Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

ja tida får veldig fort! Snuppa her blir snart 11 mnd :)Men jeg gleder meg litt til ho begynner å bli litt større og ikke minst å gå. For da kan hun hamle litt mer opp med storebror... Men det er full rulle for det meste. Bortsett fra at hun har hatt sin første omgangssyke.. så begge to har vært syke i en uke. Ikke noe morro, men nå er vi på bedringens vei.. Stakkars far som har vært hjemme..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei damer!

Hvordan går det med dere og minimenneskene?:)

Er de fleste tilbake i jobb - eller ventes det på august og barnehageplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Citrus! Så hyggelig å høre fra deg her inne, vi andre (de fleste iallefall) har jo litt kontakt på Facebook.

Her er det full rulle, tassen løper rundt og "skravler" dagen lang med pappaen sin, mens det er full rulle på jobb for meg.

Jeg gruet meg veldig til å begynne å jobbe, men det har gått veldig bra! Faktisk må jeg innrømme at det har vært veldig deilig å komme seg litt ut av hjemmet på egenhånd :)

Alt bra med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg er sykemeldt fra studiene og vagger rundt i ca samme tempo som vesla til tider :fnise:

Men det er full rulle, i dag har hun faktisk gått mer enn krabbet! Og skravla går, selv om vi ikke skjønner bæret :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :vinke: Her går det bare fint! Lillejenta koser seg hjemme med pappaen sin, og jeg har vært tilbake på jobb siden 3. mars. Jeg syns det har gått fint å komme tilbake på jobb, men jeg savner jo vesla når jeg er borte fra henne så mye. Men da er det ekstra fint å komme hjem! :jepp: Hvordan går det med dere, Citrus?

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Alt står bra til her. Vesla fant ut at det var mulig å gå uten støtte for noen månder siden og nå vil hun ikke gjøre annet, men hun er veldig rolig og kan underholde segselv med det meste - bøker er veldig populært, særlig de med tynne ark. Ellers har ting begynt å ordne seg litt for oss her i ny by. Vesla har fått barnehageplass i ønsket barnehage. Og jeg, som har måttet være hjemme med vesla pga den litt vanskelige situasjonen hvor gubben jobber turnus og manglende barnehageplass, skal i JOBBINTERVJU i morgen :bolledeig: Krysser alt som kan krysses for at jeg får den jobben for nå begynner det å tære på sparekontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morro å høre hvordan det går med alle:)

Vi er begge tilbake i jobb og lillesøster er i barnehage. Det går veldig fint og hun storkoser seg. Ellers så går hun også, og hun er er jo så stolt av seg selv på grunn av det:) Hun og storebror er jo verdens beste venner og koser og ler for det meste. Men han blir også lei av at hun tar lekene hans.

Ellers så har hun vært litt styrete om natta, men bedrer seg nå.

Er du gravid igjen Tekola?

Endret av Smørblomst82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Så gøy å høre at de trives i barnehage! Håper veldig på å få plass til høsten. Turte ikke søke før jeg visste hvilken kommune vi flytter til. Men nå står vi på venteliste i hvert fall.

Ja, 29 uker på vei i dag faktisk! Lillebror ventes i begynnelsen av august, det blir 15 mnd mellom dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så morro da:) er jo 17 mnd mellom mine og det er helt perfekt. Litt slitsomt innimellom, men masssse kos:)

Lykke til videre de siste ukene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Så kjekt å høre! :hoppe:

Takk! Vi er på flyttefot om bare et par uker, så det skal bli spennende. Men jeg gleder meg veldig til å komme nærmere familie!

Og vesla foretrekker nå helt klart å gå, i hvert fall innendørs. Om hun skal en lengre distanse og er på gulvet, krabber hun bort til noe, heiser seg opp og går dit hun skal! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra dere:) Her er alt veldig bra:) Vesla har hatt dagmamma i 3 mnd og det er supert:) Bhg fra august. Går, skravler og klatrer! Over alt! Morsomt nå når hun kan formidle så mye, og ikke minst forstå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Istedet for å skrive ferdig en hjemmeeksamen som skal inn i morgen har jeg lest meg gjennom halve tråden vår :fnise: Fikks innsykt flashbacks og savner babytiden helt akutt. Må.bli.gravid.nå :ler:

Håper dere alle har det bare finfint! :)

Hilsen Little Princess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Annonse

Dumpet innpå denne jeg også nå. Kanskje det har noe med prøving på nr 2? Jeg endte opp med å melde meg helt ut av fellesskapet her, det ble litt mye en periode. Satser på at jeg klarer å henge mer med her på KG med neste, når nå det blir ;) Håper alle har det bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Vi koser oss veldig med en megasta og viljesterk toåring og en snart-ettåring som henger med så godt han kan!

Hva tenker dere andre her angående smokke- og bleieslutt? Vi føler at det kanskje begynner å være noe vi bør tenke på, men tror ikke snuppa er helt klar enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Her er hverdagen hektisk med to små  :laugh:

 

Vi koser oss veldig med en megasta og viljesterk toåring og en snart-ettåring som henger med så godt han kan!

Hva tenker dere andre her angående smokke- og bleieslutt? Vi føler at det kanskje begynner å være noe vi bør tenke på, men tror ikke snuppa er helt klar enda.

 

Smokkeslutt har egentlig ikke vært en problemstilling hos oss, annet enn at frøkna nå stjeler smokkene til lillesøster når hun er sliten og vil slappe av. Så bleieslutt, vi har begynt, men har ikke gått maks inn for det enda... jeg er lat og lei av klesvask. Men hva menes med å være klar for å slutte med bleie? 

 

Min tanke er vel egentlig at de må få oppleve hvordan det er å tisse/bæsje seg ut. Hadde det ikke vært for dette kunne nok frøkna bestemt seg for at hun kunne gått med bleie til hun begynte på skola. Vi har derfor latt henne få vandre naken rundt når vi er hjemme. I begynnelsen gikk hun rundt og småskvettet overalt, men plutselig en dag begynte hun å holde seg. Nå har hun tisset i do flere ganger og sagt fra at hun må tisse en gang. Jeg tror nesten at de må gjøres klare, rett og slett bli gjort oppmerksomme på kroppens funksjoner  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var det jeg fryktet.... :ler: Men, ja, du har nok et poeng! Har hørt folk proklamere stolt at de lot barnet tisse i buksa og så sitte med den på en stund før det fikk skifte og på den måten "lærte dem" at det ikke var så lurt. Men jeg kjenner jeg kvier meg veldig for det, altså!

 

Har dere brukt potte eller gått rett på toalettet? Med eller uten doring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynte vi med at han fikk gå uten bleie på ettermiddagen og i helgene. Tok ikke mer en to uker før han var klar for å slutte. Dette er nå fire måneder siden. Vi har fortsatt bleie om natten da.

Hender ennå det er noen uhell, men da som regel i forbindelse med at han gjør noe som er så kjekt at han ikke gidder gå på do.

Smokkeslutt stresser jeg ikke med. Han bruker den kun om kvelden. Så fort han faller i søvn detter smokken ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynte vi med at han fikk gå uten bleie på ettermiddagen og i helgene. Tok ikke mer en to uker før han var klar for å slutte. Dette er nå fire måneder siden. Vi har fortsatt bleie om natten da.

Samme som vi gjorde det :) vi begynte å gå uten bleie hjemme og når vi skulle kjappe turer ut, til dit vi visste det fantes et toalett osv. Så frøken A var vel tørr i april en gang tror jeg :) Barnehagen var ikke like behjelpelige med bleieslutten da, så vi fikk ikke kutte ut bleie der før i juni.

Fortsatt bleie om natten da :)

Hvordan er livet med to tette Monarabb? :)

Edit: jeg bør vel kanskje ikke spørre kun Monarabb, dere er jo 4 her inne som har fått tette småttiser :fnise: Vi er i mindretall vi som har kun ett barn siden denne terminklubben ble startet i 2012! :fnise:

Endret av Gray
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at det er litt liv i tråden vår igjen! Håper alt er bra med dere! :klem:

Her har vi flyttet to ganger i sommer, en gang til et midlertidig bosted mens vi pusset opp ny bolig, og så inn i ny bolig i august. Og siden det har vært så store forandringer i hverdagen til lillegutt har vi ikke villet begynne med bleieslutt på toppen av det hele.

Men i går dere, da nådde vi en milepæl i heimen, for da tisset lillegutt i do for første gang! Etter endeløse timer på potte og do kom det endelig noe, og dere kan tro det var jubel i heimen! Lillegutt var så stolt som en hane og mor felte en bitteliten tåre :fnise:

Så nå håper vi det løsner, nå har det iallefall plutselig blitt veldig stas å gå på do :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...