000 giftet seg også. De var like lite kristne som meg. Det er ikke kirken som religiøs enhet som har interesse i giftemål (hvorfor skulle de det?) men kirken som sosial og økonomisk enhet. En familie bestående av 2 voksne+ barn var mindre troende til å behøve økonomisk eller sosial hjelp fra den digre organisasjonen as kirken. Som faktisk var forløperen til velferdsstaten vi har i dag. Så tommelopp for praktisk tankegang.

 

Men ikke gå rundt å tro at giftemål er religiøst. Det er ren praktisk samfunnsplanlegging.

Anonymous poster hash: d9194...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott at homofile får gifte seg. Selv biskopen i hjembyen min skrev et leserinnlegg om det i avisen, han fant andre vers i bibelen enn det badebuksa prater om. Å han var positiv fordi man faktisk ikke kan velge hvem man elsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør det ikke være noen vilkår for å kunne gifte seg? Skal f.eks. mindreårige kunne gifte seg?

Mindreårige har per dags dato ikke lov til å gifte seg uten foresattes underskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg er imot at homofile gifter seg idet heletatt. Heterofile kan godt gifte seg, de. Men giftemål er religiøst, og f.eks kristendommen og bibelen er imot at to av samme kjønn gifter seg.

Så får de heller leve i samboerskap og skape sin egen form for "jeg elsker deg"-seremoni. Bryr meg ikke. Men de kan ikke endre bibelen.

Vel, du bryr deg tydeligvis da du er imot homofilt ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være helt greit å være i mot ekteskap generelt sett. Hadde vi hatt gode nok lovreguleres vedrørende samboerskap tror jeg flere ville valgt å gifte seg i det hele tatt: om det er borgerlig eller religiøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være helt greit å være i mot ekteskap generelt sett. Hadde vi hatt gode nok lovreguleres vedrørende samboerskap tror jeg flere ville valgt å gifte seg i det hele tatt: om det er borgerlig eller religiøst.

Hah tror du de fleste kvinner hadde gitt faen i å være prinsesse for en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes vi lesbiske og homofile bør få gifte oss på lik linje med heterofile!

Anonymous poster hash: ffa69...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Hah tror du de fleste kvinner hadde gitt faen i å være prinsesse for en dag?

 

Det er bare 2 måter en kvinne kan bli en prinsesse

 

1- hun gifter seg med en prins

 

2- hennes foreldre er Konge og Dronning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Jeg synes vi lesbiske og homofile bør få gifte oss på lik linje med heterofile!

Anonymous poster hash: ffa69...b23

 

Vel så lenge man lar heterofile gifte seg er det jo rettferidg at man lar lesbiske og homofile få gifte seg.

 

Men jeg er uansett i mot alle former for ektskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare 2 måter en kvinne kan bli en prinsesse

1- hun gifter seg med en prins

2- hennes foreldre er Konge og Dronning

Åh flisespikkeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...