Gå til innhold

Greit å gå toppløs rett ved stranda?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det OK å gå toppløs fra stranda og opp i en "strand-kiosk" for å handle?

eller å gå opp til bilen for å hente noe? Hvorfor har dette plutselig blitt helt tabu her i Norge?



Anonymous poster hash: 4084a...b6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke vanlig å se.  Det var heller ikke vanlig å se da "alle" gikk toppløse på 80 og 90 tallet. Man kler selvfølgelig på seg når man skal kjøpe is eller gå på en parkeringsplass!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke vanlig å se.  Det var heller ikke vanlig å se da "alle" gikk toppløse på 80 og 90 tallet. Man kler selvfølgelig på seg når man skal kjøpe is eller gå på en parkeringsplass!

 

Men spiller det så stor rolle? De som går i kiosken kommer jo likevel fra stranda eller skal ditt?

Anonymous poster hash: 4084a...b6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men spiller det så stor rolle? De som går i kiosken kommer jo likevel fra stranda eller skal ditt?

Anonymous poster hash: 4084a...b6b

 

 

 

Nei, jøss gå naken i kiosken du. Men forvent deg rare blikk. Hva er problemet med å slenge på seg bikinitoppen eller en singlet?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normal høflighet å ta hensyn til andre mennesker, derfor tar en på seg klær om en skal andre ting. 



Anonymous poster hash: 52876...559
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører alle si "plutselig tabu" men nei det er faktisk lenge siden kvinnfolk sto å brente bh'en på gata toppløs. Å gå toppløs i en butikk eller en kiosk har ikke plutselig blitt tabu, det har alltid vært en sær sak å påtvinge andre sin kropp og nakenhet i settinger der det er fullstendig unaturlig som i en kiosk/butikk osv.

For all del, du får gjøre det du om det er så forferdelig vanskelig å ta på deg en t skjorte/topp men ja folk glor, du vil få rare blikk og det er ikke så rart at folk ser rart på halvnakne kvinner.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jøss gå naken i kiosken du. Men forvent deg rare blikk. Hva er problemet med å slenge på seg bikinitoppen eller en singlet?

 

Det var jo ikke snakk om å gå naken eller inn i en butikk.

 

Jeg gikk til bilen like ved badeplassen for å hente penger og var på veien til en kiosk (av den typen som selger gjennom luka) da jeg traff ei dame som ikke var så veldig blid og som kom med noen gloser. 

Anonymous poster hash: 4084a...b6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det var jo ikke snakk om å gå naken eller inn i en butikk.

 

Jeg gikk til bilen like ved badeplassen for å hente penger og var på veien til en kiosk (av den typen som selger gjennom luka) da jeg traff ei dame som ikke var så veldig blid og som kom med noen gloser. 

Anonymous poster hash: 4084a...b6b

 

 

Ja da burde du kanskje ta det som et hint at slikt ikke er sosialt akseptert, eller la vær å bry deg når folk glor eller kjefter.  Du kan kle på deg så jeg evner ikke å se problemet ditt her?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det var jo ikke snakk om å gå naken eller inn i en butikk.

 

Jeg gikk til bilen like ved badeplassen for å hente penger og var på veien til en kiosk (av den typen som selger gjennom luka) da jeg traff ei dame som ikke var så veldig blid og som kom med noen gloser. 

Anonymous poster hash: 4084a...b6b

 

 

Skjønner henne godt jeg. Jeg soler meg alltid toppløs og gir blanke i hva andre mener om det. Men jeg tar ALLTID på meg bikinitoppen om jeg skal opp fra solsenga eller håndkledet, feks hvis jeg skal bade kler jeg på meg toppen først. Så lenge jeg ligger et fast sted og soler meg så kan folk velge om de vil stirre eller ikke, det er ikke mitt problem. Men å gå rundt og provosere med vilje eller spre puppene rundt omkring slik er bare dårlig folkeskikk. 

 

Akkurat som det er dårlig folkeskikk at menn går på butikken i bar overkropp, eller at kvinner går på butikken i bikini. Helt uhørt å gå toppløs bort fra stranda.

Anonymous poster hash: 995b7...f3c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når jeg som mann gikk til kiosken i g-streng truse så var det masser av folk som drev og glante, og til og med folk som lo og hoiet og ropte til meg.

Uhørt!

Kan ikke en mann være trygg når han går nedover gaten lenger, uten at kvinner skal drive og sjikanere og sextrakassere han på det groveste?



Anonymous poster hash: d0f49...b6f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke vanlig å se.  Det var heller ikke vanlig å se da "alle" gikk toppløse på 80 og 90 tallet. Man kler selvfølgelig på seg når man skal kjøpe is eller gå på en parkeringsplass!

 

Kanskje ikke vanlig den gangen, men tror ikke det hadde blitt noe særlig oppstyr heller.

Anonymous poster hash: 4a7d9...e2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid OK for kvinner og gå toppløse. Og jeg synes det er forkastelig at jeg nesten ALDRI ser det. 

Eller egentlig er det litt ugreit, for det er fort gjort å få ståpenis når man ser duvende pupper på stranda. Det blir jo litt kleint når kone og unger er med og det er masse folk rundt osv. Kanskje svigermor er med..

 

Så dere har jo et ansvar der kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jøss gå naken i kiosken du. Men forvent deg rare blikk. Hva er problemet med å slenge på seg bikinitoppen eller en singlet?

 

Hva med menn med mannepupper? Burde de dekke seg til i kiosken? Jeg synes det er svært mange menn /småbarnsfedre med hengepupper om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ja når jeg som mann gikk til kiosken i g-streng truse så var det masser av folk som drev og glante, og til og med folk som lo og hoiet og ropte til meg.

Uhørt!

Kan ikke en mann være trygg når han går nedover gaten lenger, uten at kvinner skal drive og sjikanere og sextrakassere han på det groveste?

Anonymous poster hash: d0f49...b6f

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med menn med mannepupper? Burde de dekke seg til i kiosken? Jeg synes det er svært mange menn /småbarnsfedre med hengepupper om dagen. 

De kan jo ta på seg en t-skjorte...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo ta på seg en t-skjorte...

 

Hva med de med stygge lår da? Eller dobbelhake?

Endret av Walden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Både soler meg og bader gjerne toppløs, men går ikke i kiosken eller på parkeringsplassen uten å ta på en topp eller noe på overkroppen. Har ikke noe i mot bar overkropp på verken menn eller kvinner der det passer seg og er naturlig, men i andre settinger synes jeg at man kan ta på seg en topp/t-skjorte. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også tenkes at dama som kjeftet egentlig er sjalu?

 

Oh, please!  :glare:

Anonymous poster hash: cf268...792

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oh, please!  :glare:

Anonymous poster hash: cf268...792

 

 

Hvorfor er det så rart, kvinner er ofte veldig kritiske til hverandre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...