Gå til innhold

Vanillalilla skal bli mamma!


Vanillalilla

Anbefalte innlegg

Å så deilig med ferieavkobling allerede! :) Har du gjort noe spennende?

Alltid herlig med slike drømmer :hjerte:

Ja, morsomme de drømmene :P

Har ikke gjort så mye, sykla en dag, jogga en dag, var turist i egen by en dag. Har for det meste slappa av og kost meg i det flotte været :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen til en verden av crazy gravid-drømmer - det blir bare verre! :fnise:

Hihi! Jeg har hørt mye om disse drømmene og lurt på om jeg kom til å bli rammet, ser sånn ut nå da :) det er jo bare morsomt så lenge!

I dag er det nøyaktig 2 uker til tidlig UL! Jeg gleder meg SÅ masse, og det gjør samboer også! Heldigvis er han kjempegira og interessert i alt som skjer, det er så hyggelig å ha noen å dele det med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oj, lenge siden det var noe action her inne.

 

I dag er jeg 10+0! Kun 2 uker igjen til ferie og at jeg skal fortelle sjefen at jeg er gravid! Hehe..

 

I går fikk jeg melding av hun jeg har bestilt tidlig ultralyd at hun dessverre ikke kunne ha den timen likevel. Men heldigvis fikk jeg bestilt ny time av en annen ultralydjordmor som virket veldig flink. Det ble 2 dager senere da, men får vel bare holde ut tenker jeg :P

 

Jeg fikk også brev fra ABC-klinikken om at jeg er hjertelig velkommen til å føde hos de. Så det ble jeg også veldig glad for!

 

Ellers går det i det samme her. Symptomer er ømme bryster og brystvorter (ikke bare litt liksom...) og ingen matlyst. Har gått ned nesten 2 kg, uten å prøve en gang, noe som er helt uhørt til å være meg. Jeg er ikke dårlig, men det er liksom bare ikke noen ting som frister, utenom usunne ting da, og det holder jeg meg borte fra siden jeg helst ikke skal gå opp så mye.. Vi får se da. Litt mat får jeg jo i meg.

 

I helgen skal mannen være bortreist og det er helt patetisk hvor mye jeg savner han allerede. Jeg har jo blitt skikkelig avhengig av han i det siste (emosjonelt).  Ganske rart siden jeg absolutt ikke er slik til vanlig! 

 

Som vanlig er jeg også bekymra over lite symptomer og kan nesten ikke vente til UL for å bare få bekrefta at alt er ok. Håper, håper, håper det ser bra ut! Mannen gleder seg også masse, og det er jo kjempekoselig :)

 

Vi har også bestemt oss for å ikke vite kjønnet forresten, før fødsel da naturligvis :P Det er ingen av oss som "håper på" det ene eller det andre. Så da vil vi helst ha spenningen så lenge som mulig.

 

Jeg er jo helt sikker på at det er gutt da, haha, kan jo ta feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du også skal føde på abc :D Jeg ble helt på tuppa når jeg fikk innkalling til oul og ikke svar på abc søknaden :P Men det gikk i orden! 

 

Jeg var også totalt avhengig plutselig av mannen min. Følte jeg ikke fungerte uten han og jeg bodde i perioder hos foreldrene mine pga skolen så var jo helt på tryne :P 

 

Vi skal heller ikke vite kjønn :) Spennende å se hva det blir etter fødsel da :D Gleder meg skikkelig!

 

Var det på vika fysikalske du hadde bestilt i utgangspunktet? For jeg opplevde akkurat det samme! Men fikk hun til å ta meg inn dagen etter. 

 

Nesten skummelt likt dette :P 

 

Matlyst og sånt kommer seg etterhvert :) Spis det som frister, er nesten bedre det enn ingenting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du også skal føde på abc :D Jeg ble helt på tuppa når jeg fikk innkalling til oul og ikke svar på abc søknaden :P Men det gikk i orden!

Jeg var også totalt avhengig plutselig av mannen min. Følte jeg ikke fungerte uten han og jeg bodde i perioder hos foreldrene mine pga skolen så var jo helt på tryne :P

Vi skal heller ikke vite kjønn :) Spennende å se hva det blir etter fødsel da :D Gleder meg skikkelig!

Var det på vika fysikalske du hadde bestilt i utgangspunktet? For jeg opplevde akkurat det samme! Men fikk hun til å ta meg inn dagen etter.

Nesten skummelt likt dette :P

Matlyst og sånt kommer seg etterhvert :) Spis det som frister, er nesten bedre det enn ingenting ;)

Haha! Ja, det var på Vika! Ganske likt. Hvor langt er du på vei nå?

I dag har jeg gått masse, vært nede i Oslo å shoppa litt lye klær og sånn. Men plutselig fikk jeg syyykt vondt i bekkenet (?)... I hvertfall der mamma sier det er når jeg forklarer. Det stråler nedover beinet og jeg knekker nesten sammen når smerten slår til. Jeg måtte jo komme meg hjem igjen da.. Stoppa å sikkert opp femten ganger på et stykke som vanligvis tar fem minutter å gå, og kjente at tårene bare pressa på! Herregud! Hva skjer?? Jeg får angst av å tenke på at det kan være bekkenløsning så tidlig, hva bringer resten av svangerskapet da? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Ja, det var på Vika! Ganske likt. Hvor langt er du på vei nå?

I dag har jeg gått masse, vært nede i Oslo å shoppa litt lye klær og sånn. Men plutselig fikk jeg syyykt vondt i bekkenet (?)... I hvertfall der mamma sier det er når jeg forklarer. Det stråler nedover beinet og jeg knekker nesten sammen når smerten slår til. Jeg måtte jo komme meg hjem igjen da.. Stoppa å sikkert opp femten ganger på et stykke som vanligvis tar fem minutter å gå, og kjente at tårene bare pressa på! Herregud! Hva skjer?? Jeg får angst av å tenke på at det kan være bekkenløsning så tidlig, hva bringer resten av svangerskapet da? :(

Hehe sinnsykt! Jeg bestilte timen på nettet, men ringte faktisk for å dobbelt sjekke at jeg fikk timen. Joda ingen problem. Også ble den avbestilt to dager før på sms. Fikk jo ul hos henne dagen etter, men var ganske skuffa. Jeg er 15+2 nå :) Var på tidlig ul i uke 13.

 

Huff da :( Jeg har også bekkenproblemer. Klarer delvis å holde det i sjakk, men jeg prøver samtidig å be samboer mer om hjelp så jeg slipper å belaste for mye. Er utrolig smertefullt når det slår til :( Skulle ønske jeg kunne anbefale osteopati på dette, men det har ikke hjulpet så langt på meg. Eneste tipset jeg har er å løfte minst mulig og prøve å bevege deg. Men bare hør på kroppen og gjør som den vil. Fikk du deg noe nytt uansett da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe sinnsykt! Jeg bestilte timen på nettet, men ringte faktisk for å dobbelt sjekke at jeg fikk timen. Joda ingen problem. Også ble den avbestilt to dager før på sms. Fikk jo ul hos henne dagen etter, men var ganske skuffa. Jeg er 15+2 nå :) Var på tidlig ul i uke 13.

Huff da :( Jeg har også bekkenproblemer. Klarer delvis å holde det i sjakk, men jeg prøver samtidig å be samboer mer om hjelp så jeg slipper å belaste for mye. Er utrolig smertefullt når det slår til :( Skulle ønske jeg kunne anbefale osteopati på dette, men det har ikke hjulpet så langt på meg. Eneste tipset jeg har er å løfte minst mulig og prøve å bevege deg. Men bare hør på kroppen og gjør som den vil. Fikk du deg noe nytt uansett da?

Du er et stykke lenger på vei du da ja :)

Jeg fikk kjøpt meg noen småting, må ha noen nye klær, er så oppblåst og til tider full av vann at klærne mine strammer på de merkeligste steder. Og alle skjorter kan jeg bare glemme siden de sprenges av raskt voksende fordeler :P hvordan skal det ende??

Utrolig digg med noe nytt :)

Jeg bestilte hos Oslojordmødrene når jeg ikke fikk den på Vika likevel. Ca samme pris. Gleder meg veldig!

Hvordan var din første Ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er et stykke lenger på vei du da ja :)

Jeg fikk kjøpt meg noen småting, må ha noen nye klær, er så oppblåst og til tider full av vann at klærne mine strammer på de merkeligste steder. Og alle skjorter kan jeg bare glemme siden de sprenges av raskt voksende fordeler :P hvordan skal det ende??

Utrolig digg med noe nytt :)

Jeg bestilte hos Oslojordmødrene når jeg ikke fikk den på Vika likevel. Ca samme pris. Gleder meg veldig!

Hvordan var din første Ul?

Tiden går fort!

Så bra du fikk noe da :) Hehe, jeg ryddet i skapet mitt i går og omtrent alt av bukser var rett i en sekk merket "håper det passer om et år!" Her har puppene est ut også så mange av kjolene mine måtte rett i sekken også. Kan anbefale mammabukse! Det er veldig deilig å ha på seg. 

Viktig å føle seg vel når kroppen forandrer seg sånn :)

 

Blir sikkert kjempebra der også :D Samme gyn som jobber der, men regner med at du valgte jordmor i stede? 

 

Det var helt magisk! Jeg var så pessimist før vi kom dit så jeg var sikker på at det ikke var noe liv. Men joda <3 lå først rolig, men begynte å sprelle etterhvert og det var helt utrolig! Kom noen tårer i øyekroken! Gleder meg skikkelig til oul om 2 uker nå! Vi har kjøpt sånn pakke med to rammer på ikea så vi har tidlig ul bilde rammet inn under tvn. Med plass til å ha det neste ved siden av :D Skulle ønske man fikk gå på ul hver uke! Også fikk vi jo høre hjertelyden da! Da var det nesten så jeg trodde jeg skulle dette av benken! Det er det vakreste jeg noen gang har hørt <3 Gikk fra omtrent null glede over svangerskapet til å glede meg masse og slutte å bry meg om alt annet tull.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tiden går fort!

Så bra du fikk noe da :) Hehe, jeg ryddet i skapet mitt i går og omtrent alt av bukser var rett i en sekk merket "håper det passer om et år!" Her har puppene est ut også så mange av kjolene mine måtte rett i sekken også. Kan anbefale mammabukse! Det er veldig deilig å ha på seg. 

Viktig å føle seg vel når kroppen forandrer seg sånn :)

 

Blir sikkert kjempebra der også :D Samme gyn som jobber der, men regner med at du valgte jordmor i stede? 

 

Det var helt magisk! Jeg var så pessimist før vi kom dit så jeg var sikker på at det ikke var noe liv. Men joda <3 lå først rolig, men begynte å sprelle etterhvert og det var helt utrolig! Kom noen tårer i øyekroken! Gleder meg skikkelig til oul om 2 uker nå! Vi har kjøpt sånn pakke med to rammer på ikea så vi har tidlig ul bilde rammet inn under tvn. Med plass til å ha det neste ved siden av :D Skulle ønske man fikk gå på ul hver uke! Også fikk vi jo høre hjertelyden da! Da var det nesten så jeg trodde jeg skulle dette av benken! Det er det vakreste jeg noen gang har hørt <3 Gikk fra omtrent null glede over svangerskapet til å glede meg masse og slutte å bry meg om alt annet tull.  

 

Hei, uff - sorry for så seint svar! Gøy å høre litt om dine erfaringer også. Gleder meg veldig til timen som er allerede i morgen!

 

Men i dag fikk jeg meg en skikkelig overraskelse. Var på første svangerskapskontroll i dag hos legen min. Masse skjema som skulle fylles ut og prøver som skulle tas. Det var jo som forventet. Men så plutselig sa hun at hun hadde nettopp fått en helt ny ultralyd-maskin som hun gjerne ville prøve. De hadde også akkurat ansatt en gynekolog med mange års erfaring med UL, så da tok de en UL i samme slengen! Det er jo litt tidlig for utvendig UL da, men vi så faktisk ganske mye! Fikk se hjertet slå og den likke lå og sparka og sprella litt. Heeeelt ut-av-deg-sjæl-opplevelse ass. Jeg skjønner enda ikke at den lille knotten vokser inni meg!?!

 

Uansett, jeg gleder meg som en liten unge til i morgen når mannen skal være med å se hvor fantastisk det hele er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Uff så dårlig jeg er på å oppdatere her inne! Mye mer gøy å svare på alle andre sine tråder :P

Her går alt fint, vi har pusset opp og flyttet inn i ny leilighet. Og i går hadde jeg OUL! Kjempespennende! Og vi var så heldige og fikk samme jordmor som ved tidlig UL :)

Mini var veldig sjenert og ville ikke vise ansiktet sitt, tross iherdig innsats fra jordmor. Men, vi fikk jo se det på tidlig, så det går bra.

Vi vet fremdeles ikke kjønn, men vi vet at vi har en sprelsk og helt frisk krabat der inne :) jeg ble satt hele seks dager frem, fra 18+3 til 19+2. Så da er det kanskje ikke så rart at jeg kjenner "spark" hver dag allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at alt gikk bra på OUL :)

Det viktigste er jo å se at babyen er frisk og rask :) Og er herlig å se bevegelsene til babyen :) Veldig fascinerende å se på egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aww :rodmer:

Hvordan er formen ellers da? Har du fremdeles problemer med bekkenet?

Formen er ganske bra nå faktisk :) bekkenet er blitt bedre, men merker at jeg må tøye og trene litt mer for å holde det i sjakk. 2 uker med oppussing og flytting til 5 etg. uten heis har tatt på.

Jeg er jo kanskje den staeste i hele verden også og insisterer på å løfte like tungt som gutta nesten :P samboer har hendene fulle med å holde meg tilbake, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at alt gikk bra på OUL :)

Det viktigste er jo å se at babyen er frisk og rask :) Og er herlig å se bevegelsene til babyen :) Veldig fascinerende å se på egentlig :)

Hihi! Jaaa! Det er så herlig (og merkelig) å se. Rart å tenke på at jeg ikke får sett h*n igjen før fødsel nå...

Kommer til å kjenne litt da, det er veldig koselig. Kjenner små dult hver dag, det er helt uvirkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så underlig hvor sjelden man sjekker med UL og det hele. I andre land gjør de det jo kjempeofte :klo: Skjønner godt at du gjerne vil se lille igjen. Får du ikke ny UL når de ikke kan se kjønn på OUL?

 

Så godt at bekkenet er bedre. Viktig å lytte og ta hensyn til kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes også at det er så rart at man blir sjekket såpass sjelden. Mannen min har en kompis som bor i Tyskland, og dama hans fikk undersøkelse allerede i uke 6.

Tror det heller ikke er vanlig at man får ny UL om de ikke kan se kjønn på OUL de fleste steder. OUL er jo først og fremst for å se om alt er bra med barnet og at anatomi og organer ser bra ut.

Sto ihvertfall i mitt brev at det ikke inngikk at de så etter kjønn. De gjør det nok bare om de har tid eller lett kan se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det er så rart at man blir sjekket såpass sjelden. Mannen min har en kompis som bor i Tyskland, og dama hans fikk undersøkelse allerede i uke 6.

Tror det heller ikke er vanlig at man får ny UL om de ikke kan se kjønn på OUL de fleste steder. OUL er jo først og fremst for å se om alt er bra med barnet og at anatomi og organer ser bra ut.

Sto ihvertfall i mitt brev at det ikke inngikk at de så etter kjønn. De gjør det nok bare om de har tid eller lett kan se det.

 

What?! :sjokk: Jeg trodde det var en selvfølge at alle i vår tid vet (om de ønsker det) hvilket kjønn de får før de føder. Jeg hadde ikke klart å vente helt til fødsel :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns uansett det er lenge å vente helt til januar før jeg får se gullet igjen!

Vi har jo bestemt oss for å ikke vite kjønn uansett, så det kan jo hende JM så det uten å si noe :)

Jeg må si jeg liker spenningen med å ikke vite :P

Jeg er også veldig usikker på om jeg skal på en 3D ultralyd senere. Det koster jo penger og med kjøp av leilighet, bil og barn på vei med alt det medfølger så føler jeg at det finnes så mye annet å prioritere pengene på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virka ikke som at man fikk ny UL om de ikke kunne se kjønnet hos meg iallall. Vet ikke om det er vanlig praksis andre steder. Men fikk vite da, så da er det jo greit for min del :)

Jeg vurderer også 3D ultralyd bare for å få sett han igjen og er så nysgjerrig på hvordan han ser ut,hehe. Men som du sier, så koster det penger, og det er jo så mye annet viktig som bør prioriteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...