Gå til innhold

To blir til tre :hjerte:


Gjest Sleeve

Anbefalte innlegg

Gjest Sleeve

Utkast fra prøvedagboken min som ikke vil bli brukt lengre nå som jeg er gravid :)

Jeg fyller snart 25 år, og har vært klar for barn i noen år nå. Mannen min er 28, og vi har vært gift i noen år nå. Vi møttes da jeg avsluttet ungdomsskolen, så kjærester har vi vell vært i snart 10 år.

Vi har egentlig ønsket oss barn i en god stund nå, men jeg har holdt litt igjen da jeg ønsket å fullføre videreutdanningen min først. Nå som jeg også har hatt en stabil jobb i over et år, er jeg sikker på at dette er tiden for å starte prøvingen :)

Vi hadde en liten prøveperiode i fjor (2014) på to måneder, men den avgjørelsen kom veldig spontant, og jeg sluttet på pillen på dagen da vi pratet om det. Det var en veldig stressende periode for oss, og menstruasjonen var forsinket på 10 dager +/- begge to månedene, så jeg er ganske sikker på at vi ikke engang hadde sex rundt EL. I dag er jeg glad det ikke gikk den gangen, da 'prøvingen' egentlig var for forhastet og ugjennomtenkt.

Men, nytt år - ny start :danse:

Vi starter egentlig PP1 i juni, men jeg følger litt ekstra med nå i mai også :fnise:

Jeg sluttet på cerazette i starten av april, og fikk menstruasjon på samme dag. Da var den allerede 8 dager sen. Til tross for ustabile sykluser på pillen, virker det som om den rettet seg raskt, og jeg har nå hatt to regelmessige sykluser på 27 dager siden pilleslutt.

I mai hadde jeg ut i fra app EL den 19/20, men på grunn av en jobbreise for mannen hadde vi ikke sex på EL dagen, kun dagene i forveien. På grunn av dette vil ikke mannen kalle oss prøvere enda,

men som sagt så følger jeg litt med :fnise:

Jeg forventer IKM 1/2 juni da forrige mens startet 6.mai.

Den 23 mai slet jeg med litt stikkende smerter på venstre side nederst i magen, og lurer derfor på om EL har vært 4 dager forsinket. Dette vet jeg i så fall ikke før 4-5 dager etter IKM, for da vil mensen også være sen.

Ellers så stresser vi ikke med å lykkes, og lever forhåndsvis vanlig :)

Jeg drikker dog mindre kaffe, og tar folat.

Det blir en spennende tid fremover :)

--------------------------------------------------

IKM 01.06.2015 = to streker!

Herregud jeg er gravid! :omg:

Jeg hadde aldri i min villeste fantasi trodd at det ville klaffe på første forsøk! Det gikk fort får'n si :ler:

1.juni starter med at jeg tester 4 billigtester hvor alle blir positive :hoppendeglad: Jeg ringer mannen med en gang og ber han kjøpe med en digitaltest med ukeindikator etter jobb.

Clearblue testen lyser gravid etter et lite minutt. Etter hvert kommer også 2-3 uker opp på displayet.

Som jeg har forstått skal det da plusses på omtrent 14 dager da ukesidilatoren viser uker siden unnfangelsen, og ikke første dag i siste mens.

Min første dag i siste mens var 6.mai, og derfor regner jeg meg 3+6 uker i dag.

4 uker på vei i morgen :hoppendeglad:

Jeg er jo supersresset og frykter jo det verste, men prøver å tenke på andre ting. Gleder meg til uke 12 er over om alt går fint, men det føles lenge til :fnise:

Håper virkelig alt går bra med spiren i magen nå :hjertesmil:

Vi var jo egentlig ikke hundre prosent prøvere denne måneden, og jeg har til og med pree seed glidemiddel og EL-tester liggende til juni nå. Lite bruk for det gitt :ler: Også drakk jeg litt vin til middagen forrige helg :( Nesten to glass til rød biffmiddag den 30.mai!!

Angrer nå, men jeg får håpe alt er fint selv om vin og rødt kjøtt stresser meg.

Skal på UL (innvendig) i slutten av juni (hadde time fra før av faktisk), så da skal jeg høre om de kan høre hjertelyd :) Er vel rundt en 7-8 uker i slutten av juni.

Kommer også til å fortelle de nærmeste i familien og av vennene mine at jeg er gravid snart. Vi skal i 50års lag i slutten av juni og alle kommer til å forstå det når jeg hverken spiser spekematen eller drikker.

Synes det er greit, for om jeg skulle miste (SA) *bank i bordet* så ville jeg fortalt det til vennene og familien min uansett. Mine foreldere ble informert i går :)

Greide ikke unngå å ringe mamma :)

Dag to som vitende gravid altså :danse:

Symptomer 2.juni: 4 uker på vei

Ømme pupper og mensenlignende smerter/kniper av og til.

Stikker under skambenet og i korseyggen innimellom, akkurat som om TR er på vei.

Litt ekstra trøtt, småkvalm, sulten og hoven/oppblåst!

Venusberget og nederste del av magen buler! Hard i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sleeve

Åh, så nervøs jeg er for spontanabort ..

Hatt skikkelig cravings for sukkerter i dag, men butikken var tom. Spiste to håndnever med peanøtter og fikk skikkelige tak i magen etterpå :omg:

Helt som om mensen var 10 min unna nå, men har jo lest at slike smerter er vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Huff nå er jeg usikker på om alt går bra her. Våknet opp med sterke menslignende smerter i natt og var sikker på at det ville komme blod. Aldri følt så intense "menssmerter", men de virket å gi seg i stoe grad da jeg fikk gått på do så jeg vet ikke helt hva det var.

Har generelt dårlig tarmsystem med treg mage, og nå ingen unntak. I natt var vell første gang på 4 dager at jeg har vært ordentlig på do :fnise:

Uansett glad jeg ikke blødde, og tok en billigtest som også var positiv, dog ikke sterkere enn i forrigårs. Ikke lysere heller.

Jeg skal definitivt på tidlig ultralyd for dette stresser meg så mye at jeg ikke tenker på noe annet. Håper å få en time i rundt uke 7 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

I mitt eget hode ser det mørkt ut.

I dag har jeg slitt ufattelig mye med menslignende smerter, helt fra nederst fra skambenet til bak i ryggen. Det er smertefullt og ta på siden av magen, og jeg føler jeg har mye luft. Usikker på om dette er begynnelsen på slutten eller om det er luft og livmorssmerter.

Har innvendig ul i slutten av juni, men ser ingen vits i å bestille en før. Hvis dette ender med SA var det sånn det skulle gå.

Huff jeg er ikke særlig positiv nå, men disse smertene er så jævlige :(

Går på do, men ingenting kommer.

Det minner meg om ekstreme menssmerter, noe som er uvant for meg.

Ligger i fosterstilling og renner på do..

Ikke kommet noe blod da, så håper jo fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: gratulerer med graviditeten! :)

 

Og så.. de første ukene er verst! Man er livredd for å miste osv. Jeg selv har vært der, tre ganger. De to første gikk jo ikke så bra, men den siste er her enda, og det ser ut som det blir baby denne gangen. 

 

Men de første ukene kan man gjerne ha vondt og livmorbånda strekker veldig på seg, man kan få litt kramper og merke en del menssmerter. Men det er mest sannsynlig fordi det skjer mye inni deg nå, et nytt liv har nettopp kommet i magen og skal vokse i rekordfart. Bare prøv å slapp av og ikke tenk det verste så fort du har vondt eller har menssmerter, for det er helt normalt med menssmerter de første 7-8 ukene i svangerskapet. Jeg hadde det litt opp og ned, og det var like skummelt hver gang smertene kom.

 

Og det med å teste deg, husk at når hcg verdien din blir kjempehøy, så slår det ikke like sterkt ut på testen lenger, og kan dermed plutselig være litt svakere den ene dagen enn den andre, uten at det betyr at noe er galt. Hos meg økte styrken på testen fram til uke 6 tror jeg det var, og så etter det vekslet den mellom å være svakere og sterkere. Ta heller digital ukesindikator, for der vil det vise 2-3 og 3+ jo lenger på vei du er. 3+ kan du forvente fra og med uke 6, kanskje før hvis du har veldig høye hcg verdier.

 

Lykke til! Størst sannsynlig vil dette gå bra! :) Og hvis ikke, så er det bare fordi kroppen ordner opp selv. Embryoet hadde uansett ikke vært levedyktig og da er det fantastisk at kroppen fikser det før det går for langt. Men som regel går det bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Så hyggelig at du leser deg gjennom min bekymringsfulle graviddagbok :):fnise:

Og selvfølgelig er jeg enig i alt du sier.

Jeg må bare slappe av.. Ikke hatt store smerter i løpet av dagen ellers i dag, så det er godt :)

Takk for gode ord i alle fall :)

Endret av Sleeve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig at du leser deg gjennom min bekymringsfulle graviddagbok :):fnise:

Og selvfølgelig er jeg enig i alt du sier.

Jeg må bare slappe av.. Ikke hatt store smerter i løpet av dagen ellers i dag, så det er godt :)

Takk for gode ord i alle fall :)

Alltid litt bekymringsfulle innlegg de første ukene av graviditeten :P fullt forståelig.

Hvor langt er du nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Alltid litt bekymringsfulle innlegg de første ukene av graviditeten :P fullt forståelig.

Hvor langt er du nå? :)

Kun 4+ 1 :) Lang vei igjen :omg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Tiden går så sent.

Tror det er luftsmerter som gir meg så innmarri harde kniper. Innimellom iler det menslignende smerter, men noe bedre blir det etter en runde på do.

Gleder meg til UL i slutten av juni. Kommer til å føle meg mye tryggere om jeg får se hjerteslag :) Alle rundt meg vet det nå også, men akkurat det er veldig greit. Jeg liker på en måte at folk er klar over det, uansett om det går bra eller ikke. Bestemt meg for at det går også! Kan ikke gå rundt å tenke negativt, selv om disse mageknipene innimellom gjør meg nervøs. I dag er jeg 4+3 og har ikke kjent så mye symptomer enda.

Av og til "menssmerter" (svake og harde!)

Litt kvalm til tider, men veldig sultfølelse.

Bittelitt sårebrystvorter, men bareav og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

4+ 6 i dag og kjenner kun litt menssmerter inni mellom. Eller, jeg er trøtt som fy. Må jo ha noe med graviditeten å gjøre, for dette er ikke likt meg. Vil gjerne duppe en time på sofaen inntil to ganger pr dag :ler: Ellers er brystvortene litt ømme om natten og på morgenen, men ikke så kjempeømme. De sterke magesmertene/knipene har holdt seg litt unna i to-tre dager, og det tror jeg bare er fordi jeg tar avførende middel slik at jegfår gått på do. Mer og mer sikker på at de kommer av luftsmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

5+3 i dag, lite symptomer for uten ømme bryster. Mannen mener de har vokst litt, men det ser ikke jeg.. I går var det litt lyserosa blod på papiret etter at vi hadde sex, men i dag var det ingenting.

Det svidde litt etter sexen også, og jeg kjennes veldig sår ut, så må være litt forsiktig :ler: Bittelitt mensmurringer i natt, men ellers kjennes magen mye bedre ut nå. Savner ikke knipene :)

På torsdag 5+1 tok jeg en ny cb test med ukesindikator som viste 3+ uker. På IKM dagen viste deg 2-3, så framgang er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten  :blomst:

 

Det er veldig normalt å få litt blod på papiret etter sex. Moren min blødde gjennom hele svangerskapet med meg, og her sitter jeg. Jeg blør lett jeg også, hvis vi ikke bruker nok glidemiddel. Men jeg er enig, det lønner seg å være forsiktig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Gratulerer med graviditeten :blomst:

Det er veldig normalt å få litt blod på papiret etter sex. Moren min blødde gjennom hele svangerskapet med meg, og her sitter jeg. Jeg blør lett jeg også, hvis vi ikke bruker nok glidemiddel. Men jeg er enig, det lønner seg å være forsiktig!

Takk for det :blomst:

Virker ikke som om det kom noe mer enn det der, men litt skummelt uansett. Er jo litt ekstra obs på alt nå som jeg er gravid, men det er vell alle :fnise: Uheldig som jeg er har jeg greid å fått en infeksjon i en tå og nå, så legen vil ha meg på antibiotika.. skremmer mer med antibiotika enn blødning nå faktisk, men må vell bare høre på legen som sier det er trygt :omg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sleeve

6+0 Oppkast i dag. Åh, kvalmen kom i går, men hadde håpet å unngå å kaste opp. Fått i meg et knekkebrød nå, men er fortsatt litt smårar i magen. Ellers er puppene vonde og magen oppblåst.

Begynner å føle meg gravid nå, så det er i alle fall positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

I dag våknet jeg av å måtte spy. Veldig gøy å starte dagen slik. Er totalt vrak fram til klokken 12-1, så det er ingenting annet å gjøre enn å ligge på sofaen med bøtte klar.. Spiser små tygg av knekkebrød inn i mellom rundene, men det hjelper lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er så grusomt å spy. Kjenner meg godt igjen.. Jeg spyr veldig mye selv på grunn av hyperemsis. Det er så slitsomt og man føler seg så tappet med energi. Eplejus og mariekjeks hjalp meg veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sleeve

Å, det er så grusomt å spy. Kjenner meg godt igjen.. Jeg spyr veldig mye selv på grunn av hyperemsis. Det er så slitsomt og man føler seg så tappet med energi. Eplejus og mariekjeks hjalp meg veldig :)

Har en venninne med hyperemsis, så denne kvalmen er egentlig lite å klage på, men det er så ekkelt :laugh: Hørt flere nevnt eplejuice og mariekjeks, så skal definitivt kjøpe inn det i løpet av dagen. For min del (enda hvertfall) stemmer begrepet morgenkvalme veldig bra. Det gir seg totalt etter 1 tiden på formiddagen, så håper ikke det bllr et problem senere på dagene i ukene fremover heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Sleeve

For en herlig følelse å sove til kl 9.30!

Da har jeg også sovet over den værste kvalmen :) .. Ikke at den ikke kommer med en gang jeg er i bevegelse, men mulig jeg hoppa over oppkast i dag.

I går kastet jeg opp helt fram til klokka 4. Er 7+3 nå, og tror kvalmen smyger seg mer og mer på. Huff :(

Ellers er symptomene mine veldig ømme bryster inni mellom nå, hard og oppblåst mage, merkelig seighet på håret, små kviser og små mennssmerter inni mellom. De kommer veldig sjeldent nå, men kjenner litt murringer nå når jeg egentlig forventer mens (om jeg ikke var gravid) :)

Nå får spira klamre seg fast altså, for uke 12 ser så nærme ut nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Rart å tenke på at om 2 uker vil jeg ikke lengre være gravid :( Ønsker nesten at jeg ikke dro på tidlig UL, samtidig som det er bra at de heller oppdager en MA tidlig.

Surrer så mye rundt i hodet. Hadde så lyst til å bli mamma over nyttår <3 Får håpe det blir en 2016 baby uansett :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist. Hadde selv en MA i fjor :( Var du nettopp på UL? Hvorfor må du vente 2 uker?

:klemmer: Det er vondt å oppleve en MA.. Bare å skrive her om du trenger å få det ut :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...