Gå til innhold

Greit å gå toppløs rett ved stranda?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Menn gjør det jo, så hvorfor kan ikke damer gjøre det? Likestilling! :regler:

Anonymous poster hash: 9e467...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Akkurat som det er dårlig folkeskikk  , eller at kvinner går på butikken i bikini.

Anonymous poster hash: 995b7...f3c

 

 

 

Å gå i kiosken eller butikken i bikini kan vel ikke være så ille?

Anonymous poster hash: c33a0...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som jobber i kiosken har ikke nødvendigvis lyst til å bli utsatt for synet av andres blottede bryster. 

 

Seriøst, hadde du syntes det var ok om folk kom bort til deg på jobb i baris?



Anonymous poster hash: 3bf9f...7fb
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Menn gjør det jo, så hvorfor kan ikke damer gjøre det? Likestilling! :regler:

Anonymous poster hash: 9e467...c0c

 

Jeg er uenig i dette

 

jeg synes at bare kvinner skal gå med blottede bryster. Menn kan ha tøy på seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk generelt er for lite frigjorte...Å gå rundt lettkledd,toppløs osv er jo bare naturlig. Vi burde vært mer åpne ang nakenhet og kropp,og heller nyte det isteden for å være "redde" for det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de med stygge lår da? Eller dobbelhake?

De kan jo ta på seg en bukse også da. Dobbelthaker virker ikke støtende på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk generelt er for lite frigjorte...Å gå rundt lettkledd,toppløs osv er jo bare naturlig. Vi burde vært mer åpne ang nakenhet og kropp,og heller nyte det isteden for å være "redde" for det :)

 

 

Nei vi har ingen behov for å være nudister.

Jeg er ikke redd for nakenhet så please slutt med å tillegg følelser vi ikke har vi som ikke ønsker en pupp i kaffekoppen på kafeer eller en penis inn i ræven vår ved køen på rema 1000.

Det finnes nudiststrender, nudist campingplasser etc der folk kan gå og være om de ønsker å være så veldig og forferdelig frigjort.

Jeg er ikke redd verken pupper, ræv eller andre deler på kroppen, finnes ikke redd nakenhet, men vil likevel ikke ha det rundt meg overalt. Det bør i grunn være veldig enkel å respektere.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt off topic, men hva synes dere om å bade toppløs? Det virker som om noen synes det er greit å sole seg toppløs (oppe på stranda), men at det ikke er greit å gå toppløs ut i vannet der det andre også bader?



Anonymous poster hash: 4a7d9...e2c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt folk protestere mot toppløss bading fordi "da blir det brystesvette i vannet og det er så uhygienisk". Som om badedrakt holder tilbake all svette...



Anonymous poster hash: 006da...b41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skandinava var regnet som ganske frigjort i sig tid, nå er vi de mest snerpete:

 

http://www.dagbladet.no/2011/07/02/tema/reise/ferie/undersokelse/17148926/

 

Jeg har vært på bilferie i Syd-Europa og der er den mye vanligere å være toppløs en i Norge.

Hvorfor det har blitt slik er ikke lett å si, men tror det kan ha litt med at vi har fått flere kulturer til Skandinavia.

 

Selv er jeg litt feig, jeg tør ikke ta av meg med mindre jeg er et stykke unna der jeg bor og at jeg ser i alle fall en eller to til som har tatt av seg.

 

 



Anonymous poster hash: 4a7d9...e2c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer forsåvidt, hva er poenget?

Åh, beklager. For meg var det nok så åpenbart, men siden ikke alle tok den:    :ironi:

Anonymous poster hash: 006da...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, det er ulovlig for kvinner i dette landet å gå toppløs. Veldig synd med forskjellsbehandlingen mellom kjønnene.

 

Urettferdig at det er jeg som vil få bot mens kjæresten får gå når vi går like toppløse begge to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er ulovlig for kvinner i dette landet å gå toppløs. Veldig synd med forskjellsbehandlingen mellom kjønnene.

 

Urettferdig at det er jeg som vil få bot mens kjæresten får gå når vi går like toppløse begge to.

 

 

Det er ikke ulovlig for en kvinne å gå toppløs på en strand eller ved en badeplass i Norge.  Går du derimot toppløs inne på Kiwi vil du mest sannsynlig få en advarsel, ikke bot.  

 

Det jeg har vanskeligheter med å skjønne er trangen til å vise fram brystene sine overalt. Hva bunner dette i?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ulovlig for en kvinne å gå toppløs på en strand eller ved en badeplass i Norge.  Går du derimot toppløs inne på Kiwi vil du mest sannsynlig få en advarsel, ikke bot.  

 

Det jeg har vanskeligheter med å skjønne er trangen til å vise fram brystene sine overalt. Hva bunner dette i?

 

Men hvorfor? Er det ikke urettferdig?

Om jeg vil ligge å sole meg i parken med vennene mine, hvorfor skal kun guttene slippe skille og slippe å ha på seg klær i varmen? Om vi ligger på stranden, er det ikke teit at man må kle på seg for å gå på kiosken for å skjule kroppen sin?

 

Vi i Norge sliter allerede nok med at kvinner skammer seg over kroppen sin. At til og med loven sier at deler av kvinnekroppen må skjules, hjelper ikke. Eller at en annen kvinne komme å kjefter på deg fordi du ikke skjuler brystvortene, er heller ikke ok.

 

Jeg føler meg ikke komfortabel toppløs noen steder. Kunne ikke tenkt meg å sole meg toppløs. Det er samfunnet som har gitt meg den blokkeringen, og det synes jeg er synd.

 

Det er ikke snakk om å ha brystene fri, men om rettigheter for kvinner. Det bør være likt for begge kjønn!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men spiller det så stor rolle? De som går i kiosken kommer jo likevel fra stranda eller skal ditt?

Anonymous poster hash: 4084a...b6b

Etikette er stikkordet. Er du i syden slipper du ikke inn på restauranten ved stranda i bare bikini. Da må man kle på seg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...