Gå til innhold

Folk som leser bøker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er de alle nerder ?



Anonymous poster hash: 5c0f2...f5e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Motspørsmål: Folk som ikke leser bøker, er de kunnskapsløse idioter?

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi er folk som har et liv.



Anonymous poster hash: 5c0f2...f5e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. ;)

Nei vet ikke? Kommer vel an på hvordan man definerer en nerd, og hva personen leser.

Leser BARE fantasy, så er man kanskje litt fantasy-nerd? Men er man nerd om man i dette tilfellet kun leser fantasy bøker, men aldri kjøper tingene rundt, kler seg ut i rollespill, etc? Altså lever helt normalt ellers, men andre interesser, jobb osv.

Jeg leser masse, men tror ikke noen oppfatter meg som nerd. Liker mange ulike bøker, lytter på musikk av ulik slag, går på konserter, jobber med helt andre ting, kler meg helt vanlig. Er keg nerd da, bare fordi jeg liker og lese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. ;)

Nei vet ikke? Kommer vel an på hvordan man definerer en nerd, og hva personen leser.

Leser BARE fantasy, så er man kanskje litt fantasy-nerd? Men er man nerd om man i dette tilfellet kun leser fantasy bøker, men aldri kjøper tingene rundt, kler seg ut i rollespill, etc? Altså lever helt normalt ellers, men andre interesser, jobb osv.

Jeg leser masse, men tror ikke noen oppfatter meg som nerd. Liker mange ulike bøker, lytter på musikk av ulik slag, går på konserter, jobber med helt andre ting, kler meg helt vanlig. Er keg nerd da, bare fordi jeg liker og lese?

Jeg har en stor glede i Star Trek, og Sci fi, noe som får meg til å slappe av og koble ut en ansvarsfull stilling med alt det tilsier.

Bøker nyter jeg ukentlig, kaster meg over alt fra nevnte sjanger til historiske epos.

Det jeg mener skiller en balangsert naturlig leser og en nerd, er at nerden ikke alltid evner slippe seg fra det teoretiske, og av og til blir litt lenge i en indre sirkel av fantasi, eller studiestoff. Noe som ofte kan reflekteres utad i kontakt med andre. Litt introverte av seg.

Finner det nerdete litt søtt og av og til sjarmerende, så lenge man har en nogelunde forsøkt utadvendt tilnærming til livet omkring seg.

Også møtt endel slike som virker totalt opphengt i sine bøker, både studenter og fantasigeeks, det vil jeg ikke kalle nerdete men , men mer som en total livsflukt, enn en hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei vi er folk som har et liv.

Anonymous poster hash: 5c0f2...f5e

Hva gjør folk som har "et liv" ?

Anonymous poster hash: 667cf...7cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns folk som leser bøker er mer reflekterte og opplyste enn andre mennesker.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi er folk som har et liv.

Anonymous poster hash: 5c0f2...f5e

Genialt Egon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel hva din definisjon på en nerd er.

Men det største fellestrekket blant de som leser skjønnlitteratur er at de har god evne til å fantasere.



Anonymous poster hash: b82a7...8ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Man trenger ikke bøker, så lenge man har en logisk sans"



Anonymous poster hash: c7142...d2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser ikke de fleste mennesker bøker i Norge i dag?

Leser faglitteratur, skjønnlitteratur og biografier. Krim er jeg ikke glad i, nok skitt i virkeligheten.



Anonymous poster hash: b39bd...de9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en stor glede i Star Trek, og Sci fi, noe som får meg til å slappe av og koble ut en ansvarsfull stilling med alt det tilsier.

Bøker nyter jeg ukentlig, kaster meg over alt fra nevnte sjanger til historiske epos.

Det jeg mener skiller en balangsert naturlig leser og en nerd, er at nerden ikke alltid evner slippe seg fra det teoretiske, og av og til blir litt lenge i en indre sirkel av fantasi, eller studiestoff. Noe som ofte kan reflekteres utad i kontakt med andre. Litt introverte av seg.

Finner det nerdete litt søtt og av og til sjarmerende, så lenge man har en nogelunde forsøkt utadvendt tilnærming til livet omkring seg.

Også møtt endel slike som virker totalt opphengt i sine bøker, både studenter og fantasigeeks, det vil jeg ikke kalle nerdete men , men mer som en total livsflukt, enn en hobby.

Enig med den. Jeg liker selv å lese bøker, og er veldig glad i fantasy, både filmer pg spill og sånt. Men man er litt nerdete om en til enhver tid skal bable om disse fantasihistoriene. Moro å diskutere litteratur iblant, men ikke konstant :P

Anonymous poster hash: 329eb...280

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Man trenger ikke bøker, så lenge man har en logisk sans"

Anonymous poster hash: c7142...d2d

:rolleyes:

Anonymous poster hash: 57063...1b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg kan definere meg som en nerd utifra hva jeg har lest her. Jeg har ved flere anledninger vært utkledd som hobbit. Syns det virker helt normalt, jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

 A reader lives a thousand lives before he dies.
 A man who never reads, lives only one.

 



Anonymous poster hash: f44d3...e03
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

 

 "Man trenger ikke bøker, så lenge man har en logisk sans"

Anonymous poster hash: c7142...d2d

 

 

En mann som ikke leser bøker. Vil aldr lære seg logisk sans.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som leser bøker, av det rette slaget, er mer intelligente enn de som ikke gidder åpne en bok.



Anonymous poster hash: ad0b0...92d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det før. Inntil jeg selv fant ut hvor deilig det er å fylle tiden sin med en god bok, enten til underholdning eller lærdom. Det er også deilig å f-eks ta med seg på fly, stranda eller lignende å bare late som man leser for at ingen skal forstyrre og snakke til deg.



Anonymous poster hash: 3089f...c42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...